Redva MX-5 a fotóstúdióban

  2008. április 30. - Csikós Zsolt Címkék: mazda mx 5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Három-négyszázezer forintért már lehet használható kabriót kapni Magyarországon. Kis mázlival pedig már egy adrenalinbomba Mazda MX-5 roadsterre is ráakadhatunk alig többért. Nem szabad csilivili szalondíszre gondolni – ez a pénz egy még éppen működő és valamennyire egyben levő, ám az idő, más autók, sorozatos tulajdonosok, tákszervizek és latyakhektoliterek különböző mintázatú vasfogai által alaposan megrágott, fáradt dögre elegendő.

Mi találtunk egy ilyet. Vizsga a tavalyi kabriósszezont követő ősszel lejárt, kívül belül fizikai behatások nyomait harci sebekként magukon viselő pléhlemezek, festéküktől szabadulni kész műanyagburkolatok, lógó beltéri elemek. Rongytető a nevéhez hű állapotban, szelepek kerregnek, a lengéscsillapítókból már csak a lengés maradt, az akku holt ólomtömbként hever a csomagtér sötétjében. De azért MX-5 ez, kölcsönakkuval pöcröff, menésre még mindig közvetlen, a vigyorfaktor hamisítatlanul miatás.

Nos, ezt az autót először kézi mosóba vittük (nekünk lol, mosószemélyzetnek ROTFL), majd betereltük az óbudai C4 stúdióba sztárfotó-készítésre. A képek egy középformátumú Hasselblad gép, és a rátett 39 megapixeles(!) hátfal alkotta. Persze nem ezeket itt, a dokumentálás egy apró Minolta Xt-vel zajlott.

Az a hét fotó, ami a három és fél órás derítőlap-állítás, vakukalibráció, hungarocell-pozicionálás eredményeként előállt, kis híján dagadtra töltött volna egy cédét, ezért DVD-n hoztam el őket.

Még az egy szem beltéri kép is, amit csináltunk, fegyverbe szólította a teljes stúdióapparátust. A pici autótest körül alig fért el a sok zsizsegő fotóművész, fotóriporter és filmmérnök, de az eredmény nem maradt el: ebben a felbontásban legalább csodásan kivehető minden karc.

Hogy minek kellenek ilyen fotók a Totalcarba, ahol a képek maximum 1024-es szélességűek? Nem kellenek, de nem is ide lesznek. Pontosabban a Totalcar stimmel, de nem a totalcar.hu-n, hanem az Totalcar-Expressz nyomtatott magazinban nyálazhatók majd végig.

Igen, idén megint lesz kézbe vehető, nyomdafestéktől illatozó, lecsokizható, gyűjthető, papírrepülők alapjául szolgáló, vécére vihető újságunk az Inmedio és a Relay boltjaiban. Tavaly már volt kettő, és a másodiknál már eszmélt a nép, az szép eladásokat hozott. 15 ezer kinyomott példányból 11 700 elfogyott, ami egy második számát élő lapnál felettébb egészséges arány. Télen kicsit levegőt vettünk, számolgattunk, oda lyukadtunk ki, hogy legyen 2008-ban három újabb szám. Ennél többre nem futja az erőforrásainkból (vagy talán aggregátjainkból?), de az a három legalább jó lesz. Az első szám már készen is van, leadtuk nyomdába, már csak az átfutás istenéhez fohászkodunk, hogy időben kinyomtassák.

Nos, az új TC-Expresszben, a 2008/1-es számban lesz ez a Mazda MX-5, a magyar autós újságírás gyakorlatában lényegében ismeretlen részletességű, óriási felbontású képeken. Mellette meg egy rakás egyéb írás is akad, magazinunk szórakozásnak, infóbázisnak, vásárlás előtti stresszoldónak (vagy –növelőnek) mindenképpen ajánlott olvasmány lesz. Keressék az újságosoknál május 2-től!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr16440404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.04.30. 15:19:17

Szerintem meg ehelyett a 15000 ember helyett inkább a netet olvasó többséggel kéne foglalkozni.
De lehet csak én vagyok anti. :)

Royal · http://Faubin 2008.04.30. 15:36:14

Felőlem...

