Imádott szemellenzőink

Márkahűség és egyéb vakhitek

  2008. szeptember 10. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Elhiszem én, hogy a kedves autóvásárló feje zúg a sok információtól. Pláne hogy azok gyakran ellent is mondanak egymásnak. Ha fáradságos is, de azért létezik jó módszer a tájékozódásra. Csak a sztereotípiákat felejtsék el, azokra hallgatni felér a legsötétebb verembe ugrással.

Hozzászólások az azonos című cikkünkhöz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89656514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

John Connor 2008.09.13. 22:32:58

Edelweiss, ugye, ki kezdett el kotekedni meg a nicknevvel is?

"A Foolproof gondolom a csaladi neved lehet, mert keresztnevnek kicsit furcsa.
"

[] (törölt) 2008.09.13. 22:34:39

"Nem az van a szemelyimbe irva de nem is en kezdtem itt lefikazni mindenkit, meg leugatni, aztan mikor szint kellene vallani, akkor visszakozni."

miert kene szint vallani?

ha meg tudod cafolni a szakmai erveit, tedd. ervek hianyaban a vitapartner szemelyen fogast keresni viszont taho, balkani szokas.

semmit nem valtoztat az igazan/tevedesein az, hogy takarito-e vagy az igazgatotanacs elnoke. vagy azert puhatolozol, hogy megtudd, nyalnod vagy taposnod kell?

John Connor 2008.09.13. 22:35:27

"gyava nepnek nincs hazaja, ugye? "

-tudod foolproof ezert huzta el a belet az auditol es Magyarorszagrol. Aztan mikor hazajon meglatogatni a szuleit, meg talalkozik a haverjaival, akkor eljatssza a nagyfiut. Messzirol jott ember azt mond amit akar. Csak a szavak mogott is tudunk olvasni, nemcsak mi.

Shadowbull 2008.09.13. 22:35:45

"Ha en majd` mindenkibe belekotnek, elegge kioktato modon itt a forumon nyilvanosan, akkor az elso keresztkerdesre nem picsognek-maszatolnek a sarokban, hanem ugyangy nyilvanosan kiallnek."

A problema az, hogy az hogy IRL mit csinalok vagy mit nem, meg nem tamasztja jobban ala a mondanivalomat.

Tevuton jarsz.
"Ehelyett te masok "varhato" reakcioira hivatkozol"

Nem a varhatoakra, hanem az eddigiekre.

Olvass vissza.

Shadowbull 2008.09.13. 22:38:59

"Titkolni valod van vagy csak mas a valosag mint a leirtak vagy mi a csoda? "

Nincs titkolnivalom.

Az ajanlatom szamodra is ervenyes

shadowbull kukac totalcar pont hu

Shadowbull 2008.09.13. 22:40:25

"Akkor ezek szerint 3 nyelven is beszelsz. Latod, ezt tisztelem benned, en erre nem vagyok kepes. "

Jo lesz az 4-nek is.

sb

Shadowbull 2008.09.13. 22:42:01

"tudod foolproof ezert huzta el a belet az auditol es Magyarorszagrol. Aztan mikor hazajon meglatogatni a szuleit, meg talalkozik a haverjaival, akkor eljatssza a nagyfiut. Messzirol jott ember azt mond amit akar."

Na latod, tobbek kozott ezert nem kaptok itt IRL adatokat.

sb

[] (törölt) 2008.09.13. 22:44:06

"Bakker! Edelweiss! Eldozeroltak a 01.10-es Werket a Dostlerstrasse-rol? Szerdan amikor ott ettem egy dönert a kantinban, meg megvolt."

hat latod, hogy van aki katolikusabb a papanal ;)

de ha azt mondjak hogy nincs gyar Münchenben, akkor nincs gyar Münchenben, eztan a FIZ kantinban eszel te is, mint minden rendes ember :)

Shadowbull 2008.09.13. 22:49:43

"eztan a FIZ kantinban eszel te is, mint minden rendes ember :) "

Voltam ott par hete, mit ne mondjak, pazar :) (ill. nem is voltam, Dzsoni is megmondta, nem mozdulok ki a gep mogul sose:))

Jo a Vierzylinder csicsasabb, de a valasztek a toredeke, es buszunk csak oda van :)

sb

[] (törölt) 2008.09.13. 22:58:13

"Voltam ott par hete, mit ne mondjak, pazar :)"

jok ezek a szigetek, de altalaban eleg sokaig ugyanaz a kinalat, hamar vegigeszed es megunod az osszes kombinaciot, mire cserelik a menut. a miniFIZben a Max Diamandban van egy kisebb kantin, ott minden nap mas van, 4-5 foetel. ajanlhato meg a VIP Döner a Riesenfeldstassen.

"(ill. nem is voltam, Dzsoni is megmondta, nem mozdulok ki a gep mogul sose:))"

nem hat, te egy ilyen szakallas, flanellinges, tarisznyas, csikkfelszedoszandalos, pizzapusztito informatikus vagy, aki a neten eloadja a gurut :)

"Jo a Vierzylinder csicsasabb, de a valasztek a toredeke, es buszunk csak oda van"

ja hogy nektek ilyen shuttlebiszbaszokkal hurcolasszak a hatsotokat? ja hat az uraknak telik ilyesmire!

foolproof 2008.09.13. 22:58:34

"Titkolni valod van vagy csak mas a valosag mint a leirtak vagy mi a csoda? "

Nincs titkolnivalom.

Az ajanlatom szamodra is ervenyes

shadowbull kukac totalcar pont hu"

Arnyekbika, latom meg mindig nem erted. Ez nem egyenlo merce. Itt arrol van szo, hogy fel mered-e vallalni nyilvanosan, egy kicsi-kis reszet az eletednek. Ha erre sem vagy kepes, megertelek, de nem irigyellek. Sajnos megprobaltam ebbol a dologbol elvi kerdest csinalni, de ez csak azoknak tunt fel, akiknek meg ilyen odivatu a hozzaallasuk.

Nekem nyilt, egyenes valasz kell, olyan, amilyet en adtam neked a vagdalkozasodra. Eddig nem kaptam meg. Nem ajanlat, azt a Rakoczi teren is kaphatok a profi holgyektol.

Egyetlen egy altalam ma este felhozott ervet sem sikerult megcafolnod, kerdem en, volt ertelme neked ma idetevedni erre a forumra?

[] (törölt) 2008.09.13. 23:06:21

"- Edelweiss, meg magyar sem vagy? Ez aztan a szegyen!!"

nem lehet mindenki olyan tokeletes, mint te :)

Shadowbull 2008.09.13. 23:20:43

"hamar vegigeszed es megunod az osszes kombinaciot, mire cserelik a menut."

Nemtom, en elelek pizzan is:)

"nem hat, te egy ilyen szakallas, flanellinges, tarisznyas, csikkfelszedoszandalos, pizzapusztito informatikus vagy, aki a neten eloadja a gurut :)"

Most mit kell lebuktatni, nemá! :))

"ja hogy nektek ilyen shuttlebiszbaszokkal hurcolasszak a hatsotokat? ja hat az uraknak telik ilyesmire! "

Jaja, meg az udvarunkba is beall :)


sb

[] (törölt) 2008.09.13. 23:27:22

"Jaja, meg az udvarunkba is beall :)"

na majd szolok is a Norbinak, hogy itt azee 1-2 dolgon meg lehetne sporolni ;)

Shadowbull 2008.09.13. 23:42:52

"na majd szolok is a Norbinak, hogy itt azee 1-2 dolgon meg lehetne sporolni ;)"

Tudja az magatol is:)

Nalunk nagyon frankon beutott az ONE.

sb

foolproof 2008.09.13. 23:43:30

Tisztelt Shadowbull!

