Autonánia: Hummerrel a trenddel szemben

  2008. október 03. - Koncz János Címkék: humvee hummer autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett

Van abban valami kéjesen borzongató: szembe menni az aktuális áramlatokkal. Tojik a globális pénzügyi válságra? Magasról tesz a fogyatkozó olajkészletekre? Nem érdekli az autója CO-kibocsátása? Jöjjön velem Hummert venni!

Több nagy és roppant okos ember is biztatott már bennünket, hogy merjünk álmodni egy jó nagyot. Hát, jelentem, én most merek: arról fogok álmodozni itten, hogy veszek egy Hummert!

Hogy miért? Há’ mer jó. És lehet, hogy tényleg az - erről leginkább az amerikai hadsereget kellene megkérdezni, de elég elfoglaltak mostanában, nem biztos, hogy gyorsan válaszolnának. Kár pedig, mert ők több tízezer példányt leamortizáltak már, és használták a Humvee-ket mindenféle extrém körülmények között, például lángoló kuvaiti olajkutak alatt, boszniai szerpentinen, iraki sikátorban és afgán hegyi patakban. Én meg még soha nem vezettem békés polgári viszonyok között sem, nemhogy szétbombázott úton, cikkcakkban menekülve egy váratlan kereszttűzből.

Az eredeti ős-Hummerre koncentrálunk, a HMMWV-ra, illetve a belőle kifejlesztett H1-esre, mert azzal kezdtem, hogy nagyon nagyot álmodunk. Meg aztán a H2 és a H3 nem is annyira Hummer.

Mindenki tudja, még én is, hogy a Hummer katonai projekt eredményeként jött létre. A hadsereg olyan terepjáróra írt ki pályázatot, ami garantáltan átmegy árkon-bokron, sőt, ha kell, a falon is. A prototípust az AM General fejlesztette ki, és 1983-ban állították hadrendbe. A lánykori nevén High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle-nek keresztelt nagy mozgékonyságú többcélú kerekes járművet a katonák egy idő után Hummernek, azaz Mormogónak kezdték becézni. Ez a név szépen rajta is ragadt, hiszen könnyebb volt megjegyezni és pláne kimondani, mint a hivatalos HMMWV-t.

A Hummer annyira jól mutatott a kisebb-nagyobb háborúkban és csetepatékban, hogy a tehetősebb civilek is kezdtek rágerjedni, de hiába, mert a hatóságok az USA-ban nem engedélyezik a katonai Hummerek polgári forgalomba helyezését. Nem az irigység vagy a hadititkok őrzése miatt, hanem mert harci eszköznek készültek, és nem felelnek meg egy rakás olyan előírásnak, amik nélkül autót nem lehet az utakra engedni a szigorú Amerikában. A legtöbb Hummernek se teteje, se oldala, az egész szerkezet egy rút, szibarita váz, amiből azután mindenféle dromedárt építenek a géppuskával szerelt kabriótól zárt kabinos mentőautón át a kisebb löveggel felextrázott páncélozott alaptankig.

De az üzlet az üzlet, pláne az USA-ban, így konstruáltak és 1992-ben piacra dobtak egy minden földi jóval felszerelt civil változatot is, ami elég jól fogyott egy darabig. Arnold Schwarzeneggernek például állítólag nyolc darab is volt belőle, mielőtt kormányzóvá választották. Európa persze nem Amerika, a mobile.de-n katonai kiviteleket is hirdetnek. Hogyan jutottak hozzá, ne firtassuk, elvileg civileknek a hadsereg egy darabot se adhat el, de valami értékesítési Ho Si Minh-ösvény ezek szerint mégiscsak létezik.

Máris itt egy példány, egy ARMY 4 HARDTOP 6.2 V8 D, mindössze 35.480 euróért (8,5 millió forint. Ja, hogy az sok? Nagy autó, nagy pénz. Csak egy elég gyenge fotó van róla a hirdetésben, de azon is látszik, hogy nemigen járt Irakban. Mindössze 7000 kilométer van benne, könnyen lehet, hogy a laktanyán belül limbóztak csak vele az amerikaiak valamelyik német támaszponton. Különben is, hatvan havi részletre a miénk lehet, ugye, hogy nem is olyan rossz üzlet? Hát, lehet, hogy nem is olyan jó, mert még honosítani is kell, ami sok kemény forintnyi kiadással jár.

De ne keseredjünk el! Ugyan közel 38.999 ezer euróért (9,4 millió forintért), de itt egy sokkal meggyőzőbb. Igaz, hogy 1986-os, de nemrég felújították, és - a németeknél legalábbis -, személyautóra érvényes jogsival is vezethető. Remélhetőleg a hátuljára tekert klasszikus vontatókötél is benne van az árban. Azzal kéne, úgy cuki.

Mindössze egyetlen euróval kerül többe a következő, 50 ezer kilométert futott példány, és ezért az árkülönbségért vagány gallytörő rácsot, meg a tető vonaláig kiemelt légszűrőházat, és valami tetőcsomagtartó-félét is kapunk. Az eladó azt írja, még az eredeti állapotában van, viszont kapott négy új abroncsot, ami nyilván egy kisebb vagyonba kerülhetett.

Nagyszerű, pár perc alatt találtunk három katonai játékszert is, már csak az a kérdés, mire is tudjuk használni. Napi autónak jó? Persze, háborús helyeken nincs is ennél jobb, pár a páncélozott kivitel azért többet tud. De itthon, Magyarországon? Azért ennyire még nem vagyunk válságövezet, bár szorgalmasan dolgozunk rajta. Átfúj rajta a szél, nincs zárható csomagtartó, jó pár budai, meg belvárosi pesti utcába be se fér. Akkor talán járjunk vele vadászni? Hát, legfeljebb majd az örök vadászmezőkön, mert az itthoni erdei utak UAZ-okkal meg Nivákkal vannak nagyobb részt kitaposva, úgyhogy a H1-gyel félig az út menti csalitosban közlekednénk. Ha a magyar gyalogos katona a bokorugró, ez a bokorirtó. Szóval a katonai változat, azon kívül, hogy irtózatosan jól néz ki, nem jó semmire, azonos méretei miatt egyébként a polgári változat se sokkal többre. Én például el tudnék ugorni vele a legközelebbi hipermarketbe bevásárolni, addig elég széles az út. De hol tárolnám két bevásárlás között? Mert kiderült, hogy a kertkapun nem férne be.

