Egykarú navigáció

  2008. augusztus 19. - Winkler Róbert Címkék: yamaha gps vmax

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Én is tesztelem a TMC-t, a navigációt forgalomfigyeléssel kiegészítő kis bigyót. Az Indexen már futottak vele egy tesztkört, és egyértelműen bebizonyosodott a forgalomfigyelő kiegészítő fölénye. Én egy kicsit hosszabban nézem majd meg, mit tud. Első körben kigurultam Duett "Sutherland" Tamáshoz, aki forgalmaz ilyet. Igazából meg is akartam venni, mert úgyis kelleni fog. Nem motoron persze, hiszen motoron nem is mindig zavaró a dugó, tempósan áthámozni magunkat egy dugón akár még élvezetes is lehet. Hanem, ha vége a motorszezonnak, és jön a közlekedés a Tehénnel, már nagyon nem lesz mindegy.

Ja, mutattam már az új, egykarú VMaxot? Hát tessék, néhány kép, mint előzetes. Jobb lengőkar ki, Honda kardán be, Öhlins rugóstaggal. Új kerekek, új, külön a felnihez mart első féktárcsa – tessék megfigyelni az összeillő mintát.

 

Új lábtartó - és sajnos új áttétel a kardán miatt. Olyan hosszúak lettek a váltóáttételek, mint egy könnyes jelenet a Grace Klinikában: valahol 120-ig tart az 1-es. Vmax Zsolt azt állítja, jól viszi országúton az 5-öst, de sajnos nem. Próbálgattam sztrádán, és mondjuk 150-nél, ami óra szerint 170, és akkor olyan, mintha elvinné, de akkor meg már olyan a légellenállás, hogy azért nem viszi el. Egyébként se szoktam sztrádán motorozni.

 

Így tehát az van, hogy korábban hiányzott volna egy túra 6-os fokozat, most viszont nem nyertem plusz egyet, hanem buktam kettőt: gyakorlatilag három használható fokozatom maradt. Nem véletlen, hogy a váltót nem 130-ig tartó 1-es fokozattal áttételezik, mert ez azt jelenti, hogy rengeteget bukunk a gyorsulásból. Városban épp a 0-50 a legfontosabb; nagyjából 70 körül kezdene nyitni a booster, tehát a VMax szinte nevetségesen lomha lett.

Borzasztó.

VMax Zsolt azt mondja, már megrendelt hozzá valami progresszív rugót a porlasztóba, ami a membránnal tudom is én, mit csinál, szerinte majd megoldja ezt a problémát, de én inkább a régi áttételezést szeretném visszakapni.

Ja, hogy a TMC? Hát igen, szélvédő nélküli motorokra a Garmin nem gondolt: a kis rádióvevő antennáját ezekkel a tapadókorongokkal kéne rögzíteni. Csak a VMaxon nincsen hová. Mindegy, úgyis autóban van ennek jelentősége, egyébként az első napján elég szeszélyesen működött, de ez nem a készülék hibája. Azt mondják, egyelőre hol működik, hol nem, de hamarosan megindul a fullos szolgáltatás.

Az jó is lesz, mert engem egyszer a Kálvin-térnél rávitt a Kiskörútra, ahol pár méter után észrevettem, hogy teljesen szét van túrva, a sávok felén építkezés, a maradék részen kacskaringósan áll az autósor a dugóban a Bobcatek között. Ránéztem a kijelzőre: akkor már jelezte, hogy erre ne menjek, és hogy kérek-e kerülőutat.

Köszi, mondom neki, most már itt rohadok meg az Astoriáig.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr94617574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sascha 2008.08.19. 14:51:27

Nem motorozok (sajnos, azaz még), de sztem nincs az a digó, ami gondot jelenthet motorral...
A tehénnek meg még kevésbé... hisz TEREPjáró, nem? :D

Sascha 2008.08.19. 14:52:34

nem digó, hanem DUGÓ (mistyping... szomszédos betűk) :D

Szal nem hiszem, h túl hasznos lenne egy TMC-s GPS Mo-ra... egyelőre

bervas 2008.08.19. 14:57:55

Elbaltázódott az áttétel? Tetszett volna bepötyögni Excel táblába a fogszámokat átbarmolás előtt :-P Nem véletlen úgy találták ki a mérnök bácsik (akiknek nincs feltétlen szépérzékük).

