Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

Veterán Fiat 127, ajándékba, valakinek?

  2008. május 08. - Csikós Zsolt Címkék: szolgálati közlemény veterán

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ufókra várni bosszantó
2014-10-08 12:46:46

Ezt egyszerűen nem értem. Mi, újságírók az autószalonokra a sajtónapokon megyünk. Kiváltságos helyzet

Tudják mi ez? Igen, majdnem az
2014-10-05 07:13:14

Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek

Valaki segítsen, nem tudok kiszállni!
2014-10-03 15:30:31

 Bár Papp Tibi írja a Mini-standot, orvul odamerészkedtem, és üléspróbát vettem az új, ötajtós Miniben.

Ez nem létezhet. Pláne nem így
2014-10-01 14:59:25

Rég volt új poszt az Autonánia-rovatban. Pista már nem álmodozik, hanem ha felhorgad, vadul vesz is . Dani


Erre mindenki rákattintott, mi? Ajándékba, ingyé', odaadásra – ezekre a szavakra ráharapunk, úgy-e? És itt nem nyereményjátékról van szó, ahol minden egymilliomodik ügyfél Audi TT-t kap, ha a sorsjegyen a tízcsillió kispóni mind rózsaszín, hanem ez inkább egy tender. Az kapja az autót, aki a legtisztességesebb gazdájává tud majd válni. Miről is van szó, lássuk.

A múltkori, Fiat 127-esről szóló, így visszanézve kissé ömlengésbe és patetikus nyáladzásba fulladt cikkem apropóján kaptam egy levelet. Így szólt:

"Szia Zsolt!

Ha jól emlékszem, talán 2000-ben (???) jártál nálam a Műjégpályán, megnézni a 127-est, amit el akartam adni. Nos, még mindig megvan! Kapott egy teljes generált, és használtam 2 éven át. Aztán jött a 2. gyerkőc, kinőttük, hárommal pedig már esély sincs arra, hogy belepréseljük magunkat. Viszont lett helyette Csilla, az állólámpás 200D és Dudu, a Westfalia T2-es. Sajnos ezt követően egy barátom nyúzta a Fiatot újabb 2 évig, ami nem tett túl jót neki, utána pedig egy garázsba költözött, ahol jelenleg is Csipkerózsika-álmot alszik. Ha látsz benne fantáziát, szívesen neked ajándékoznám, hátha megmented. Jelenleg forgalomból ideiglenesen kivonva…

Üdv! B. L."

Igen, beugrott nekem is, a Fityót 1999-ben néztem meg, hogy egészen pontosak legyünk. A Kati (aki akkor még épp nem volt a feleségem) egyre többször lerohadt az imádott, P60-as, tehát még gömbölyű, 1963-as évjáratú Trabantjával. Ő választotta, saját pénzéből vásárolta, maga karburálta, gyújtásállította, tehát tényleg közeli lelki kapcsolatban álltak. Én is szerettem a Trabut, az NDK-s couchette-vagon szagát, a könnyedségét, a szigorú és szerintem elbénázott 601-eshez képesti barátságos, kerekded, régimódi egyéniségét. De egy autó azért kicsit még nálunk is arra való, hogy közlekedjünk vele. Trabikának tehát mennie kellett, mert én untam, hogy állandóan Sárga Angyalt kellett játszanom, a Kati meg többször megbetegedett amiatt, hogy rám kellett várnia a fűtetlen autóban.

Mivel a feleségemnek jó az ízlése, és egy autóban szereti a fehér kormányt, a pléhműszerfalat és a zajt, új kocsi szóba se jöhetett. Próbáltam rábeszélni Renault R4-re, 850-es Fiatra, 127-esre is, utóbbiból még Ácsra is elmentünk megnézni egy szép példányt, hátha megtetszik neki. De nem, egyikre se harapott rá. Bogarat akart, meg Fiat 500-ast, ugyanis ezekről álmodozott kamaszkorában. Még ez a zöld 127-es se hatotta meg, pedig asszem csak 90 ezer volt az ára. Aztán lett Trabika helyett egy pisztáciazöld 500-as Fiat, méregdrágán, szuper állapotban. Pléhműszerfal, fehér kormány, zaj inkluzíve. Legalább ötször szereltem az utcán, fekve a téli latyakban, mert eltört a lengőkar, ömlött az olaj, ilyesmi. De a Kati örült, szerette, nekem ez a lényeg, teljes volt a boldogság.

2002-ben pedig vettem egy saját 127-est, csapkodtam a seggem a földhöz, hogy olyan jót találtam 70 ezerért. Csak lakatolni kellett, meg motort cserélni, meg a futóművet felújítani, meg fényezni, meg ezer apróságot megcsinálni. De használtam két évig, nem sajnáltam, hogy buktam rajta közel félmilliót. Erre mit történik? Amikor most, hat évvel később írtam róla egy cikket, és éppen még a lavórnyi nosztalgiakönnyben fürdöttem, ír a Laci, hogy nekem adja azt az autót, ami a feleségemé nem lett ugyan, de ÉN nagyon is vágytam volna rá.

Egy első szériás, (talán 1974-es?) 127 Specialt. Az autó azért is érdekes, mert ilyet a Merkur nem hozott Magyarországra, de még külföldön is elég ritka madár volt. Csak a svájciak vették relatíve nagy számban, ők azonban még az 1989-es roncsimport előtt kikukázták szinte az összeset. A Special nemcsak gumicsíkos lökhárítójában, oldalsó díszléceiben tér el a sima 127-estől, de szakaszos működésű ablaktörlőjében, dönthető első üléseiben, gazdagabb és igényesebb kárpitozásában, nagyautós műszerfalában, vízhőmérőjében, szögletes lyukas mintázatú hűtőmaszkjában is. Különleges, na.

