Unalmas és kényelmetlen autók kíméljenek

  2008. július 25. - Bende Tibor Címkék: totalcar flotta autonánia használt autó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Feleségem nem szereti a BX-et. Minden áldott nap elmondja, hogy vegyek valami rendes autót, mert a télen ezzel nem fogok tudni bejárni. Némi igaza lehet, mert a szomszédok szép sorjában veszik az összkerékhajtású kocsikat. Biztosan telebeszélték a fejét. Automata váltós, összkerekes autók iránti sóvárgás következik, a jellemfejlődés fontos lépésével a végén. Csiki-csuki.

Ha a használt kocsikat lehet böngészni a neten, általában én vagyok a felbujtó. Rajtaütésszerűen bombázom linkekkel a családomat, a barátaimat és a kollégáimat. Ezúttal a Kedves Olvasót bombázom.

Subaru Legacy, ez senkienk se jut eszébe, ha összkerékhajtású autóról beszélünk. Pedig milyen jó kis autók voltak annak idején. Párat felhívtam telefonon életem során, egyikét-másikát meg is néztem. Van egy szint, ami alatt pénztemető az egész, mondjuk erre még épp alkudnék egy kicsit:
 

 

Volt belőle 1.8-as fronthajtástól a 2.2-es szívón át a 2.0 turbóig ezerféle emisszióval és teljesítménnyel. De majd két tonna, megmozdítja vajon a 116 lóerős kétliteres szívómotor?

Valami kisebb kellene nem? Egy Impreza talán? Ugyanez a motor, szerényebb tömeg és méretek, keret nélküli ablakok. Összekerékhajtás, kombi ez is. Hm? Igaz, majdnem a duplájába kerül, de nem lengi körül a Héra festék szaga.

 

Még mielőtt teljesen elmegy az eszem, nézzük az összekerekes Suzukikat. Automatával csak Vitara van (Geo Tracker), meg Jimny. Marad a Swift? 8 éves, ebből az évezredből való, kevés kilométer, első tulaj? Nohát!

 

Ez mégis csak egy Swift. Valami komolyabb, egy Ignis esetleg?

 

 

Másfél millió egy Suzukiért? Nem kell.

 

Ilyenkor kezd elgurulni a gyógyszerem és a végletekig eladósodás rémével megküzdve beírom a keresőbe a következőt: RAV4. Hoppácska! Az első értelmes darab majdnem üti a kétmilliót. Dupla tetőablak, korhű rendszám, lehet, hogy nem főnix, amit hamvából élesztenek újra. A RAV4-be azóta vagyok szerelmes, mióta érszrevettem, hogy a kipufogója a hátsó sárfogó gumit átdöfi. El tudom képzelni, hogy mondjuk egy a bajai háziasszony használta, aki a kilencvenes évek derekán az olajbiznisz lepattanóit elkapó urától kaphatott. Lila metálban illik az egyéniségemhez. 

 

Baja ide-vagy oda, nézek valami mást, mert ezen kevés az ajtó, meg amúgy is, tizenéves Toyotából már van otthon. Valami Európai? Ő talán legyen felhőautó? WolksWagen? Na lássuk. Összkerékhajtás, automata váltó, hopp! Tescós dísztárcsa, utólagos magnó. Hááát.

 

Hasonló évjárat, végig vezetett szervizkönyv, évi 30 ezres futás. Hihető?

 

 

A banki visszavett rémálom. Aki nem fizette a részleteket, az biztos, hogy nem árult ki egy-két még ép silentet? Indítómotort, adagolót, üvegeket, légszákot? Banki visszavett autó, ez nekem olyan, mintha valaki meghalt volna benne. Önök szerint nem rossz a karmája?

 

VAG-termékre úgyse mernék kifizetni egy fillért se, pedig innen csak egy lépés az alap Touareg rommá törve.

Ácsi ácsi! Hátrébb lépek egy kicsit. Akarok-e kétmillió forintot (plusz átírás) adni egy bizonytalan előéletű roncsért, amin ha bármi elromlik, százezrek röpködnek ki a kasszából? Nem. Akarok-e eladósodni évekre egy olyan autóért, amiből három hét után kiesz az unalom? Nem. Mire van szükségem? Munkába járni télen, szar úton lassan. Gyorsan eladható, olcsó fenntartású autóra, amiből ezer darab jön szembe. Aha. Se összkerékhajtás, se automata, se klíma? Aha. Akkor tavaszig ez is jó lesz:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr98583166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bömös 2008.07.25. 12:53:58

Mint sok minden ,az összkerék hajtás is kizárólag pénz dolga. Mivel nálunk az emberek nagy többsége csóró, nem tudja megfizetni. Ennyi. Így aztán marad az "ész osztás".

Vizi Péter 2008.07.25. 12:57:17

AX. Jól ki van találva a mérete, keveset fogyaszt és olcsó gumikon fut, de olyan bonyolult műszaki megoldásokkal van teletömve, hogy a legkisebbnek látszó probléma is órákig tartó, gyakran célszerszámot igénylő szerelésbe torkollik. Akkor dobtam el az agyam, amikor eltörött nyakban egy T alakú gumicső, és a gyári 35ezerbe került. Nem lehetett helyettesíteni, mert mindhárom vége eltérő átmérőjű és nem szabványos volt! Egy egyszerű ajtózár-kenésről ne is szóljak.
A téli gumi meg olyan, hogy aki még nem használta, nem tudja, mit veszít vele. Nem a száguldást a hóban, hanem a megállás biztonságát...

AP 2008.07.25. 12:57:19

Így van, megy a széthúzás, és annyi is elég az egymásnak eséshez, hogy te másmilyen fajta autót vettél, mint én.
Nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek..
(a tegnapi ip-cím lenyomozós, A8-assal megjelenős, engem megverni akarós figura is érdekes volt..)
Drága jóistenem, hol élünk. És erről az egyszerű hétköznapi emberek tehetnek, nem a felsővezetés. Ez a mentalitás az, amiért nem is baj, ha a végén elfogy a magyar.
Természetes szelekció.

