Gianpietro világgá megy

  2008. július 12. - Winkler Róbert Címkék: motor honda közlekedéselmélet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Papír újságunkhoz interjúvoltuk meg Alsónémediben a Barkasba V8-as Corvette motort beépítő programozót. Szép volt. Este 8 körül motorral jöttem visszafelé, az 51-esen hajtottam fel az M0-ásra, majd hosszas küzdelem következett, mert az M0 este 8-kor is képes beállni. Tényleg, micsoda egy sittes szar ez az M0, döbbenetes. Az hagyján, hogy két kamion között már reménytelen is elférni, de nemhogy leállósáv nincs, még egy átkozott padka is alig van. Ahogy véga a külső sávnak, el is fogy az aszfalt, jön a gödrös kavics. És most már ki is emlékszik rá, melyik választások előtt melyik párt melyik politikusának kellett itt mindenáron ökröt sütnie, hogy a kampányban eldicsekedhessenek az életveszélyes szar elkészültével.

Románián át Moldovába

Szóval küzdöttem becsülettel, aztán az 5-ös út lehajtójánál, a beton elválasztó elem előtt megláttam egy motorost, elakadásjelzővel. Ugye, motoros ilyenkor megáll, köll-e segítség. Gianpietro megkérdezte, tudok-e olaszul, aztán amikor mondtam, hogy igen alap szinten elmakogok, gyorsan üvöltött egy hálaimát a Madonnának. Romániába menne, illetve Románián át Moldovába. Elő is vett egy paksaméta A4-es nyomtatást, valami internetes útvonaltervezőről. Hosszú sorokban helynevek, irányítószámok, száz szónak is egy a vége, nekem térkép kell.

– Nincs egy térképed?
De, de – mondja, és a paksamétából előhúz még egy A4-es fénymásolatot, melyen Európa nagyjából akkora, mint egy doboz családi gyufa, viszont zöld filctollal kivehetően kiemelték az M3-ast, nagyjából Miskolc felé.

Hát, mondom, pajtikám, mehetsz erre is, de ez inkább Dél-Románia, ahogy látom, te meg északnak mennél. Az M3-as, hogy is mondjam… Tényleg, hol is van az M3-as? Közben előhúz egy blokkot, ami egy korábbi hitelkártyás fizetésből származhatott, és az van ráírva, hogy M4, valamint kicsit odébb, hogy ÚJHARTYAN. Azt sajnos nem tudom visszaadni, miként is kísérletezett Gianpietro Újhartyán kimondásával, aki szokta hallgatni a Bumerángban a Tudsz hunult, elképzelheti.

– Az M4-esen akarsz menni?
Igen, igen!
– Bad news, komám: nem létezik.

Rábeszélem az M3-asra, végülis úgyis arra megyek, mondom, jöjjön utánam. Az én olasztudásommal persze esélytelen, hogy megkérdezzem, mi az ördögnek megy a viszonylag karcmentes, szépen feldobozolt Honda túramotorjával Moldovába, de az is igaz, hogy fogalmam sincs Moldováról, lehet, hogy motorosparadicsom.

Csorgunk befelé a Nagykőrösi úton. Az egyik lámpánál megkérdezi, hogy hívják a várost. Milyen várost? Hogy hívják a várost, és mutogat alattunk az aszfaltra. He?! Budapest. Á, Budapest, mondja őszinte meglepetéssel.
Vérbeli túramókus.

A következő pirosnál rábeszélem, hogy láthatóan hullafáradtan, este negyed kilenckor már ne induljon el Moldovába. Javaslom neki, hogy vegyen egy térképet, az azért soha nem árt. Persze, de hol? – csodálkozik, úgyhogy a térkép-eldorádóba, a Hungária körúti MOL kútra viszem. Az Európa-térkép nem elég részletes, a lapozós nem jó, mert nem látszik az útvonal egyben. Meg ezekkel a magyar térképekkel neki nyelvi nehézségei vannak. Nincsen legalább angol nyelvű térkép?

– A Miskolc angolul is Miskolc.
Igen, igen, de az utak jelzése, mi az, hogy M3? Az nem egy nemzetközi jelzés.
– Látod, itt, zöld alapon vannak az európai útszámozások.

A Románián kevés a Magyarország, a Magyarországon kevés a Románia. Neki olyan kéne, amin a kettő egyben van, kérdezzem már meg a kutast.

– Kérdezzem meg a kutast, van-e közös Románia-Magyarország térkép?
Igen, igen!
– Hát, pajti, az olyan, mint az M4-es: nem létezik.

Elmegyünk az M3-as bevezető mellett, mutatom neki a táblát, aztán a Váci útra kanyarodunk, elviszem a Volga szállóhoz, ahol kicsit sokallja a 68 eurós szobaárat, mert Ausztriában ennyiért szép tóparti panziók voltak. Hát ja, mi amico, welcome to the jungle. És legalább a dzsungelben őrzött a parkoló, még ha fizetős is.

Gianpietro olaszosan fellélegzett, hogy a recepciós tud olaszul, arcán kisimultak a ráncok, megköszönte a segítséget, és megkérdezte, nem vacsorázunk-e együtt. Köszi, mondom, reggelre meg kell írnom a V8-as Barkast. Mint ahogy meg is kellett. De legalább hazafelé egyfelől élveztem a jócselekedet kegyelmi állapotát, ráadásul az egész kitérő nem lehetett többe, mint fél órám. Másfelől borzongtam ezen a fogalmatlan túrázáson.