Koszonom szepen.

Shadowbull 2008.09.13. 23:50:54

"Koszonom szepen. "

valtozott ettol valami?

sb

foolproof 2008.09.13. 23:53:42

Tisztelt Shadowbull!

Hogyne valtozott volna. Kvittek vagyunk. Tovabbi jo ejszakat.

[] (törölt) 2008.09.14. 00:10:40

"valtozott ettol valami?"

persze. most mar tudja, hogy nyalnia kell, nem taposni.

orientacio.

Shadowbull 2008.09.14. 00:30:59

áhh.

kurvara nem hiszek a tekintelyelvusegben.

de azert a dzsonifelektol meg fogom kapni, hogy allandoan itt fenyezem magam.

sb

[] (törölt) 2008.09.14. 00:36:01

"kurvara nem hiszek a tekintelyelvusegben."

pedig eleg gyakori jelenseg a Lajtatol keletre. a tapogatozas meg a kostolgatas mindennapos.

"de azert a dzsonifelektol meg fogom kapni, hogy allandoan itt fenyezem magam."

te kis arrogans! :)

qualitaet 2008.09.14. 00:41:54

" Nem 5 evente autot cserelni, amikor a 10 eves is elvisz ugyanoda. Nem lenyegesen tobb hibaval"

Esküszöm ezt a szóról-szóraa szocializmusban hajtogatták megállás nélkül, (természetesen csakis és kízárólag azok akik korlátozott anyagi lehetőséggel bírtak, vagy vezető beosztást töltöttek be valamely hiánygazdálkodásért felelős állami szerv kötelékében)akkor hallottam utoljára.

"Dr. Anisits Ferenc hol dolgozik, nem nagyon lattam hienakat korolutte"

Oszt' honnan a faszból tudod? Netán szomszédok voltatok?

"persze.most mar tudja, hogy nyalnia kell, nem taposni."

Atomkomoly!

[] (törölt) 2008.09.14. 01:12:15

"Az Anisits parhuzam meg nem eroltetett, mert sosem volt elszallva magatol. Pedig o valamit letett az asztalra veled ellentetben. Mellesleg az MTA tagja"

...es nemet allampolgar. valszeg nem veletlenul, mert szulovarosa, Szolnok, le se szarja. pedig lenne tole mit tanulni.

persze amikor mellet kell dongetni, hogy a "mi kutyank kolyke", sorakozik mindenki.

Ciri 2008.09.14. 05:16:16

Foolprof, John Connor:

Annyi kérésem nekem is volna, hogy ezt a primitív személyeskedő stílust hanyagoljátok.
Ha tudsz fogást találni a vitapartneren,akkor tegyétek meg, és szóljatok be neki,viszont a magánéletéhez semmi közötök.

Gyakorlatilag John Connor te akkora idióta vagy,hogy egy épkézláb mondatot nem írtál le ide,ráadásul annyira össze-vissza fogalmazol,hogy olvasni is szar.

Az autókhoz meg halvány lila fingod sincs.

29 Palms 2008.09.14. 10:37:21

"Annyi kérésem nekem is volna, hogy ezt a primitív személyeskedő stílust hanyagoljátok..."
"Gyakorlatilag John Connor te akkora idióta vagy..."

Ja, ezek után tuti hanyagolni fogja. :)

Az OK, hogy az internet világa csodálatos, de tegnap szombat este volt. Tényleg nincs senki akivel elmehetnétek a hétvégén inni néhány sört...?

John Connor 2008.09.14. 12:02:35

"viszont a magánéletéhez semmi közötök."
-szakmai eleterol kerdeztunk, maganeleterol egy szot sem.

" egy épkézláb mondatot nem írtál le ide,ráadásul annyira össze-vissza fogalmazol,hogy olvasni is szar."
-konkretumok? a levegobe beszelni konnyu.

John Connor 2008.09.14. 12:05:04

"Szerinted ebben van valami, amit titkolnom kene?"
- nincs, de akkor miert tartott ilyen sokaig, mire ki sikerult mondani? Egyebkent becsulom.

John Connor 2008.09.14. 12:06:47

"persze. most mar tudja, hogy nyalnia kell, nem taposni."
- szerinted ezek utan nyalni fogok? Semmilyen teljesitmeny sem jogosit fel agressziv nyalfrocsogtetesre.

Shadowbull 2008.09.14. 12:23:41

"de tegnap szombat este volt. Tényleg nincs senki akivel elmehetnétek a hétvégén inni néhány sört...? "

Jogos :)

En mar pedzegettem Edelweissnak, de nem veszi a lapot, vagy nem szereti a sort:)

Vagy nem akarja hallgatni az arrogans, kioktato stilusomat :)

db

Shadowbull 2008.09.14. 12:42:49

Kedves Nezoink,

az Onok Kertek mai adasanak elso musorszamat Shadowbull kuldi az osszes netpatkanynak.

Hallgassak szeretettel.

www.youtube.com/watch?v=DKhnmUdmz74

sb

Gomulka Béla 2008.09.14. 13:34:48

Ahány nyelvet beszélunk, ahány találmányuk ezek szerint, annál nagyobb a véleményunk. Node: ez a sok jó mind egy irányba visz, sehol a egy valódi alternatíva. Illetve van. Jovok hát, én a képbe, a keskenyvágányú kívulálló. Minimális nyelvismeret, a marketingre való, gondosan fejlesztett és karban tartott immunitás, visszafogott vásárlóero. Na, erre fejlesszetek valamit!

fogash 2008.09.14. 15:50:29

„De az autoiparban bizony altalaban komplex alkatreszekrol szol a fama, amiknek az anyagkoltsege eltorpul a megmunkalas koltsege mellett, es akkor meg ott vannak a logisztikai, minosegbiztositasi, es egyeb koltsegek. Ugyhogy a teljes koltsegben nagyon keveset lehet lefaragni, ha a cucchoz pl par grammal kevesebb muanyag kell.”

Ezzel sajnos nem tudok egyetérteni. Az általunk gyártott komplex cuccok (ld. Fentebb) jelentős része fröccsöntött műanyag. Ezek mindegyikénél van egy egyszeri fröccsöntőszerszám-költség, utána viszont igen fontos paraméter az anyagválasztás illetve az anyagmennyiség. És ha darabonként 1-2 centet spórolunk, akkor az a termék életciklusában pártíz-százezer euró megtakarítást (=többletprofitot) jelent a cégem tulajdonosainak. Ezeken az alkatrészeken megmunkálási költség NINCS, ezért nem összehasonlíthatóak egy fém motoralkatrésszel. Azokra igaz, amit mondtál, viszont a szűklátókörűséged bizonyítja az állításod. :(


„nem letezik olyan hiba, aminek ne lehetne megtalalni az okat - ilyet max a hozzad hasonlo dilettansok allitanak, egy mernok SOHA. az egyszeru buszmonitortol a signalplottereken kereszul a programozhato teljeskoru busszimulacioig hihetetlenul szeles az eszkozok tarhaza. minden tesztautoban CAN/MOST datalogger van, a hiba idopontja mar onmagaban eleg ahhoz, hogy *utolag* megtalaljuk es kijavitsuk a hibat.”