Rocko- 2008.07.25. 13:05:22

miluman · autobuzik.blog.hu/ 2008.07.25. 11:59:21
el ne add az áutómát, bászod!

hukk 2008.07.25. 12:24:15
csak 310 ezer? egész jó ár! :-}

Önjáró Talajgyalu 2008.07.25. 13:10:33

Ha unod a kenyelmetlen es unalmas autokat, vegyel farmotoros Skodat. Nem unalmas. Minden ut egy kaland, hogy odaersz-e. (Altalaban azert igen, de sosem tudhatod!) Es nem kenyelmetlen, tokjo regi rugos ulesek vannak benne, ha nincs kiulve pihe-puha, es tart is, en tobbezret lehuztam benne egyhuzamban, semmi hatfajas.

Ja es mellesleg telen sem akadsz el a hoban, (farnehez + hatsohajtas rulez) mint azt valaki irta volt elottem. :)

Egyebkent egesz evben teli gumival jarok. Remelem a 855kg-tol es a 100-as temponal amit tolni szoktam meg nem folyosodik! :D

cv 2008.07.25. 13:14:54

szevasztok!

Kár, hogy unalmas és kémelnyes autót adok el éppen. Ha kombi volna el se adnám. Ha érdekel, keress rá, 899E, bordó Corolla, 84E Km-rel.

Vizi Péter 2008.07.25. 13:16:09

Na igen, a faros skodrik! Amit most loptak el tőlem (illetve előbb szétverték, aztán a roncsot ellopták), azt még én vettem át a Merkúr csepeli telepén '88 november 1-én. Volt vele gond, de soha nem hagyott ott, és bármi fillérekbe került hozzá. A szereléshez meg alig kellett szerszám, minden hozzáférhető benne és átlátható. Abszolút használati eszköz. 7l/100km, max. 130km/h, olajat nem evett. Kéne még most is...

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.07.25. 13:21:02

ez a tökéletes téli jármű, nem fogsz elsokkalni egy kanyart se,a nyomatéka is bődületes:
karvolt.blog.hu/2008/07/24/a_leggyorsabb_telefonfulke

murray 2008.07.25. 13:23:00

érdekes h szinte mindenkinek ilyen kocsija van mint a faros skoda. :-)

jó is ez így.:-)

VénverdaFan 2008.07.25. 13:27:11

Egy jobbik tökéletesebb Magyaroszágon értelems politikai vezetés lenne, értelems adókkal, jobb életszinvonallal, amikor mindenki keresne annyit hogy ne a máséval foglalkozzon amikor tarthatna mindenki több autót több célra, megbecsülnék a munkát és megfizetnék ahogy illik, nem lenne a mindennapi hogy fizetem ki a számláimat stressz.. na akkor az meberek máshogy viszonyulnának egymáshoz... tapasztaltam már ezt pl. németországban sokkal nyugodtabb a légkör és kedvesebbek az emberek egymással...

Simon Templar 2008.07.25. 13:31:34

Én a Daihatsu Applaude ZI 4x4-es modelljét is megnézném, esetleg a Terios modellt. Gazdaságos az üzemeltetésük, és az Applause még élményautónak is elmegy;)

danken 2008.07.25. 13:35:16

Vegyél öreg japánt, ha van autófényező, karosszériás ismerősöd, ha meg csak szükségből kell egy kis időre, akkor minek kell ennyit agyalni, a citrom marha ronda, igazi francia stílusos autó, unalmasról meg inkább a toyota jut eszembe, na arra meg én nem adnék egy fillért sem. Suzuki is ronda, de ahogy látom ez nem szempont a vásárlásnál, egyébként jó lenne, mert tényleg megbízható autók, de egy nőt nem ültetnék bele, mert kérdéses egy 40-es koccanás eredménye.

2-More 2008.07.25. 13:36:25

Érdekes módon még az ellentétek is közeledhetnek, nem gondoltam volna pl hogy pont AP lesz az, aki méltat egy swiftet bármi mással szemben. Béke, haver.
Amugy, swift, már nem az elsőt látom úgy árulni, hogy kapcsolható az összkerékhajtása. Nos, igen. Amennyiben alá tudsz feküdni, le tudod lazitani a stift biztositócsavarját, majd a stiftet kicibálva-benyomkodva, ki illetve be tudod kapcsolni. Tiszta munka. Csak egy emelő kell, meg egy aláfekvő, kulcs, és 5 perc. Csak ez a legtöbb embernél nem a kapcsolhatót jelenti, hanem a baszakodással kapcsolhatót. Amugy meg felesleges is rajta tökölni, mert úgyis viszkós a hátsó hajtás, nem pedig állandó. Többet nem fogyaszt sokkal,rosszabbul nem megy sokkal, alkatrész ugyanannyi, csak a szájakba kell rágni hogy 4wd, mert más a kuplung, a kinyomócsapágy, féltengely, meg még a jóisten tudja mi.

Frank California 2008.07.25. 13:45:40

Ennyit a négykerék-hajtásról, meg a kanyarstabilitásról!

www.youtube.com/watch?v=umYq3BItZeU

Humbug......

trash E46 2008.07.25. 13:50:37

hehe a bajai rav 4-et a kocsis és társa kft. árulja:D ez a használtautó telepük.