Persze, a túlszervezés se jó, amikor a sok készülődés miatt már kezd elmenni az ember kedve az egésztől. De így? Gianpietro Pugliából indult, a félreértés kedvéért piros Nike sportcipője talpát bökdöste hozzá, hogy topográfiailag elhelyezze városát a csizma sarka tájékán. Szóval Dél-Olaszországtól egy ilyen sittes itinerrel át fél Európán. Egyedül, nyelvtudás nélkül, navigáció és térkép nélkül, ráadásul a legteljesebb fogalmatlanságban.

Így utólag úgyis gondolhatnék rá, mint egy elképesztően idegesítő hülyére, de volt benne valami Roberto Benigni-sen vicces. Bár Benignit csak két filmben szeretem, az Éjszaka a Földönben, amikor napszemüveges római taxisként elmeséli egy püspöknek, hogyan dugott meg egy birkát, majd a sógornőjét, meg a Szörnyetegben, amit ugyanúgy nem tudok megunni, mint az Éjszakai rohanást. Gianpietro, ördög vigyen, de jó, hogy sose tudom meg, végül hogyan jutsz el Moldovába...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr75563820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

npista 2008.07.12. 14:22:46

vannak még bátor emberek,bár oroszország eggyes tájain nem csak térkép de motor nélkülk mehetne haza!!

agaras 2008.07.12. 14:27:17

Valld be, azért álltál meg segíteni, hogy esetleg poszt legyen belőle. :P

Erős a történet. Amilyen mákod van visszafele is találkozhatnál vele.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.07.12. 14:38:47

Pont a héten láttam ezt a filmet valamely tévében. Szarrá röhögtem magam rajta. :D

Squeky 2008.07.12. 14:42:54

tettem volna rá vmi nyomkövetőt:) Kíváncsi lennék az útra...:D

qualitaet 2008.07.12. 14:47:17

Ne mondd,hogy láttál már nyelvet beszélő olasz túristát!

Lehet ,hogy Gianpietro-t valójában Viorelnek vagy Radu-nak hívták, csak a pöcegödörtisztítás közepette, vagy a Carabinierik előállító helységében a kiutasító határozatra várva jobban megtanult olaszul mint te.

Bécsben 102EUR az egyágyas az IBIS-ben,de légy nyugodt neki 20 ért sem okosság.

Ha meg ténylegesen dél-talján a madár, inkább azon drukkoljunk miként jut ki Chisinauból az összecsalt pénzzel...

kacsa! 2008.07.12. 14:51:27

Merész ember. A szomszéd városba nem indulok el részletes térkép nélkül :D

Tibi 2008.07.12. 15:01:42

zsir.
backpacking rulez

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.07.12. 15:10:48

már az első mondatnál kész voltam, olyan márpedig nem létezik.

vadparaszt 2008.07.12. 15:26:48

Éjszakai rohanás rulez! Már megint megnéztem pedig fél tizenkettőig tartott, 02:10-kor meg kelni kellett.............. Brrrr!

Leegor 2008.07.12. 15:30:21

"És most már ki is emlékszik rá, melyik választások előtt melyik párt melyik politikusának kellett itt mindenáron ökröt sütnie, hogy a kampányban eldicsekedhessenek az életveszélyes szar elkészültével."

Az MDF kormány volt a '94-es választások előtt, Schamschula György (remélem jól írtam) közlekedési miniszterrel az élén.
Bekaphatják, így utólag is.

vadparaszt 2008.07.12. 15:31:33

-Van egy cigije?
-Nem akar leszokni? Mind a ketten jobban járnánk!

Dancso 2008.07.12. 15:31:48

Hát tudhat valamit a srác ha már idáig eljutott :D

AP (törölt) 2008.07.12. 15:35:08

az azért komoly, hogy egy szó se volt a mátra hegyiversenyről

OzzyCar 2008.07.12. 15:51:09

I called her Lola:DD

vadparaszt 2008.07.12. 15:52:35

Akinek nem tetszik az M0, az gondolkodjon el rajta, hogy hogyan nézne ki Budapest forgalma nélküle. Tehát most az van, hogy "basszák meg az emnullást!", mert nem elég széles. Hülye magyarnak semmit se érdemes építeni, úgyse lesz jó. Egyébként a következő néhány évben ki fogják szélesíteni, már elkezdődött az építkezés. Párhuzamos Duna-híd is lesz az ellentétes iránynak, minden. Tudom, ez se jó, mert biztos csak azért csinálják, hogy legyen honnan lopni. Erről ennyit.

Bár minden maradt volna a régibe'! Mehetnénk a 70-esen Trabanttal, az jó volt!

Winkler meg emzézhetne, boldogan.

:)))

Leegor 2008.07.12. 16:18:42

Kedves Vadparaszt!

