Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Az amatőr szerelés eufóriája

  2008. március 26. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta onindito szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Szobor... valójában egy roncs?
2014-08-30 06:44:03

Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam

Megjöttünk, letudtuk a 3200 km-t
2014-08-17 07:22:48

A minap ültem az úton készült képek előtt (csak fotóból 8 GB készült plusz még videók), rendezgettem

1650 km a kisautóval... még büszkén
2014-07-30 17:17:58

A legnagyobb dolog: bementünk Rómába. Igaz, a Colosseum melletti fotózkodás elmaradt, mert akárhányszor is

Róma!
2014-07-26 10:29:01

Tényleg csak kicsit bénázott az alapjárat, de egyre többször, no meg gázrángatásra kicsit füstölt is. A


Utál szerelni? Rühelli az olajat a kezén? Negatív Uri Geller Ön, akinek elég messziről ránéznie egy csavarra, és azonnal elnyíródik a nút? Okkultságnak tartja az autószerelést? Megértem, én is nehezen veszem rá magamat meló után, hogy beletúrjak a gépészetbe. A hétvégén pedig általában csak fél napom szabad, azt köszönöm, inkább a gyerekekkel töltöm, nem elnyíródott féltengelyek püfölésével. De akad kéthavonta egy-egy alkalom, amikor nagy levegőt veszek, és fejest ugrok a haldokló technikába.


Pár napja a feleségem 190-es Mercijéből elkezdtek furcsa hangok jönni indítózáskor. Először csak akkor hallottam kerregést, amikor beröffent a motor, és visszaengedtem alaphelyzetbe a kulcsot. Rá egy napra már indítózás közben is folyamatosan kerregett valami. Ennek a fele se tréfa, ha esetleg a fogaskoszorú akar leszakadni, nagy baj lesz, ha tovább használjuk. De az sem szerencsés, ha az önindító bendixe dobja be a törülközőt, amikor a Kati a gyerekekért indulna épp az oviba/bölcsibe.

Elővettem hát a Bazeget, a Kati megkapta az Alfát, így jártunk egy hétig. Közben telefonálgattam a szerelő ismerősöknek, mi lehet a baj, mikorra tudnák vállalni. A Bazeg közben porladt az esőben, az Alfa miatt átkozódott a kedves nejem – hiába, a 190 D újautós luxusa más világ. Pedig ugyanannyi idősek, a Merci ráadásul minimum kétszer annyit futott már.

Kedvenc szerelőmnél egy kiflibe görbült autó állt a szerelőpadon, két hétre előre sem tudott időpontot javasolni, a motorszerelőm (aki főállásban autókat javít) Diósdon van, a világ másik felén, ráadásul az alkatrészt is nekem kellett volna szállítanom. Az összesen minimum egy kiesett nap, plusz vagy harminc-negyvenezer forintnyi kiadás, ami most épp nem jönne túl jól. Megcsinálom magam, van szabim tavalyról, nyugiban elleszek otthon az autóval, kettesben – döntöttem.


Nem vagyok autószerelő – távolról sem, sajnos – de régebben azért egyedül újítottam fel az autóim motorját, még kicsit lakatoltam, randán fényeztem is a parkolóban, egy önindító-szerelés, váltócsere szinte napi rutin volt. De azok az idők elmúltak, negyvenegy évesen már a szerelők múzsája se csókolgatja nyálasra az embert. Meg a 190 D modern technika, hiszen a kocsi 1986-ban készült, kicsit féltem a szerelhetetlenségétől. Később kiderült, hogy aggodalmam jogos volt.


A 190 D-ben az önindító a motor vezető oldali felén lakik, a légszűrőházat kell csak levenni, és hozzáférhető. Eddig jó. Két csavar tartja, az sem sok.


Igen ám, de az alsóhoz le kell venni a csupa olaj áramvonalasító burkolatokat, ráadásul aknám sincs, mi több, a kocsi alatt hosszában ötméteres zárszelvények hevernek a garázs hosszában, ezekből készült volna eredetileg a kertkapu, aztán máshogy lett. Ide, e szűk lyukba kellett aznap vagy hatvanszor bekúsznom háttal, miközben megettem vagy egy kiló olajos-sáros-macskapisás trutyit, persze kisebb adagokban, részben a szememmel és a fülemmel. Hát ez nem a napos oldala a szerelésnek, tény. És ne feledjék, elektromos szerelésnél mindig le kell akasztani minimum az akku pozitív saruját, különben csúnya tűzijáték lehet a szabadnapos mókából. De jobb, ha a negatív sincs rajta, az ördög nem alszik.