Egy csomót leveleztünk Lacival, tapogatóztam, elvégre nem jó ajándékba kapni egy rakás, kínos rozsdatörmeléket, olyan autóm volt már jó néhány. Az elbontásuk, a forgalomból kivonásuk miatti hercehurca messze nem érte meg azt a két repedt hátsólámpa-burát, egy szem fűthető (később elajándékozott) hátsó szélvédőt, amit sikerült kimentenem belőlük.

És vívtam a Katival és a saját lelkiismeretemmel is. Előbbivel azért, mert nem akarta, hogy a két, folyamatban lévő restaurálási, és az egy újrakezdett, szintén restaurálási projektünk mellé (és csak az autókról beszélek) legyen egy negyedik is, aminek még helyet se tudunk szorítani. De kitaláltam a megoldást: 75-ösről 27-esre váltok. Az Alfa úgyis megvan már egy éve, ilyenkor már illik valamit vennem, tök jó lenne a Fiat egy kis nosztalgiázásra. Specialom még úgyse volt, és mindig is utáltam a normál 127-es sámliülését. Csakhogy mostanában egyre jobban körvonalazódik, hogy nem még egy kis csomagterű autó kell a családnak, hanem minimum egy nagy kombi, esetleg furgon, amivel a motorjaimat is tudom néha szállítani. (Apropó, egy jó, öreg német kombiért, valami Toyota, Mazda kisbuszért, Renault F6-osért, Expresszért nem kell valakinek egy állat Alfa 75? Friss hátsó háromszög-ablakkal?)

Laci mindent eldöntő, utolsó levele a következőképpen szólt:

"Szia Zsolt!

Egyébként a futómű valszeg pöpec, mert kb 150 ezer forintot költöttem rá nem sokkal a leállása előtt... ilyen az élet. :) És ugyanakkor új kipufogót is kapott. Jelentkezz, ha van valami fejlemény, addig is minden erkölcsi támogatásom a tied, ha kell beszélek a feleségeddel is :)

Üdv, L."

Lehet ennek ellenállni? Amikor végre leadtuk a TC-Expressz magazint, lett végre időm elmenni a tőlünk három percnyire lévő Műjégpályához, ahol Laci a 127-est letette. Benn áll a kocsi egy hangárban, és egész jól néz ki. Már korábban is kaptam róla képeket, de élőben még szebb. Mondjuk kétszer jobb, mint amiért én hat évvel ezelőtt még örömmel kiadtam a 70 ezer forintot, és tízszer jobb, mint bármi, amit ajándékként elképzelne az ember.

A lengéscsillapítók nyomkodásra csodásak, de Laci állítja, hogy az egész futómű szuper. Fék kemény, kaszni vonalban, belső tér poros, de egyben. A váltó 127-es szinten határozott – nekem egy vagyonba került, mire fele ilyen jóra rendbe hoztam fel a régi sajátomét. Szép a tetőkárpit is, minden hébli a helyén, a szőnyeg nem lyukas, csak a műszerfal repedt, ilyet szerezni pedig nem lesz egyszerű.

A motor is alig pár éve került az autóba, nagyon kevés benne a kilométer, sajnos a papírja elkallódott, ezért hivatalosan nem lehet beletenni. Mindegy, a régi motor is megvan, egy 127-est nem vagyon felújítani.

A kaszni sem vészes. A legrosszabb a jobb első doblemez, sajnos a vázszám is azon van, de attól messze van még a rohadás. A bal első doblemez sem valami fényes, ott is akad rozsdafolt a toronynál, de sokkal jobb a jobbnál. Van korrózió a hátsó sárvédőíveken, az ajtók alsó szélénél

és a fényszórók körül,

meg a csomagtartó szélén, a kocsi alsó sarkainál is.

De a padló egészséges, a küszöb mintha nem belülről rohadna, csak a festékleverődések miatt foltos, a kritikus falcok (csomagtérfedélé például) egész jók. Még gumi is van a kocsin, a kipu meg tényleg új. És az összes díszléc megvan, a spéci maszk a helyén, minden igazi 127 Specialé!

Vagy fél órát nézegettem a kocsit, nem tudtam, mitévő legyek. Laci, ugye, azért akarja nekem ajándékozni, hogy megmentsem. De ha elhoznám, kint kellene állnia az utcán, tönkremenne, mire hozzáfognék. És ha azonnal nekilátnék, ráborulna legalább 500-600 ezer forint, lehet hogy több is, ha OT-ztetni akarnám. Annyi meg nincs, mert vannak más projektek. Én legfeljebb járós autónak tudnám elvinni, arra viszont ott az Alfa, amit ha eladok, se kapok annyit érte, hogy legalább közepesen kilakatoljam a Fityót. És azzal még nem lenne megmentve.

Feldobtam az autó témáját a veteránklubomban is. Páran ráizgultak, tanakodtunk, végül arra a következtetésre jutottunk, hogy jó lenne ingyen egy földbe gyalogolni, esetleg alkatrésznek szétszedni való 127-es, de aki ilyet akar restaurálni, az már nyakig benne van a sajátjában, belekezdeni pedig most éppen senki nem akarna. Fránya helyzet: persze, hogy kéne ingyé', de nyakig beleugranivaló projektnek nem, a lelkiismeretünk pedig berzenkedik az ellen, hogy elhasználjuk.