Hát, ha ez igaz lenne, nem cserélnének fél autókat találomra úgy, hogy a hiba továbbra is fennáll. :(

„A BMW maga az importőr”

Ja, viszont a márkakereskedői hálózat tagjai önálló vállalkozások, akik az országos generálimportőrtől VESZIK meg az autókat, amiket eladnak neked. Gyk: a generálimportőr a nagyker (nagyker árréssel), a márkakereskedő meg a kisker (kisker árréssel). Jó esetben a két cég egy kézben van. A BMW-t nem ismerem, de a VW csoportnál a PoHu a nagyker, és a „Porsche xxx”-től eltérő nevű kereskedések mind önálló kasszán vannak. Szóval kedves Edelweiss, te sem értesz mindenhez. :(

Tervezett avultatáshoz: a Lastenheftek az elvárt minimumot szabályozzák. Viszont nem cél, hogy ennél számottevően tudjon az alkatrész (és az ezek összességéből összeálló autó) mert az kidobott pénz lenne a beszállító részéről. Vagyim minimális élettartam +10% (lehet, hogy 8, lehet hogy 20) = maximális élettartam, vagyis indirekt módon ugyan, de VAN tervezett avultatás…

viszont ÉN azon kevesek közé tartozom, akik eddig megállták véleményük kifejtését anélkül, hogy a másik oldalt "netpatkány", "idióta" és hasonló jelzőkkel illették volna. Nem én minősítelek benneteket, ti minősítitek magatokat.

ui: az a shadowbull kukac totalcar pont hu az élő emailcím, vagy csak kamu?

fogash 2008.09.14. 15:53:08

egy szó kimaradt: ...ennél számottevően TÖBBET tudjon az alkatrész...

29 Palms 2008.09.14. 16:26:34

Olyan nincs hogy valaki Edelweiss nick-kel ne szeresse a sört.

qualitaet 2008.09.14. 16:57:56

foolproof 2008.09.13. 21:49:11

"Helyesbitek.

shadowbull=gyava."

Ellenben Foolproof bátorságát példa nélkülinek tartom, hogy sokadik témában sokadik alkalommal nyílvánít véleményt vagy minősít másokat dacára annak, hogy műszaki ismeretei vagy tapasztalatai gyakorlatilag a nullával egyenlőek.

qualitaet 2008.09.14. 17:03:18

"a marketingre való, gondosan fejlesztett és karban tartott immunitás, visszafogott vásárlóero. Na, erre fejlesszetek valamit!"

Nissan Micra, Nysa 522, netán valami jutányos árú kerékpár.

Gomulka Béla 2008.09.14. 18:12:27

Qualitat, a felsoroltak megvannak/voltak. Nem illik más tollával ékeskedni. A Nysa ráadásul valószínuleg sokat fogyaszt, a Gomulka nevunek még vízbol is sok kellett egy ido után. Tóvízbol, az volt a mezon, békanyál, ebihal, fito- és zooplankton inkluzíve.
Nem, kérem. Valami ÚJAT tessenek felhozni. Ne azt, hogy a nyolc hengerbol jó sokat kihozni, aztán hárombetus dolgokkal lebutítani hogy baj ne legyen. Ne azt, hogy ha egy CVT-t meg egy villanymotort osszerakunk egy benzinmotorral, akkor Hollywood dalra fakad. Ne azt, hogy egyre magasabb minden autó, mert attól látszik nagyobbnak, és ettol mindent muszerfal borít, pamacsolt alumínium utánzatú muanyaggal. Ne azt, hogy ami nem a régi dugattyú/acél/cédélejátszó kombináció elvén készul, az ritka legyen, mint a fehér holló, és ennélfogva megfizethetetlen. Szalmacsépelés az egész, borsónak falra hányása - óh, de hova ragadtál el, óh felhevulésnek gyors taligája?! (szegény P., forog, bárhol is forogjon)

A Lightning GT mondjuk johetne.

foolproof 2008.09.14. 18:17:01

Kozerdeku kozlemeny kovetkezik:
qualitaet=bator.
;-)

Gomulka Béla 2008.09.14. 18:27:32

Madam Alfréd = szép!

ET telefoniert zu Hause!

Shadowbull 2008.09.14. 19:53:07

fogash 2008.09.14. 15:50:29

"Ezzel sajnos nem tudok egyetérteni. Az általunk gyártott komplex cuccok (ld. Fentebb) jelentős része fröccsöntött műanyag. Ezek mindegyikénél van egy egyszeri fröccsöntőszerszám-költség, utána viszont igen fontos paraméter az anyagválasztás illetve az anyagmennyiség. És ha darabonként 1-2 centet spórolunk, akkor az a termék életciklusában pártíz-százezer euró megtakarítást (=többletprofitot) jelent a cégem tulajdonosainak. Ezeken az alkatrészeken megmunkálási költség NINCS, ezért nem összehasonlíthatóak egy fém motoralkatrésszel. Azokra igaz, amit mondtál, viszont a szűklátókörűséged bizonyítja az állításod. :("

Ez mind igaz lehet, ezert is irtam azt, hogy altalaban. De ha jol gyanitom, a komplett reszegysegek onkoltsegeben meg benne van nalatok is ezer tenyezo, pl. osszeszereles, minosegi kontroll, csomagolas, raktarozas, es sorolhatnam.
Es meg az sem biztos, hogy az anyagkoltseg a legnagyobb tetel...Ugye az egyszeri szerszamkoltseget is vissza kene osztani...

Ismet a kedvenc temam jon:)

"Tervezett avultatáshoz: a Lastenheftek az elvárt minimumot szabályozzák. Viszont nem cél, hogy ennél számottevően tudjon az alkatrész (és az ezek összességéből összeálló autó) mert az kidobott pénz lenne a beszállító részéről. Vagyim minimális élettartam +10% (lehet, hogy 8, lehet hogy 20) = maximális élettartam, vagyis indirekt módon ugyan, de VAN tervezett avultatás…"

Nincs tervezett maximalis elettartam. Meg csak nem is szamit vagy ir elo ilyen erteket senki. Mar az is egy eleg meredek logikai csavar, hogy bar minimalis elettartam van leirva, de ebbol kovetkezik, hogy indirekte megis van tervezett avultatas...

Azt a kerdest nem tetted meg fel magadnak, hogy miert van 10e ciklus eloirva nalatok, ami sajat bevallasod szerint is 20 evre eleg? Nincs egy picit tulmeretezve a dolog? Ha lenne egy icipici szandek a maximalis elettartamra, akkor nem mondjuk 5 ev lenne a cel?
A megoldas az, hogy nincs 2 auto, amit ugyanugy hasznalnanak. Igy minden alkatreszuk mas es mas terhelest kap, hasznalattol fuggoen. A terhelesek nagysaganak eloszlasa termeszetesen a normaleloszlast koveti, de hova loje be az egyszeri mernok a teherbirast? Az atlaghoz? Nem jo, mert az afolotti terheleseknel szethullik a cucc a picsaba.

Nem tud mast tenni, megkeresi az adott alkatreszre vonatkozo lehetseges legkedvezotlenebb esetet, amit ugy beceznek mindenhol, hogy worst case.
Ezt a legjobb tudasa szerint meghatarozza, ratesz meg nemi biztonsagi tenyezot, es ide meretez. A mernoki munka egyik, ha nem a legfontosabb resze a worst case pontos meghatarozasa. Itt all vagy bukik nagyon sok dolog.

Innen jonnek a 10 ezres eloirt ciklusok, amik normal hasznalatban 20 eves elettartamot jelentenek, de a worst case esetben jo ha kibirja az eloirt minimalisat.

Nemi logikaval lathato, hogy emiatt sem lehet maximalis elettartamra meretezni, mert ha azt akarom, hogy az atlagos terheles eseten mondjuk a garanciaido utan 5000 kilometerrel hulljon szet, es oda meretezek, akkor worst case esetben esetleg a garanciaido felet sem futja meg az alkatresz. Es azert eleg sok atlagon feluli terheles van az autoknal, nem kicsit szivnak meg a gyarak a direkt elkonnyitett alkatreszeik garancialis cserejevel...