Riise 2008.07.25. 13:51:05

Dennis mondta a Fiat Panda 4x4-et, na azzal kibékülnék, ellenben Alfát soha. Drága ismerősöm nagy-nagy Alfa-fanatikus volt, legalább 3-4et nyúzott 20 éven át, de elege lett, hogy mindig van valami bajuk. Mit vett?? Új 3ajtós Civicet :P

Dennis 2008.07.25. 14:00:12

Az új Panda 4*4 is faszának tűnik, de a régi jobban tetszik, mert én a régi autókat szeretem...

senki123 2008.07.25. 14:08:29

2005-ben vettem egy skoda 1.2-es fábia classicot. rohadt jól el volt benne minden találva. eszembe se jutott, hogy tél és más autó kellene. minek? jó a fútés, téliguma van. M.O-gon nem is nagyon kell más. aki erőlködik, az előbb-utóbb becsinál. ezzel az autóval kényelmesen, gyorsan, olcsón, gazdaságosan, MEGBÍZHATÓ-an lehet közlekedni. mi kell ennél több?

AP 2008.07.25. 14:17:27

NEKEM nem jött be a régi Swift, de ettől még rengeteg embernek igen.
Csak néha (néha?) hajlamos vagyok túlzásba esni.
A mindenféle megbízhatatlan zabáló régi használtautóknak tökéletes alternatívája, olcsón megkapod, jó a fogyasztás, nem esik szét, nem rohad. És nem hiszem, hogy egy AX, vagy Uno jobban törne. Már csak a koruk miatt se.

AP 2008.07.25. 14:23:10

danken 2008.07.25. 13:35:16

Ne legyen kérdéses egy 40-es koccanás eredménye, én olyan 40-45-el szálltam neki szinte szemből a korlátnak. a lökhárító elrepedt, a lámpa műanyag tartófülei eltörtek, a sárvédő sarka behajlott, a lengőkaron lett egy 4mm-es dudor, és a felni széle is behajlott. Ennyi.
Kicseréltem a kereket és mentem tovább.
Az öv akkorát rántott rajtam, hogy rendesen bekékült a helye.
Szóval nem hal meg mindenki, aki neki mer menni valaminek Swifttel.

jkhjuklihj 2008.07.25. 14:25:14

a feleséget kellene lecserélni

Ciri 2008.07.25. 14:37:22

"VAG-termékre úgyse mernék kifizetni egy fillért se"

Bende, Bende !
Az, hogy egy faszparaszt módjára próbálod uszitani a népet, az rendben van,a te tolladból nem várok mást.

De azért azt nem kellene elfelejtened, hogy "autós ujságíró" vagy...

Szemlélet ide vagy oda, Belsőség (vélemény) ide vagy oda, azért kapjál már a fejedhez te szerencsétlen.

AP 2008.07.25. 14:42:15

Ezzel nem feltétlenül az új VW-eket szarozta ám le.
Valószínűleg bennevolt az is, hogy sok itthon a kókányer szerelő meg az ócsóból megjavító sufnimester, és ezek pont a VW-eket szeretik. Vagy valami ilyesmi.

Ciri 2008.07.25. 14:45:06

AP

Lehet, de ezt szerintem te sem hiszed el.

Bende Urat ismerve meg főleg...

gykarpat 2008.07.25. 14:49:57

Citroen Xantia 1,9 TD? Jobb, mint a BX is meg kenyelmes is. Nekem is az van ;)

Peter Blau 2008.07.25. 14:54:18

Nem olyan régóta van téligumi meg nyárigumi. Amikor nem volt téligumi, csak simán gumi, akkor mi volt? Mindneki visszacsúszott a felüljáróról? Senki nem ment télen fel a lejtőkön? Mindenki kicsúszott a kanyarokban? Vagy télen senki sem mert vezetni? Hát nem. Nekem soha nem volt téligumim. Soha senkit nem tartottam fel miatta, soha nem volt balesetem miatta, soha nem csúsztam meg a nyárigumival. Nem mondom, hogy jól vezetek, de soha nem fordult elő ilyesmi. Viszont jó sok árokba borult téli gumis embert láttam, aki azt hitte ugyanúgy száguldozhat a jeges, latyakos úton mint nyáron, csak mert neki téligumija van. Aztán a fizika köhögött egyet neki, hogy emlékeztesse ő is van a világon.

2-More 2008.07.25. 14:55:27

Én két swiftet törtem meg, a faterom is egyet, de szerintem felesleges belemenni a szokásosba. Bármiben meg lehet halni, bármit túl lehet élni, a mázlifaktor az,ami változik.
Amugy, attól még, hogy valaki 4wdt akar, még nem lesz senkiházi vezetni nem tudó örvényféreg a szememben, a gond akkor van, amikor valaki akar is, meg nem is, legyeny is meg neis. Az a halálom. Döntse el mit akar, és vállalja.

AP 2008.07.25. 14:59:34

Én nem ismerem Bende urat.
Mit kell róla tudni?

AP 2008.07.25. 15:01:52

Mi a helyzet a nyárigumi+4wd fennállás esetén, télen?

Ciri 2008.07.25. 15:02:22

AP

A véleményemet nem írnám le róla, mert kitiltanak:)

Nézd meg az autóit .

Ciri 2008.07.25. 15:12:36

Van ott töb is !
Ugyan olyan szépek...

AP 2008.07.25. 15:21:25

Nekem tetszenek a baltával faragott kocsik..
A BX-nek se a formájával vannak fenntartásaim.

Amur 2008.07.25. 15:41:02

nem vesz swiftet mert az csak egy swift.
mert a citro az szebb vagy jobb nála?
egy swift ehez a szarhoz képest minden szempontból mercedes.

efhábé 2008.07.25. 16:01:52

"lsd73 2008.07.25. 12:53:06
Akinek nem romlik el a francia fospumpa az nemis használja!
Nézegeti,becézgeti,simogatja mint a
b.zi a f@szát oszt hétvégén kiruccan a nagyihoz beleteker 200km-ert."