Keressünk tovább a civileknek gyártott változatok között, ezek polgárbarátak, mint a magyar rendőrség. A legolcsóbbat 22.500 euróért (5,4 millió forint) vesztegetik a mobile.de-n, a hülyének is megéri, ha a katonai verziók árával vetjük össze. Ez ráadásul zárt karosszériás, belül kényeztetős, jó nagy, dizájnos tetőcsomagtartója van, és a külső tükre akkora, mint egy Kispolszki hátsó ablaka. Na?

Megnézzük a legdrágábbat is, mivel tud többet. Nahát, azt hittem, hogy nejlonmájer H1-es nem létezik, erre kiderül, hogy de igen. 136 499 euróért (33 millió forintért) egy olyan gépet kapunk, ami a diszkó előtt is jól mutat. Ez már nem nőmágnes, ez egyenesen nő-elektromágnes. Ráadásul belső értékei is vannak. A motorja például majdnem háromszor olyan erős (313 lőerő), mint a katonai alapkivitelé, és az eladó szerint mindössze 15 liter gázolajt fogyaszt száz kilométeren. Utóbbit azért jó eséllyel besorolhatjuk a kedélyes füllentés kategóriába.

És a legkülönlegesebb: egy rallye-Hummer! 59 000 euróért (14 millió forint) a miénk lehetne az AMG-Hummer első, MOD 1-es kódjelű átépítése. A kabin hátulját ferdén lecsapták, a hasmagasságon emeltek még nyolc centimétert, a motort kicsit megizmosították, és más huncutságokat is műveltek vele. Aki végképp nem fér a bőrébe, annak ez az igazi vétel!

Az alacsony költségvetésű H1 receptje pedig a következő: szerezz olcsón egy GAZ 69-est (ha még van), kapd le a régi kasztniját, és némi barkácsolással szereld a helyére ezt a H1-es katonai karosszériát, ami csak most és csak neked: 9900 euró. Ha mégse jön össze a házasítás, némi leleménnyel lehet ebből szánkó, csirkeól, kerti házikó grillsütővel, vagy akár H1-es számítógépes szimulátor. Semmiképp nem kidobott pénz.

Nos, a két szélső ár között még vagy hetven polgári H1 található a mobile.de-n, ezeket önök majd jól megnézik, azután majd jól nem vesznek H1-et. Miért? Mert ahhoz képest, hogy mennyire nem lehet itthon használni, veszettül drága, hiszen a németországi árra még súlyos vám- és adótételek rakódnak itthon. Ha hátul nyitott, platós verziót hozunk be, és teherautóként helyezzük forgalomba, a regadót megússzuk, viszont örök időkig töltögethetjük a menetlevelet. A zártkabinos kivitel viszont regadó-köteles. És ki az, aki vállalja a sok papírmunkát, hogy Szlovákiából bérelhessen egyet, sokkal kedvezőbb kondíciókkal? Jaj, hát persze hogy senki… És még egy kis fűszer a feketelevesbe: ha a H1-esünk össztömege nem haladja meg a 3500 kilogrammot, B kategóriás jogsival is vezethető, a fölött viszont már csak C kategóriással. És a H1-es kiviteltől függően lehet ilyen is, olyan is, alaposan nézzük meg tehát ezt az adatát, ha nem akarunk megint autósiskolába járni.

Az express.hu-n egyetlen H1-es Hummert találtam. Valamivel 14 millió forint fölött kínálja egy kereskedés, de a készpénzzel rohamozókat jelentős árengedménnyel kecsegtetik. Az 1998-as évjáratú, vagyis éppen tíz éves példány nyitott platós, tehát valószínűleg teherautóként helyezték forgalomba. A fotókon elég barátságosan mutat, és mindenféle extrát is rejt a beltere, többek között egy komoly multimédiás szórakoztatóközpontot. A motorja sem éppen széria, 263 lóerős. Nagy előnye, hogy ez már itthon van, akár másnap vezethetjük is

Egyelőre tehát a legtöbben Hummer H1 nélkül maradunk. De azért milyen jó volt ábrándozni, ugye?

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr50693415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TDR 2008.10.03. 08:20:00

Sziasztok.Nekem nagyon régi álmom(majd 1 lottó teli találatnál veszek D )Jókis/nagy dugóelháritó jármű:-)Na mindig ez a fenttartás mennyi duma...Aki ilyet vesz tisztában van vele ...De pl: uaz/gaz..stb..(nem bántásbol/lenézésböl mondom)átfaragása sok száz,de lehet milka is az megéri,és mire lessz alkalmas/sabb..?És sohanemlesz jó:))

csuf (törölt) 2008.10.03. 08:21:36

jaja... egy sugga nekem is jobban kéne! az disznó lenne! (mint a neve is mutatja:-)

2008.10.03. 08:26:04

Két dolgot hadd mondjak:
-magántulajdonban levő teherautóra MÁR NEM kell menetlevél, kb két hónapja változott a jogszabály, tessenek megnézni!!! (Magyar közlönyben is lejött.)
-Gaz69 -re nem nagyon lehet Hummer-t építeni. Írtam egy cikket pár éve egy Gaz69 alapokon nyugvó Jeep-ről. Na az a srác most Gaz66 alapra épít Hummert. Ha kész van és van igény a bemutatására, szívesen.

2008.10.03. 08:30:36

TDR: attól függ, hogy van megoldva az átalakítás. Pont az általam említett "GazJeep" - bár a cikk címe döbbenetes gányolás volt - napi használatra alkalmas jármű volt és nem milliókban állt meg. A beépített Merci dízelmotornak hála meg nem is egy csenevész, benzintemető.

DiliQtya 2008.10.03. 08:32:43

Akárhogy is, én nagyon kedvelem a terepjárókat, de ezek azért tényleg borzalmatosak. Nem kéne, de egyszer azért kipróbálnám.