Aztán lett egy ötletem. Ráadásul éppen a Belsőségre illő ötlet. Keressük meg azt a tisztességes Fiat-rajongót, aki megmentene egy egész tűrhető állapotú 127 Specialt az utókornak. Felhívtam Lacit, megkérdeztem, hogy másnak is áll-e az ajánlata, persze megígérve, hogy a TC megszűri a kuncsaftokat, hozzá már csak a legtisztább szándékú 127-buzit küldjük. Belement.

 

Ezennel tehát vár valami lelkes emberre egy egészen jó kis Fiat 127. Laci nyilván el tudná adni pénzért is, de azzal szinte biztos, hogy a kocsi el is tűnne a színről. Márpedig ezt szeretné a legkevésbé, akkor inkább leviszi vidékre, van egy szabad hely egy távoli garázsban. A 127-est azért adja ingyen – figyelem, ez a lényeg - hogy ha valaki egy különleges 127 Specialt szeretne megmenteni az utókornak, annak legalább a birtokba jutást megkönnyítse. De buherátorok, autóbontósok, alkatrészvadászok, öregautó-földbegyaloglók maradjanak távol. Ilyenek akadnak a klubban is, és ha mi hősiesen ellen tudtunk állni a kísértésnek, más se legyen már inkorrekt.

Laci telefonszáma a szerkesztőségben, lehet kommentelni, terjeszteni a hírt, izibe. De csak leendő, szerető gazdik jelentkezzenek. Jövő héten visszatérünk a témára.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4458466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

PrinczA · http://princza.com 2008.05.08. 16:53:34

"Erre mindenki rákattintott, mi? Ajándékba, ingyé', odaadásra – ezekre a szavakra ráharapunk, úgy-e?"
NaNa, nem kell mindig magadból kiindulni!
Én azt hittem, vki, kapott ajándékba egy Veterán Fiat 127-et.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.05.08. 17:17:11

Hát, szívet melengető írás, de két gyerekkel és nem sok autóra költhető pénzzel semmi sem áll tőlem távolabb egy régi kis fiat megmentésénél.... sajna. Azért drukkolok, és kéretik megírni, ide a belsőségre az újáépítést. Lehetne videóval is akár :-D

Pipi 2008.05.08. 17:19:03

gyerekek, én nem restaurálom, de versenyautónak szívesen megépíteném. igazából utána se lenne széthajtva, mert nekem fontosabb az autó építése, mint a versenyzés vele. Nem kókányolva, szépen építeném. Ha persze valaki restaurálná, vagy ez a megoldás nem jöhet szóba, akkor itt se voltam:)

Jacopo Belbo 2008.05.08. 17:29:21

Az ember szíve hasad meg. Istenem, ha lenne energiám, pénzem és tehetségem hozzá, de szívesen helyrepofoznám ezt a kis kocsit! Kiváló állapotú, szemmel láthatólag "egyben" van. Csatlakoznék az előttem szólóhoz: nagy öröm lenne, ha rendszeres tudósítást kapnánk a felújításról, képekkel, részletes leírásokkal. Nem lenne hülyeség feltételül szabni ezt: csak az viheti el az autót, aki vállalja, hogy rendszeresen dokumentálja és megosztja a felújítást a Belsőség becses olvasóközönségével!

csiky944 2008.05.08. 17:40:45

ejj de jó volna,de az anyagiak miatt nem tudnék szerintem rendes gazdija lenni :(

Stahanov 2008.05.08. 17:42:33

kb. 2 héten belül kapom meg a jogsim, első autónak nem is lenne rossz.. ráadásul mint egyedülálló fiatal, egyszerűbbé tenné a helyzetemet az OT-s rendszámmal járó alacsony költség. csak a szívem a BMW-k felé húz. a kis piros cápa valamelyik rokona nem keres gazdit? :)

Pipi 2008.05.08. 17:50:03

először valamiból OT-s rendszámot kell csinálni neki:)

stevee 2008.05.08. 17:59:53

Ez tényleg nagyon-nagyon szép gesztus a tulajdonsotól, szerintem nagyon kevesen lennének, akik pusztán a tudatért ingyen odaadnának egy idegennek bármit is. Csikós Úr! Aztán szűrjétek meg tényleg rendesen azt a 127-buzit! : )))

csiky944 2008.05.08. 18:02:20

nekem Csikós Úr Alfája jobban tetszene :)

Dévay András 2008.05.08. 18:06:13

Instant Get!

Kedves Csikós Úr, azt nem ígérem, hogy határidőre meglennék a restaurálásával, de hogy nem csinálnék belőle versenyautót, vagy jaszkarizós-plüssdobókockás-maffiarácsos verdát sem, az tuti!

Veterán lesz, ha addig élek is!