Közlekedtél te az M0 autóúton az elmúlt pár évben napi szinten? És ha igen (nem hiszem), akkor hetente hányszor késel el órákkal valahonnan az M0 miatt?
Mert én sokszor. És az összes környéken lakó (Csepel-sziget) szintén.

agaras 2008.07.12. 16:20:54

Ha akarsz vmi lényegit tudni Budapest közlekedéséről, akkor keress rá, településmérnökök weblapjaira és rájössz majd a körgyűrű hangyafasz-hatásfokú.
Egy apró példa: ha vki az agglomerációból jár dolgozni a belvárosba szinte teljesen mindegy számára a M0-ás léte, mert nem kikerülni akarja a várost reggel és este hanem bele és kimenni belőle...

Virago1000 2008.07.12. 16:24:16

Robi!
Az emlitett barkasos cikk nagyon felkavarta a fantaziamat!!!! interneten is olvashato lesz, vagy csak papiron?
(sajna kulfoldon elek es nem jutok hozza az ujsaghoz)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 16:40:42

Ja, elvileg 2020-ra valami körszerűség meglesz végre. Mert hiába a híd, ha nincs rávezető út! Ez a gigalol itthon, nem is a Feri egyedül. De már most jobban be van dugulva, mint fél Bp., szal nem tudom pontosan mi értelme. Minimum 3+leállósávon kéne nyomatni, nem kettőt + semmi. De az az éhes pártközeli tendernyerőknek olyan jó lenne, hogy inkább rohadjunk meg a kettőn. Így is csilliárdokat lopnak ki belőle, akkor mi lenne? 5 milliárd/km? LoL! (alvállalkozó alvállalkozójának az alvállalkozója, annak meg a melósa. Így lesz óránkénti 25000-ből óránkénti 350)

Rocko- 2008.07.12. 16:57:08

The italian man who went to Malta.

Krisi 2008.07.12. 17:25:09

Ez csak nem az a Barkas, ami ről már olvashattunk a www.youngtimer.hu oldalon?

www.youngtimer.hu/2007/1216barkass/barkass01.html

??

Mert ha ezaz, akkor váromám :)

Ati 2008.07.12. 18:17:39

Kedves vadparaszt. Igazad van abban, hogyha nem lenne M0 sokkal szarabb lenne. Csak sajnos arról szól a történet, hogy a pénzünkön építettek valamit, ami nem tölti be a funkcióját, és most ezért rá kell költeni... a pénzünkből... Nem lehetett volna olcsóbban? Mondjuk úgy, hogy elsőre normálisan megcsinálják???

Az olaszok nyelvtudásáról pedig: Nálam a múltkor egy olasz autós, hasonló A4-es lapokat mutogatva Kassa irányáról érdeklődött, és azt kérdezgette: "Dobre?" :-)))))))

Kopasz Mercis 2008.07.12. 18:20:47

Hát ez tényleg egy isten barma.
Pályán motorozni, mi abban az élvezet.
Kompolt volna át inkább Bar-ba, (egy éjszaka) Kotori-öböl, Dubrovnik, Mostar, Sarajevo (ahol meg se álljon) aztán át a hegyeken Mohácsra, enni egy jó halászlevet. Gyönyörű táj, nevezetességek, jó kaják, alacsony árak. Bosznia isteni.

"Egyedül, nyelvtudás nélkül, navigáció és térkép nélkül, ráadásul a legteljesebb fogalmatlanságban."
A navi azokon a tájakon nem sokat ér. Romániában még a térkép se sokat. Utiterv is csak úgy kb. kell, olaszunknak tökéletes volt. Start és cél rajta legyen. Ez a lényeg.

npista 2008.07.12. 14:22:46 "vannak még bátor emberek,bár oroszország eggyes tájain nem csak térkép de motor nélkülk mehetne haza!!"
Bejártuk Európát motorral, egy helyen loptak tőlünk (igaz, akkor rögtön egy teljes motort): Szicília. Vagy az nem Olaszország?

AP (törölt) 2008.07.12. 19:26:19

Láttatok már ennél undorítóbb, fosabb csúnyább szart?

index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/hirek/peugeot/308cco//.gdata/gp_fs.jpg

Hát hogy néz már ki? Az E30 forog a sírjában, pedig még meg se halt a csóka.

qualiatet 2008.07.12. 19:49:22

Jéé, tényleg az ökörsütés!
Szerencsétlen barmok.
Nekem is eszembe jut, főleg a leállósáv hiányát szemlélve.
Halálfélelem én is ezt érzem.

Mint ahogy halálfélelmem van a már most hepehupás ,szintén a leállósáv megspórlásával , 43 milliárd forintért,(13 ezer milliárd forint államadósság mellett) Európa legdrágább közúti hídjaként ,Közép-európa legsíkabb és legszegényebb országában megépített völgyhídján.

Egy műszaki hibás kamion megállásába bele sem merek gondolni.
A szar M0-son legalább szerteszét futkározhatnak egy téli "ködbaleset esetén". Itt lehet ugrani...

Kopasz Mercis 2008.07.12. 19:52:30

AP 2008.07.12. 19:26:19

Ja. Pl E30. 2008-ban.
Telik az idő, más a mai izlés mint a nyolcvanas években.

qualiatet 2008.07.12. 19:54:04

Ezt is megünnepelték. CSak nem 1db ökör megsütésével, hanem egy kétnapos fesztivállal.


BRAVÓ!

clubman 2008.07.12. 19:55:23

AP!
Csak német autókról olvasgass, nézegess! Neked is, nekünk is jobb lesz.

