Első lett a Totalcar a pilisi Truck Triálon

Pilis Truck Trial OB

  2008. június 08. - Nagy_Dániel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Előbbi írásom Szomjasnál fejeztem be. A kétéltű lánctalpas 15 tonnát nyom, 240 lóerős, 20 literes sorhatos motor hajtja. Nevéhez méltóan 65 liter gázolajat belefetyel óránként. Mivel maximális sebessége 50 kilométer/óra körüli, bizonyosan nem a gazdaságossága miatt szeretik a csöppséget. Amikor még hadrendben állt harckocsikat segített átkelni a vízen. Most üléseket szereltek reá, akit a hátára vesz, annak maradandó élményt nyújt. Az élmény annál maradandóbb, minél hátrébb ül az ember, ugyanis az ütés-szerű irányváltásokat itt lehet a legjobban érezni. Szomjas vezetése láthatóan komoly felkészültséget és feltehetően izomerőt is igényel. A sebességváltót általában két kézzel kezelik, amely kizárólag olyan csörömpölés kíséretében hajlandó működni, ami az egyébként egyáltalán nem halk menetzajt is elnyomja. Szomjasról szívesen írnék még, mert első lánctalpas élményemet jelentette, de most visszatérek a szorosan vett témához, a pilisi Truck Triálhoz.

Amikor előző posztomat írtam javában zajlott a verseny. Annak ellenére, hogy az autók általában csigalassúsággal közlekednek, mégis nehéz megunni a látványt. A pálya mindegyik autó után más, minden vezető más koncepcióval közeledik és persze a gépek sem egyformák. Itt nincs ideális ív vagy fékezési pont, minden menet teljesen egyedi.

A nagy akarásban az egyik teherautó az oldalára dőlt, nem is állt volna meg, de mérhetetlen mennyiségű olaj folyt ki belőle, így hívták hozzá a markolót. A markoló igen nagy tiszteletben áll errefelé, nem egy elakadt gépet rántott ki a hajánál fogva a bajból. Monumentalitását nehéz leírni, pláne ilyen szűkös keretek között, de jó néhány képet találtok róla galériában, és hozzáteszem, hogy az elakadt autókat olyan játszi könnyedséggel segítette tovább, hogy az valami hátborzongató volt. Egyébként is az egész rendezvényen az embernek olyan érzése van, mintha az óriások (legalább is gépóriások) földjén járna, minden olyan nagy és erős. Aztán az óriás elakad, magatehetetlenné válik, jön a markoló és segít.

Miután véget ért a verseny, egyfajta szabadfoglalkozás következett, mindenki mehetett, amerre látott. Volt itt a kéményes Wartburgtól elkezdve, a tuning Ladán és a quadon át a versenykamionig minden. A szervezők versenykamionja utasokat is szállított a szabadfoglalkozás alatt. Engem is elvittek, de nem a lájtos pályán, amin akkor mentek ha az autó hátulján ültek. Viszonylag sok Truck Triált láttam már, de azt kell mondanom, hogy ez a műfaj is igen más belülről, mint a technikai sportok általában.

Tényleg elképesztő ahogyan képes a rettenetes emelkedőkön felmenni, és amilyen komótosan le tud ereszkedni szédítő mélységekbe is. Mindegy volt, hogy az ablakon az eget láttuk vagy éppen fél méterre magunk előtt a homokfalat, a fiatal srácok ügyesen terelgették a hatalmas jószágot, a legtöbb lehetetlennek látszó akadályt is leküzdöttük.