Zolo 2008.05.08. 18:10:41

Csatlakozom az előttem szólókhoz, ha megszakad a szívem sem tudnék annyit rááldozni, mert akkor inkább a 205Gti-mre költeném, ami ott árválkodik az udvarban, sponzorra várva. Szép cső van benne és remek ülések és egy évet mentem vele anno RTE-ben, csak azóta nincs rá zseton... Fél millából pedig szárnyalna a drága, még a "H"-s motor is belemenne... B-)
De sok szerencsét annak, aki bevállalja és belevág! B-)

TH 2008.05.08. 18:24:29

Sajna én is csak a szurkolói táborhoz tudok csatlakozni, és remélni, hogy jó gazdát sikerül találni neki. Bennem sajnos nincs meg a kellő elszántság (és pénzmag), ami a kocsi restaurálásához és karbantartásához kellene. De addig is irigylem a leendő tulajt ezért a kocsiért...:)

Sam8888 2008.05.08. 18:35:08

Hát én bevállalnám, csak se hely, se pénz nincs a restaurálásra. :/ Mondjuk ha van pénz, akkor lenne már hely is... Ejj azok a fránya anyagiak! Respekt a mostani tulajnak! Nagyon korrekt!

Dr.Genya 2008.05.08. 18:38:03

Egy jó kis bogár nincs??? Ígérem vigyázok rá!

köpcöspapa 2008.05.08. 18:39:18

Remélem megmenti valaki az enyészettől.. :)
Csak valami korhű felújítás legyen, ne sztrítrészingmatrica.


Ordító egérke:)

Jonny 2008.05.08. 19:01:42

TL barátom az ideális örökbefogadó. Igazi olaszautóbuzi. Van egy 127-ese, már vagy 5 éve épül, meg a Sud-ja is. Nem kapkodja el, mert még elront rajta valamit. Ha neki mégse kell, biztosan tud segíteni a felújításban, bármit megszerez hozzá.
A nevét elérhetőségét nem teszem közzé, de mailben megadom szivesen.

Bálint Kristóf 2008.05.08. 19:01:46

Teccik a kocsi meg a gazdája is nagyon jó szívű h csak így oda ad valamit amit eddig megbecsült és szeretett!!
HA az enyém lehetne idővel biztos h szép kis kocsit csinálnék belőle és a barátnőmmel nosztalgiáznánk benne:)
Még az ismerettségemben vannak karosszériások festők!!! Szóval én rendbe raknám ezta kis ritkaságot:)
Üdvözlettel: Kristóf!

Gyurma73 2008.05.08. 19:16:25

sziasztok!
van hozzá egy rövid 4,7-es 5 sebességes váltóm.

igarember 2008.05.08. 19:22:03

Stahanov: ezt a BMW-s dolgot mennyire gondolnád komolyan?

Amúgy grat az új gazdinak! És kérnénk, hogy valamilyen formában tudósítsatok róla!Azért mégis ha már a tartós Dákó megkapta ezt a megtiszteltetést, akkor vele főleg illene ezt megtenni!És hát Laci se lenne haragos szerintem érte!:)

Szeki 2008.05.08. 19:33:53

Nekem is van egy 25 éves Peugeot 505-ösöm, azt is életben tartom. Nem egyszerű, öreg, ráéférne a pénz, de sajna nincs sok belőle. Félreértés ne essék, nem akarom eladni, ajándékozni, csak tudom, a tulajnak mennyit ér. Van mellette egy 728-asom is, de azért 16 évi használat után nem akaródzik eladni. Szóval, ha valaki tényleg szereti az autót, hjrá, tegyen érte!

Mogyi74 2008.05.08. 19:50:55

Tudom, hogy nem ide vág! Tisztelt Belsőség olvasók nem tud valaki egy olyan embert Pécs környékén aki űber szuper a Golf II GTI K-jetronic befecskendező rendszerében????

Post 2008.05.08. 19:55:00

DE bevállalnám!Régen egy ilyet vagy egy 850-es coupét szerettem volna hamvaiból feltámasztani!De most egy Porsche restaurálás végén járok,ha az idő nem sürgős,utána bevállalnám!:)

Lally 2008.05.08. 19:56:52

A Trabi kéne...Hol lehet már...Csodaszép.

DSH 2008.05.08. 20:04:24

ugyanilyen volt az első autónk is csak pirosban:)
Szívesen felújítanám a szülők örömére nosztalgiázni és a fuego turbo mellett sem mutana rosszul:)

Csubakka Junior 2008.05.08. 20:07:55

Ritka dolog ez manapság kérem! Elég sok melója lesz vele az új tulajnak, de megéri! És aztán tényleg rendesen helyrehozni, csavarig szétszedni és összerakni!

na ki a kiráály?? 2008.05.08. 20:13:42

index fórumba rakjátok be

BeeTm 2008.05.08. 20:14:48

Váááá, a nejednek big riszpekt a pupos trabiért,nem minden nő ülne bele...
Inkább azt kellett volna megtartani.

szálka 2008.05.08. 20:21:37

bullshit!!!!
a múlt héten vettem egyet (igaz, nem special) azzal a szándékkal, hogy felújítom. ha várok egy hetet lehet vastagabb lennék 130ehuffal amit a kocsira költhetnék? eléggé nem jó érzés de sok sikert kívánok a nyertesnek.

huba 2008.05.08. 20:39:04

-KELL!!!

-kuss van majd ha kész az x1/9, a fiat 500, meg a saab 99, majd utána fiam!

-Igen Anyu!