Okos ember vagy te, esetleg nézzél már be a PSA vagy renault-fórumba és kérdezz körbe, hány autó van rendes napi használatban...
A francia sem romlik gyakrabban, mint bármelyik másik, ha normálisan van tmk-zva. No persze a normális tmk azzal kezdődik, hogy olyan szerelőhöz jársz, aki ért hozzá. Másképp van összerakva egy francia, mint egy német vagy egy japán. A japán szerelő köpködi a németet meg a franciát, a német a franciát meg a japánt. A franciát szerelők meg tudják, hogy mindegyik ugyanúgy javítható, csak a fogások mások. Szerelőmhöz beesett egy merci, másfél órát szopott valami cserével, de nem köpködte, hogy így szar a merci, úgy szar a merci, hanem tudomásul vette, hogy ugyanazzal az alkatrésszel a merci-szerelő is szívna egy francián.
Ahova beestem tavasszal zöldkártyát csináltatni, a szerelő!!!! nem tudta, hogy felemelhető a xantiám és halvány fogalma nem volt a hidraulikáról. No most ha a haverom lenne, én is nyilván nyomatnám neki, hogy de azért csináld már meg, ez is csak kocsi, aztán meg köpködném a francia autókat, hogy mekkora fostalicskák, pedig csak a szerelő volt szar. Hajmeresztő kókányolásokat látni, ha az ember kicsit is ismeri a kiszemelt kocsi lelkivilágát, soha le nem cserélt lhm 8-10 éves autókban, soha nem töltött gömbök és stb.
Megfelelő tmk és hozzáértő szerelő nélkül mindegyik autó megbízhatatlan szarrá válik 10 éves korára.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.07.25. 16:05:50

BX?
Ja tudom egyszer veztnem kellett egy olyat szerencsére csak egy száz km-et.
Kényelmesnek kényelmes, de amilyen hangokat ki tudott adni magából......
Mindig azt vártam, hogy mikor hullik atomjaira de azért csak odaértem. De soha többet....
Téli guminak meg a jó öreg orosz medvetalpmintás az igazi! Mér brummog is menet közben:)

efhábé 2008.07.25. 16:11:08

Amur, jó kis kocsi a swift, nekem is volt 2 céges, de ülj be egyszer egy AX-be. Sokkal szélesebb, ezáltal tágasabb, sokkal kényelmesebb, sokkal finomabb a futóműve és diesel-motorral elpusztíthatatlan. Aki egyszer kipróbálta és megszokta az igazán kényelmes autózást, nehezen ül vissza japánba, átlag-németbe, olaszba. Maradnak a franciák meg a kényelmes nagyvasak, pl. mercedes (persze nem az A-osztály).
Pont úgy, ahogy a sportos autózást megszokó meg nehezen ül be ilyen billegős-lötyögős vasakba, viszont mennyországban érzi magát egy alfában.
Tényleg nem értem, mi olyan bonyolult azon, hogy az autózáson belül mindenkinek kicsit máshol vannak a hangsúlyok?
Van, akinek bejönnek a 4kerekes kocsik, én is hajtottam olyan batárt, tényleg nem lehet összehasonlítani egy 2kerekessel (sem első- sem hátsókerékhajtásúval, volt ilyenem is, olyanom is), amikor a 2kerekes már rázza magát az úton és érzed a kormányon, hogy csúszáshatáron autózol a felfagyott latyakon, pedig még csak 40-nel mész, olyankor a 4kerekesben még úgy érzed magad, mint száraz nyári napon 30-al.
Téligumi dettó, amíg nem próbáltam, én is jasszkariztam, hogy tudok én vezetni, nem zavar, ha télen kicsit többet kell gépészkedni, aztán kipróbáltam a téli gumit és azóta ősszel szigorúan csere.
Szóval ne felejtse el senki, hogy nem feltétlenül hülye dilettáns a másik, csak esetleg mások a preferenciái. Bende mercis és citroenes múlttal valszeg jobban értékeli a kényelmet, mint mások.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 16:13:03

A tököm se értei minek kell állandóan eladni-venni autókat. Nekünk 18 évig volt Kispókunk. Utána pár évig egy Escort MkIII, aztán most már 5 éve egy Escort MkV. Ha baja van, szerviz (egyre ritkább), ha nincs, megyek vele.
Mi a ráknak adjam el ha csak ugyanolyan szart tudok venni mint ez? Fogyjon a pénzem? akkor inkább erre költöm, legalább ez rendesen fog működni, nem mindig a másik által szétbaszott szarokba ölöm a lóvét.

Márton 2008.07.25. 16:46:08

Egy alap Barum garnitúra ~45 rugóból kijön egy normál autóra, még egy gyengébb minőségű téligumi is sokkal jobb télen mint akármelyik csúcs nyárigumi. Jóval olcsóbb mint pl egy összetört lökhárító, a biztonságról nem is beszélve!

pzs79 (törölt) 2008.07.25. 16:46:20

szerintem télen nem a 4kerék hajtás, hanem a 4kerék FÉK a legfontosabb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 16:48:00

pzs79 : Hát, én vitatkoznék, pedig az enyémen minden fék jó...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 16:49:38

Mármint télen. Ha télen fékezel, nem biztos hogy jobban jársz, mintha okosan adagolt gázzal másznál jó irányba.

pzs79 (törölt) 2008.07.25. 16:51:44

terepjáróval járok, télen bárkit lealázhatnék az utakon, csak a nálam is erősebb 4*4-eseket nem. De mi van, ha meg kell állni? Akkor inkább egy jó fékes-jó (téli)gumis bármilyen hajtású bármilyen kocsi, mint bármi más.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.07.25. 16:55:24

bírom amikor abszolút hozzá nem értő emberek osztják az észt a téligumi fölöslegességéről

kíváncsi lennék, mit szólnának, ha úgyanígy az ő szakmájukról, mondjuk az angol oktatásról vagy a hegesztésről vagy a parketta letevésről lenne szó

a téli gumi mintázata olyan, hogy minden egyes fordulat alkalmával kilöki magából a havat, a nyári meg eltömődik

így az egyből tükörsima lesz, míg a téli nem

tehát aki azt írta itt korábban hogy a nyári is kapaszkodik, tájékoztatom, hogy mégsem

a gumi keverék is más, a felület is más (lásd pl. a Yokohama silica-zeruma technológiát)

azonkívül nincs olyan hogy a téli gumi elfolyik meg ilyen marhaságok

nekem pl. V-s sebességkódú téligumim van, az 240-ig jó, mert a gumit nem a gumi tartja össze, hanem alatta a fémszál/kevlár mikor mi

nem hiszem hogy a téli gumi megspórolása megér egy amputációt (szerencsés ??? esetben) vagy egy temetést

Zoltec 2008.07.25. 17:24:28

Ez egy szar cikk szerintem, iroja kicst rosszul látja a dolgokat...