A primer áttétellel (ha lehet variálni), és a hátsó kerék méretével (még kisebbre) picit tudsz hozni rajta.

biker_kolee 2008.08.19. 14:58:34

Ha mindenki TMC-s GPS-szel járna, akkor nem lenne dugó. :) Vagy máshol lenne dugó, és akkor a bedugultnak titulált úton lehetne gyorsabban haladni.

És a váltó kéri vissza a fokozatait! :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.19. 14:59:11

Gyerekcipőben jár még ez a magyarországi TMC, én is tesztelem amióta csak elindult, azért tényleg van még mit javítani rajta. Ellenben a tartósan lezárt helyekre már nem akar benavigálni a kütyü. Belvárosban azért be tudott sokkolni, mert egyszer mikor szólt, hogy itt biza dugó lesz és X perc késés, akkor rányomtam, hogy tervezzen kerülőutat. Tervezett is, egy olyan útra, ahol várhatóan még nagyobb a dugó. :)))
De nem veszem olyan szigorúan még ezt az egészet, idővel ki tud kerekedni egy normális rendszer belőle egészen biztosan. Tényleg nem volna rossz, ha párperces frissítéssel tudhatnánk, hogy épp hol mekkora a dugó.

bervas 2008.08.19. 15:00:28

Nomeg, mint utólag okos, nem ártott volna egy görgős fékpadon mért nyomatékgörbe, hogy lehessen áttételt illeszteni.

Lowtyo 2008.08.19. 15:05:11

Vazzz! Ekkora királyságot. Elfelejtheted a váltogatást városban és országúton. Tud ez a Zsolti gyerek.
És az nem TMC, hanem THC. Állj le róla!

Krisi 2008.08.19. 15:05:11

Elég ütős lett a félkarú V-Max, kár hogy a látványért oda az élvezet. De hát valamit valamiért, ez egy ilyen gonosz világ.

GyPS-hez meg csak annyit, hogy városba a 2kerék való, és nincs gond, legalábbis nekem :)

Lowtyo 2008.08.19. 15:16:03

Krisi: neked is kiáll kétkerékre az autód?

PepeXVI 2008.08.19. 15:18:05

Kedves Robi ájj ájj... :D

A gyönyörű VMax-ot így szétgányolni. Ez azért erős, bár nem tudom ez most a sajátod-e vagy másé? De lengőkart kidobni, Honda kardánt befaragni mit is mondjak. Gratulálok a lelkesedéshez, mert én nem mertem volna belevágni. Még kipufogót sem merek venni, mert nem találtam olyat, amibe a lambda szondákat bele lehetne tenni. Mindegy.
Más: a Shadow 2008 cikkedre írtam nektek egy mailt a honlapról, mert pontatlanságok vannak benne. Eljutott vagy a TC/TB magasról kakil az olvasók megjegyzéseire?

Motoros üdvözlettel:

Pepe

hukk 2008.08.19. 15:30:05

Sascha: a normális, 3m körüli szélességű sávoknál nem akadályoz a dugó, bár mivel az ember óvatosan közlekedi valamelyest az is lelassít. Viszont az olyan szűk sávokon, mint pl a körút oktogon-nyugati közti része, ha bedugul, akkor hiába vagy motorral, megszívtad.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.08.19. 15:32:52

Szép a VMAX, kár a váltóért! Mikor lessz bővebb poszt róla?