AP (törölt) 2008.07.12. 19:56:41

psmith 2008.07.12. 19:52:30

Te a saját ízlésed helyett a divatot követed?
Pfejj.
Mi megy ma? Cicaszemű látványautók a marketingesek által tervezve (a mérnök meg oldja meg vért izzadva, hogy guruljon), szar műszaki megoldásokkal, megbízhatatlanok, szar őket vezetni, asszem ennyi.
Én a 80-as évekből ragadtam itt ezek szerint. Autó formájú autók, amiknek autószerű hangja van, és a lényeg: őszinte autók.

AP (törölt) 2008.07.12. 19:57:45

clubman 2008.07.12. 19:55:23

miért is? na erre kíváncsi vagyok

Kopasz Mercis 2008.07.12. 20:27:43

AP 2008.07.12. 19:56:41

OFF
Felőlem imádhatod a 80-as évekbeli E30-at vagy az akkori hónaljkutyás lányokat is.
De egy teljesen másról szóló posztban elkezdeni fikázni egy másik kocsit...

qualitaet 2008.07.12. 20:35:31

Semmi közöm a vitához, de a "hónaljkutya" már évek óta divat. (Winkler, Pussycat Dolls-os kurva jó Jessica, Paris Hilton stb) A 18 éves unokahugim is ilyet akar, onnan vagyok képben!

Car Fiol 2008.07.12. 20:55:22

"...pedig még meg sem halt a fószer!"
Idézni pontosan és szépen! A 308 CC jól néz ki(bár ez gusztus dolga). Te fanyalogsz, mert a '80-as évek autójára futja csak. Nekem sem megy a szekér, de azért nem fikázom az újakat, mert nem futja rá! Sokkal nagyobb kupac szarok mellett megyünk el szó nélkül.

[] (törölt) 2008.07.12. 21:00:42

"Bécsben 102EUR az egyágyas az IBIS-ben,de légy nyugodt neki 20 ért sem okosság."

vannak emberek, akiknek semmi sem lehet eleg olcso.

"Ha meg ténylegesen dél-talján a madár, inkább azon drukkoljunk miként jut ki Chisinauból az összecsalt pénzzel..."

hat, ennyi esszel, meg netrol kinyomtatott terkepekkel szerintem inkabb o meg helybe a lofaszert.
plan b: pinaszaga van a sztorinak. esetleg a pina es a lehuzas kombinacioja ;)

[] (törölt) 2008.07.12. 21:04:38

"szar őket vezetni, asszem ennyi."

ne durcaskodj pubi, egyszer majd felnosz, es akkor neked is lehet hatsokerekes autod ;]

"Te a saját ízlésed helyett a divatot követed? "

aki megteheti, koveti. aki meg nem, es a tetejebe meg frusztralt is, az faszsagokat beszel es a 80as evekrol fantazial. mint pl te.

[] (törölt) 2008.07.12. 21:08:25

"Te fanyalogsz, mert a '80-as évek autójára futja csak."

Car Fiol, ugye ismered a "mai autok mind szarok"-lemez B oldalat? ugy kezdodik, hogy "bezzeg az en 20 eves roncsomban, na abban van az okossag" ;)

(persze hogy a 20 eves fostalicskaval minden heten lerohad, azt mar nem irja ide, hanem csendben es titokban szop, mint a kurvak a kocsisoron.)

Kopasz Mercis 2008.07.12. 21:10:05

qualitaet 2008.07.12. 20:35:31

:)))))))))))))))))))))))))

AP (törölt) 2008.07.12. 21:24:04

Eh, inkább bele se kezdek.

AP (törölt) 2008.07.12. 21:27:48

Orosz Péter szellemisége meg együtt forog az E30-al. Ellepték a belsőséget a divatmajmok?
Juájj, tünci édibédi cicaszemek, cuki kis cseppforma, olyan kis szopottgombóc, meg trendi is, juj vegyünk egyet mackókám!
Pfejj.

(és ez attól független, hogy tudnék-e új evo-t venni, vagy sem)

AP (törölt) 2008.07.12. 21:30:35

"aki megteheti, koveti. aki meg nem, es a tetejebe meg frusztralt is, az faszsagokat beszel es a 80as evekrol fantazial. mint pl te."

Ha ismernél, tudnád, hogy szarok a divatra :)
De nem ismersz. Szerencsére..
(amúgy pubi, le vagy maradva szerintem pár hónappal megint)

AP (törölt) 2008.07.12. 21:32:08

pölö arra gondolok, hogy mi van akkor, ha valaki nem AKARJA követni a divatot? he?

egy idő után mindenki kinő ebből. aki meg 4x évesen még arra gizdul, hogy divatos autója legyen, azt szívből sajnálom

meg azt is, aki csak piszkálódó hozzászólásokat ír, olyan hangnemben, mintha ő maga lenne a grál helyének egyetlen ismerője :)

AP (törölt) 2008.07.12. 21:33:08

ebből az indageciből nem lehet másikat regisztrálni? az emailem is ezen van, és ha belépek oda akkor ide is, pedig már kibaszottul unom az engem érő folyamatos lenézést és általánosítást

panelproli 2008.07.12. 21:39:50

hát igen nem a legrövidebb utat választotta.
ha szereti a veszélyt akkor átkompoz tiranába,majd skopje szófia bukaret kisinau kb 800 kilómétert nyert volna.