Nekem semmi bajom a nyomtatott TC-vel. Eddig sem vettem meg, eztán sem fogom. A Best of Totalcart annak idején megvettem, tele volt nyomdahibákkal. De fatálisokkal ám! Szinte minden tesztben ordít minimum 1-2 hiba. Amúgy anno 2 órát álltam dugóban, hogy elmenjek a dedikálására, de addigra már vége lett és állhattam megint 1,5-et hazafelé.

Azt tudom mondani: Legyen több normális autókról szóló teszt! Az az igazi, lehet belsőség is, lehet nyomtatott is, de ne az egyéb járművek legyenek többségben, hanem az AUTÓK!

dhrbikes 2008.04.30. 15:38:05

Mi a f*sznak 39 megapixeles kép a zsírpapírra nyomott újsághoz??

sirT 2008.04.30. 15:38:31

mindenkinek lehet vmi hobbija:))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.30. 15:45:34

És legalább megvettétek a kocsit?

400nc 2008.04.30. 16:02:43

Nem unnyátok az állando panaszkodást, fikázást?! Szerintem már bazi unalmas. Eggyiknek az totalcar online nem tetszik, a másiknak a nyomtatott verzio. Az eggyik azért siránkozik hogy dugoban kellett állnia a másik azért anyázik hogy miért 39 pixeles géppel fotoznak "zsirpapirra"...

AP (törölt) 2008.04.30. 16:15:27

Legalább az egyik képet megkaphatnánk?

Tommi 2008.04.30. 16:17:27

Már kezdtem meglepődni, micsoda felnik vannak a Winkler Mazdáján, amikor rájöttem, hogy ez nem is az övé :)

Ez milyen lap lesz? Olyan, mint a tavalyi két jó minőségű lap, vagy olyan melléklet, mint az utolsó, ami (már bocsánat, de) szuperinfó-minőségű volt?

Eunos 100 2008.04.30. 16:18:49

Végre! Végre! Végre! Rohanok megvenni!:)

Eunos 100 2008.04.30. 16:25:51

Remélem, hogy olyan senki földjére is jött belőle néhány szám, mint Kazincbarcika!

Solymika 2008.04.30. 16:26:21

Ezt az expressz képes autóval együtt lehet megvenni, vagy külön magazin lesz?????


Kíváncsi vagyok rá, mert az online totalcar nekem bejön. (igaz,a tv-s volt a legjobb)

dhrbikes 2008.04.30. 16:31:48

Nem mindegyik volt szuperinfó papíros?

Már bocs, de én fizettem érte, és ha választanom kellett volna akkor inkább legyen 100 Ft-tal több mint az a papír...

Amúgy meg ha a fotózás+ utómunka árából meg lehetett volna venni az autót, akkor úgy gondolom ágyúval verébre vadászás tipikus esetével állunk szemben.

Ha már van hozzáférésetek egy ilyen technikához, akkor miért nem lehet a szintben hozzá közel álló autók futózására is ilyet használni?

Ez kifejtve a morgásom tárgya.
Üdv: dhr

johnny 2008.04.30. 16:37:03

Occsó mx-5 hirdetések kötz (no comment):
CSERÉBE 2 MÉTERES NAGY NYÁRFARÖNKÖK ÉRDEKELNEK.
Forrás:
www.hasznaltauto.hu/1760902_mazda_mx5_1992

snblnd · http://www.digitalsport.hu 2008.04.30. 16:51:59

... bakker ... ezér a gépér lehet hogy odaadnám az 5D-t ... meg lehet, hogy kérné még az ember a kocsimat is.

Csikós Zsolt 2008.04.30. 17:10:18

Andix:
Szerintem foglalkozunk. Idén már majdnem mindennap 2 cikk volt a TC-n, inkluzíve szombat, tavaly hetente 6-7, szombaton semmi.

dhrbikes:
hogy jól látsszon, milyen szar :-) Egyébként a fotózás 100 ezer alatt volt, az autóra kb. 450-ért akadna vevő, tehát messze a kettő. ha szép autót fotózunk, akkor Sport Autó leszünk, oda a megbotránkozás, a horror, az életszerűség. érdekes lesz, remélem.

scheerti:
dehogy, van nekünk elég pénztemetőnk, nem kell még egy dögkút is...