és igaz ezeket előbb meg kell csinálni, mert már így is egy csomó autót összehordtunk.. a fenébe az a rohadt pénz, meghülyíti az embert bemeséli, magának, hogy kell a munkahely, és utána meg nincs ideje semmire.. 150 évig kellene élni, hogy mindenre jusson idő.

mihajka 2008.05.08. 20:43:49

Mogyi74! Überszuper nem vagyok,de műszakilag bonyolultabb típusok K Jetronicját sikerült már megszólítanom,szóval én is ősellenség vagyok vele!! :-)) Talán egy beszélgetést megérne a dolog..
írj ide: mihajka@freemail.hu
Amúgy a témához szólva,ha nem is vagyok olasz kocsi rajongó,de maga az újjáépítés,rendbehozás,eleve a valamit "megcsinálni" érzés közel áll hozzám,foglalkozom is több géppel párhuzamosan. Kívánom a gépnek is,meg a leendő tulajnak is,hogy leljék egymásban örömüket!! Beszámolót kérünk a restaurálásról!! Hajrá!

Zsolt 2008.05.08. 20:48:47

Valaki olyat kérdeznék, aki ismeri a típust, hogy kb. mennyiből lehetne 100%-osra megcsinálni a kocsit?

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2008.05.08. 20:52:05

Nekem egy 3 ajtós 1500-as Samara kell (21083)... Csikós úr, olyat nem tudsz véletlenül ingyér? :DDD

Nyeste András 2008.05.08. 20:57:29

Helló!


Én egy 18éves srác vagyok Nyíregyháza mellől és már nagyon vágyok egy autóra. Van kb 80ezer forintom de az sajnos soványkevés egy jobbálapotú Ladához vagy FIAThoz.Régebben nézegettem a 127eseket de ennyi pénz nem elég egy jobb állapotú megvételéhez.De ha ingyen lehetne egy elég jó állapoú kocsim akkor a kevés pénzből kicsit fel lehetne újítani.Van egy nagyon jó szerelő ismerősöm aki olcsón megcsinálná.Nem használnám minden nap de már nagyon jó lenne egy saját kocsi.Ha valahogy átjuthatnék a "szűrőn+ és én kaphatnám meg a kicsikét.

Charlie Drop 2008.05.08. 21:16:29

Stahanov 2008.05.08. 17:42:33


egyetértek, ha találsz olyan bömit szólj, hátha van mellette egy másik nekem is...

cimbi 2008.05.08. 21:32:09

Hajrá Fiat 127!
Hajrá új Gazdi!

Képet a népnek!

GiXXXer 2008.05.08. 21:43:51

Én nem merném bevállalni, pedig pénz is van rá... FIAT-ot semmiképp. Eddig két FIAT-ot használtam huzamosabban, és mindkettőnél volt heti 3-4 bütykölnivaló.
Volgát bevállalnék, Igényes Hot-Rod-ot építenék belőle. Van lakatos spannom, aki nem olcsón, de nagyon jól megcsinálná, vennék airbrush-t, gyakorolnék, aztán szépen lefesteném, különlegesre.

Pipi 2008.05.08. 22:01:27

azért félreértés ne essék. a versenyautót korhű stílusban gondoltam, nem elmennéka homasitába és vennék rá matricákat...:) de ahogy nézem, van jelentkező a restaurálásr is, szal no para:)

igarember 2008.05.08. 22:02:10

charlie drop:
akkor neked is szól az előző kérdésem!
Mennyire gondolnád komolyan?
gixxxer: neked meg annyit tok mondani h ahoz max M21 vagy 1 jó öreg Pobeda

igarember 2008.05.08. 22:06:17

az m24 úgy szép ahogy van, abból is a krómrácsos, és természetesen csajka v8-al gyárilag, a ruszkiknál viszonylag sok olyan van!

jozsika31 2008.05.08. 22:18:45

Nem rossz ötlet,legalább a kicsi anyagi kerettel rendelkezők is labdába rughatnak!!!!Sajni nekem már teli az udvar,elég ha a yugómat életben tartom a fiat családból.Sok ilyen ember kéne aki nem üzletet lát valamiben,hanem ha már ő nem tudja megoldani,legalább mástól nem veszi el a lehetőséget,és ehhez még önzetlenség is jár akkor lassan elérkezünk tényleg európába!!!!!!!!

ommm 2008.05.08. 22:24:56

Na? Van döntés? Összeült már a plénum?

Zsolt 2008.05.08. 22:30:43

Fentebbi kérdésemre valakinek van válasza?

jozsika31 2008.05.08. 22:38:04

Szia Zsolt
500-al minimálisan számolj!!!!Mondjuk nem egybe,de annyi simán rámenne.Mondjuk ebböl amit magadnak megcsinálsz az lejöhet.

jasna 2008.05.08. 22:40:43

Egyes vidéki önkormányzatok ingyen szétosztogatott építési telkeinek peldájából tanulva: A megajándékozottak túlnyomó része,nem tudta beépíteni a telkeket,akiknek mégis sikerült,azok meg inkább már elköltöznének.Ha valóban ritka,és relativ jó állapotú,akkor a megfelelő helyeken reális áron hirdetve is jó gazdára találhat.Addig is a lényeg szerintem az állagmegóváson lenne,a belsejét elnézve,én azért a tyúkokat kikergetném belőle.

Csikós Zsolt 2008.05.08. 22:41:25

Nem válaszolok külön, mindenkinek elismétlem, mert látom, hogy a hosszú szövegek értelmezése még mindig nem a kenyerünk errefelé.

Tehát a szövegbe mindent beleírtam, itt van újra:
- minimum 5-600 ezer forint lenne megcsináltni az OT-hez, inkább 1 guriga (lehet összetaknyalni az ötödéért is, az nem megmentés)
- átalakításra, első autónak elhasználni, kifoltozgatni nem odaadó, a tulaj akkor inkább megtartja. Helye van, pénze nincs belőle, tényleg az autónak szeretné a legjobbat. Én is.
- raliautónak sem megyen.