Kopasz Mercis 2008.07.12. 21:42:39

AP 2008.07.12. 21:32:08

OFF
Ne kövesd a divatot! Kit érdekel?
De minek jöttél ide egy másik autót fikázni? Ez a poszt se a 308cc-ről, se a E30-ról nem szólt.

"aki meg 4x évesen még arra gizdul, hogy divatos autója legyen, azt szívből sajnálom"
Az emberek többsége működőképes autóra vágyik. Arra hogy keveset kelljen költeni rá.

Kopasz Mercis 2008.07.12. 21:47:02

panelproli 2008.07.12. 21:39:50

Milyen veszélyt? Mikor jártál arra utoljára? Mert semmivel nem veszélyesebb, mint Magyarország.

qualitaet 2008.07.12. 22:08:59

AP

Én egy vén fasz vagyok (39).Vadonatúje30 323i is volt a családban ami késöbb az én első autóm lett. Nálam senki nem ismeri el jobban a régebbi autók minőségét.
De az is csak újonnan vagy újszrűen vót jobb.
Köpet anyagból lapátolják össze a mai kocsikat, de ergonómiai szempontból pl töeretlen,100% a fejlődés még szerintem is.
Hiába jók az anyagok ,de egy tízéves 7-esbe beleülök még abban is "buta" az üléspozíció pl egy új 5-ös után.
Ha egyszer kipróbálod rájössz.

Engem egy 1600-os ladától is elfut a libabőr ,mert a tesómnak ez volt 26éve az első autója.Tudom milyen a feeling.
Egyszerűen lehetetlen egy e30-at a mai kocsikkal összevetni,se pro se kontra.
Ne dühöngj szoszi,én megértelek...

Rocko- 2008.07.12. 22:17:14

AP 2008.07.12. 19:26:19
új swift sedan.

Rocko- 2008.07.12. 22:22:36

AP 2008.07.12. 21:33:08
vácsá nikket. azt lehet. v új reg.

getno 2008.07.12. 22:23:28

AP 2008.07.12. 19:26:19
Láttatok már ennél undorítóbb, fosabb csúnyább szart?

index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/hirek/peugeot/308cco//.gdata/gp_fs.jpg

Hát hogy néz már ki? Az E30 forog a sírjában, pedig még meg se halt a csóka.

EZ A "HOZZÁSZÓLÁS" HOL KAPCSOLÓDIK A TÉMÁHOZ, HA SZABAD ÉRDEKLŐDNÖM?

w a s d 2008.07.12. 22:23:54

"qualitaet 2008.07.12. 20:35:31
Semmi közöm a vitához, de a "hónaljkutya" már évek óta divat."

A hónaljkutya tudomásom szerint nem a csivava és társai, hanem egészen mást jelent. Vagy ez csak vicc akart lenni?

qualitaet 2008.07.12. 22:26:54

Amúgy meg csak most láttam cak a vita okát.
A pözsó szerintem sem ronda.Tényleg 2008 van,teccik vagy nem.
Bocs ,de még BMW-s ként is szebb mint a facelift előtti E65 7-es.

nootropil 2008.07.12. 22:27:12

Nem értem a csókát.. gyakorlatilag filléres áron vannak már használható PNA-k, gps vevők.. többé-kevésbé uptodate térképekkel!
nBár nemrég voltunk firenzében autóval, így az olaszokról közlekedés terén nem tudok meglepődni már semmin :)

qualitaet 2008.07.12. 22:31:55

F/ aki...

Lehet,hogy egy igazi hülye vagyok ,leégek egy életre és valami slanget nem ösmerek,ezáltal fetrengtek majd a röhögéstől, de esküszöm ,én tényleg azt hittem ölebről van szó!

Mé, nem?

w a s d 2008.07.12. 22:42:08

A hónaljkutya a szőrös hónalj.

qualitaet 2008.07.12. 22:51:14

JÉÉÉJZUSSMÁRIA!!!

Apám, ez a ciki nem a faláb!

No ekkorát én rég égtem....

Sebaj legalább röhögtetek egy jót!
Remélem legalább az ment valamicskét,hogy bevallottam...
Bouna Notte!

vadparaszt 2008.07.12. 22:57:33

qualitaet: ne mondd, hogy ezt nem tudtad, mert menten divatmajomnak nevezlek! :) /nem nem, kiválóak a régi rendszámos hozzászólásaid!/

Edelweiss: AP a régi típusú Suzuki Swift-jét vezeti sportosan. /Ami abban nyilvánul meg, hogy időről időre odacsapja ugyanahhoz a szalagkorláthoz, és nem érti./ Úgyhogy ne vitatkozz vele!


:-)))

SsPL71 2008.07.12. 23:06:04

AP már nem swiftet vezet, ha tájékozottabb lennél.