"viszont ÉN azon kevesek közé tartozom, akik eddig megállták véleményük kifejtését anélkül, hogy a másik oldalt "netpatkány", "idióta" és hasonló jelzőkkel illették volna."

Jogos, bar nem erzem kulonosebben problemasnak a dolgokat nevukon nevezni. Ha szepen visszaolvasol, lathatod, nem elozmeny nelkuli a dolog.

sb

[] (törölt) 2008.09.14. 19:58:09

"Az általunk gyártott komplex cuccok (ld. Fentebb) jelentős része fröccsöntött műanyag."

komplex froccsontott alkatresz muhaha

majd akkor gyere komplexitasrol szakerteni ocsisajt, ha mar kifejlesztettel es legyartottal egy fejegyseget vagy egy motorvezerlest, de minimum egy nyamvadt ACCt.

az agrarmernok meg a froccsonto osszak az eszt az autogyartasrol, eszem-faszom megall. szerintem hozzatok meg egy kohaszt meg egy ruhatarost is, ugy mar teljes lesz az expert team.

Shadowbull 2008.09.14. 19:58:53

"Olyan nincs hogy valaki Edelweiss nick-kel ne szeresse a sört."

Szerintem sincs. Valoszinuleg sokkal gondosabban vigyaz az IRL adataira, mint mondjuk en.

Mindig meg is banom.

sb

Shadowbull 2008.09.14. 20:00:56

"majd akkor gyere komplexitasrol szakerteni ocsisajt, ha mar kifejlesztettel es legyartottal egy fejegyseget vagy egy motorvezerlest, de minimum egy nyamvadt ACCt."

Kicsit mintha elhuzna villanyos iranyba a kollega :))

Nemtom mi olyan bonyolult egy vezerloegysegben, tele van sok kis apro fogaskerekkel :)))

sb

John Connor 2008.09.14. 20:08:45

Hát, ha ez igaz lenne, nem cserélnének fél autókat találomra úgy, hogy a hiba továbbra is fennáll. :(

- ezt probaltam meg edelweiss "kolleganak" is magyarazni, de pusztaba kialtott szo volt. Na most, az en szemszogembol es nem fejlodes. Csak a hibalehetosegek sokszorozasa, amit a feszitett tempoju fejlesztes soran nincs eleg ido kikouszobolni, mert nincs eleg ido tesztelni.

"az agrarmernok meg a froccsonto osszak az eszt az autogyartasrol, eszem-faszom megall. szerintem hozzatok meg egy kohaszt meg egy ruhatarost is, ugy mar teljes lesz az expert team. "

-eweiss, megint frocsogsz? ki mondta hogy fogash agrarmernok?

"Az általunk gyártott komplex cuccok (ld. Fentebb) jelentős része fröccsöntött műanyag."

komplex froccsontott alkatresz muhaha"

- csak en erzem hogy ki vannak a szavak forgatva?


"
Ugye az egyszeri szerszamkoltseget is vissza kene osztani...
"
- arajanlat: szerszamktg+darabar. Altalaban nem osztjak vissza. Vagy csak ha utokalkulaciorot keszitenek.


"De ha jol gyanitom, a komplett reszegysegek onkoltsegeben meg benne van nalatok is ezer tenyezo, pl. osszeszereles, minosegi kontroll, csomagolas, raktarozas, es sorolhatnam.
Es meg az sem biztos, hogy az anyagkoltseg a legnagyobb tetel..."
- ezek kozul vannak olyan dolgok amin a konstruktor nem tud valtoztatni. Legjobban az anyagon tud, (es szerezni elismerest a fonokoktol.), osszeszerelesen is, mivelhogy azt a konstrukcio meghatarozza, vagy pedig a konstukciot kell ugy kialakitani hogy a rendelkezesre allo gepekkel legyarthato legyen.


"Jogos, bar nem erzem kulonosebben problemasnak a dolgokat nevukon nevezni."
-barcsak azt tenned.

" Ha szepen visszaolvasol, lathatod, nem elozmeny nelkuli a dolog."
- ha pedig te visszaolvasol, shadowb akkor tudni fogod ki kezdte leirni a masik patkanyozasat idiotazasat, fogalomnelkuliseget.

Shadowbull 2008.09.14. 20:13:21

"Valami ÚJAT tessenek felhozni. Ne azt, hogy a nyolc hengerbol jó sokat kihozni, aztán hárombetus dolgokkal lebutítani hogy baj ne legyen. Ne azt, hogy ha egy CVT-t meg egy villanymotort osszerakunk egy benzinmotorral, akkor Hollywood dalra fakad. Ne azt, hogy egyre magasabb minden autó, mert attól látszik nagyobbnak, és ettol mindent muszerfal borít, pamacsolt alumínium utánzatú muanyaggal. Ne azt, hogy ami nem a régi dugattyú/acél/cédélejátszó kombináció elvén készul, az ritka legyen, mint a fehér holló, és ennélfogva megfizethetetlen."

Khm, hogy is volt azzal a visszafogott vasarloerovel?

Az autoipar, mint az osszes tobbi, csak azert letezik, hogy profitot termeljen a tulajdonosainak. Ezert olyat kell gyartani, amit megvesznek az emberek, es keresunk is rajta. Ha jo nagy a ceg, elfer nehany nullszaldos, esetleg veszteseges termek, de csak keves.

Raadasul itt is vannak altalanos fejlodesi iranyok, trendek, ami alol senki sem huzhatja ki magat. Az autoipar 100 ev alatt ide jutott. Lehet ha 90 eve mas iranyt vesz, mas lett volna az eredmeny. En meg vagyok rola gyozodve, hogy mint ahogy minden, ez a fejlodes is az optimumkereses eredmenye, es nem veletlen. Most egy kicsit kodosen talan latszik egy elagazas, talan nagyobb teret nyernek nehany evtizeden belul az elektromos hajtasu autok.
De ez messze nem valtoztat meg olyan sok mindent, mint ahogyan azt a legtobben gondoljak.
Nem fognak a mai gyarak eltunni, es nem fognak masok a helyukre kerulni, egyszeruen azert, mert a mostaniaknak van meg a tokeje, es a tudasa ahhoz, hogy autot nagy darabszamban gyartsanak.
De hozza kell tenni azt is: ha az akksik nem ugranak tudasban nehany nagysagrendet, orokke a varosi kis szaladgalo szerepere lesznek az elektromos autok karhoztatva.

"A Lightning GT mondjuk johetne. "

Latta mar azt valaki mozgasban? Mert ugyan amit igernek, impozans, nade igerni a legkonnyebb.

sb

Shadowbull 2008.09.14. 20:18:37

"- ha pedig te visszaolvasol, shadowb akkor tudni fogod ki kezdte leirni a masik patkanyozasat idiotazasat, fogalomnelkuliseget."

Betegyem megint a kis gyujtemenyt a hazudozasaidrol amit rolam frocsogtel ossze?

Aztan meg te vagy megsertodve, ha lepatkanyozlak.

sb

Gomulka Béla 2008.09.14. 20:19:43

"...hozzatok meg egy kohaszt meg egy ruhatarost is, ugy mar teljes lesz az expert team."

Errol van szó! Ideje megszabadulni a beszukult szakmaiságtól. Amúgy is, nemrég, rémlik, valakik azon eroskodtek, hogy nem a gyártó/eladó határozza meg a piaci igényeket, hanem a kazánkovács meg a ruhatáros. A SUV-os menetben nem egy mezogazdász eroskodott a Forester (hehe) mellett? Íme!

Shadowbull 2008.09.14. 20:20:43

"- arajanlat: szerszamktg+darabar. Altalaban nem osztjak vissza. Vagy csak ha utokalkulaciorot keszitenek."

Aham, tehat a szerszamkoltseget nem kell senkinek kifizetni. Jovan.