Maradjunk a lehetetlennél és a leereszkedésnél. Az egész nap láthatóan igyekeztek élménnyel ellátni a szervezők, így miközben a teherautóval forgolódtunk, valaki kalimpált, hogy menjünk oda, mert ott lesz valami. Odamentünk egy irdatlan gödörhöz, amelyet a markoló ásott ki sebtiben. Az egyik fala teljesen függőleges volt. A teljesen függőlegeset itt most a szó szoros értelmében kell elképzelni. Olyan jó öt, de inkább hat méter mély volt, egy teherautó pedig ott állt a peremén. Ez az autó egyébként később közönségdíjas (is) lett, egy Praga volt. Mint a tulajdonosa elmondta, a prototípus kategóriába sorolták, mert nem volt rajta plató, de egyébként messze volt a hátsókerék kormányzós gépektől. A tulajdonos mondta is, hogy a besorolás miatt semmi esélye, ám kár volt szerénykednie, elhozta a második helyet. Szóval tudott valamit a 47 éves gép bámulatosan csavarodó alváza és gyakorlatilag 90 fokos terepszögének köszönhetően.

Nos, ott állt a szakadék szélén, én meg gondoltam, hogy most valami tradicionális autógyalázás lesz, hogy beugrat oda a szakadékba, orral beleáll a földbe, oszt jónapot, a közönség meg majd tombol, hogy milyen jó móka. Egyszóval teljesen elképzelhetetlen volt, hogy az autó oda értelmesen lejusson, hogy ki, az meg pláne. Nem tudom a képek mennyire adják ezt vissza, minden esetre teljesen elképedtem, az öreg gép ugyanis magabiztosan megcsinálta a lehetetlent. Utána több-kevesebb sikerrel mások is, de ehhez hozzátartozik, hogy minden autó után lejtősebb a perem és a leomló homok miatt már nem is olyan mély. Szóval durva volt, ha szabad ezt mondani.

Számomra ez volt a csúcspontja a rendezvénynek, amely nagyon jó hangulatban telt, izgalmas volt végig. A rendezők (akik szemlátomást nagyon szívükön hordozták a sorsom, vagy ha realistább akarok lenni a Totalcar sorsát) többször érdeklődtek, hogy itt maradok-e az eredményhirdetésig. Természetesen maradtam, a különdíjak átadásánál kiderült, miért volt fontos, hogy én is ott legyek. Nagy megdöbbenésemre engem is a dobogóhoz hívtak, kaptam egy oklevelet, átvételét tükör hiányában nem tudtam lefotózni. Bizonyságul, íme alább az oklevél fényképe.


A Truck Triál már Pécsett is nagyon tetszett, ez a rendezvény is igazán élményekben gazdag volt nézőknek és versenyzőknek egyaránt. Remélem hamarosan jöhetek a következőre. Azt beszélték, hogy a jövőben az új szervezésben zajló Truck Triált is nemzetközivé akarják növeszteni. A versenyzők már arról tanakodtak egymás között, hogy a jobbára köves pályához szokott külföldi versenyzőket, hogyan lehet legyőzni ezen a homokos pályán. Úgy legyen!

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92510322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Bál 2008.06.09. 01:19:02

Woow! A V3S a legjobb! A Tatrák után:P Kár h nem voltak

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2008.06.09. 02:08:24

Az a függőleges falon lemenés az nem gyenge...

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.06.09. 05:24:03

Ha időben szóltatok volna, hogy van egy ilyen rendezvény, 'tán még az emiatt nagy számban megjelent nézőktől is kaptatok volna valamit /kupát, virágot, + oklevelet/. De így? Csak örülünk az örömödnek.

yenoee 2008.06.09. 05:37:58

Vétreszka eccerűen uralkodik. Most már nekem is kell egy :)

vadparaszt 2008.06.09. 07:59:04

Ez hihetetlen bazmeg. És negyvenhét éves. Van, ami időtlen.

vadparaszt 2008.06.09. 08:04:50

"Szóval durva volt, ha szabad ezt mondani."

Szabad! És még finom is voltál.