Csubakka Junior 2008.07.12. 23:31:58

Rég röhögtem ennyit! Pont a napokban sztorizott a nejem egy rokonáról, egy 83 éves néniről. 59 éves korában szerzett jogsit, és 63 évesen elhatárota az egyik barátnőjével, hogy elmennek a Vatikánba, Trabival. Pestről indultak, Celldömölknél meg eltévedtek, de onnan már síma útjuk volt. Az M0 egy életveszély, én szeptember óta nem jártam arra, kerülöm, ahogy tudom. Akkor egy baleset volt előttünk 1,5 km-re, egy kamion ki is égett teljesen. Szerencsére pont a balesett előtti lehajtónál dugultunk be, és le tudtunk menekülni. qualitaet - rohadt nagy vagy apám! Az üléspozíció meg annyira érdekel, hogy simán elmentünk egy 2107-essel 5-en Barcelonába!

Rocko- 2008.07.12. 23:42:41

ha minden egyes sztereotípia elsütéséhez (AP-hoz kapcsolódóan pláne) eldörrenen egy igazi pisztoly, akkor már rég polgárháború lenne itthon. :)

Kopasz Mercis 2008.07.13. 00:06:39

nootropil 2008.07.12. 22:27:12
"Nem értem a csókát.. gyakorlatilag filléres áron vannak már használható PNA-k, gps vevők.. többé-kevésbé uptodate térképekkel!"

Nem motorozol ugye?
Motoron nem árnyékolja semmi a kijelzőt. Esik az eső. Nem minden motoron van szivargyújtó töltő.
Nyilván meg lehet oldani a dolgot, (meg is oldjuk) de nem fillérekbe kerül.
Tehát: motoros tartó, vizhatlan tok (vagy vízálló gps), esetleg BT vevő a sisakba (a gagyibb PDA/PNA/navi itt ki is esik)
Lehet persze a tanktáska térképtartójába betenni egy ócsó pda-t, csak azt pont akkor nem látod mikor szükség van rá.

Wector 2008.07.13. 00:31:40

Hogy a 'csaba jon ide a Peugeot fikazasa?? Papa, haladni kell a korral, nem leragadni! Amugy meg igencsak jol nez ki az a 308as,pedig nem megyek a nyaj utan.

LD Zsolt 2008.07.13. 01:01:39

1: A srác tud élni. Bár ez olasz mentalitás: Carpe Diem :) Igaz, minél délebbre megyünk I-ben, annál hülyébbek az olaszok és annál jobban lopnak:P
2: Apám 20 éve kamionsofőr, bejárta egész Európát. És legkevésbbé Oroszországban félt. Sokkal parásabb a helyzet a "fejlett" nyugaton, ahol mindig attól retteg, h ki ne vágják a pótkocsit, bele ne kössenek. Oroszországban ilyen nem volt.
3: PA-nak igaza van. A mai "autók" - tisztelet a kivételnek - nem autók, csupán járművek, eszközök egy adott cél eléréséhez. A 80-as években az autó még autó volt. Az E30-as pedig izzig -vérig az.
Én megtehetem, hogy nem "régi szarokat" veszek, de nem. Hogy miért inkébb E30 és nem E90? Vagy miért Ferrari F40 és nem Enzo? Egyszerű... Azok még autók, kortalan formával és hihetetlen vezetési élménnyel. Nincs hülye számítógépek, ASR, ABS és a többi hülyeség. 2 dolog számít: Te és az autó. Ezekkel a "régi szarokkal" üzdeni kell, hogy az úton tartsd. Nincs az, mint pl egy mai szupersportkocsiban, h az anyám is használhatja és elmehet vele bevásárolni..:S
AP!!!!!!!
Éljenek az autók! ;)
4: A hülye digója azért tényleg összelophatott volna egy PDA-t is:)

Lowtyo 2008.07.13. 05:50:54

Küldhetted volna északnak

Geller 2008.07.13. 08:19:31

Azt hiszem a regi autok ideje lejart. Regen is teleraktak volna szamitogeppel az osszes autot (meg az e30-at is) csa meg nem volt meg a fejlett technikai tudas hozza. Ennyi. Ma mar megvan.

gergo 2008.07.13. 09:23:31

a hegyi verseny meg tart talan azert nem esett szo rola de igazabol nem is etem en se, hogy jott ez most ide meg ahogy a cc vs e30-at se ertem.

az olaszokrol meg annyit mint a nemetekrol. ok se beszelnek nagyon angolul talan a franciak azok akik ugyvannak vele lehet ezt a nyelvet nem beszelik mindenhol?

amugy itt egy kis hegyiverseny izelito tegnaprol:
img2.tar.hu/mezesnegro/img/35388043.jpg#3
img2.tar.hu/mezesnegro/img/35388041.jpg#3

Saughassy 2008.07.13. 09:27:36

PSmith:

Azert gondoltak a motorosokra is, csak nyilvan a warezolt igo es vmi akcios kinai pda a fukarbol, nem alternativa.

www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=545

Most majd jon a fika, hogy draga de istenem, a motorozas draga mufaj. :)

Krisi 2008.07.13. 10:08:44

Köszönjük AP, mi lenne velünk nélküled. Most pl. hozzászólhatnánk a digó motoroshoz, esetleg egy V8-as Barkashoz.

Ehelyett megy a vita az izlésről. Gratulálok mindenkinek, ügyes kislányok vagytok.
(amúgy nekem is főleg a régi autók teccenek, de ettől még nem tartom buzinak azt, aki újat vesz.)