Egy swift szar auto, de egy 3 roncsbol összerakott tiptronic-passat, a kor egyik legszervizigényesebb 2.5TDI V6 motorjával, kb 4-500000(valos)km-rel jo.... Na meg föleg a "csattano", egy citroen AX... Használja egészséggel,firkász ur....

saki01 2008.07.25. 17:33:41

Az a király mikor haverom pusztán azért nem akart swiftet venni mert az papírból van,vett is egy 307est majd rá egy évre egy 1000es honda vtr-t. Hát a röhögés elkapott,ettől még egy bicikli is 100szor biztonságosabb.És mennyi ilyen ember lehet még aki az autója biztonságáról papol,hogy az milyen fontos hétvégén meg motorra pattan és azzal színesíti az utcaképet.

GGG77 2008.07.25. 17:41:46

BX után egy AX?
Sztem még egy egykori céges, kombi Xsarat gyűjtsél be...

csunyamalac 2008.07.25. 17:58:11

Sajnos fel kell világosítsam a nagytudású sofőröket, hogy aki nem érzi egyértelműen a téli és nyári gumi közti óriási különbséget, pont az NEM TUD VEZETNI.

2-More 2008.07.25. 18:04:50

Jól irják többen, én is hajtottam több télen át nyárigumis swiftet, a 4wdvel is apritottam. Amig észnél van az ember, nincs nagy baj, 4wdvel meg nem is kell annyira észnél lenni, négy fisfos 165ös nyári debicán úgy ment a kocsi, mint az ördög keresztül-kasul. Ott van a gond, amikor meg kell állni, mert az nem fog menni, motorfékezhetsz, visszagangolhatsz, rugdoshatod a féket, lehet absed, ellenkormányod, ha nem vagy észnél, már 30ról is 10 métereket lehet csúszni egy szaros kis jégfolt miatt is. Szóval, a téli gumi okkal van. Vagy kell, vagy nagyon észnél kell lenni. Nagyon.

ákos 2008.07.25. 19:59:19

Nekem kicsit az az érzésem, hogy az író álmodozik. Úgy tesz mintha lenne fölös 2 milliója egy kocsira, de lefikáz minden kocsit, mivel valójában nincs annyi pénze. Vesz egy kocsit 500.000-ért azzal a dumával, hogy az egyedi, ja és persze még mellé lázadónak is tűnök, és persze okos is vagyok. Én imádom a 80-as, 90-es évek autóit, de nem gyártok mellé ideológiát, hogy lenne pénzem jobbra is, csak én különleges vagyok.
Az igaz, a használt kocsi lutri.
Nem tudom miért akarnak a pesti panellakó újságírók mindíg összkerekes kocsit, főleg Subarut venni? Mi a túrónak a városba? Olyan rossz utak gondolom a fővárosban sincsennek, hogy terepes kocsi kelljen.
Egyszer szeretnék elmenni a Totalcar róival autót tesztelni egy hétre és viszont elvinném őket én is kocsikáztatni egy autóval. Mi az ami nekik egyáltalán megfelel, van-e olyan mibe nem kötnek bele, és felfogják-e milyen az a kocsi ami mindennapi használatra kell. Azt gondolom nem tudják milyen szerencsések, hogy olyan sok autót vezethetnek és kicsit megismerhetik őket. Egyre inkább kitűnik a cikkekből, hogy csak a cifra szófüzérek és idióta hasonlatok gyártása a fontos, maga a kocsi nem.
Én egyébként ha választhatnék, akkor japán terepjárót vennék, ha nem is RAV4-et.

bszl 2008.07.25. 20:09:52

Nekem volt AX fostalicskám. Max 4l fogyasztás, motornak soha semmi baja, kerékcsapágy 1x. Munkába járni, parkolni tökéletes. Előtte volt Golf GTI, folyamatos szerviz, mindig volt vmi kaland, nyilván az élmény is más volt. Csak az AX drágábban ment el a háztól mint amennyiért vettem, addig a GTI-t az éj leple alatt megpattintották. Volt Opel is kettő (F,G) kalandban gazdag, alkatrész árban olcsó. Céges Mitsuk bírták, de ha kaland volt sokba került. Seat Cordoba 1,4 190e km 2003, szinte hibátlan, kalandmentes. Picasso hátsó dobon kívül semmi (80e km, 2001, 1,6)

mixi 2008.07.25. 20:35:04

A téli és nyári gumihoz csak annyit, tavaly céges rendezvényen a
vezetéstechnikai pályán a kollégám nyári gumival, vészfékezve (kitaposod az autó alját), csúszós úton 118!!!!!! méteren állt meg 50 km/h-ról.

Nekem ez téligumival 52!!!!!!! méter volt.

Lehet gondolkodni!

T-boy (törölt) 2008.07.25. 20:42:37

Szerintem felesleges bárkinek tanácsot
adni/főleg autóvásárlához/,de hegyen-
völgyön célszerű az összkerék.Sok Subarut hozott be
egy barátom,mióta lehet,de motor-lehajtás
hiba soha nem volt.
Nyári-téli gumi nem egy vitatéma,aki nem
ismeri/el/a különbséget azzal nem érdemes.Még egy terepjáró is meghal aszfaltra való gumival,akár egy füves
domboldalon is tehetetlen.