Mellesleg Trabu jó kezekbe került, már a második tulajnál van. És nem lehetett napi használatban nyúzni már, hidd el. Egy 127-est lehet, a Fiat 500 necces, de fakíroknak megy talán.

Csikós Zsolt 2008.05.08. 22:42:50

Ja, és jövő hét közepéig minimum aktuális, terjesszétek az igét, addig én se leszek gépközelben. Ha nem válaszolok, csak emiatt van. Egy ígéretes jelentkező már van, de jó lenne több is. Tudjátok, a tendereztetés. A lényeg, hogy a lelkiismeretünk tiszta legyen.

4Si · http://www.autoteszt.eu 2008.05.08. 23:21:38

OFF: Hova tűnt Péter Anna?

mugen 2008.05.08. 23:48:38

Csatlakozom! További feltétel legyen még a folyamatos komment a restaurálás folyamatairól képekben, esetleg videokkal is!

mugen 2008.05.08. 23:51:22

Hova tűnt Damon Hill?!

Motaro 2008.05.08. 23:55:59

5-600 ezret rákölteni erre?
Vagy 1 milliót? :)
El vagytok kicsit varázsolva.
Ennyiért veszek egy autót.
Ezt meg be kéne zúzni!

nagy__mate 2008.05.09. 00:03:06

Be kell látnom, hogy nem vagyok alkalmas a feladatra (eltelne legalább két év, mire rendetudnám tenni), pedig a vágy már korábban megszületett, legutóbb is épp A112-eseket nézegettem.
A 127kultusz pedig kezd kialakulóban lenni, köszönhetően a tavaszi 127offenzívának a Totacaron...:)

Kopi3.14 2008.05.09. 00:11:14

Motaro, köszönjük, magának nem itt a helye. Másik topicba ha lehet legközelebb.

Kopi3.14 2008.05.09. 00:12:22

Egyébként érdekelne a projekt, ha nem egy lakás komplett berendezése lenne nálam a téma, és lenne garázs, nem csak parkplatz a ház előtt. Oda vétek lenne már kitenni. meg amúgy is megvan a saját veteránra váró kispók odahaza ősöknél. :)

gyurew 2008.05.09. 01:24:23

Stahanov illetve Charlie Drop!!!Keressetek meg a gyurew@freemail.hu -n.Van cápa!!!!!!

cleric 2008.05.09. 01:46:08

4si
Ne fesd az ördögöt a falra.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.09. 02:03:44

Időm bőven, pénz is csak-csak lenne rá. DE: sajnos nem tetszik, nem találok benne semmi karakteres, vagy szerethető részletet, nekem kicsit ez a 80-as évek eleji semmilyen autó kategóriába tartozik. Viszont ha GTV nem kerül, P 1800 lesz nem túl soká :)

cleric 2008.05.09. 02:08:00

Egyetértek KuKori, ez nem tipikusan az az autó, amiért lelkesedni lehet, ellenben mondjuk egy Merci W116-al.
Persze kinek mi jön be.

Lowtyo 2008.05.09. 07:36:29

3 ajtós
5 ajtós
kombi

vihetem a vasat?

jenko 2008.05.09. 08:34:57

sztem 300-ból egy becsületes vidéki mesterrel ezt szépen meg lehetne csinálni. De nekem nem kell. Mert van egy Skoda S110R Coupém, amit épp eladni készültem hogy vegyek vmi mindennapi strapakocsit kíméletlen használatra, erre megkaptam apósomtól az udvarán ácsorgó '68-as 1500-as Bogarat. És elfogadtam (én hülye). Csöbörből vödörbe. Most azon gondolkodom, hogy vagy gyorsan megszabadulni mindtől, vagy Skoda árából a Bogit rendberakni, vagy Bogi árából a skodát, vagy már nem is tudom mit akarok... Hogy lehet ezeket oly módon tárolni, hogy a legkevésbé amotrizálódjanak??

Charlie Drop 2008.05.09. 08:36:54

igarember 2008.05.08. 22:02:10

elég komolyan, de attól függ, hogy mennyire van használható állapotban most.
Illetve ennek következménye, mennyi idő alatt lehet rendberakni, szerencsére vannak ismerőseim akik tudnak ilyenben segíteni :)

Lowtyo 2008.05.09. 08:39:34

És, hogy ne az legyen, hogy egy profi válasszal viszem az autót íme a projekt terv.

Érkezés pestre, kölcsön kispolski rendszámmal. Rendszám felszerelése után lábon elvitel Pécsre. Panel előtti parkolóban leállít, haverokkal örömködés "ki a király" szöveg mantrázása.
Másnap reggel autó átszállítása telekre. 1. művelet, ablak sötétítés tükrös fóliával. 2. ülések kiszerelése, hátsó helyére 2 db Orion hangfal, elsők helyére kicsit szakadt Rekáró behegesztése (trafóval persze, me az van) 3. karosszéria munkák. minden nyílást lefalazni, előre morcosító szemöldök, hátra valami lekszuslámpa bekendácsolása. Rések tömítése sziloplaszttal. Rohadások eltüntetése javítókitt-üvegszál materiállal. Ablaktörlő DTM-esítés, hatalmas szárny, és körbe spoilerek, első fura hűtőmaszk helyére krómrács felhelyezése. 4. Halálba ültetés profi, rugó vágás-átmelegítés és keréknyomás csökkentése módszerével. 5. felni kiforgatás. 6 Motor tuning, sport légszűrő, poroltóból készített spordob segítségével. 7. Fényezés ETA típusú porszívó festő adaptere segítségével, neolux-hőálló ezüst álmetál festékkel. 8. Feri elfelejtette kitakarni az egyik ablakot, ezért ablakcsere, (Ferinek több sört nem adni). 9. Extrák beépítése. Xenon (naon fontos), belső neon, külső neon, hangfalakhoz remekül passzoló Nippon America fejegység behelyezése, krómhatású gumiszőnyeg, kiegészítő műszeregységek (természetesen a TC-Shopból), és matricák az első kerekek fölé. Mivel öreg autóról van szó, természetesen autentikus gyártókkal, Koppány, Barum, Isolator...stb. Hát cirka ennyi.