Secnir 2008.10.03. 08:39:14

valószínű, hogy a katonai modellek nem ilyenek, de mint fentebb is írták, nem a civil lakosság kezébe való. azoknak jó a műanyag hummer is.
az előző linken azt mondták, hogy a bábu viszonylag épen megmaradt. nos, a vérfoltok, ill. a lábak mindenféle deformációja nem győz meg a biztonságról, ill. a videóban (a myride.com-ról) látni, hogy a bábu a légzsák ellenére lefejeli a kormányt és a bal ablakot. khm.
az, hogy az oldaltörésnél pedig kéz nélküli bábuval tesztelnek, az nagyon szomorú :)
nem is euroncap vagy adac teszt, hanem vmi amerikai saját.

csuf (törölt) 2008.10.03. 08:52:42

megint> én is elolvastam a hugydájos cikket. nem a szemre, az Ő szemére!

sikeres-e 2008.10.03. 08:59:37

Szerintem beteg, aki katonai járműre, mint álomra tekint. Persze saját dolga, én csak annyit kérnék, hogy vegyen hozzá egy farmot is, ahol használja.
Valaki fent említette, hogy lehet, hogy valakinek szüksége is van ilyenre. Na, ezen nagyot röhögtem! :-) Végülis az is lehet, hogy valakinek MIG29-esre van szüksége...

2008.10.03. 09:17:09

Ha teherautóként hozod be a Hummit, akkor a regadót valóban megúszod, viszont vagyonszerzési illetéket kell fizetni, ami ha jól tudom, úgy 20 forint körül van köbcentinként. Bár ez még mindig kevesebb, mint a regadó.

báró Csekonics 2008.10.03. 09:26:09

Még régen volt a Winkler-féle UAZ469B tesztben, hogy a magyar katonák ex-Jugóban olyannal mentették a bakhátakra felakadt csillió-dollárért kifejlesztett Humveeket...
Winkler is igencsak mosolyogva mesélte a kamerának, gondolom a (magyar) katonák hogy röhöghettek :-D

_kinézetre_ persze nagyon komoly, de valójában egy próbakörnél többre nekem sem kellene.
Akkor már inkább egy UAZ vagy egy GAZ
(még inkább egy jó Defi.)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.03. 09:29:26

Ez egyébként mennyire vicces, hogy olyan emberek, mint qualitaet, akik szeretnek másokat kioktatni tudásról, ennyire megbukjanak egy egyszerű szövegértési feladaton :-DD

Oh, the IRONY of it all.........

A cikk egyébként érdekes, de a helyzet az, hogy én laktam a dessewffy utcában, aminek a jókai utcával való sarkán lakott egy fekete H1-es. Aki esetleg nem lenne ismerős a bp. hatodik kerületében: bár mindkettő normál méretű utca, összevissza tele van parkolva, még egy Clioval sem feltétlenül egyértelmű, hogy végig tudsz menni - a H1 mégis rendszeresen ott volt.... Életben nem tűnik olyan veszett nagynak :-D

Deepwater 2008.10.03. 09:33:23

Ha már írtok róla, miért nem tájékozódtok előtte megfelelően?
Én évekig jártam egy H1-gyel, mert a magyarországi képviseletnél dolgoztam. Kimondottan javasolnám pesti használatra. Befér az mindenhova, még ha nem is hiszed el. Az autó arányai eltérnek a megszokottól és ezért meg kell tanulni közlekedni vele.
A belseje kicsit teherautós, de ez terepre való, így a sarat is ki kell tudni mosni belőle! Megnézném, ahogy egy bőrős-plüssös-fabetétes autót takarít egy nagyokos valami komoly dagonya után!
Rossz hír: katonai változatokat nálunk nem engedik forgalomba helyezni, nem felel meg egy csomó szabványnak. De használt polgári modellel is meggyűlik a baj, hacsak nincs valami nagyon nagy hátszél egy NKH-vizsgabázison. Én nem vállalnám az elintézését.
A H1 öntömege kb. 3 tonna, megengedett össztömege kb. 5 tonna, ezért csak C-kat. jogsival vezethető. Szélessége tükörtől tükörig 248cm, az Ikarus szélesebb, mégis közlekedik mindenfelé. Fogyasztása kb. 22-25 L/100km. Nem tudnak rá kerékbilincset tenni, mert portáltengelyes és nem bírja felemelni a lopóautó sem a tömege miatt.
A nyomtávja szabványos teherautónyomtáv, ezért az erdészeti utakon minden további nélkül elboldogul.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.10.03. 09:36:15

tessék a kispolszkis változat:

kispolacikk.uw.hu/kispola2.html

és egy régebbi Avensis cikk kispolszki átirata:
kispolacikk.uw.hu/

TDR 2008.10.03. 10:13:09

Halkan megjegyzem..jártam uazzal és volt amcsi terepjárom is, (egyesek szerint csak annak csufolták mert városba való..)Hát nemtudom de az agyon faragott orosz csodákat alázta terepen is...De valszeg ez azért van mert"remekül vezetek és a papa minden hétvégén odaadta az autót":-)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.03. 10:57:47

TDR: szerintem még a TC-n se állította senki,hogy az amcsik nem gyártanak jó terepjárókat, sőt :-D szóval típus, és sikeresen megoldott terepezési feladat nélkül nehéz ítéletet mondani, no meg az sem mindegy milyen gumit raksz rá. Próbáltam Cayenne-t is terepen, ha leszeded a lökhárítókat és terepgumit raksz rá, esküszöm jó lesz az is egy csomó terepfeladatra, pedig azt aztán tényleg senki sem viszi még földútra sem....

ommm 2008.10.03. 11:11:20

505thZajcev 2008.10.03. 09:47:05
Szép. De a nyerő mondat mindenképpen a

"de USA rendszam kedvezo aron megoldhato teljes koru ugyintezessel"

:DD
long live the magyar találékonyság :)

2T1cyl 2008.10.03. 11:17:25

Valamiért azt gondolom, hogy elég vékonyka az a réteg, aki napi használatra venne egy Hummert. Az ilyen polgároknál inkább az ML500-as, az Allroad Quattro meg a Cayenne a favorit-szerintem. A kormányművet csak hasraütésszerű példaként hoztam fel, nem konkrétumként. Azok pedig-hiába hirdeti a gyártó, bár kétségkívül komoly technikai színvonalat képviselnek-nem igazán terepre valók. Már csak a presztízsük miatt sem. Ugyan melyik tulaj dagonyázna velük teszemazt Somogybabodon?