[] (törölt) 2008.07.25. 20:46:01

mixi, ezt minden epeszu ember tudja.

annak a nehany fillerbaszo elmebetegnek, akik a "jo a nyari gumi is" kezdetu lemezt jatsszak, ugysem magyarazod meg.

[] (törölt) 2008.07.25. 20:48:40

"Nekem volt AX fostalicskám. Max 4l fogyasztás, motornak soha semmi baja, kerékcsapágy 1x. Munkába járni, parkolni tökéletes. Előtte volt Golf GTI, folyamatos szerviz, mindig volt vmi kaland, nyilván az élmény is más volt."

meg talan aki elotted a GTI-det szarra hajtotta, az is mas volt, mint az AX-ed elozo tulaja.

yzfr 2008.07.25. 20:52:29

Nem tudom írta-e valaki de én ha olcsó összkerekes autót akarnék elérhtő áron, mindennapi munkába járásra számításba venném a Fiat Panda 1000 4x4.

Gyurma73 2008.07.25. 20:54:16

AP !
Szerintem ha valakinek lekurvázod a feleségét mert jobb kocsija van mint neked akkor jogos az illető felháborodása.
Szerintem azt senki nem türné el szó nélkül ha minden előzmény nélkül ócsárolsz másokat.Olvastam én is a hozzászólásod ,te voltál a bunkó!

AP 2008.07.25. 20:57:16

Szerintem amelyik nőnek A2 -je van az gyanus.

[] (törölt) 2008.07.25. 21:16:16

szerinted mindenki gyanus, aki nalad tobbre vitte.

dehat az egyszeru emberek mar csak ilyenek.

ColT 2008.07.25. 21:42:35

Amúgy én nem értem, a BX nem működik télen? :D :D

xantias 2008.07.25. 21:50:59

Van AX 4x4-ben is , csak ritka. Dieselben sajnos nincs. Nincs szar autó, csak szar szerelők. 10 év után, ha ment 200000-et, bármelyik verda lehet roncs ribanc, ha nem rendes olajat és normális szerelőt kapott. A hitvány gagyi alkatrészek, maszatoló karosszériás után a legjobb japó is lehet hulladék. Nem dédelgetve, csak normálisan karbantartva 200e fölött is bármi lehet normális. Ha nem kékLED-re, hanem gyári alkatrészre költenek.

Johnny336 2008.07.25. 22:05:44

1.4d ax, nem tul bonyolult darab. Havernak volt, sokat hajtottuk, annyi gond volt, hogy nem hozzaertok szervizeltek - koztuk mi is :))
Nem ertem a cikket:minek hatodik auto?abbol ketto jatszos...ritkan hasznalja ki az ember idohiany miatt.ha megis kitudna, akkor meg nem dolgozik nem tolt idot a csaladjaval.

bszl 2008.07.25. 22:09:35

Edelweiss A GTI k.rva jó volt, csak ha a kopó alkatrészeket nem számolom akkor is több baj volt vele mint az AX-el. Átlag 2 havonta voltam vele 10e szervizen, mindig átnézettem. Ha megengedhetném magamnak újra vennék egy újabb kiadást, de harmadik autó helyett inkább motorra gyűjtök. Az AX bejárásra tökéletes autó én is arra használtam, napi 40 km egy héten 5x, két éven keresztül, hiba nélkül. Viszont hosszabb útra nem való. A konklúzió: aki majmot vesz, vegyen banánt is! Adott feladatra a megfelelő eszközt és akkor nem lesz meglepetés a számla a szerelőnél, benzinkúton, stb...

gnme 2008.07.25. 22:10:05

"Akinek nem romlik el a francia fospumpa az nemis használja!
Nézegeti,becézgeti,simogatja mint a
b.zi a f@szát oszt hétvégén kiruccan a nagyihoz beleteker 200km-ert."

Ez kibaszottul tetszett :D ma már megérte ide feljönni elolvasni a belsőséget.

:D :D :D :D

olyan Ford Fairlane-es.

hix 2008.07.25. 22:12:56

A téli/nyári gumi alapvetően jó, ha van rá pénz, de normál városi közlekedésben a négyévszakos pont olyan jó. Tükörjégen, ónos esőben tökmindegy, max a szögesgumi fogja meg a gépet!
Volt 4WD-s autóm is, hóban tényleg e örö e bódottá, de az év másik kb 300 napjában tök felesleges hordozni a hajtásrendszert!
Amúgy a téli/nyári gumipánik 80%-ban gumismarketing! A gumisok alig várják hogy jöjjön a váltás ideje, mert egész évben szinte csak abból élnek (most nyáron is csak lófrálnak az üres műhelyekben)
És nem lehet ráfogni hogy pont annyiban kerül, mert ugye a legújabb gumismarketing hogy a 4 éves téligumit mindenképpen cserélni kell, akár jó profilmélység, akár nem. 4 évig meg kihúzza bármelyik négyévszakos is, főleg városban.
Persze aki télen is nagy távot tesz meg pályán, az vegye meg a téligumát, de aki nagyrészt városban nyomja, annak felesleges.
Ja, és 4WD-vel nem csak elindulni lehet, hanem megállni is, télen is nyári gumival is, mivel a motorfék szépen fogja a teljes hajtásláncot. Csak érzéssel kell vezetni és nem barom módra nyomni.
Arra ott a roncsderby!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.07.25. 22:26:00

VénverdaFan!