Tommi:
szuperinfó most is ketyeg, minden hónapban benne van az aktuális Expressz Képes Autóban, de ez rendes, 100 oldalas magazin lesz, pont, mint tavaly.

johnny:
és miattának írja, két t-vel. szeretheto az autót, biztos vele alszik az ágyban.

Csikós Zsolt 2008.04.30. 17:17:26

johnny:
szeretheto = szeretheti

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.04.30. 17:26:17

A korábbi nyomtatott lapokat nem vettem meg (én kérek elnézést), de ezt szerintem be fogom szerezni. Nagyon ígéretes amit Csikós Úr vázolt -ha valaminek a fotózására ennyi energiát fordítanak, akkor a cikk sem lehet rossz.
Nagyon kiváncsi vagyok!

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.04.30. 17:29:58

Jut eszembe, ez nem az a gép, amit Újpesten rohasztott az egyik kollégátok? Még mintha belsőség poszt is lett volna róla...

ommm 2008.04.30. 17:32:12

ez nem az. de kíváncsi lennék rá én is, mi lett a sorsa.
ahogy hallottam, ez már elég menthetetlen állapotban volt. de tényleg.

Csikós Zsolt 2008.04.30. 17:37:04

streetsta, ommm:

de bizony az.

ommm 2008.04.30. 17:40:57

Jézusom!
Ez esetben ténylegesen szomorú vagyok. Azt hittem, jobb sorsa lesz.

martong 2008.04.30. 17:46:37

a 39mp-s kép azért odabsznak, corelbe mekkora vektorgrafika jön már ki belőle??
amúgy tif ben vannak?

Csikós Zsolt 2008.04.30. 17:51:20

martong:
hát persze h tif. a jpeg odaverte volna az egészet, raw-ban meg kamion klett volna a biteknek.

Dévidzon 2008.04.30. 18:33:05

"Nem unnyátok az állando panaszkodást, fikázást?!"

Nem nem unjuk! Amíg Winkler meg Karotta igazgatta a totalcar-t addig napi szinten érdemes/érdekes volt olvasni. Most kéthetente ráér felnézni az ember, mert a belsőség fele is kuka.

Csikós Zsolt 2008.04.30. 18:37:05

Dévidzon:
most a Winkler igazgatja...

a Belsőséggel meg a Karotta nem csinált semmit. az az Orosz érdeme volt. szóval mindent a helyén, különben zagyva lesz.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.04.30. 18:50:29

Hát a 39 megapixelt én sem értem, főleg hogy A4-es, vagy maximum A3-a kép lesz. Egy jó minőségű (D)SLR is elég lett volna a maximum 300dpi minőséghez.

Eunos 100 2008.04.30. 18:55:08

Az újságba írt cikket Karotta?

Remélem olyanra sikeredett, mint a tavalyiak, mert azok többször(sokszor) olvashatók lettek.:)

kutyamacska 2008.04.30. 19:02:14

Minek nyomott példány? Arra ott az Autó-Motor. Neten ti, nyomtatottban ők a nyerők... Lehet, hogy nem szaroznak meg faszoznak, de szerintem lenyomhatatlan a minőségük.

Amúgy meg nem értem, minek ez az állandó felhajtás a szarbánya miata körül. Csak mer a látens winklernek aszonta, hogy jó? Ilyen kérdésekben inkább hagyjuk Karottát szóhoz jutni.
Ja, és 39 megapixel? Nagyon durva, majdnem annyi, mint egy 50-es Velvia... Az csak 2000 forint és egy három rongyos levilágítóval körbehugyozza az összes hasselblad meg mamiya hátfalat.

Tommi 2008.04.30. 20:03:46

Mikor fog megjelenni a lap?