SsPL71 2008.08.19. 16:13:13

Lowtyo megelőzött, de mindegy.
Szóval, legalább nem kell sokat váltogatnod, csak az 1-es kopik :)

A TMC meg előbb utóbb úgyis csak olyan kerülő útvonalat fog tudni javasolni amihez magassági kormány kell.

dextercapo 2008.08.19. 16:22:25

vmax valto problemat karbibol javitani ...
"elhagytam a kulcsomat , meg ott , hatrebb a sotetben , de itt vilagos van , hat itt keresem ."
kompresszorral lehetne javitani esetleg - de engem ez a tetszhalott motoros cikkre emlekeztet .

naposcsibe Adolf 2008.08.19. 16:59:08

Most se a naviról, se a motorról nem tudtunk meg semmi sokat...

lacento 2008.08.19. 17:14:59

Nos a TMC-hez lévő (tappancsos antenna a képen is látható)csak későbbiekben lesz használható.Jelenleg a vételhez bele van integrálva az ant.a tápkábelbe.Ezt a kiegészítőt a hosszúkás TMCvevő oldalába lehet csatlakoztatni,és mint jeledó fog működni.(csak ez nálunk még nem mükszik).Erre a célra ha jól olvastam 5000 adatszolgáltató van(lesz),csak még nem tudjuk kik.(taxisok-futárok-stb).
Amint majd fejlődik a dolog,tök jó lesz.Kialakul valami miatt kilóméteres kocsisor és abban van 8-10 TMC jeladó ami nem mozdul,hát akkor ott valami van.

hensen 2008.08.19. 17:27:27

Robikám, elég béna a mocid, viszont látszik mennyit fordítottál az optikára. Kb ebből a lóvéból szebbet is elkövethettél volna :(((
Hozzáteszem igényesnek tűnik a munka de attól még béna.
Bocs az offért, a navit a kormányon inkább észre sem veszem :)))

Gyurma73 2008.08.19. 18:35:32

városban egy robogóval lehet jól haladni szerintem semmi értelme egy nagy géppel a dugóban állni a meleg aszfalton.Robogóval meg minek gps az bárhol elfér még a nagykörúton is.

Posseidon3 2008.08.19. 18:37:17

Mét kellett ez?????? A V-max önmagában sem egy rusnya motor, az áttétel modosítástól pedig eldobtam az agyam, ki hallott még ilyet?!

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.19. 20:27:34

Nekem nem teszik a hátsó kerék.
Örülj,hogy van 2 overdrive fokozatod.
Ezekkel a Vmax fogyasztási adatai lepipálják a kis ETZ 3l/100km-ét. :)

Hillclimb-ra ne használd a hosszú áttétellel.

Sam8888 2008.08.19. 20:42:20

Basszus Robi szerintem kurvaszép lett a Vmax!!!!!

Rocko- 2008.08.19. 20:50:47

nem kell ide TMC, a Tatrammal mindenhol elmegyek, még a körúton is, csak este mindig le kell slagozni a robogósokat meg motorosokat.

[] (törölt) 2008.08.19. 20:57:10

"Ha mindenki TMC-s GPS-szel járna, akkor nem lenne dugó. :)"

a TMC nem akadalyozza meg a baleseteket, ugyhogy dugok tovabbra is lesznek. viszont TMCvel a tobbseg kikerulheti oket.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.08.19. 21:20:09

Edelweiss:

"dugók továbbra is lesznek (...) viszont a többség kikerülheti őket"

Ez ellentmondás. Ahol a többség, ott a dugó. Azaz ha mindenki tmc-t használ, optimális esetben az összes rendelkezésre álló út egyenletesen telített lesz. Azaz ugyanakkora dugó lesz, bármerre próbálkozik a júzer. Az ilyen cuccok addig működnek, amíg viszonylag kevesen használják.

bgy 2008.08.19. 21:37:08

Ne haragudj, Bervas, de tévedsz: attól hogy sokan vannak, még nincs dugó. Ha sokan vannak, és nem tudnak haladni (mondjuk baleset, útszűkület, akármi miatt), akkor van dugó.

bgy 2008.08.19. 21:46:00

A régi belsőségesektől kérdezem: csak én érzem úgy, vagy tényleg felhígult az olvasótábor. Az Dottore idején nem voltak olyan beszólások, hogy: "Robikám, elég béna a mocid...", meg hasonlók pl. Csikósnak.