Acmee 2008.05.09. 08:40:05

Hát sajnos saját pénzmg nem áll rendelkezésre, és staffként egy W123 Coupe megmentésén fáradozunk, így sajnos sztornó :( Pedig nagyon szeretem a Fiatokat :(

Charlie Drop 2008.05.09. 08:46:45

Lowtyo 2008.05.09. 08:39:34

kihagytad a sportváltógombot (mondjuk félbevágott csórt biliárdgolyó), és a sportkormányt (ami mondjuk vmi kis autóból átkendácsolnak)

jenko 2008.05.09. 08:52:30

Lowtyo 2008.05.09. 08:39:34
skoda kupé meg egy bogár nem kell ingyé? megtetszett a projektterved. alupedál és fagyöngyös üléshuzat (leopárdmintáson) még előnyt jelentene az elbírálásnál

Lowtyo 2008.05.09. 09:03:09

C.D.:Hú ezek tényleg kimaradtak, pedig a legfontosabbak egyike a kormány.

jenko:Bogár van, de jöhet. Skoda kupé nincs, de jöhet. A legszebb bennük, hogy csak egy felni garnitúrát kell kiforgatni, és az jó mindkettőre

akoshi 2008.05.09. 09:41:31

Nekem meg volna egy Lada 1500-asom (VAZ 2103), 1978-as, ugyanilyen célra. :)
huszakos@freemail.hu

Pt 2008.05.09. 09:45:12

mugen:

Palik már megtalálta Damon Hill-t, már nincs eltűnve!

belsoseg.blog.hu/2008/01/31/palik_meghivo

Sam8888 2008.05.09. 09:50:03

igarember 2008.05.08. 22:02:10

A BMW-t bevállalnám, de valószínűleg 1-2 évig csak állna az udvarunkban és utána tudnék nekiállni. (Szakmám szerint egyébként autószerelő vagyok :))

én 2008.05.09. 10:07:28

Minden szarra ráfogjátok, hogy veterán?

apamacko 2008.05.09. 10:10:25

Ahogy Csikós úr mondta mikor elmeséltem h feladtam a Panorámás(Opel P1) projektet "puhapöcsű" vagyok.
(De a '82 Jawa-m ma vizsgázik!)

Csak találjátok meg a jó gazdit ezt kívánom én is, főleg mert ha ez tényleg egy ritka kivitel meg kell menteni !

Nekem amúgy a típus nem szívem csücske így több okból sem pályázok, csak szurkolok !

Vargnatt 2008.05.09. 10:13:52

Hát, nekem valahogy sosem jött be a 127-es, szerintem is egy tipikus uncsi autó. De ugyanakkor egyetértek azzal, hogy meg kell menteni egy becsületes embernek, aki egy csavart se cserélne le nem gyári alkatrészre, hanem tökéletes veteránállapotba hozná, mert az méltó egy ilyen állapotú Specialhoz.

Lowtyo, a terved jól hangzik, de inkább keress hozzá egy már amúgy sem típustiszta, nem Special típusú 127-est, és azon kísérletezgess, kár lenne egy ennyire eredeti állapotú és relatíve ritka autót ilyesmire felhasználni.

KuKori, szerintem a P1800-as szebb gép, mint a GTV, meg itthon kevesebb is van belőle, sok sikert hozzá, ha belevágsz a projectbe! Persze a GTV-hez is sok sikert kívánok, ha az jönne össze, azért az is zsír masina.

Lally és BeeTm, egyetértek, nekem is a Trabitól jött meg az instantget pavlovi reflex, gyönyörű járgány. Egyszer úgyis lesz egy ívelt díszcsíkos P-50-esem narancssárga-fehér színkombinációban, ha addig élek is! És riszpekt Katinak a kiváló autóízléséért!

apamacko 2008.05.09. 10:14:51

Lowtyo : Ha bólogatós kutyát nem teszel bele ne is kerülj a szemem elé !!

A tükörről lógó dobókocka(vasárnap rózsafüzér!) is elmaradhatatlan.

És tetőablakot is kő rá vágnyi :-)

apamacko 2008.05.09. 10:18:52

És Csikós úr gratula a nejedhez !

Aki Trabi-t(v. bármit) szervizel az előtt le a kalappal !
És innentől érthető hogy bírja a sok folyamatban lévő projektet :-)

Lowtyo 2008.05.09. 10:52:54

apamacko: Rózsafüzér már a püspönél van áldásért és úgy látom a dobókocka is akciós most a Tescoba. Wunderbaum erdő is kerülne bele, Totya haverom 3 éve gyűjti már. És a bólogatós kiskutya is ott hever a haverom pincéjében. Egy dologon még nagyon töröm a fejem, ami nagyot üthetne. Lambó ajtók.