JégEmber 2008.06.09. 08:08:52

Sziasztok!
Kicsit OFF leszek. A "Szomjas" nevű jószág egy másik példányát ki lehet próbálni itt kishazánkban. Az elérhetőségeről nem írok, az reklám lenne, mindenki legyen kreatív.
A lényeg, hogy nekem - mint hétköznapi ember - volt lehetőségem egy ilyet bő 20 percen keresztül hajtani hasonló terepen. Szerintem nincs olyan viszonylat, ahol ez a gép ne tudna elmenni.
A váltó valóban félelmetes, a hangja hihetetlen (mintha épp 10 hagyományos váltó akarna leofogazódni) és komoly erőre van szükség, hogy sikerüljön váltani. Érezni ahogy a fogakon darál. A józan ész persze ilyenkor meghátrál, hiszen kocsiban ezt a hangot nem szeretjük, de az instruktor csak mondja, hogy "nyomjad, nyomjad" :)
Irányváltás hasonló finomsággal: egy kar bal oldalon, egy kar jobboldalon, amelyek 1-1 bendixet fognak, hatalmas lendkerekeken (jó méter az átmérőjük). El lehet képzelni mennyire könnyed feladat ezt vezetni.
Ja és bónuszban a motor pont a hátunk mögött (képen a sok szék alatt). Jó meleg, cserébe olyan, mintha egy gépházban ülnénk.
És egy érdekesség: 2 ilyen jószágot egymás mellé állítva összekötöttek (anno...), rátettek a tankot és átúszott vele a vizen. Merthogy hajócsavar is van rajta, 2 darab:)

Aszfaltbetyár 2008.06.09. 08:48:42

ha minden igaz, ez egy ptsz-m :) annak idején egy ilyen körül sokat foglalatoskodtunk székesfehérváron, egyszer még ki is vitték a városba parádézni :)

Rocko- 2008.06.09. 09:18:36

köszönjük, élvezetes volt, bár inkább a képek voltak jók.
gratu a díjhoz, de melyik géppel voltatok tik? :)

Gubo77 2008.06.09. 09:25:36

Tényleg jó lett volna, ha a rendezvényről nem csak utólag értesül a Totalcar (Belsőség) olvasóközönsége. Legközelebb lehetne egy beharangozó? Páran biztos átszerveztük volna a hétvégénket! ;)

johnny 2008.06.09. 09:43:52

Rocko-

Úgy érted melyik fényképezőgéppel? :)
(sajtó osztály!!)

ommm 2008.06.09. 10:16:38

a V3S az V3S még fél Tatra-szívvel is.
sokan megsiratják majd az öreg csotrogányokat, mikor leváltásra kerülnek. a seregnél szinte az összes szerelőnek volt már kisebb-nagyobb baja velük, de kivétel nélkül imádták.

Rocko- 2008.06.09. 10:21:33

johnny 2008.06.09. 09:43:52
hmm, valóban. de ez nekem fura, h egy versenyen a sajtót is osztályozzák.

zolee 2008.06.09. 10:23:34

Triál képek amikor még Sóskúton volt:

trucktrial.kt1.hu

sodorka 2008.06.09. 10:46:56

A fiatal fiúk a képeken a barátaink,és innen üzenem nekik,hogy nagyon büszkék vagyunk rájuk!!!!! :-) Ügyesek voltatok!!! És nagyon élveztük az egészet,pláne mikor abevittetek minket a pályára! Eszméletlen jó volt!!!!! Puszi! Dóri, Szilvi, Netti,Bea,Ákos.....és a többiek. :-)

vadparaszt 2008.06.09. 10:53:40

Hmm. A triálosoknak sikere van a nőknél. Érdemes lenne elkezdeni? :)))

ommm 2008.06.09. 11:10:02

vadparaszt 2008.06.09. 10:53:40

no replacement for displacement :))
ezek szerint működik

Dzseri 2008.06.09. 13:16:06

vadparaszt!

"Puszi! Dóri, Szilvi, Netti,Bea,Ákos"

és úgytűnik, nem csak a nőknél! :D:D:D:D

Nagy_Dániel 2008.06.09. 13:27:21

Csak a félreértések elkerülése végett írom: az oklevél csak egy kedves figyelmesség volt a szervezők részéről, a versenyen vagy egyéb megmérettetésen nem indultam.

Tevegel 2008.06.09. 14:18:40

Lehetne egy-egy webcímmel is megörvendeztetni az utazóközönséget? (1. 'Szomjas', 2. Pilisi Truck Triál) Esetleg bónuszként az 'Előbbi írásom Szomjasnál fejeztem be.' c. mondatban említett előbbi írás?