"Legjobban az anyagon tud, (es szerezni elismerest a fonokoktol.), osszeszerelesen is, mivelhogy azt a konstrukcio meghatarozza, vagy pedig a konstukciot kell ugy kialakitani hogy a rendelkezesre allo gepekkel legyarthato legyen."

Es meg en nem tudok rendszerben gondolkodni...

sb

Shadowbull 2008.09.14. 20:25:27

"ui: az a shadowbull kukac totalcar pont hu az élő emailcím, vagy csak kamu? "

Ja igen.

Persze hogy elo, miert?

sb

Gomulka Béla 2008.09.14. 20:30:06

Bull, nekem olyan Lightning GT kéne, ami mozog. Ha nincs GT, van kihívás.

Minek a vásárlóero, ha nincsen kínálat?

Shadowbull 2008.09.14. 20:32:51

"Minek a vásárlóero, ha nincsen kínálat? "

Minek a kinalat, ha nincsen vasarloero?

sb

Gomulka Béla 2008.09.14. 20:46:44

Vásárlóerot sokkal konnyebb kreálni mint kínálatot. Vagy nem így van? Bár ne így lenne!
Azt te nem tudod, hogy a veled szembejovoro hitelre vette-e az autóját, vagy készpénzzel. És nem is számít. A szembejovo megvette, hitelre talán, azt az autót, amirol úgy tudja, jó neki. Úgy tudja, jobb mint a tobbi, pedig a kulonbség jobbára elenyészo. Úgy tudja, mert úgy mondták neki. Kreálták, ot, a vásárloerot.
(Sose hittem volna hogy egyszer még a kreacionizmus mellett fogok érvelni. Palin nagysád, ulj az olembe!)

fogash 2008.09.14. 20:56:14

„Ez mind igaz lehet, ezert is irtam azt, hogy altalaban. De ha jol gyanitom, a komplett reszegysegek onkoltsegeben meg benne van nalatok is ezer tenyezo, pl. osszeszereles, minosegi kontroll, csomagolas, raktarozas, es sorolhatnam.
Es meg az sem biztos, hogy az anyagkoltseg a legnagyobb tetel...Ugye az egyszeri szerszamkoltseget is vissza kene osztani... „

Közgazdaságtan első félév: a termék árképzésének alapja az önköltség, amibe a termék előállítása kerül. Ez nagyjából egyenlő anyagköltség + közvetlen munkabér +szerszámozás egyszeri költsége. Az itteni eredményed az üzemi eredmény (Deckungsbeitrag I.)Erre kell akkora pluszt rátenni, hogy az indirekt/overhead költségeidet is viselje. Ha a végén a matek úgy áll össze, hogy a DB1ből levonják az overhead költséget (ebben licenszdíjak, recepciós bére, anyámtyúkja is benne van az általános logisztika, QS, stb költségeken felül), ez lesz az adózás előtti eredmény, a DB2. A fentiekből az is látszik, hogy az indirekt, vagyis egy termékhez szorosan nem köthető költségek felosztása a gyár összes terméke között mindig elvi alapú, valamilyen logika alapján (mondjuk a direkt költségek arányában osztva) történik. Vagyis ha akarom, ugyanazt a terméket DB2 szinten ki tudom mutatni nyereségesre is meg veszteségesre is. Pl. ezért is baromság a vita, hogy a 7es BMW-n keres-e a gyár. Persze ez egy kicsit le van egyszerűsítve, mielőtt valami nagyokos kitalálná, hogy a közgázhoz se értek…

EW: Ha figyeltél volna korábban, emlékeznél, hogy az összes termékem 80-100 tételes darabjegyzékből áll össze, amiben 1 tétel a hajtóműves villanymotor, 1 tétel az ECU, van benne acélprofil, alumíniumprofil, szövet, és van benne számtalan fröccsöntött műanyag alkatrész. Tán pongyolán fogalmaztam, de ha már te vagy a világ esze, erre emlékezhetnél. A fröccsöntők a beszállítóim, én összeszerelő üzemet vezetek, ettől függetlenül(vagy épp ezért) látom, hogy vért pisálnak, mire tudnak nekem egy olyan alkatrészt gyártani, ami 0,05mm-re van tűrésezve, nem deformálódik a -20+90C tartományban, és autóipari szemmel nézve is színhelyes. És majd akkor öcsisajtozzál, ha egy óvodában együtt kevertük a pisikását.

„arajanlat: szerszamktg+darabar. Altalaban nem osztjak vissza. Vagy csak ha utokalkulaciorot keszitenek.”

Mindegy, hogy visszaosztják-e vagy sem. A vevő évi x ezer darabra szerződik n éves ciklusra, sőt az ajánlatban benne van a 2. 3. stb évben kötelezően adandó árengedmény is, ezért sájszegál, hogy szerepel-e külön soron a szerszámköltség.

fogash 2008.09.14. 21:00:24

Kezd kristályosodni a sorrend. Edelweiss az élre tör! :)

Shadowbull 2008.09.14. 21:09:20

"Vásárlóerot sokkal konnyebb kreálni mint kínálatot. Vagy nem így van? Bár ne így lenne!"

Ez ugyan nem az en teruletem, de ketlem. A hitelt is vissza kell fizetni, az sem teremt semmifele plusz vasarloerot, csak elore hozza a vasarlast.

sb

Shadowbull 2008.09.14. 21:19:26

fogash 2008.09.14. 20:56:14

"A fentiekből az is látszik, hogy az indirekt, vagyis egy termékhez szorosan nem köthető költségek felosztása a gyár összes terméke között mindig elvi alapú, valamilyen logika alapján (mondjuk a direkt költségek arányában osztva) történik."

Ez bizonyosan igaz, de szerintem minden cegnek elemi erdeke, hogy a koltsegeit realisztikusan ossza fel, hogy a gazdasagi folyamatait tervezni tudja. Es azt is gyanitom, bar nem ertek hozza, hogy ez azert nagyjabol sikerulni is szokott.

"ezért is baromság a vita, hogy a 7es BMW-n keres-e a gyár."

Ez azert nem baromsag, pl. az Audi az elozo generacios A8-on tuti csak veszteseget termelt, ez ott gazdasagi szakemberek mondtak, es az volt a cel, hogy a jelenlegi generacio hozzon nemi nyereseget.

Lehet, hogy a koltsegek egy reszenek felosztasa valoban elvi jellegu, es relative szabadon tologathato, de a teljes onkoltsegben nem jelenthetnek tul nagy aranyt, gondolom en.

sb

fogash 2008.09.14. 21:31:57

"az Audi az elozo generacios A8-on tuti csak veszteseget termelt"

Persze meg a Veyronnak darabján is százezreket bukik a VW, de a hírértéke nehezen felbecsülhető, hogy ők gyártják a világ leggyorsabb autóját, illetve a "veszteséges" Veyron megalkotása során olyanokra jöhettek rá, ami esetleg a 8as Golfban hozza majd meg az árát.

Ugyanígy az Audi is a D2-vel belőtte magát a felső kategóriába, illetve megtanulta használni az alumíniumot, amiből most rogyásig nyomja nem csak a D3-at, hanem a TT-t is, meg ki tudja még mit.

fogash 2008.09.14. 21:54:20

sb!

próbáltam írni neked a megadott címedre, de valahonnét egész máshonnét írt a postmaster, hogy az üzenetküldés failed. :(
Ilyenkor mi van?