LD Zsolt 2008.07.13. 10:26:15

Persze... Nyilván telerakták volna, azonban ezt nem tudták megtenni. ...hála az égnek:D
Semmi bajom az újautókkal, sőt... Szeretem a Lexus IS200-asomat is. Csak ahogy Jeremy Clarkon is mondta az F40-es tesztelésénel. "A világ legjobb autója. Azt csinálja, amit mondok neki és akkor, amikor mondom neki."
Ezt hiányolom a mai autókból:( Az elektronik afelülbírálja a döntésemet. :(:@
Vajon szerencsétlen Gianpietro merre járhat most? :D Azon gondolkodom, h mekkora "globetrotter" lehet a srác, ha egy térképen nem tud eligazodni, merthogy "ezek nem nemzetközi jelzések" :s Tuti, h nem kamionos a srác.

LD Zsolt 2008.07.13. 10:39:07

Eszem ágában sincs vitatkozni. Mindenkinek megvan a saját véleménye és ízlése, amit illik tiszteletben tartani. Elvégre ha mindenki izlése egyforma lenne, nagy szarban lennénk.:)

Garp 2008.07.13. 10:47:30

qualitaet 2008.07.12. 22:51:14
"JÉÉÉJZUSSMÁRIA!!!
Apám, ez a ciki nem a faláb!"
Ez csak azt jelenti, hogy még nem találkoztál vele - hogy ez +/-, döntse el ki-ki ízlése szerint:).

OFF
AP: teljesen érthető, amit írsz, DE. Én 31 vagyok, utálom az uniformizált dolgokat, és mégis bizony nem vágyom másra, csak hogy végre belerakhassam a seggem egy Octavia II.-be. Dög unalom a kocsi vezetés szempontból, viszont a fájós derekamat kényelemben elviszi hosszú-hosszú kilométereken, vigyáz a családra/nejre/kutyára, plusz szerintem nem néz ki rosszul.
Mindez nem mondható el (kivéve, hogy formára tetszik) a faros Skodára a garázsban (igen tudom..., de hát ízlések és pofonok:) ). De imádom a szagát, az anyagait, a hangját, hogy messze nem tökéletes, hogy szeretni és szerelni kell, hogy meghálálja és egyszer nem hagyott még ott (3 éve még ő volt a One&Only járművünk), és a rengeteg emléket, ami eszembe jut, csak ha ránézek. 70-es/80-as évek autóit imádom én is, viszont belátom, hogy ma már esztelenség lenne belerakni családot és bezavarni a forgalomba nap mint nap. Arra az évi

Garp 2008.07.13. 10:48:52

Bocsi, lemaradt a vége:

Arra az évi

omadjoe 2008.07.13. 10:49:01

amugy lehet, hogy jobbak voltak a régi gépek. (én is visszasirom a 23 éves Unom fogyasztásilag, és szerelhetőileg. mert azt árok szélén is lehetett szerelni.) DE! itt nem kell 200km-enként gépháztetőt nyitni, és félórát szerelni, hogy tova suhanjunk. csak tankolni kell. és az UNOmat nem féltettem ha egy kicsit meglett törve, v. karcolva. de ennél az új automnál (ez is FIAT) nagyon. egy kissebb vagyon javítani/ javítattni.

Garp 2008.07.13. 10:50:43

??? mi a tosz van? Elnézést, tuti én toltam el...
Szóval:
Arra az évi kevesebb mint 10 hétvégére, amikor a megkívánom/van időm kombó összejön teljesen megfelel, a Feliciában meg oljaj/szűrő/kopóalkatrészt cseréltettem az elmúlt 50ezer alatt, magyarán teszi a dolgát észrevétlenül.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy az idealizmusod teljesen érthető, meg számomra szimpatikus, de a napi praktikummal szerintem nehezen összeegyeztethető. Akkor azért lennék kiakadva, mert szerelni kell, mert kényelmetlen hosszútávon, mert féltem anyát a barmoktól, amikor egyedül megy vhova, stb. Persze az ember se az elveit, se az igényeit nem akarja háttérbe szorítani. Lehet rá találni megoldást, pörögni a változásokon meg nincs értelme, azzal csak azt érzi az ember, hogy gyorsan öregszik. :) Ki hogyan... OFF

A cikkhez: A Szekszárd-Limerick 2500km-es távot én is viamichelin-es itinerrel tettem meg. Se GPS, se semmi, csak pár A4-es lap. Elég fosás volt néha így is, pedig autópálya volt 85%-ban. Respect, hogy így elindult (tőlünk) délkeletnek. Euro-cowboy rides to Moldova.

Garp 2008.07.13. 10:53:04

Krisi 2008.07.13. 10:08:44
Köszönjük AP, mi lenne velünk nélküled. Most pl. hozzászólhatnánk a digó motoroshoz, esetleg egy V8-as Barkashoz.

Ehelyett megy a vita az izlésről. Gratulálok mindenkinek, ügyes kislányok vagytok.

Talán mert ebben a témában több van....ó te nagy FÉRFI!
:)

Kopasz Mercis 2008.07.13. 10:54:55

Saughassy 2008.07.13. 09:27:36

Pont ilyen van a motoromon.
És nem állítottam, hogy lehetetlen a dolog, csak azt, hogy nem fillérekbe kerül.