PET! 2008.04.30. 20:12:51

kutyamacska:inkább autó2 4ever
Nekem a Best Of Tc megvan és nem is olyan rossz.Igen nagyon sok hiba van benne:S
Egysze megvettem az újságot is...rögtön megbántam...az újságban használtautó összehasonlítás volt és még sok minden de ami engem felháborított az a Toyota Auris cikk volt...Azt hiszem Karotta vagy hogy nevezi magát Bazsó Gábor "kicsit" túlzott...ennyi pocskondiázást Aurisról még életemben nem hallottam/olvastam..és szerintem nem is voltak jogosak..Kéremszépen az Auris Toyota!!!!Azok mindig jók!!!..Egyébként pedig én nem tudom ki,h van vele de nem nagyon értem, hogy miért van szükség a roncs-tesztekre??Jó példa erre a maruti..
Nem gúnyolódás volt tényleg kíváncsi vagyok..xD

PET! 2008.04.30. 20:16:32

Az írás hibákért elnézéseteket kérem.

AP (törölt) 2008.04.30. 20:28:10

Kéremszépen az Auris Toyota!!!!Azok mindig jók!!

lofaszt

MMS 2008.04.30. 20:36:42

Én megvettem az előző nyomtatott Totalcar-okat, és meg kell hogy mondjam, üdítő volt a stílusa a többi autósújsághoz képest.Pedig veszem mindet, Autobild, az egekig magasztalt Auto-Motort, meg a többit (költözéskor kivágtam vagy 40 kilót).
Úgyhogy semmi fikázás, csak legfeljebb ATTÓL aki megvette és ELOLVASTA. A többie csak fröcsögő nyálgép..

Eunos 100 2008.04.30. 21:14:12

Hát márpedig igenis szükség van a használtautó tesztekre! Engem sokkal jobban érdekel az, amikor egy 10-20 éves, de érdekes, sportos autót tesztelnek, amit újonnan kevesen engedhettek meg maguknak, de így ennyi idősen, már hozzáférhetők.

Más autós újságot én nem bírok elolvasni. Elalszok fölötte, ha belekezdek egy cikkbe.

Az meg egy autómárkára se igaz, h csak jó autókat csinál/csinált! Az se, h csak rosszakat, mindegyiknél lehet ellenpéldát felhozni, szóval erről hülyeség vitatkozni.

PET! 2008.04.30. 21:15:00

Lófaszt?Miért??

bgy 2008.04.30. 21:16:24

450-ert engem is erdekelne a verda!

Galamb 2008.04.30. 21:16:31

Ez mekkora Robinson! Biztos valami szigeten áll a kocsi, és gyűjti a fát a tutajhoz :)

Car Fiol 2008.04.30. 21:22:30

Tetszett a COTY cikk! Szeretem az ilyen írásokat. Köszönet Csikós Zsoltnak!

brake 2008.04.30. 21:44:33

Nekem a könyv nagyon tetszett a hibáival együtt is.Az újság kevésbé így azt nem vettem meg csak beleolvasgattam.Olyan stílusban mint a könyv volt,nem terveztek valami kiadványt?Anyag van hozzá bőven gondolom.Amúgy nem lehet egyszerű napi szinten érdekes anyagot és ugy mindenkinek "megfelelőt?" produkálni ide sem.Ezt azért vegyétek figyelembe, ha kritizáltok is.Nekem sem mindegyik cikk tetszik ugyanúgy.Persze most mondhatják sokan,hogy nekik ez a dolguk...,de akkor is.Szerintem csak így tovább.:-)

Csikós Zsolt 2008.04.30. 21:56:41

Eunos 100:
a Karotta most az index videorovatát igazgatja. Napi 27 órában, elég fáradt szokott lenni. Ebbe most nem ír tehát, de próbálom rábeszélni, hogy a következőbe tegyen bele valamit.

Csikós Zsolt 2008.04.30. 21:58:34

kutyamacska:
Autó-motor=új autók (és motorok)
TC-Expressz=használt autók

más a bázis. és a példányszámok nincsenek is olyan messze. már elég beteg a nyomott sajtó, onnan jöttem, mindenki fele példányszámmal üzemel a tíz évvel korábbiakhoz képest.