Hálám.

sipka 2008.06.09. 15:05:10

Aszfaltbetyar: Ez egy GSZP komp egyik fele. Valoban hasonlo a PTSZ-hez, csak amig az foleg kisebb (max. 10T) teherbirasra van tervezve, es egymagaban dolgozik, addig ez a joszag parosaval jar a vizen. Van egy jobbos meg egy balos valtozata, ezeket osszekapcsoljak, es egyutt kepesek akar egy harckocsit is atusztatni a vizen.
(bocs, nem okoskodni akartam.. :) )
Mivel "tamado fegyver"-nek minositettek, ezert kivontak a rendszerbol... :(

sodorka 2008.06.09. 16:39:43

Nem "úgy" a barátaink,hanem mint haver barátok(új magyar szó):-),de van akinek a tesója,vagy az unokatesója....a két fiú. De ettől még trialozhattok nyugodtan,mert amilyen hatással volt ránk lányokra ez az egész hepaj a hétvégén,ugyanúgy bejöhettek a csajoknál!:-) Mindent bele!:-)

fiatal fiuk = Sasa és Ádám . ALPET team ifju Hungary/Vecsés 2008.06.09. 23:35:55

köszönjük mindenkinek h eljött és mindenkinek aki gratulált! S3 kategóriában magyarul Profiban másodikak lettünk. Sasa a sofőr én Ádám pedig a navigátor. Vadparaszt és Dzseri nektek üzenem h hát igen van ám sikerünk a nőknél! versenyen kivül elég sok leányzót pakoltunk fel a platón lévő ulés sorra és vittük őket egy kicsit befosatni!! am a Truck Trialhoz sok pénz kell vagy legalábbis egy jó szponzor!!! na meg persze egy jó gép amihez ügye érteni is kell! hát fiuk ha belekezdtek vagy bárki annak sok sikert kivánunk!! sodorka nektek is köszi h eljöttetek és remélem h legközelebb is kijöttök. Ja és persze köszönjük Kicsi és Spityák !!! na üdv mindenkinek

sodorka 2008.06.10. 09:47:50

Pusza Ádám!
Tudod,hogy ott leszünk!:-) De tudod,hogy a Szilvivel szeretnénk vezetni a Zilt!:-)))))))))))
Dóri

fiatal fiuk = Sasa és Ádám . ALPET team ifju Hungary/Vecsés 2008.06.10. 23:50:14

Na szia Dóri hát az alap h megengedjük h vezessétek a Zilt! de miért nem szoltatok szombaton? úgy is oda adtuk volna :) kiváncsi leszek h hogy fog menni mert nem egy leány álom a váltás meg a kormány de a fék is szokatlan lessz :) légfék eléggé brutálisan reagál!! biztos tecceni fog sok sok nevetés lessz az biztos! meg egy életreszóló élmény! na puszi ,Ádám

sodorka 2008.06.11. 09:22:28

:-) Vicces,hogy itt kommunikálunk.:-) Mivel én ma este megyek ki a csajokhoz,nem hiszem hogy talizunk,mert pénteken megyek nyaralni,és 23.án leszek Vecsésen legközelebb,de addigis készüljetek a Zil-es élményre.:-))))))))))) Az tuti ,hogy nagy röhögések lesznek!:-))))))))Pusz! Dóri

Brigi 2008.06.30. 11:57:30

sziasztok sasa és Ádám... :)
először is gratulálok... nagyon jók voltatok... :) másodszor, ha tudtok nekem vmi honlapot amin képek vannak... a kis gödörről is... azt nagyon szépen megköszönném...
Kár h Attis nem volt kint... :(
puszi nektek :)

Zoli9999 2008.07.14. 21:36:49

Komolyan érdeklődőknek a következő linkeket ajánlom:trucktrialfans.fw.hu/
Német nyelvet beszélőknek:www.europatrucktrial.org/
Szép képek:www.freeweb.hu/littasi/