Gomulka Béla 2008.09.14. 22:06:18

Bull, az én teruletem sem, de legalább annyi világos, hogy a termelt értékeket térben, idoben és nagyságrendben is képes mozgatni a bankrendszer. A mi most folyik, a hitelrendszer osszeroskadása bizonyítja, hogy a nem létezo pénz is pénz, amíg mindenki elhiszi róla hogy az. Az elore hozott vásárlás: vásárlás. A Suzukinak most kell a pénz a most megvett Swift-ért. A polgárnak most kell a Swift. Ezt a most-ot hívjuk mi úgy: hitel.

Shadowbull 2008.09.14. 22:07:43

"próbáltam írni neked a megadott címedre, de valahonnét egész máshonnét írt a postmaster, hogy az üzenetküldés failed. :(
Ilyenkor mi van? "

Ilyenkor az van, hogy elirtal valamit.

Klattyolj a nevemre, aztan uzenetkuldes, az is oda megy.

sb

Rocko- 2008.09.14. 22:07:47

hahaha, nehezen, de most esett le. a cikk marha jól kiugrasztotta a szemellenzősöket.
jó volt Zsolt! :)

Shadowbull 2008.09.14. 22:16:53

fogash 2008.09.14. 22:13:15

Höhö, ez valami osregi atiranyitas, amit mar regen toroltem :) Mokas :)

Az itteni direkt uzenetkuldes sem megy?

sb

fogash 2008.09.14. 22:20:46

én voltam hülye, freemailt irtam, nem TC-t. :( tán most...

Kopi3.14 2008.09.14. 22:24:07

Húúú, de sokat írtatok a hétvégén. kell nekem sörözni, meg csócsózni...

nah, Edelwiß, Shadowbull, kölschözni meghívnálak titeket, ha gondonátok egy kirándulást. :)

Tervezett avultatást: aki azt modnja, hogy a minimális elvárt élettartammal definiálva van a maximális is, az max logikailag tekinthető helyesnek, a valóságban nem. Mert meddig tart minden éllettartam teszt? A megrendelő által leírt ciklusszámig, nem tovább. Kibírta az alkatrész? Igen. Kibírta a megrendelő által kívánt mennyiség? Igen. A megrendelő elfogadta ezek után a tesztet? Igen. Akkor pont, nem megy tovább smmi, nincs maximális élettartam. Azt soha senki nem tudja megmondani.

Autógyárak nyeresége, vesztesége: ha a húzómodell nem jön be, akkor hatalmas buktákat tudnak prezentálni, nem véletlen nem lehet hallani százmilliósnál kisebb veszteséget, és kisebb nyereséget. A kis egzotikus cégek, mitn Porsche, persze más úton járnak, ők annyiért adják a verdát, amennyiért jólesik nekik, de a nagyoknak bizonynagyon alaposan figyelni kell. És lavírozni.
fogash: "ami 0,05mm-re van tűrésezve, nem deformálódik a -20+90C tartományban"

Ha autóipar, akkor bics, de körberöhöglek a -20..90°C értékkel. különösen a -20-szal.
0,05mm-es tűrésmező? önmagában semmit nem mond, ha nem teszed mellé, hogy mekkora mérethez, és milyen gyártástechnológiával, egyáltalán fröccsöntött alkatrésznél schieberrel, vagy normál szerszámmal kialakítandó, egy alkatrész, vagy két lakatrész között levő méret, stb.Mert lehet rengeteg is, de lehet nevetségesen nagy tűrés is.

Jármű élettartam: az autógyártók sem szeretetszolgálat, abból élnek, hogy eladnak. És ezért tolják a mindenféle marketinget, hogy vedd meg az újabbat, a régi már elavult, ócska, öreg. Vásárlóerő ettől nem lesz több, csak nem valós igényeken alapuló "igénykielégítés". De ez a piac midnen területén így van.

Shadowbull 2008.09.14. 22:53:04

fogash 2008.09.14. 22:20:46

Megjott, mindenkeppen valaszolok, de nem biztos hogy meg ma.

sb

Shadowbull 2008.09.14. 22:57:18

"nah, Edelwiß, Shadowbull, kölschözni meghívnálak titeket, ha gondonátok egy kirándulást. :)"

Höhö, 1x voltam Kölnben, van mellette egy ontode, azok szallitjak a Global Engine blokkjat.
Este elvittek kajalni, valahova a dóm melle egy regi etterembe. Mar nemtom mit ettem, de asszem ilyen sort ittunk, kis poharakban hordtak ki, talan 2decis ha volt. De csak hordtak, megittam vagy 10et, amikor abbahagytam, a tobbiek azert nyomattak tovabb, benyomtunk mint az alban szamar :)

sb

Kopi3.14 2008.09.14. 23:13:25

Jaja, itt kémcsőben mérik a kölscht. De van Köstrizer is, azt meg általában üvegből. Elérhetőek belga sörök, ha valaki azt óhajtja. :)Közelben Kerpen, ott van magyar étterem is, ha hazai ízekre vágyik valaki. :)

eko 2008.09.14. 23:14:34

Shadowbull

"Jelenleg 2 darab bejegyzett autoipari szabadalmam van, mindketto az AHM-es idokbol"

Ezzel kapcsolatban lenne 2 kérdésem:

1: A VW kitalálta a DSG-t. (pontosabban anno a Porsche, de ez most mindegy)
Hogyan lehet az, hogy most már a BMW-nek, és a Fordnak is lesz (van) ugyan ilyen elven müködö konstrukciója?
Nem védte le? Ha igen akkor hogyan kerülték ki?

2: Azok a szabadalmak az Audié, vagy a tiéd? Semmi személyes infót nem szeretnék kicsikarni, csak az érdekel, hogy kinek van inkább védve az érdeke..

Mert egy kicsit furcsa, hogy ha egy kicsit hasonlit egy lámpa a konkurens modellén levővel, azokért irdadlan pénzt lehet perelni, de pl. a DSG-nél maradva, meg minden rendben?!

Shadowbull 2008.09.14. 23:43:00

eko 2008.09.14. 23:14:34

A nevedrol az ÄKO jut eszembe :) Bakker, mennyit ultem ott :) Na mindegy, ez mellekszal, csak az Audisok ertik :)

1. A szabadalmi jogok temaja kulon tudomany. En is csak annyira latok bele, amenyire engem erintett. A kerdesedre valaszolva: minnel komplexebb egy rendszer, annal nehezebb levedetni. Ugyanis annal nehezebb szabadalmi leirast krealni, ami megfeleloen kizarja azt, hogy aprobb valtoztatasokkal ne lehessen ugyanolyan elvu dolgot epiteni. Az sem biztos, hogy nincs levedve, es lehet a VW nem tulajdonolja, csak licenszdijat fizet a tulajdonosnak, ahogy a tobbiek. Esetleg a tobbiek fizetnek licenszdijat a VW-nek. Ez az autiparban meglehetosen elfogadott es mukodo dolog, csak nem szoktak a kozonseg orrara kotni. Azt gondoltad volna, hogy az Audi az otszelepes technologiajaert borsos dijjat fizet(ett) a Yamahanak?

2. A jog szerint minden talalmany, amit a munkakoroddel kapcsolatban talaltal ki, a munkaltatodat illeti. Ove a szabadalmi jog, es belatasa szerint dijaz teged erte. Ez altalaban egy egyszeri osszeg + felhasznalas eseten tovabbi dijazas. Az vita targya lehet, hogy mi a szolgalati talalmany, de altalaban az autogyarak a profiljukba nem vago dolgokra nem tartanak igenyt, azzal a feltalalo szabadon rendelkezhet, de elotte az esetleges kesobbi jogi vitak elkerulese celjabol erdemes egyeztetni. Viszont a teljes jogi procedura koltsege a szabadalom tulajdonosat terheli, ami nem keves. Plane akkor, ha a bejegyzett szabadalmak tulnyomo reszet soha nem is fogjak felhasznalni.