joselin 2008.10.03. 11:24:45

Elakadt a bakháton? Uazzal huzták ki?
Persze előfordulhat, de erősen legend kategória.
Aki még nem ment terepen H1-el, az ne ugasson hülyeségeket. A bébi hummerek (2-3)már más tészta
www.youtube.com/watch?v=_9mtU-1mm9E

joselin 2008.10.03. 11:37:51

Ja és a dagonya.
www.youtube.com/watch?v=h8sY9San8kw
Ha túl iszapos az alj, azért beragadhat.
Széria autókban ilyet csak a g-merci tud.
(A rövid defender, és a Wrangler csak majdnem ennyit tud,és még néhány autó, de azok csak átépítve

Sam8888 2008.10.03. 11:38:58

Én azt megértem, hogy az expresszen 1db H1 van, meg aztis megértem, hogy az expressz többet fizet nektek, mint a használtautó.hu, utóbbin mégis 4db H1 van. :)

zbzbzb 2008.10.03. 11:43:25

"Ho Si Minh-ösvény"
helyesen: Ho Chi Minh
így írja
én voltam ott
jó hely csak meleg van

Krisi 2008.10.03. 11:46:05

Nekem is feltűnt, hogy használtautó.hu helyett expressz.hu lett a "legjobb autókereső", ha így folytatjátok, akkor jövő héten már az iwiw-apróhirdetés rovatából lesznek az autonánia autók...

Nick@Day 2008.10.03. 11:48:17


Deepwater 2008.10.03. 09:33:23

Repkednek itt az Urban Legendek, a Te hozzászólásod az egyetlen ami a H1-el kapcsolatosan tartalmaz konkrétumot is...

Saját szememmel láttal Rammstein mellett sárban elakadt kombájnt kirángató katonai H1-et amivel előtte traktor nem boldogult. Cimborám volt Irakban, ahol magyar BTR-eket is mozgatott a H1.

A hozzászólók nagy része nem vette észre, hogy a H2-ről, vagy H3-ról beszél, ezek terepjárási képessége valóban semmivel sem jobb a nagy méretű társakhoz (LandCruiser, GL, Range Rover, stb)képest. A H1 viszont terepen legyőzhetetlen.

2T1cyl 2008.10.03. 11:58:33

Nick@Day 2008.10.03. 11:48:17
Teljesen jogos. A H2 és a H3 cak gyenge utánérzései a közös ősnek.Azon viszont meglepődtem, hogy a H3 élőben mennyire "kicsi", ennél nagyobbnak hat. Lehet, hogy ebben rejlik a titka?

[] (törölt) 2008.10.03. 12:16:19

"Azon viszont meglepődtem, hogy a H3 élőben mennyire "kicsi", ennél nagyobbnak hat."

Akkor soha ne nézz meg egy E-Type-ot, mert élôben csak egy dodzsem szegény, még egy E30 is nagyobb.

ommm 2008.10.03. 12:21:40

Edelweiss 2008.10.03. 12:16:19

Hmmm...egyszerűen gyönyörű.

www.flickr.com/photos/9094576@N03/2077135209/in/set-72157603194678388/

Harmatos Libaf.s 2008.10.03. 12:52:32

sz jó dolog ez a Hummer szeretnék én is egyet :) de katonait :P és még más amcsi verdákat

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.10.03. 12:58:57

"Átfúj rajta a szél, nincs zárható csomagtartó,"
Ezeknek a kritériumoknak egy Trabant Tramp is megfelel. Sőt ott is kipipálhatjuk a trenddel, az olajárakkal és a környezetvédelemmel való szembe menést! És sokkal extravagánsabb egy egyszerű Hummmernál. Sőt még Budapesten is lehet vele közlekedni (korlátozottan)!

[] (törölt) 2008.10.03. 13:09:59

"Hmmm...egyszerűen gyönyörű."

Valóban gyönyörû, de sajnos törpéknek készült.

Koncz_János 2008.10.03. 13:10:25

Ja, Trabant Tramp királyság, korlátozottan persze.
Bővebben itt:
totalcar.hu/tesztek/tramp/

2008.10.03. 13:14:20

Egy kis kiegészítő.
A Hummer nevet soha nem hallotam még amerikai katonától. Sőt, amikor én megkérdezem miért, azzal indokolják, hogy ez más. Büszkék rá, hogy ez nem az gazdag felvágósok járgánya, hanem csak az van benne , ami szükséges. Mondjuk elég spártai a felszerlése, és meglepő módon szűkös a belseje.
A Hummer név a katonák által becézve használt Humvee módosításából jött létre. Kellett egy fantázianév, ami jelent is valamit, és jól hangzik. A Humvve pedig egyértelműen a HMMWV-ből jött, mert a rövidítést is hosszadalmas kimondaniuk.
A HMMWV Humvee-ként említésével találkoztam csak eddig. Mégpedig annyira, hogy a hivatalos jelentésekben, szállítási papirokban is ez szerepel leginkább, nem a típusjelzés. A Hummer egyértelműen tehát a civil változat. A katonaira ne használjuk!
A High Mobility Multipurpose Vehicle-t nem érdemes szó szerint lefordítani. Max a többcélú könnyű terepjáró kifejezést kell csak használni.
Amúgy vezetéstechnikailag nem nagy eresztés. Módom nyílt vezetni a páncélozott M1114 változatot, az sem okozott nagy feladatot az 5 tonnája ellenére. Ami gond volt, az inkább az, hogy hátul nincs, és az ajtókon is csak kicsiny méretűek vannak.

Koncz_János 2008.10.03. 13:16:33

Az E-Type az egyik leggyönyörűbb autó, amit valaha gyártottak. Igaz, csak térdig ér, de a szép hosszú orrába azért belekanalaztak egy 12 hengeres motort. Könnyen lehet, hogy a következő Autonániámban olyat (nem) veszünk. Egyéb (nem) vásárlási ötletek?

vivax 2008.10.03. 13:43:40

jaja, Hummer-rel felakadni a bakhátra, hogy aztán az Uazzal röhögve rángassák el, meg hatos Ifával 40 tonnás nyerges Man-t menteni, Mz-t 200 nál visszadobni harmadikba, oszt' előzni a Hayabusha-t.
Hagyjuk már a hülyeséget... max akkor tud elakadni egy H1, ha direkt erre megy ki a játék, vagy nagyon sokat szívott a sofőr.
normális esetben 100 ból 1szer kb.

ommm 2008.10.03. 13:47:20

Edelweiss 2008.10.03. 13:09:59

Hmm...a 189 centimmel flottul elfértem abban a konkrét bordó példányban.
Az az, amelyiknek MINDENT meg tudnék bocsátani.