Te vagy szánalmas! Csak ülj be a német csodádba és fizess százezreket a szervízben egy csavar meghúzásáért.

pixa 2008.07.25. 22:32:46

a cikkben "de majd két tonna" ja az az összsúly, önsúly 1260kg vagy mennyi. Azért ha már cikket írunk, jó lenne odafigyelni.

a márk 2008.07.25. 22:33:08

télen sok hó, zsiguli meg 4db szögelt Rally 2000 kell...

saki01 2008.07.25. 22:51:44

a márk
meg a Bükk hegység girbe gurba útjai az a tuti csont keresztbe mindenhol!!!

[] (törölt) 2008.07.25. 22:52:04

"Az öv akkorát rántott rajtam, hogy rendesen bekékült a helye.
Szóval nem hal meg mindenki, aki neki mer menni valaminek Swifttel."

sebaj, majd legkozelebb ;)

clubman 2008.07.25. 22:53:34

Bende Úr!
Keressen egy BX 4x4-et. Tágas is, kényelmes is, jó is (komolyan). Jó szerelőt vinni megnézni, PA tud telszámot adni.

zsero 2008.07.25. 22:54:15

Van fent egy Lancer kombi 4x4 750-ért!!! És az Made in Japan.

orosz tél 2008.07.25. 23:06:06

41-be tigrissel nyomtuk az orosz télbe. na az nem csúszott meg, ha meg igen kiafaszt érdekelt bónuszként meg lőttünk

PepeXVI 2008.07.25. 23:12:13

Subaru Justy 1980-as évek, all wheel drive
Honda Civic Shuttle 80-as évek, full time 4x4
Subaru XT :)
Mazda 323 Turbo 4x4 :))
szerintem nem akarsz európait... :D

PepeXVI 2008.07.25. 23:13:25

Ja és Fiat Panda 4x4 :)

clubman 2008.07.25. 23:14:03

Van egy BX 4x4 kombi is. És ez Made in France! (copyright by zsero). 400k, és nagyon egyben van. Topictársak ismerik közelebbről is.

Petya 2008.07.25. 23:24:12

Na ez k. hülye egy cikk. Az ember elhatározza, hogy keres egy kocsit, amivel télen bejár dolgozni. Kialakítja a szempontokat, legyen 4 kerék meghajtású (gondolom hegyvidéken lakik), automata váltós, hogy benzines, vagy dízel, arról nem ír, arról sem, hogy mennyi pénze van rá, a cikkbőlkiderül, hogy 1 milla alatti, vagy körüli, szívesen venne drágább kocsit is, de hitelt sem venne fel szívesen. Elénktárja az ötleteit, leírja, hogy melyik nem jó, és szerinte miért. Közben az olvasó elkezd gondolkodni, hogy hasonló helyzetben ő melyiket választaná. Aztán jön a "megoldás" ami egyetlen egy előzetes feltételt nem teljesíti :)
Ez olyan, mintha szeretnék elmenni nyaralni repülővel a tengerpartra augusztusban. Majd végigjárom az utazási irodákat, és kiválasztom a megfelelő utat, ami egy januári szlovákiai autóbuszos sítúra :))))))))))))))))))
És a végén meggyőzöm magam, hogy hiszen én nem is tudok úszni, félek a repülőn, meg különben is leégne a napon a bőröm :))))))

négykerékmeghajtás 2008.07.26. 00:19:39

AUDI quattro. A faxom ülne ilyen francia szutykokba, főleg ha ilyen korba vannak...Aztán lehet télen "gyorsulni a bajor remekművekkel"!

KuKori (kurva inda nem akar belépni itt) 2008.07.26. 03:20:40

Valaki kérdezte, hogy mi a stáz a 4x4 hajtás, all season gumi kombóval. Jelentem, télen ugyanolyan szépen megcsúszik, csak fílingesebb. :) L 200 2.5 TDI, gyári négyévszakos vackokkal. Télivel nyilván atomzsírkirály lehetne hóban. Mondjuk egyhelyben forgolódni - körhintaként használva- így pont ideális, csak a megállás nem olyan kecsegtető, a hely szempontjából. :D

cohen 2008.07.26. 10:22:19

Minden főleg pénztárca kérdése.Különben csak Ferrarikkal és Rolls-Royce-okkal rohangálna mindenki.

sapi 2008.07.26. 11:45:01

Aj-jaj cohen!Most újabb olajat öntöttél a tűzre!most jönnek a Ferrari fikázok, már látom magam elött " a fasznak kéne Ferrari mindíg kigyullad hány cikk volt már itt is róla fujj" inkább járok az xy autómmal sokkal gazdaságosabb meg izé kényelmesebb meg őőő ha meg chippeltettem még gyorsabb is mint a Ferrari... ha bazzee 1.2-es elvégre :D

buszfejű travibojler 2008.07.26. 12:04:17

Szendwich!
el akarod adni?

Kelecsényi Albert 2008.07.26. 12:09:45

Nekem is volt 4wd-s civicem,5 év alatt egyszer kapcsoltam be a 4wd-t,amikor a hiace-omat huztam ki a sárból.

Szendwich 2008.07.26. 12:14:39

buszfejű travibojler
Sajnos nem az enyem a jargany :( (csak a hasznaltauto.hu-n bongeszve talaltam ra)

zeze 2008.07.26. 14:06:16

Olvasgatom, nem a téli gumi, nyári gumi kell nem kell, aki télleg azt mondja hogy jó a nyári télen is, az is hülye, meg olvastam olyat is hogy városba mindek a téli, télleg megállni a nagy kunszt, és pont hogy szerintem városba is kell, mert hóba piros lámpa zöld fékezés elindulás pont hogy kell!! És ha már 1x elméred magad a nyári gumival, egy pirosnál az elötted levö befékez a téli gumival megáll, te a nyárival belecsuszol, baszhatod viheted a balét és okoskodhatsz, olcsóbb lenne már olyankor egy téli gumi nem??? nem a 80 ezer ft-os fostalicskákra, h többet ér a gumi mint az autó, de 5-6 száz ezres kocsiktól fölfele már illene..

szakmernok 2008.07.26. 15:10:54

Alig várom már a következő roncsot.