Pedig még az alsó csavar volt a könnyebbik eset, arra épp ráment a 17-es krovafej, egy erős rántás – nyekk - és már lehetett is tekerni. Nyolcad fordulatonként, mert hely, az semmi.

De a fölső! Az a szemét! Az újautó-átok itt utolért, a csavar mélyen bent van, majdnem a váltóalagútban, hátulról nem lehetett rátenni semmit. Végül az ötféle 17-es csillag-villásból az egyiknek a szöge épp stimmelt, visszafelé döntve elfért. Igen ám, de a svábja úgy meghúzta az átkot a gyárban, hogy nem volt elég hosszú az erőkar. Húsz percet kísérleteztem, mire össze tudtam állítani egy olyan, a 17-esből és a villás részére a csillagos részével ráakasztott 14-es csillag-villáskulcsból álló célszerszámot, ami el is fért, még épp mozdítható volt néhány fokot, és úgy tűnt, el sem töröm. Szopás ezerrel, de – nyekk – ez is meglazult, a csavar kijött.

 

Oké, lehúztam végre az önindítót, eddig egy trükk kellett. De hogy jön ki az autóból? Elhajtottam a gázolajcsöveket, ömleni kezdett a literenként még békebeli 314,90-ért vett cucc. Ajjaj. Gyorsan meghúztam a bilincseket – 4-ből 4 laza volt – és húztam felfelé az önindítót. Nem fért ki. Sehogy. A kormánymű, az adagoló, a gázolajszűrő guantanamói börtönfalakként állták útját. Lefelé lesz az irány, ez világos. Betoltam pofával lefelé az önindítót a sötét lyukba, majd alámerültem.


Hát itt se fér ki. Kormány irányítókar, olajteknő, kormányösszekötő mind útban. Ki a felszínre, rongyon át kormány markol, kicsit tekerget – hopp, döccenést hallok, lejjebb esett a kicsike. Újra alámász, rángat, forgat, infarktust kap, testelő kábelt elhajtogat, agyvérzésben elhuny, önindító fejre es. Még jó, hogy kopasz vagyok, nem okoz presztízsveszteséget az Ultra-dermmel való fejmosás.


Kihúztam a dögöt, ott tátongott a hűlt helye, bent a motor mellett. Szívemet melegség járta át. Egy apró győzelem.

Körbeforgattam a motort, végignéztem a fogaskoszorút, semmi baja. Hál' istennek, ezzel nagy kő esett le a szívemről.

De akkor mi a baj? Tekergetem az önindítón a fogaskereket, egyik irányban megáll, másikban szépen, simán forog. A bendix tehát elvileg jó, bár erre van egy partvisnyél-beszorítós módszer, de az nem próbálnám ki, sok drót, meg jó satupad kell hozzá. Különben is, ha a bendix lett volna hibás, minden első-második indítózásra szabadon felpörgött volna az indítómotor, megálláskor meg reccsent volna egyet. Jól ismerem azt a hangot. Ez meg, amikor még bent volt, jól indított, csak darált. Mindegy, szétszedem, utánajárok.

 Önindítót szétkapni elméletben könnyű, a gyakorlatban mindig necces. Hátulról kezdi az ember, leveszi a kis fedelet, a biztosító alátétet, megoldja az önindító-testet összefogó, két (három) hosszú csavart, majd leszedi a nagy fedelet. Itt laknak a szénkefék.


A 190 D-ben négy is van belőlük, ahogy lehúztam a szénkefe-tartót, mind beugrott így: klikk-klikk-klikk-klikk. Ezekkel itt még lesz szívás.


A forgó- és az állórész szépen lejött. Ahogy magam felé fordítottam a forgórész belső részét, valami törmeléket találtam benne. Aztán levettem a fogaskerék felé eső fedelet, és kiömlött egy rakás zúzott műanyag. Hát ez darált. A modern önindítókba ugyanis bolygóművet tesznek, hogy kisebb lehessen maga az indítómotor. Maga az motor is gyorsabban pörög, a bolygómű ezt a nagyobb pörgést áttételezi hozzá a motor 400-500-as fordulatú igényéhez. És a belső fogaskerék-koszorú műanyagból készült. Már 1986-ban is. Ejnye Mercedes.