TDR 2008.10.03. 13:57:02

Csipem az ellentábor "nemlehet Budapesten közlekedni vele"kifogását...Meg még sok más tipussal is nehéz de nem ez az elsődleges szempont,mint már mondták nem oda való!De akinek van 1kis rutinja az elboldogul a városban is vele..))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.03. 14:07:11

Koncz_János 2008.10.03. 13:16:33

"Egyéb (nem) vásárlási ötletek? "

Rolls Royce Camargue.
Valaha a világ legdrágább szériaautója volt. Ráadásul kupé. Ráadásul elkövették rajta azt a szentségtörést, hogy pár fokkal megdöntötték a hütörácsot, hogy sportosabbnak tünjön (LOL).
Kéne, de nagyon.

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.10.03. 14:11:08

Szerintem az e-type coupe ronda mint a bunozes.

Ez van.

A sima is ugy nez ki, mint egy flancoskodni akaro cobra...

Lehet, ha leszallnak a hereim, majd tetszeni fog, de addig csak kapuzarasi panikos felvagasnak tunik.

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.10.03. 14:13:12

En ma vettem fejben egy shelby cobrat, egy lotus 7-est, egy patrolt, amibol csinaltam offroadert es pecamobilt, es fejben ujraboroztettem a mondeomat.

most delutan meg megyek es veszek egy maraudert fejben. :)

saki05 2008.10.03. 14:26:02

TDR

Én Bp belvárosban közlekedtem 3.5tonnás sőt nemegyszer 10palettás 6.5tás Ivecoval kicsit szűkösen de 95%ban elfértem vele. Sok embernek egy személyautó terelgetése is gond a belvárosban :) Ami a hummert illeti inkább egy Renault magnum átlátsz egy bkv busz felett belőle megy is ha kell és semmihez se fogható vezetési élményt ad ja és úgy 1.5millióért találni egy jobb állapotú nyugdíjazott példányt.Erre is C kat jogsi kell és a fogyasztása is kivan 22 l ből és micsoda külömbség...

vivax 2008.10.03. 14:38:13

22 vel Magnummal? Nemá. Inkább 32 lesz az.

saki05 2008.10.03. 14:42:53

vivax de én pót nélkül gondoltam.
Párizs-Esztergom 21,8l átlag traktorban :)

TDR 2008.10.03. 14:51:48

saki05!Értem én mit mondasz(ha még burkoltan is mondod)Csak megjegyzem jó a Magnum de más kategoria..:))

vivax 2008.10.03. 14:53:40

Ja, úgy más;) az elég szép eredmény.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.10.03. 15:05:51

"De nem ez az elsődleges szempont,mint már mondták nem oda való!"

Ez rendben is van, de ezt a városban használóknak is meg kellene mondani...

TDR 2008.10.03. 15:15:38

"Ez rendben is van, de ezt a városban használóknak is meg kellene mondani... "Had használja ha már van neki engem speciel nemzavar.

Honer (törölt) 2008.10.03. 15:24:50

románc cuvée!

Igazad van, inkább poénos! :)))

2T1cyl 2008.10.03. 17:35:05

Valljuk be, a H1 nem nekünk való. Maradjon csak a U.S. Army-nál, ők biztosan maximálisan kihasználják. Hiszen arra tervezték. Nem?

Kifordított kacagány 2008.10.03. 17:58:10

az egyetlen autó amit soha nem vennék meg és nem tudnám megmondani, hogy miért nem.

TDR 2008.10.03. 18:00:24

Mert nincs fantáziád? :))

qualitaet 2008.10.03. 18:13:44

"Kedves Qualitaet!

Ez eredetileg egy KATONAI jármű. Annak a célnak tökéletesen megfelel"

Pontosan.Pontosabban: csak annak.

"Az olcsó belsőtérről pedig csak annyit, hogy sajnos ez nem Hummer, hanem úgy áltlában amerikai autó vonás. Ott erre van szükség."

Nagyon jól látod...

"Amúgy meg, nem tudom, hogy minek kell abba belszólni, hogy ki, milyen autót kedvel, vagy nem kedvel. Miért kell kioktatni valakit amiatt, hogy éppen egy ilyet szeretne. Még akár szüksége is lehet egy ilyenre, mert pl. olyan helyen lakik? Ezt soha nem tudhatod."

Tökéletesen egyetértek. Lefeljebb az zavar, hogy meglehetősen figyelemtlenül olvasol.
Eldjére: Én egy megveszekedett betűt sem gépeltem arra nézvést, hogy ki és milyen autót kedvel, nemhogy beszóljak...

Másodjára: Még csak célzást sem tettem a tekintetben, hogy valaki miért vásárol vagy miért nem vásárol ilyen járművet, nemhogy kioktassam.
A saját véleményemet és ellenérzésemet fejtettem ki, mint mások is számtalan alkalommal,egy esetleg nekem tetsző jármű kapcsán. Ennek ellenére eszembe sem jutott, hogy rossznéven vegyem azt, hogy hangot adnak ízlésbeli különvéleményüknek, és hogy kifogásoljam, hogy ezt le is írják.
Ez utóbbit Neked is javasolnám tisztelettel.

Ne tudom, hogy szándékosan vagy véletlenül tekintettél el a kommentem alsó részének olvasásáról.
Midenesetre egy jottányit sem változtat azon a tényen, hogy az amott található a hozzászólásom igazi lényege. Jelesül, hogy a Totalcar tesztekben követhetetlenül változó kritériumok alapján nyilatkoznak az autókról, egyik szavukkal agyoncsapva a másikat.

qualitaet 2008.10.03. 18:15:17

...én meg szarul gépelek. 1-1 :)

vivax 2008.10.03. 19:13:42

"Midenesetre egy jottányit sem változtat azon a tényen, hogy az amott található a hozzászólásom igazi lényege. Jelesül, hogy a Totalcar tesztekben követhetetlenül változó kritériumok alapján nyilatkoznak az autókról, egyik szavukkal agyoncsapva a másikat."

qualitaet, ezzel megnyírbálják a potenciális Bmw vásárók számát?