Petya 2008.07.26. 15:37:00

Tegnap írtam, hogy semmi értelme ennek a cikknek, mert végülis egy olyan kocsit választ a szerő, ami nem felel meg az általa előzetesen felállított mércének.
Ha már 4 kerekest kéne vennem, ami jó állapotban is van és mondjuk 2 millába belefér (mint p. a cikkben a RAV4), akkor pl. ezt választanám:
www.hasznaltauto.hu/2221568_kia_sportage_2001

Megfelel a feltételeknek, és láthatóan nagyon egyben van.

Impreza 2008.07.26. 22:25:49

A cikk legelején szereplő autó a mi kereskedésünkben eladó!/hirtelen meglepő volt itt látni, de jól esett...:)/ Bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki ilyenben gondolkozik....:))))

Érdekes 2008.07.27. 00:18:06

"A banki visszavett rémálom. Aki nem fizette a részleteket, az biztos, hogy nem árult ki egy-két még ép silentet? Indítómotort, adagolót, üvegeket, légszákot? Banki visszavett autó, ez nekem olyan, mintha valaki meghalt volna benne. Önök szerint nem rossz a karmája?"

To Tibor :

Egyik ismerősöm, egy olyan kocsit vett amibe még benne volt a vér felül meg az A oszlopon... :D :D Na annak volt karmája..Csak negatív...Kemény :) Asszem VW volt...Persze, rohadt olcsón.

FairPlay (törölt) 2008.07.27. 00:30:59

Magyarországon évente 5-6 olyan nap lehet maximum, amikor az úton lévő nagy mennyiségű hó miatt jól jönne összkerékhajtás. A másik 360 napon feleslegesen cipeled a plusz terhet, veszíted el a lóerőt (keréken, nem főtengelyen mérve persze). Arról nem is beszélve, hogy pl. egy összkerékhajtás differenciálzárak hiányában okozhat meglepetést. (pl. ha az első és a hátsó tengely 1-1 kereke is elpörög, nem tapad, akkor hiába van 2 tapadó kereked, a gép nem fog elindulni)

De mondjuk egy jó kis sperr diffi... Nincs hajtási veszteség, nincs plusz tömeg, de ha csak az egyik hajtott kerék képes megtapadni, már indulsz is. Szóval mondjuk Alfa 147 Q2 :)

Marci 2008.07.27. 00:41:36

4WD :)
Havi 8000 km. Évek óta, és soha nem hiányzott. Sztem magyar honba rőtnagy faszság.
Aki nem hiszi nézzen utánna mily sok összkerekes SAAB, és Volvo rohangált az utakon svédiában a 90-es években. Példul. Pedig ha valahol, hát ott...

szpsz 2008.07.27. 07:34:11

Gyuszi Bácsi nevű olvtársunknek teljesen igaza van. Télen nagyon, de nagyon fontos a téli gumi. És a legfontosabb tulajdonsága a téli guminak az, hogy olyan gumikeverékből készül, ami nagy hidegben sem veszti el a rugalmasságát, tapadását.
Tehát nem igaz az, hogy csak akkor kell a téli gumi, ha hó van. Akkor kell, ha hideg van. Persze, evidens, hogy a mintázata alkalmasabb a havon autózásra, mint a nyárié, de abszolút tévedés, hogy téli hidegben, száraz úton jó a nyári gumi. Én egy farmotoros, hátsókerekes sportautót hajtok télen nyáron. (régit, semmi elektronikai hókuszpók) Direkt teszteltem, nagy üres betonplaccon, hogy nagy hidegben, szárazon a nyárigumival hogy viselkedik kanyarban. Hát jobban dobálja ki a seggét, mint télivel. Sőt, pillanatok alatt meg lehet pördülni vele. Mondjuk hóban nem indulok el vele, csak száraz téli alkalmakkor, de ilyenre is jó a téligumi. Amúgy meg havas, latyakos utakon egy egyszerű, kiskategóriás fronthajtásos autó téli gumival, tökéletesen ideális választás. Több telet csináltam végig régebben wagon R-rel, aztán Ignissel. Persze, a Suzuki törékeny, lehet mondani, de szerintem hóban a sebesség is jóval kisebb.

szpigy 2008.07.27. 23:56:03

Rákattantam!

Ha tötltöttél volna egy kis időt hazánk védelmével, tudnád miért parancsnoki az UAZ.

Egyébként nekem nagyon tetszika MB G osztály, bár igaz, hogy az egy vérbeli terepjáró. két és féltonna vas.

2-More 2008.07.28. 11:39:20

FairPlay:
Sperren hol nem megy el lóerő? Melyik fajtán? Mert elárulom, hogy mindegyiken van hajtási veszteség, simán több, mint egy teljesen nyitott difin. Plusz ha elsőkerekes, akkor meg még a kormányt is csavargatja a kezedben. Nem mellesleg, bonyolultabb, és annál nem úszod meg azt, amiről itthona legtöbb autósnak kb fingja nincs: az időszaki váltóolajcserét, szigorúan. Továbbá drágább is.
Ha meg "teperjáró" kell, akkor RAV4 helyett már inkább vennék jóval olcsóbban valami fisfos samurait vagy vitarát. Ha pedig konkréten TEREPJÁRÓT akarok, akkor oda biz egy G osztály vagy egy Land Rover Defendre, esetleg veteránbuziság esetén egy S1-2-3. A többi, az jórészt csak papirsárkány.

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.07.29. 21:39:33

Hohó, nekem is AX-em van. Ma épp rángatott egy kicsit út közben, enyhe gyorsításnál. Előtte Corollával jártam, úgyhogy a Citroennek mindig megpaskolom a motorháztetejét, ha odaérek vele, ahova elindultam. De azért szeretem, jó vezetni.
süti beállítások módosítása