SsPL71 (törölt) 2008.05.09. 11:46:26

Háát, elég rozsdatemető szegény 127-es.
Ez a szín meg...
Inkább nézek egy jó kis 850-es kupét, bordót.

Lowtyo: Bundakormányt is kéne majd fel tenni ha megnyered a tendert. :)

Zsolt 2008.05.09. 17:11:54

Örülök, ha ilyet ötletről hallok. Ilyen autót csak olyannak aki értékeli. Futómű fék rendben, szerintem nem nagy kaland felújítani (restaurálni :)) ha megvan a lelkes új gazdi, cikkett a felújításról.

Gyurma73 2008.05.09. 17:43:34

kukori!
az a baj ezzel hogy ez nem 80-es hanem 70es évek eleji autó mindenki más csak ezután jött ki hasonló formával.pl 1-es golf pár évvel lemaradva.

AnalfaBela 2008.05.09. 18:54:17

Ejj Zsolt de szivesen átvenném az Alfádat ,de nembírnám diákként fenttartani..:(:( Nembaj már nem sok hiányzik egy Lancia y10 turbóhoz :)

igarember 2008.05.09. 19:24:15

Na akkor Sam8888 és Charlie Drop számára annyit tudok mondani h vaegyenek föl msn-re, és megbeszéljük: igarember@citromail.hu

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.05.09. 19:48:52

Huh ilyen volt az első autóm 94-ben.
akkor volt 24 éves, teljesen felújítottuk, kasznit motort mindent.
Vettem hozzá én is akkor egy forgalomból kivont rohadtat, alkatrésznek.
Lada felnik voltak rajta 195-ös gumikkal, shimán kilógott oldalt a kasztni alól :D
Colt bőrülései voltak, és asszem egy 84-es évjratú 127-es mőszerfala (már nem a külön órás hanem az egybe volt éptve a műszeregysége.)
Istenem micsoda felingje volt... Rengeteget hajtottuk, évi 50-60 ezer belement, a benzin sem ennyibe került.
Akár most is csukott szemmel nekiállnék kuplungtárcsát cserélni benne :D

Globe 2008.05.09. 21:50:42

Kedves kis alma. De bárkihez is kerül, érdemes azonnal kilakatolni az alvázszám környékét. Ha csak egy betűt is elér a rozsda, kötelező az alvázszámcsere. Ez 80 ezer Ft + 3 munkanapnyi sorbanállás: eredetvizsga, szemle, átalakítási engedély, lakatosmunka és festés, emelt díjas műszaki, új törzskönyv, forgalmi, zöldkártya. Ráadásul hatósági alvázszámot kap az eredeti helyett. Mindezt 2 cm2-nyi rozsda miatt.

Tóth Csaba 2008.05.10. 22:05:04

Esetleg nem volna valaki Szlovákiából aki ajándékozna nekem egy Tatra T613-3 típusú személyautót érvényes papírokkal restaurálás céljából? :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.12. 19:18:04

Gyurma73 2008.05.09. 17:43:34

Ez oké is, csak akkor is azokra emlékeztet. Ez van :) Kinek a pap, kinek a sekrestyés XD

Bálint Kristóf 2008.05.14. 20:13:54

Ha csak az a feltétel hogy felkell újjitani és fényképeket kell róla készíteni akkor kérem küldjön egy E-mailt a címével és megyek is a kocsiért!! Kipofoznám a kicsikét és megbecsülném hisz az első saját kocsim lenne! Nagy becsben tartanám az biztos hisz az ember mindenre vigyáz ami életében először a sajátja!!

Tóth András 2008.05.21. 18:57:48

Sziasztok a szombathelyi Fiat 127 Club tagjaként írok nektek. Apám megszállottja ezeknek az autóknak ahogyan én is. Eddíg 4 127-t mentettünk meg és szívesen gondjainkba vennénk az autót. Nem OT vizsgára készítenénk fel de garantálom hogy az autó kívül-belül 100%-os lesz ha bizaémat szavaztok nekünk. Köszönettel: Tóth András Fiat 127 Club Szombathely

Dénes Csaba 2008.05.24. 02:00:23

Üdvözletem!

Én nem bizonygatok magamról semmit - van egy 1989-es kispolszkink - és nagy becsben tartjuk, kitűnő állapotban van. Az autófelújítás minden feltételével rendelkezünk. Igényt tartok tehát a kis 127-esre - ingyen is, de akár ésszerű pénzért is! Felújítanánk és dokumentálnám az egészet (persze pár hónap alatt). E-mail - címemre kérek értesítést! Köszönöm!

Földi Tamás 2008.05.27. 07:42:23

szia nekem kell az auto nekem van egy mitsubishi sapporom amit magam ujitottam eddigfel irj tomifoldi@citromail.hu -ra vagy tomifoldi@indamail.hu

zafira7 2010.11.15. 09:32:54

Sziasztok 127esek! Én ugyan nem szeretnék ajándékot, mert nincs lehetőségem szépen felújítani. De van egy homlokfalam, bal hátsó sárvédőm, két javító ívem. Ha valakinek szüksége lenne rá, esetleg, csekély térítés ellenében átadnám. Köszönettel inzulin@citromail.hu

tsi72 2011.10.03. 11:24:09

Sziasztok!
Mi újság evvel a 127-tel?
Üdv.:$