Kifordított kacagány 2008.10.03. 19:17:39

TDR 2008.10.03. 18:00:24
fantáziám még csak volna, de nincs olyan cél, amire ne találnék jobb megoldást.
ez persze még nem lenne baj, de valahogy zsigerből nem tetszik és nem tudnám megmondani miért.

Krisi 2008.10.03. 19:56:24

malenykij polgar 2008.10.03. 14:07:11 :

Pusztán jóindulatú kötekedésként, de tudtommal saját korában a legdrágább szériaautó a Duesenberg volt. Asszem a 30-as évek elején élte fénykorát, a gazdasági világválság korában, mai pénzre átszámolva az akkori értékét kb milliárdos tétel volt egy darab. De ezek csak halvány emlékek, majd Ommm kijavít :)

Koncz_János 2008.10.03. 20:50:09

zbzbzb:
"Ho Si Minh-ösvény"
helyesen: Ho Chi Minh

Kedves zbzbzb, utánanéztem, a Ho Si Minh írásmód a helyes, a Ho Chi Minh a név angol átirata.
Egyébként én is voltam ott, és tényleg jó meleg volt. :-)

2T1cyl 2008.10.03. 21:05:10

Krisi 2008.10.03. 19:56:24
Valóba, korának legdrágább autói közt volt a híres Duisie, ahogy a tulajok becézik. Pont láttam(Discovery forever), amint az a jenki komikus előásott egyet egy régi garázsból, majd működésre bírták a műhelyben. Eszméletlen, hogy miket ki nem bírnak ezek a vén szépségek! A mai gyártók tömegmodelljei sosem lesznek ilyen tartósak, ebben biztos vagyok. Kár. Legalábbis némelyikükért.

Maci_GSXR1000 2008.10.03. 21:27:00

hát igen, aki egy csővázas vászonülesés h1-el nyomja az raj, a többi meg divatbuzi szarcsimbók!

Kamélia 2008.10.03. 21:38:48

János drágám,létezik az,hogy már voltál a multkor ezzel a verdával bevásárolni? Vagy az én szemem káprázott az egri napfénytől?

audigarage 2008.10.03. 21:45:32

H1? Az ördög-el is lepaktálnék érte!

Secnir 2008.10.03. 22:11:44

hát ez nem igaz.

nem fogja senki azt, hogy ez NEM egy BIZOTNSÁGOS autó, hanem egy ERŐT SUGÁRZÓ autó? a kettő nem ugyanaz!
lásd Nissan navaro (vagy navarra) a félcsilagos töréstesztjével. fasza autó, így reklámozzák, de azt, hogy az első 64 km/h-s koccnál levágja a két első lábad, arról nem szól a fáma.
(update: a nissan az eurncap egyik fő támogatója, és Ő volt felháborodva, hogy hogy lehet az Ő autóiról ilyen tesztet írni. bocs.
visszaírtak, hogy talán biztonságos autót kéne csinálni, erre megupgradelték a légzsák szoftverét. így már a nyakad nem törik el, tehát 1 -egy- csillagos a nissan navarra töréstesztje. cool)

ennél már a kínai autók is jobbak...

ommm 2008.10.03. 22:24:19

Krisi 2008.10.03. 19:56:24

Hmm...megfogtál.
Mindenesetre ha 30-as évek (na jó, eleje), akkor azt hiszem bőven a Bugatti Royale a nyerő a "mi a legdrágább" versenyben, érzésem szerint.
Az sem egy tömegmodell.
Múltko végigtúrtam netet egy videóért a járó motorról. Nem találtam semmit.
Sok-sok gyönyörű dolgok volt ám abban az időben: A Delahayek, a 150-es "könnycsepp" Talbot-Lago, a pilleköünnyű Arab Sport vagy Hispano-Suiza és még sorolhatnám. Szerintem az autógyártás aranyévei voltak azok. Csodás autókkal, lánglelkű konstruktőrökkel.
Na majd Csikós kolléga mesél.

2T1cyl 2008.10.03. 22:24:35

Kihangsúlyoznám, hogy a cikk írója NEM arra buzdít, hogy ez meg az...de ezt már elmondtátok sokszor fentebb. Csupán egy alternatívát említett meg arra vonatkozóan, hogy ha valakiben kicsit több van az egészséges rosszfiúból és van rá lehetősége, hát ragadja meg és élvezze, ami ez a gép nyújthat.
Nem gondolom, hogy tolonganának érte,bár a fizimiskája erőtől duzzad és kétségkívül erőteljes megjelenés, csak gondolnak a dolog hátulütőire is néhányan.

vivax 2008.10.03. 22:24:39

secnir, meg a többi kopasz. a H1 nem autó.
ez egy haditechnikai eszköz. ennyire nehéz ezt felfogni?

Koncz_János 2008.10.03. 22:27:51

Kamélia: Szerintem a Trabi Tramp-emmel l láttál. Pont úgy néz ki, mint egy mosásban összement Humvee... :-)
De a fiam megígérte, hogy ha én már vén trotty leszek, ő meg daliás férfiember, vesz nekem egy agyonhasznált H1-et bevásárlókocsinak. :-))))

Leptinotarsa decemlineata 2008.10.03. 22:36:16

Vagyok annyira lokálpatrióta, hogy inkább a BMP-1-est válasszam. A dugókban legalább annyira használható mint az amcsi gépezet.

Kamélia 2008.10.03. 22:39:57

Még használod a TRABIT...?)Nem tudom,ki vezette,de tényleg láttam egy Humveet az egyik egri bevásárlóközpont parkolójában. ja,abba a kocsiba nem kell zsázast bepöckölni....)) édes a Dávid,gondol Apára..)

vivax 2008.10.03. 22:41:18

Leptino okosat beszélsz, a H1 kb a bmp-kel van pariban. senkinek nem jutna eszébe szimpla autóként emlegetni...

2T1cyl 2008.10.03. 22:44:19

vivax 2008.10.03. 22:24:39
secnir, meg a többi kopasz. a H1 nem autó.
ez egy haditechnikai eszköz. ennyire nehéz ezt felfogni?