(És akkor még vedd hozzá a BT fülest ami megint csak 50 ezernél kezdődik a sisakra.)

Car Fiol 2008.07.13. 11:38:12

OFF
Ezen a hónaljkutyán beszartam! Mondom magamban: "Micsoda kretén jegyzi, hogy Winklernek, meg Paris Hiltonnak mikor volt szőrös a hónalja?"
:)))
Ez jó volt!
ON

Szabi 2008.07.13. 11:45:14

AP szerintem nem kell szarakodni azzal akinek nincs ideje egy öreg roncsot(mi kedvencnek hivjuk)szerelgetni mindennap. Én megértem azt aki vesz egy uj suzukit skodát stb egy korosabb "komoly gép" helyett. Az ujat csak beinditod és méssz akár évi 50-100 ezer km-t. Mig egy használtat állandóan istápolni kell. Ha valaki ezt stilusosnak mkondja hát legyen igaza.

[] (törölt) 2008.07.13. 12:11:49

"Most majd jon a fika, hogy draga de istenem, a motorozas draga mufaj."

A zumo-hoz dukal egy gyari BT sisak is, az sem 2 filler. Viszont orok darab, nem kell szoftvereket inditgatni, kabelekkel baszakodni, meg PDAt resetelni, es beazni sem fog.

[] (törölt) 2008.07.13. 12:16:19

Szabi: errol van szo. egy 20-30 eves auto nem mindennapi hasznalatra valo, hanem arra, hogy lezsirozva aljon a garazsban, es szep napos hetvegeken kihozd. igy aztan az sem tragedia, ha elbaszodik rajta valami, es honapokig nincs alkatresz.

[] (törölt) 2008.07.13. 12:35:49

"Pont a napokban sztorizott a nejem egy rokonáról, egy 83 éves néniről. 59 éves korában szerzett jogsit, és 63 évesen elhatárota az egyik barátnőjével, hogy elmennek a Vatikánba, Trabival."

igaza van az oreglanynak, erre valok a nyugdijas evek, nem arra, hogy TV elott fetrengjunk egesz nap es sajnaltassuk magunkat.

büdöspestiek 2008.07.13. 13:09:35

mindig csak sírni tudnak a pestiek, semmi sem elég. gyertek le vidékre azokra az utakra amikhez több tíz éve nem nyúltak, ahol sose lesz rendes sima aszfaltut. mi is dolgozunk mégse sír a pofánk

T-Man 2008.07.13. 17:06:25

"63 évesen elhatárota az egyik barátnőjével, hogy elmennek a Vatikánba, Trabival."
Na kész, ezen sírva röhögtem:). Én is ilyen gyugdíjas éveket szeretnék majd...:)
Amúgy miért hagytátok abba a fikázást a végére!? Olyan szórakoztató volt:D.

T-Man 2008.07.13. 17:12:46

akarom mondani: nyugdíjas - csak be volt dugulva az orrom :D

hensen 2008.07.13. 20:44:15

Szerintem azt se tudta mi az a moldova

gabek 2008.07.13. 22:41:40

pontosan, jól mondta a csóka. Az M5-ön kellett volna menni Újhartyánig, onnan 405, majd 4-es főút, úgy ahogy itt a térképen van. És most már a 4-es is egész tűrhető.

hukk 2008.07.14. 08:49:31

Sok minden nem működik ebben az országban, de a útirányjelző táblák rendszere sokkal közérthetőbb, mint bármelyik környező országban. Normális méretű táblák, logikus elhelyezése. Ha az ember ismeri azt a pár nagyobb várost, amit érintenie kell, hogy eljusson A-ból B-be, akkor térkép nélkül is megy. Nem úgy mint szlovákia, pl, ahol a tizenöt szótagos helyiségnevet is egy maximum rendszámnyi táblára nyomtatják rá, és rövidítenek (!) előszeretettel.

Ati 2008.07.14. 16:38:35

büdöspestiek: teljesen igazad van, ami a vidéki utak állapotát illeti. Van olyan település, amit a pesti macskaköves úttól is rosszabb minőségűn lehet megközelíteni. Azonban ebben az országban mégis mindenki a 4-es metróról és a pestet elkerülő útról beszél. Vajon miért?

hukk: Szlovákiával kapcsolatosan egyetértek, ugyanakkor, aki nem ismeri azt a sok kis települést, amit mellék utakon érintenie kell, simán eltéved. Pl.: Próbálj meg eljutni Gödöllőről Ferihegyre úgy, hogy nincs nálad térkép, és nem ismered az útvonalakat, és a településeket, amiket érintened kell.

europid 2008.07.14. 22:09:11

Ilyen fazonok, mint a digó motoros, minden fán teremnek.
A táblák nálunk tényleg jók, persze aki azt mondja, hogy bárhová térkép nélkül elmegy, az egy hazug barom.Jártam az országot eleget, tudom milyen az.
"Büdöspestiek"-nek meg annyit, hogy az utak mindenhol szarok az országban, de sajnos a Bp-i utak minimum az ország lakosai harmadának az életét keserítik meg, egy, azaz 1 db városon belül.Nem csak a büdös pestiekét.

RWD 2008.07.17. 15:31:35

Modern autók?MUHAHAHAHA!
süti beállítások módosítása