A formatervek levedeset meg ennyire sem latom at.

sb

[] (törölt) 2008.09.15. 00:22:23

"nah, Edelwiß, Shadowbull, kölschözni meghívnálak titeket, ha gondonátok egy kirándulást. :)"

Alt nincs? :)

eko 2008.09.15. 00:24:53

"aprobb valtoztatasokkal ne lehessen ugyanolyan elvu dolgot epiteni. "
Az elvet nem lehet levédeni?
Az elv a dupla kupplung .
Vagy egy lassulásérzékelö jelére kinyiló légzsák. És mindenki meketne a ...-ba
A japánok nem épithetnének se autót, se motort, de még gözgépet se!
Mert az ö nagyszerü jármüveik nem mások, mint ügyes másolatok. Lásd az elsö generációs Lexus. (Na erre jön majd jó pár ellenvélemény. De még a tulaj szerint is ez
www.leasetrader.com/photos/actual71966/640x480/Lexus-LS-430-Sedan.jpeg
egy Merciröl lett koppintva)
Pedig Herr Piëch szerint is az "olyan mint a " a gyengeség jele.
De ez egy másik történet...

Shadowbull 2008.09.15. 00:37:25

"Az elvet nem lehet levédeni?
Az elv a dupla kupplung ."

Nemtom, szerintem le lehet. Csak gondolom az a csapda, hogy a szabadalmi leiras megfeleloen reszletezett kell hogy legyen ahhoz, hogy ne lehessen alola kibujni, de megsem lehet tul specialis, mert akkor megiscsak ki lehet bujni alola.

"A japánok nem épithetnének se autót, se motort, de még gözgépet se!
Mert az ö nagyszerü jármüveik nem mások, mint ügyes másolatok."

Ne gondold! A japanok regen tul vannak a mindent masolos korukon. A Lexust sem szabad lebecsulni, igaz az istenitese szerintem is egy kicsit eltulzott.

A Toyota sem veletlenul nott oda, ahol van.

Vagy gondolj a Nissan GT-R-re, A 90es evek japan sportkocsijaira, a Toyota Suprara, a Priusra, ami a maga nemeben zsenialis, a PSD tervezoje elott hajlando lennek terdre borulni.

Es sorolhatnam napestig.

sb

sb

Shadowbull 2008.09.15. 00:38:35

"Alt nincs? :)"

Né mán, bakker, válogat :)))

Kőbányait erdemelnel :) Mer' bunko vagy. Meg arrogans.

Ja az en vagyok, bocs :)

sb

[] (törölt) 2008.09.15. 00:47:01

Derendorfban laktam, a Kurve nevu muintezmeny toszomszedsagaban, ott mit isznak szerinted? :)

eko 2008.09.15. 00:49:26

"A Toyota sem veletlenul nott oda, ahol van. "
A Toyota Amerika miatt tart itt. Nagyon nagy piac sok mindent el lehet adni. Azért Európában nem ilyen egyszerü. De neked nem kell magyaráznom. Elég ha kinézel az ablakon, vagy egy kicsit körbenézel a piros lámpánál...

eko 2008.09.15. 01:00:32

"A nevedrol az ÄKO jut eszembe"
Änderungskontrolle ha minden igaz.
Egy ismerősöm szerint ott úgy ülnek az emberek mint a fogorvosnál...

muhi 2008.09.15. 11:37:14

Inkább dolgozzatok.

fogash 2008.09.15. 11:43:44

Kopi3.24

"Mert meddig tart minden éllettartam teszt? A megrendelő által leírt ciklusszámig, nem tovább. Kibírta az alkatrész? Igen. Kibírta a megrendelő által kívánt mennyiség? Igen. A megrendelő elfogadta ezek után a tesztet? Igen. Akkor pont, nem megy tovább smmi, nincs maximális élettartam. Azt soha senki nem tudja megmondani."

Ezzel vitába szállnék, mert számtalanszor előjön, hogy a v1.0 nem tudja az elvárásokat teljesíteni, így addig kell hízlalni, míg átmegy a vizsgán. Így a vevői min = beszállítói max. Sok ilyen termék van, bár elméletileg előfordulhat, hogy egy alkatrész messze többet tud, mint kellene.

sb!
9143448-et Werk 2.4-be, 2.7-be iletve Abladestelle 66 és 69re.
9149848-01et Werk 1.8, 6.1, 5.6, 2.7re illetve Versorgungszentrum-ba is.
9147147-01et 6.1, 2.7re
9129056-06ot 2.4re
Ebből ki tudod matekozni, mit gyártok, és hol dolgozom. :) A megfejtést négyszemközt várom.

Shadowbull 2008.09.15. 12:55:32

"Änderungskontrolle ha minden igaz.
Egy ismerősöm szerint ott úgy ülnek az emberek mint a fogorvosnál... "

:))))
Regi szep idok :) De utaltam, istenem :)

sb

qualitaet 2008.09.15. 13:05:28

"A japanok regen tul vannak a mindent masolos korukon"

Nézőpont kérdése.Bár ha neked egy hét sok idő akkor kétségkívül.Ez egy hasonlóan "régi" kép...:)))

Mentségükre szolgáljon, hogy rajtuk kívül csak a fél világ koppintja Bangle formáit.

Shadowbull 2008.09.15. 13:15:09


„Ezzel vitába szállnék, mert számtalanszor előjön, hogy a v1.0 nem tudja az elvárásokat teljesíteni, így addig kell hízlalni, míg átmegy a vizsgán. Így a vevői min = beszállítói max. Sok ilyen termék van, bár elméletileg előfordulhat, hogy egy alkatrész messze többet tud, mint kellene.“

Nem, a beszallitonal sem max. Gondold csak vegig: mi a vizsgalat celja: annak a meghatarozasa, hogy adott ciklusszamot el tud-e erni a termek, vagy annak, hogy adott ciklusszamnal mindenkeppen tonkremegy? A teszt csak a meghatarozott ciklusszamig fut, ott le is allitjak, nem fut (altalaban) a tenyleges meghibasodasig.

Az mar mas kerdes, hogy gyakran van potencial arra, hogy tovabbi otpimalizaciok tortenjenek az alkatresznel az eloirt teherbirast meghalado puffer terhere. De akkor sem azert tortenik, hogy csokkentsek az elettartamot, hanem hogy csokkentsek a sulyt, az arat, barmit, aminek a kovetkezmenye az, hogy biztonsagi puffer csokken, de nem ez a cel!

Es az is elofordul, hogy a magas koltsegek miatt egyszeruen letekerik a kovetelmenyeket. De attol az meg mindig minimalis es nem maximalis eloirt elettartam.

sb

Shadowbull 2008.09.15. 13:21:06

qualitaet 2008.09.15. 13:05:28

En elsosorban muszaki teren ertettem, nem dizajnban.

Plane, hogy amikor az uj hetest meglattam, aszontam, hogy bakker, ez egy Lexus… Persze lehet magyarazni, hogy a Lexus ugyesen koppintotta a BMW markans formai elemeit, es az abbol epitkezo uj hetes nem a Lexusokra, hanem sajat magara hasonlit, de engem akkor is zavart a dolog.

Eloben egyebkent sokkal kevesbe Lexusos, mint a kepeken, talan az aranyok nem jonnek le rendesen a keprol.

Kicsit olyan, mint az X6, amit sehogyan sem lehet szepre fotozni, de eloben egyszeruen gyonyoru.


sb

qualitaet 2008.09.15. 13:58:29

John Connor 2008.09.14. 20:08:45

""az agrarmernok meg a froccsonto osszak az eszt az autogyartasrol, eszem-faszom megall. szerintem hozzatok meg egy kohaszt meg egy ruhatarost is, ugy mar teljes lesz az expert team. "

"-eweiss, megint frocsogsz? ki mondta hogy fogash agrarmernok?"