Ezek szerint igen. De hidd el, attól még te leszel az a haddnemondjamki, meg hogy mertél beszólni kivagyte és hasonlók.
Na meg a sztereotípiáink: 4 kerékkel az már autó, hadd lám, mi mindenre jó...az ember már csak ilyen...

morcosboci 2008.10.03. 23:00:31

A kollégáim ma szereltek be egy sebességkorlátozót egy Toyota Land Cruiser platós tgk-ba. Na az az igazi terepjáró! Belgiumból jött a gép (Írországba) ezért balkormányos és vadiúj. 4,2-es szívódízel,hátul lap-elől tekercsrugós de merevtengelyes. Egyetlen extra a légkondi. A sebessége le lesz korlátozva 24!!!km/h-ra mert a bányában ahol dolgozni fog ennyi a megengedett. Talán 20-éves korára bejáratják...

vivax 2008.10.03. 23:08:32

az igen. sorhat diesel. legendásan megbízható gép, nem lesz sok gond vele.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.04. 08:32:19

A Camargue a maga korában volt a legdrágább szériaautó. Nem a valaha volt legdrágább.

szpsz 2008.10.04. 09:05:40

Nem vagyok egy Hummer fan, de el tudom fogadni az iránta tanusított lelkesedést. Én ugyanígy folyamatosan bújom a netet az eladó Porschék miatt. Szerencsére azért 1db áll a garázsban (1991-es C2), de mindig jó nézegetni őket. A Hummert meg elfogadnám téli dzsuvázós autónak. Mert nem kell sajnálni. :)

vivax 2008.10.04. 10:15:41

szpsz911 - gratulálok a békaszeműhöz, én is nagyon szeretnék egy ilyet;) csodálatos gép.

Gomulka Béla 2008.10.04. 12:19:47

A Tatrás cikkel Zirig végleg betolta az árokba a Humvee-t. Ha strici lennék, akkor is a Tatra kéne!

Kamélia 2008.10.04. 12:31:06

szpsz911 a Porsche a csajozós autód?) Én legutoljára a Ladámat sajnáltam,amikor eladtam! Gomulka Béla, a Krázt probáltad már?) nem tehetek róla,de imádom az oroszokat...van bennem egy vonóval..)

foolproof 2008.10.04. 12:38:33

A Humvee biztos egy nagy fosfeszek, ezert uti az US Army mar vagy 25 eve. Nekem kene, jogsim is van hozza, mar csak egy gazolaj-kut hianyzik. Bar ha azt nezem, egy jatekauto ocska NIVA is bekap 15 litert atlagban, raadasul benzines, kb. ennyire dinamikus, szinten nincs benne sok hely, akkor mar nem is olyan szornyu a helyzet. Amugy meg ahol egy IFA elfer, ott ez is el fog, csak joval rovidebb, meg egy kicsit menobb, szoval nem ertem mi ez a nagy siras a "nem Ajropaba valo meretekrol". Teherkocsi ez is, az is.

Egyebkent megneznem, ha nem szopatnak le az ecceru embert a benzinarakkal a EU-ban, hanyan vennenek kis nyomorult gordeszkakat, egybol megugrana a V8-as eladasok szama, ezt garantalom.

Rocko- 2008.10.04. 13:18:49

joselin 2008.10.03. 12:21:21
www.youtube.com/watch?v=2Epd4WZypvA
a hámví kisebb, talán ezt lehet neki felírni pluszban.

2T1cyl 2008.10.04. 14:29:23

Ha már rátaláltam, gondoltam közlöm a HMMWV adatait:
Feladatköre: univerzális nagy mozgékonyságú gépjármű
Üres tömege: 2295 Kg
Hossz.: 4,57 m
Szél.: 2,15 m
Mag.: 1,75 m
Felfügg.: A-karos 4xfüggetlen+tek.rugó
Max. sebessége:105Km/h sík úton
Motor: Detroit Diesel 6200 ccm-V8
Teljesítménye: 130 Le 3600 r/min-on
Váltó: 3 előre+1 hátra aut.
Ford.kör:14,63 m
Kerékméret: 36x12.5-16.5
Elektronika: 24V
Vajon miért? Szerintetek? Na most véleményezzétek, kéne vagy nem?

2T1cyl 2008.10.04. 14:34:49

www.panzerbaer.de/colours/pics/cdn_vw_Iltis-002a.jpg

Ha valakit érdekel, ez valamivel kisebb és olcsóbb, most a Bombardier gyártja Kanadában. Én inkább ezt javasolom.
Személy szerint jobban is tetszik.
Igen, polgári célokra is megvásárolható. Én megvenném.

Gomulka Béla 2008.10.04. 14:59:59

Storm, az Iltis és a Humvee ket teljesen más mûfaj. A Humvee részben azért akkora, mert a megjelenésével hatást akarnak gyakorolni az éppen felszabadított terroristafészekre (a Gonosz Tengelje menén, természetesen.) Az Iltis egy csinos és humoros megjelenésû holmi, intimidációra (akár burnuszos mudzsaheddinrõl van szó, akár egy rivális stricirõl) teljességgel alkalmatlan. Ennél fogva túlhaladott. Nézd meg a muszkák humvee-ját, az ukránokét, a franciákét – de még a szlovákok is gyártanak egyet. Csak tudnám kit akarnak lei-, bocs felszabadítani!

2T1cyl 2008.10.04. 15:03:41

És itt egy érdekes momentum, aki kedveli a különlegességeket:
www.electrifyingtimes.com/hummer_electric_hmmwv.gif
Elgondolkodtató.

Koncz_János 2008.10.04. 15:09:07

Gomulka nemcsak a lélektani hatás miatt akkora, hanem azért is, hogy jó alapot adjon a különféle felépítményekhez. Tegnap éjjel összetúrtam a netről egy jó jó kis képanyagot a különféle felszereltségű Humvee-kről, hát nagypon kemény szerkezetek is vannak, légvédelmi rakétákkal, páncéltörőkkel. Vannak akcióképek is, szerintem csinálok valamelyik nap ezekből egy utánlövést.

Gomulka Béla 2008.10.04. 15:21:21

Repülõ strigók és különösen vastagbõrû nehézfiúk ellen!