Ha jól érzem, lényegesen többen járnak ide, legalábbis többen kommentelnek, de ez a gyakran populárisabb (értsd sekélyesebb) és helyenként provokáló blogpostoknak köszönhető. A közönség pedig idomul a kínálathoz. De lehet, hogy tévedek, az az igazság, ebben a poszt-Orosz időszakban nem olvasok el mindent.

bgy 2008.08.19. 21:47:51

Ja, majd el felejtettem: a moci nekem tetszik, mondhatnám instatget. Bár eredeti állapotában is csíptem.

vadparaszt 2008.08.19. 22:08:14

Vegyetek mind TMC-s navit, hogy lehessen titeket felülről irányítani! Egy helyre.

Lili 2008.08.19. 22:54:46

Hat, nekem nem is tetszik kulonosebben (de ez legfokeppen izles dolga), es nem is jo. Akkor mire ment el az ido es energiabedobas? Abban a rugoban en nem biznek nagyon, hogy majd megoldja az attetelproblemat. Ahogy irta is a poszt szerzoje, , vagyis az attetelt. Csak ha jol vettem ki, a kardan miatt kellet varialni. Tobb ido kell meg, hogy ez kialakuljon. Es ahogy mar vki(k) irtak), szamolgatni, tudjatok, mint a gyarban a mernokok.
Sokszor nem ertem onmagunkat (az Embert).

Lili 2008.08.19. 22:57:16

meg ezt a blogmasinat sem, hogy miert keverte ossze es hagyott ki az irasombol

[] (törölt) 2008.08.19. 23:25:09

"Ez ellentmondás. Ahol a többség, ott a dugó."

nem. ahol forgalmi akadaly van, ott van dugo. nem kell tobb szaz auto a dugohoz, ha keresztben fejreall egy kamion az uton.

[] (törölt) 2008.08.19. 23:44:30

"Vegyetek mind TMC-s navit, hogy lehessen titeket felülről irányítani! Egy helyre."

ne legyel ostoba, senki nem veszi ki a kezedbol a kormanykereket.

nalunk tobb mint 10 eve van TMC, senki nem iranyit senkit. ha komplett forgalomiranyitasi rendszert szeretnel latni, nezd meg a VICSt Japanban.

boci 2008.08.19. 23:52:28

Az a hátsó felni nagyon nem illik a MAX-hoz. A farokidom meg már lassan minden faragott motorra ilyen 916-os Ducati segget akasztanak. Az én sem értem, ha alacsonyabb fordulaton nyitjátok össze a karburátorokat attól miért lenne jobb. Szerintem az annó a Yamakkánál kiszámolták, hogy a köztes pillangószelepet mikor és milyen intenzitással kell kinyitni. A kipuff nagyon bejön, a navi meg nem. Nem elég, ha mondja? Menetközben úgysem tudsz odafigyelni...

[] (törölt) 2008.08.19. 23:59:30

"A kipuff nagyon bejön, a navi meg nem. Nem elég, ha mondja? Menetközben úgysem tudsz odafigyelni..."

akkor is rogzitened kell valahol, megpedig olyan helyen, ahol indulas elott be tudod allitani a celt, meg aramot is kap. mindenki a kormanyra teszi amugy, es oda lehet ra figyelni.

Gyurma73 2008.08.20. 07:33:43

a hidakon mindig is lesz dugó.
amúgy aki tud motorozni az nem áll be a dugóba hanem elmegy a KOCSIK MELLETT.

AP 2008.08.20. 07:41:24

bgy 2008.08.19. 21:46:00

Fel. De én már tavaly ilyenkor is ezt pofáztam..

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.20. 08:41:07

..korábban hiányzott volna egy túra 6-os fokozat, most viszont nem nyertem plusz egyet, hanem buktam kettőt..

Kilitin - a poén kedvéért - el akartam sütni a hosszabb áttételről való eszmefuttatásod közben hogy "biztos elbírja ez az aprócska blokk a hosszú 5. -et ? "
Lám, így lesznek a pofátlan viccekből, égetően valóságos problémák.