Csikós Zsolt 2008.04.30. 22:00:29

kutyamacska:
ja és az 50-es Velviáról annyit, hogy az elméleti felbontás valóban ott van, de nincs olyan Heidelberg dobszkenner, ami kiszed belőle akár 15 Mpixelre valót. Szóval sajnos digi rulez, én mondom, aki pár éve még 1930-as Voigtländer Avussal fotóztam éjjel, 120-as - igen - Velvia 50-re.

ommm 2008.04.30. 22:01:48

mindenki nem.
a low-budget női magazinok a fellegekben.
én már csak tudom.
most is onnan jövök, hogy a franc esne mindbe ahány van.

Csikós Zsolt 2008.04.30. 22:05:56

Tommi:
elméletileg május 2-án a standokon lesz. Az infláció miatt emelkedett az ára, 593 forint helyett 595 lesz :-)

Csikós Zsolt 2008.04.30. 22:07:10

PET!
Azért írunk használtteszteket, mert a Medián-statisztikák szerint többen olvassák őket, mint az újakat. Néha sokkal többen. Sajna ez a realitás.

Eunos 100 2008.04.30. 22:33:32

Talán rosszabb, ha használtakkal kell foglalkoznotok?:o Pedig, ahogy a "közmondás" tartja: azokban még anyag volt:D

martong 2008.04.30. 23:21:43

eddig nekem a 15Mp-nél többre nem volt szükségem, pedig nyomdába megy amit alkotok
a 39Mp kb. 7,8x5.86 MÉTER méretű kép szabvány 0,26mm-es pixelben számolva, az KVA NAGY, ezt nem értem, ebből már simán nyomtok óriásplakátot is :)

akkor az gáz ha én minden cikket elolvastam az indulás óta? ;)

és igen, a használt, értsd: nem szétbszott, hanem régebbi, netalán veterán cikkek érdekesebbek, mert nem mindenkinek van 6-7-tizen.huszon... millája autóra, meg a régebbi típusok már bizonyítottak, + vagy - ; de van mögöttük vmi háttér, tehát megalapozott véleményként is lehet róluk értekezést, cikket írni
az újakról meg a tájékozottság kedvéért olvasok (amiért a Newsweek-et is)

Csubakka Junior 2008.04.30. 23:42:25

Az utolsó előtti werk kép nagyon el lett találva! Én úgy tudtam, hogy az ilyen munkák raw-ban készülnek.
Az autó pedig jobb sorsra érdemes.

stevee 2008.05.01. 00:34:16

Hát ez az mx5 nekem nagyon betalált. Nagyon-nagyon rajta voltam mostanában crx del sol vásárláson, és épp ma kezdtem el mx5ösöket is nézegetni, persze csak neten. (és nagyon örültem, hogy több cikk is született róla az elmúlt évek során)

XJS · http://www.ae86.hu 2008.05.01. 01:17:48

Hat. A tavalyi nyomtatott anyag siman veri az idei online-t... Es nem, nem unjuk a panaszkodast. Amig Karotta igazgatott Winkler meg foszerkesztett, addig volt kulonbseg az online autos oldalak kozt. Vazze, nem tudom hany ev utan kenytelen vagyok Origot olvasni, pedig sosem csiptem...De mostmar sebessegben veri a TC-t, nivoban meg ua, sajnos _nagyon_ keves kiveteltol eltekintve...
De most komolyan, olvassatok ujra Karotta Lambo tesztjet, es tegyetek melle akarmit idenrol. Ha az volt 10p, akkor az idei cikkek legjobbja sem uti a 7-et...Puffogas off. Bocs. (Puffogas on megis: pld az RSS olyan keszekusza, hogy eszmeletlen. Neha van benne gumidoki meg jogasz, neha hirek, neha belsoseg lead, neha teljes cikk. Sosem tudni, epp mi jon at belole a readerbe...De ez is csak azert erdekes, mert mar max feedbol erdemes olvasni a TC fooldalt...:(