Gomulka Béla 2008.10.04. 15:42:29

Hunter, ha ez azt jelenti hogy egy hordónyi benzinnel/gázolajjal messzebbre elmegy, az alighanem jól jön . A takarékosság valószínûleg nem számít annyit katonáéknál, és a CO2 terhelés se biztos hogy nagyon izgatja õket…

(Állítólag a T 34-eseknek is az volt a nagyon nagy elõnyük, hogy két feltöltés között a nehéz és benzines tankokhoz képest vagy kétszer olyan messzire eljutottak. Logikusan hangzik. Meg Sztálin megmondta: május elsejére el kell foglalni Berlint, úgyhogy a motiváció is volt…)

2T1cyl 2008.10.04. 17:58:43

Koncz_János 2008.10.04. 15:09:07

Jó ötletnek tartom, kíváncsian várom!

ommm 2008.10.04. 21:23:56

Béla:
érzed a HUMVEE-Aligator összehasonlító tesztben a potenciált?
:D
de szép is lenne

belsoseg.blog.hu/2008/04/30/crocodile_dundee_szurja_tokon_magat#more442426

Leptinotarsa decemlineata 2008.10.04. 21:46:29

Kicsit sorsszerű, hogy hónapok - sőt inkább évek - óta nem láttam Pest utcáin irak-freedom-fighter-killert, de ma belefutottam egy nagy fekete dögbe a Hattyú-háznál. Megnézni nem volt időm, különösen, hogy nem is érdekel a fajta (2200 ccm felett akkor sem vennék autót, ha megtehetném), így ha lett volna, akkor sem nézem meg.

De azért nagy volt és fekete. lehet, hogy Horatio tévedt Budára a Miami helyszínelőkből.

Katonai érvelés esetén továbbra is a BMP mellett voksolnék - pl. valami hibrid, a környezetvédelem miatt -, a dugokban hasznosabb a lánctalp a gumikeréknél, még ha kényelmetlenebb is. A 70 mm körüli ágyú is egész meggyőző egy koccanás eseten a felelősség tisztázásához. A Humwee-nak ilyen alapból nemigen van.

BTO11 2008.10.04. 22:07:27

őszinte 2008.10.03. 11:41:16


aha!

főleg az opera metalt!
nightwis-t azt jaaaaaa!

BTO11 2008.10.04. 22:10:24

nightwish ! javitok!
má megint a lányom anglis bill lapostopján nyomulok!
keresem a betüket!
D:)))

BTO11 2008.10.04. 22:14:07

egyébként tololaposan csipném ezt a Hummert!
eltolnék 1-2 balfaxot az utrol.
ma is volt hogy azt se tudta mere indexeljen!
oszt tanáljam ki hogy mit akar??

Koncz_János 2008.10.04. 22:15:18

Van tolólapos fotóm is! :-)

Gomulka Béla 2008.10.04. 22:26:53

Ez szlovák holmi engem nagyon emlékeztet a magyar (eszembe jutott) P Sz H-ra. Kissé háztáji, úszik, nagyon kevés ablaka van – csak a magyar darabnak hátul volt a Csepel motorja. Egyébként a Youtube tele van mindenféle tankkal és hasonlókkal. Mindenféle, még japán tank is van. (Létezik. Minek? Azt hittem a tank szárazföldi harci eszköz.)

Gomulka Béla 2008.10.04. 22:28:12

Fagylaltoskocsi? Csak medvével!

altefnegy 2008.10.06. 11:27:27

Üdv!

Pár apró gondolat, lesz ami ismétlés, azért bocs. :)

A H1 az igazi Hummer/Humvee, a H2-H3 vonal a jó öreg amerikai badge engineering kissé továbbfejlesztett változata. Az eredeti BE-ben csak az embléma különböztette meg a különféle modelleket, itt legalább még a karosszéria, meg pár dizájnelem is hozzájön a sztenderd Blazer alaphoz. Nem véletlen, hogy a H1-et jó ideje nem gyártják már a polgári piacra. Az volt az egyetlen önálló, igazán strapabíró konstrukció.

Aki Pestre ajánlja, annak kívánom, hogy minden manővere sikerüljön, s normálisan le is tudjon parkolni. Ha meg nem, akkor lesz szíves a következményeit viselni. A Jókai utcabeli fekete Hummeres suttyó nem ebbe a kategóriába tartozik (személyes tapasztalat), az ilyen féleszűek hozzák ki az emberből az ártó szándékot.

A BMP emlegetése helyett inkább a Botond irányába tekintenék, ha már nehézterepjárók jönnek szóba.

A két véglet között van az igazság a terepjárás tekintetében. Sem a béna, sem a legjobb meghatározás nem érvényes rá. A konstrukció alapvetően jó terepjárást tesz lehetővé. Ha.
1., Elfér fizikailag: ahol tank, teherautó, kombájn, ilyesmi méret megfelel, ott a H1 is elkolbászol. Ami a Niva/Samurai/Defender/G szélességének területe, ott konkrétan fába szorult féreg.
2., A súlya nem akadályozza: bár a nagy kerekekkel a talajnyomást próbálták eloszlatni (kerékcsere ollé :)), nem mindenhol nyerő a 3 tonnás önsúly. Pl. amikor elakadáskor meg kéne mozdítani. Merthogy el tud akadni ez is szépen, mint minden más jármű.

Közúton a polgári változat is csak addig poén, amíg ki nem derül, hogy 80-90-nél is elég zajos, autópályatempót közelíteni meg kínos (Duramaxos H1-et nem vezettem). Amúgy egy stabil teherautó, semmi extra. A manapság kapható személyautók többségével kényelmesebben, gyorsabban, olcsóbban lehet utazni. Terepen meg a G-TLC-Defender kategória gond nélkünl tartja vele a lépést. Belülről a hajtáslánc miatt nem egy nagy durranás, inkább barátságosan körbevesz, mint nagyvonalúan tágas.

H1-re _szüksége_ a katonaságnak lehet, mindenki másnak _kedve_ van hozzá.

Tommi 2008.10.06. 15:12:32

Bocsánat, de ha már merünk publikálni egy bármilyen blogposztot, írjunk már helyesen.
Tehát nem gázolajt, hanem gázolajat.
süti beállítások módosítása