Senki.

Foolproof-t kivéve, HISZ Ő az agrármérnök.

Hogy is mondtad?

" Ha szepen visszaolvasol, lathatod, nem elozmeny nelkuli a dolog."

Oder:

"- csak en erzem hogy ki vannak a szavak forgatva?"

Sb

"Plane, hogy amikor az uj hetest meglattam, aszontam, hogy bakker, ez egy Lexus… Persze lehet magyarazni, hogy a Lexus ugyesen koppintotta a BMW markans formai elemeit, es az abbol epitkezo uj hetes nem a Lexusokra, hanem sajat magara hasonlit, de engem akkor is zavart a dolog."

...hát még az milyen zavaró,hogy odáig jutottak már a csak a kínaiaknál kevésbé pofátlan másolásaikkal az esztendők során, hogy ilyenek fordulhatnak meg az emberek fejében.

Az X6 ha nem is gyönyörű, de mindenképp az irigy emberek és a konkurencia tökéletes szájba hugyozása.
A japánok precízitása vitathatatlan, de ez az a tulajdonság, no meg az igazi tekintély , amit a büdös életben nem fognak tudni lemásolni.
Mert ez stílus és innovatív készség kérdése, és az mint tudjuk kopírozhatatlan.

Kopi3.14 2008.09.15. 16:36:25

fogash 2008.09.15. 11:43:44

Így a vevői min = beszállítói max

kerhetnek egy lifecycle tesztet, amit maximalis eloirt elettartamra vegeztetek, es melle addig nyuztatok a termeket, amig tonkre nem ment? Szerintem ilyet ti sem cisnaltatok sem mostanaban, sem soha a budos eletben. Vagyis a maximalis elettartamot nem vizsgaltatok, igy kijelenteni, hogy a maximalis elettartam a vevo altal elvart, hat, hogy is fogalmazzak szepen: bullshit?

Az, hogy nem teljesiti a Vn.m (n,mEZ)a kovetelmenyt, az nem jelenti automatikusan, hogy a Vn.m+1 abban az esetben, ha teljesiti, a maximalis mertekben fogja is, es nicns tovabb sehova. Ilyen maximum az egyetemeken, foiskolakon a padban, meg a vizsgan van. A csodas Weibull elettartamos jatekok sem mukodnek a valsoagban, csak nagyon szuk teruleten. De jarmuipar jellemzoen x ezer, millio uzemora, fordulat, ciklus alapjan ertekel.

Gomulka Béla 2008.09.15. 19:51:45

A Foolproof TÉNYLEG agrármérnok?! (ismerosom apja, ismert intellektuel, szerint: foparaszt)

Qualitat, te nagyon nagy malac! Hogy jutnak ilyenek az eszedbe, mint ez a szájbavizelos dolog? Fúj!

Bull, a fene tudja, láttam X6-ot éloben, kulonféle színekben, és minden az, csak nem szép. Azt az érzést kelti bennem, hogy valamit valahol félbehagytak, aztán mások folytatták, másképp. Valahogy nincsen rendben, és ez attól teljesen fuggetlen, hogy mit gondolok a mufajról magáról.

Shadowbull 2008.09.15. 20:27:41

"Valahogy nincsen rendben, és ez attól teljesen fuggetlen, hogy mit gondolok a mufajról magáról. "

Sokaknak nem tetszik, de ez egy ilyen autonal normalis.

Ezeket a divatterepjarokat en se nezem sokba, akarmennyi penzem lenne nemigen vennek.

Talan az asszonynak egyet, gyereket az oviba fuvarozni.

A 4,4-es biturbosat, az pont jo varosba :))

sb

Vincenzo90 2008.09.15. 21:36:42

Sok hülye. Elég megnézni a meghibásodási statisztikákat, és vagy japánt, németet venni, vagy imádkozni, hogy a szar rönóban ne zárjon le menet közben a kormányzár, vagy a szar pözsóban ne szakadjon le a padlólemez...

...tapasztalatból(de nem 1-2 autós!), meg statisztikákból kéne meríteni a beszélgetéshez, nem pedíg érzelmekből, meg abból, hogy nekem nincs pénzem Dacianal jobbra, akkor a BMW szar :D

Gomulka Béla 2008.09.15. 21:41:26

Ha én 4.4-es biturbót vennék neki, órákon belul megozvegyulnék.

irmuska 2008.09.15. 21:50:15

"egyaltalan, ki a faszom vagy te, hogy a maganeleteben turkalj?"

^ ojjoj, nem azér' vagytok ti(k) MAGYAROK???

:-))))

irmuska 2008.09.15. 21:55:29

"Ha én 4.4-es biturbót vennék neki, órákon belul megozvegyulnék."

( - wishful thinking?) Próbáld ki!!! (örököklni nem fogsz, a zongorát addig úgyis elviszik a cigányok)

Gomulka Béla 2008.09.15. 22:04:45

Végiggondoltam. Ha beleulne, akkor meg elválnék.

[] (törölt) 2008.09.15. 22:35:10

"Foolproof-t kivéve, HISZ Ő az agrármérnök."

haverja, fogash meg a froccsontomester. es ezek szakertenek az autogyartasrol.

tisztara mint valami borleszkfilm.

Gomulka Béla 2008.09.16. 07:48:55

Edelweiss, én mi vagyok? (Foglalkozásra/iskolára nézvést - a tobbit már elmondtad.)

Shadowbull 2008.09.16. 08:01:56

"Ha én 4.4-es biturbót vennék neki, órákon belul megozvegyulnék. "

Biztosan nem. Ezek az autok olyan mertekben bolondbiztossa vannak teve, hogy egy Kispolakbol atulve is tokeletesen biztonsagosan vezethetok. Igaz ez minden eros autora, az M5-ig bezarolag.

Persze a fizika torvenyei ellen nem ved semmifele elektronika, de pont a nok azok, akik nagyon finoman es ovatosan vezetnek.

Nem ervenyes ez a kijelentes termeszetesen a meghuzasra, lepadkazasra es tarsaira :)

sb

fogash 2008.09.16. 08:09:01

Edelweiss! Kerdves mama? Jól van?

Gomulka Béla 2008.09.16. 08:09:10

Bull, akkor nem is veszek 4.4-es biturbót. (A topgeares Hammond írt az ojságba a múltkor a fentemlített motorral épulo Morgan-ról. Na, az már valami!)

Shadowbull 2008.09.16. 12:07:11

Ez a biztonsagossa tetel nem valaminek az elvetele, vagy megszuntetese, ahogy azt a kedves cikkiro feltetelezte, hanem ujabb, biztonsagi funkciok beillesztese. Ezzel ezek az autok tobbek lesznek, nem kevesebbek. Nincs azzal semmi baj, amikor normal kozlekedesben az elektronika zabolazza a loeroket, vagy ahogy az M3 tesztben irtak, leszedaljak a vadallatot. Barmikor kikapcsolhatoak ezek a biztonsagi funkciok, igaz akkor sofor legyen a talpan, aki mindig minden szituacioban uralni tudja a teljesitmenyt. En azzal boditom magam, hogy talan az atlagnal tobb tapasztalatom van nagyteljesitmenyu autokkal, de kozuton en sem merem teljesen szabadjara engedni pl. az M3-at.

sb

qualitaet 2008.09.16. 15:49:42

"Edelweiss! Kerdves mama? Jól van? "

Még te siránkozol te szerencsétlen, hogy kitől és mit vártál.
Amikor meg kifogysz az érvekből ,ráadásul a nemlétező humorérzéked is cserben hagy jön a szánalmas és gerinctelen "mamázás"...
süti beállítások módosítása