Egyébként meg elképzelni sem tudom, hogy egy V-Max lomhának tűnjön - maximum a gyári 0-150 áttétel után.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.08.20. 09:14:44

Ízlések és pofonok, ez módosítás nekem sem tetszik. de ha a tulaj elégedett a kinézettel, ám legyen.

Atty 2008.08.20. 14:02:35

Total kar 1 v-max-ot faragni,
ahogy a komuves sem tervez hazakat,ugyanugy a mezei autoszerelo sem kepes mernoki feladatokra.
Futtok meg nehany kort -mielott visszaalakitod eredeti allapotba- vagy meg kidobsz parszazezret mire magadtol jossz ra? Add inkabb a csikosnak vegyen valami rozsdaboglyat amivel talan felporgeti a blogot.

Gregorio 2008.08.20. 14:14:55

0-280... 4.ben! Mi lehet?
Nem, nem turbós hayabusa...

www.youtube.com/watch?v=OcGlotIzX4c&feature=related

-> már lassan minden faragott motorra ilyen 916-os Ducati segget akasztanak

háát, ha ilyen lenne a 916-os segge, én elsírnám magam:)

Bővebb leírást a Vmaxról Herr Winkler!!!

bervas 2008.08.20. 19:22:00

Atty:

Nem kell párszázezer. Egy tisztességes kúpfogaskerék pár szerintem 100e körül megáll hőkezelve, köszörülve.

Csak legyen olyan, megfelelő áttétel, ami belefér a Honda kúpkerékházba. Meg bírja a csapágyazás. Meg számolja végig valaki. Meg hézagolja ki valaki, hogy ne zúgjon.

brumi 2008.08.20. 19:37:32

hát nekem sem tecc, de néhány hónapra jó lesz biztos a gazdinak - van aki retikült vesz ennyiért, vagy 2 havi szivaradagot;)
mindenkinek megvan a maga kis betegsége

Gyurma73 2008.08.20. 20:16:54

vagy egyel kissebb kereket esetleg.
az még mindig olcsobb

Lili 2008.08.20. 20:29:59

Igen, adjon vki Csikos bacsinak penzt, es vegyen mar vmit, es irja ide, hogy megint jol szorakozzunk :)

Lili félbehagyott gondolata 2008.08.20. 20:37:35

Sőt,
ennek a motornak az árából mekkora király helyreállítandó veterán autóritkaságot lehetne venni Csikós bácsinak, egy csomó pótalkatrésszel a csomagtartójában?;)

zöldi 2008.08.21. 07:00:31

Róbert, számszerűleg mekkora lett az áttételkülönbség. Pl most mennyit forog 150-nél, és mennyit forgott előtte?

zöldi 2008.08.21. 07:01:40

Most nézem, ezen nincs fordulatmérő. :)

adam 2008.08.21. 11:15:36

Robi! Régebben úgy hallottam, Te mentél ki megnézni az új Vmaxot. Lett abból vmi? Mert írhatnál róla vmi sokképes jópofaságot. Még semmit nem tudtam róla összeszedni!

Bambano 2008.08.21. 11:53:40

Az a tmc, ahol semmiféle garancia meg határidő nincs a szolgáltatásra, semmit nem ér. Senki nem tudja, egy dugó infó mennyi idő alatt jut ki a kütyükre, mikor ki és milyen felelősséggel teszi ki, szedi le, stb. stb. Ez így összességében károsabb, mintha nem lenne.

Geri 2008.08.21. 12:08:15

köszi Robi ezt a szuper posztot!

a Zsolti megrendelt valami szart, ami mittomén mit csinál....
by: Winkler Róbret SZAKújságíró!

szuper ilyet olvasni, egy élmény, ha egy újságíró nem tudja, hogy miről beszél!!

lényeg a minőség! :))

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.21. 12:21:02

Geri: Robi AUTÓS-újságíró. Ha valaha beszéltél vele motorokról két szót is, erre magadtól is rájöhettél.
Az autós részt tudja/szereti, a motorost 'csak' szereti. Ennyi, lehet pfújolni.
süti beállítások módosítása