Galamb 2008.05.01. 02:08:58

kutyamacska: lesz kisállat rovat is?

aa 2008.05.01. 11:17:22

Csikós, 15MP a velviáról? Mire gondolsz? Remélem nem kisfilmmel hasonlítottad össze... 6x4.5-ről 50MP, 6x7-ről pedig 78MP szkennelhető 50es velevia anyagról.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.01. 13:04:16

Csikós Zsolt:
"Szerintem foglalkozunk. Idén már majdnem mindennap 2 cikk volt a TC-n, inkluzíve szombat, tavaly hetente 6-7, szombaton semmi."

Ez igaz persze. De engem pl. pont ez az MX-5 ös érdekelne, meg tök jó lenne ha .tifben le lehetne tölteni ezeket a képeket, stb. Ezzel szemben ez megy az újságba, amire sajnálom a pénzt. Meg amúgy sem veszek semmilyen újságot..

Karotta hiányzása természetesen a legrosszabb pont, de legalább multkor egy kicsit végre előkerült.

Szerintem nagyon sokféle módon lehetne a webes verziót még tovább javítani. Videók is lehetnének többször, mert most néha-néha van egy-egy cikk mellé egy oszt ennyi. De ha nagyon a nyomtatott sajtó varázsa a cél, akkor lehetne havi 1x valami pdf-et is kirakni, amiben különböző témákat jártok jobban körbe.

De mondom ez csak az én véleményen, ami tömören annyi, hogy én minden plusz energiát a webre koncentrálnék, hogy ez legyen jobb-több, mint a többi webes, sőt ez legyen tele új ötlettel folyamatosan. Szerintem, ennek több értelme van, mint kiadványokat összerakni expressz mellékletként. Arról nem is beszélve, hogy a webes reklámbevételek évről évre nőnek, a papíros kiadványokból meg egyre kevesebbet lehet eladni. Persze a pontos gazdasági vonzatait a dolgoknak ti látjátok.

Rocko- 2008.05.01. 14:53:24

hehe, 39 MP elég nagy, nem hiszem, h kéne az újságba. :)
plakáthoz bőven jó. újásgot várom, hétvégén megveszem. :)

Layosh 2008.05.01. 17:53:19

Top Gear magazint mindenkinek.

Beviszem majd Újpestre a nyomtatott Top Geart, -ha esetleg nincs meg-, persze a naptárt nem adom...

Kimondva-kimondatlanul ez az etalon autós újságírásban. A pénzről ne beszéljünk. Meg az autókról sem. Minek legyenek tesztek olyan autókról, amit soha nem engedhetsz meg magadnak... Jelentkezzen, aki a fórumozók közül mostanában vett M5-öst...
Vagy 1 Camryt, pláne 650-ért ;)

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.05.01. 18:06:27

Uraim, tisztelt TC!

a tördelést vállalom, mert a tavalyiak oly szinten voltak kritikán aluliak hogy tipográfus kollégám ellopta tőlem a lapot, és felgyújtotta.

Galamb 2008.05.01. 20:31:30

Nagyon menő, gyújtotta volna föl a monitorát! :)

Galamb 2008.05.01. 20:44:07

Felgyújtani egy újságot, ez ám a haditett! Most majd biztos felhív a Csikós, hogy hadd tördeljed te a következőt, mi? :)

Én meg írni szeretnék bele, mindegy hogy mit, csak ott legyen a nevem a lap alján! Hagyjad már.

Őszinténszólva évek óta nem veszek nyomtatott sajtot, ajándékba kaptam a Totalcar könyvet is. Legyen elég, hogy fizetem a drótostótot, meg a futkosós netet, és klikkelek mint a mekkelek.

Eunos 100 2008.05.04. 13:20:22

Ez az! Sikerült! Megszereztem! Még finom, friss, meleg. :)

Amúgy a csajos tanácsadós cikkhez annyit, hogy 600-700 ezer forintért még jobb állapotú BG F-est lehet venni, mint 1 milióért BA-t.
süti beállítások módosítása