Rohantam az internethez, vad Mercedes-bolt keresésbe kezdtem. Péntek volt, még maradt egy fél nap szabadságom, aznap kellett elintéznem. Tizenötből tíz bolt szerdára, öt hétfőre vállalta a bolygóművet. Meg vehettem volna az ürömi bontóban használtan komplett indítót 15 ezerért. Nem, ez a saját szinte tökéletes, megtartom, valahol csak találok bolygóművet. Végül az egyik boltos elárulta a beszerzési forrást: Fer-Vill Kft., Kőbánya. Hívom őket, van persze, menjek csak, nyitva vannak.

 

 

Húsz perc múlva ott voltam. Ezer vadiújnak tűnő generátor, önindító a polcokon, az automata kávé tűrhető és olcsó, két perc múlva a kezemben volt az új bolygómű és egy tűgörgő, amit ilyenkor szintén illik kicserélni. Mindez 11 ezer forintért. Baráti az ár, szuper elégedett voltam, pláne hogy az új bolygómű teljesen fémből készült, és a fogaskerekeinek is vagy háromszor vastagabb a tengelye, mint az eredetinek.

 

Emiatt viszont otthon szedhettem szét még jobban az önindítót. Ez a legrosszabb rész. Először is, le kellett csavaroznom a behúzómágnest, amit apró, kereszthornyos csavarok rögzítenek. Bazi erősen. Ha akár egyet elnyalok, le kell fúrnom, másik csavarom meg nincs. Megkalapáltam a csavarfejeket, hogy elengedjenek, majd betettem a kis racsniba a praktikeres kereszthornyos fejkészletből a legpasszentosabbat, majd iszonyú finoman, ugyanakkor óriási erővel, a torkomban kalapáló szívem ritmusára kihajtottam őket. Ez nem volt ilyen egyszerű, hadd ne menjek bele, végül sikerült, megmaradtak a hornyok. Hurrá.

 

Aztán a másik rettenet: a tengelyvégen a bendixet egy iszonyú erős seeger rögzíti, amin ráadásul egy rápattintott fémkupak is van biztosításiból. Utóbbit leütni könnyű, a seegert is le lehet rángatni. De visszafelé... Hát az szenvedés volt.

Persze kikocogtattam a tűgörgős csapágyat az önindító végéből, betettem az újat, az könnyen ment. Nem gondoltam, hogy ezzel bármi probléma lenne.

 

 

 

Aztán mindent alaposan bezsíroztam, mert (remélem) ezt a következő tíz évben senki nem fogja szétszedni. Aztán befogtam az önindítófejet a satuba, rátettem a seegerbiztosító kupakot, feltoltam magát a seegert a horonyig, és tanakodni kezdtem. A kupakot most feszíteni kellene alulról, az önindítófejet közben fixen tartani, a csavarhúzóval megtámasztott seegert pedig kalapáccsal bekocogtatni a biztosító hornyába. Ehhez összesen négy kéz kellene. Nekem ott, éppen kettő volt.

Sebaj, befogtam a satuba az önindítófejet, összeválogattam három villáskulcsot, hogy éppen kicsit feszítsék a seegerkupakot, és térddel jól rátámasztottam a kulcsokra. Majd kopácsoltam, kiugrott, visszatettem, kopácsoltam, kiugrott, káromkodtam, kopácsoltam – öt perc anyázás után végre köröskörül rápattant.

Forgórész, állórész könnyen ráment, jött a szénkefe-ház. Próbáltam kézzel, ráfeszegetni – állandóan szétugrott minimum két szénkefe. A huszadik próbálkozás után már rettentően káromkodtam, akkor épp mind a négy szénkefe kiugrott a házából, gúnyosan lógtak a drótjaikon. Jobb ötletem támadt. Összeszedtem a négy leghosszabb, legvékonyabb, legerősebb szerszámot. Egyenként befűztem őket a szénkefék mellé, úgy, hogy középen lyuk maradjon. Oda kellett becsempészni a lompost.


Másodjára sikerült. Szépen összehúztam a házat a csavarokkal, egy bikakábellel megnéztem, hogy rendesen működik-e a cucc. A visszaépítés a korábban jól kitervelt eszközökkel és fogásokkal már szinte eufóriában zajlott. Dolgoztam az egésszel vagy hat órát, elköltöttem 11 ezer forintot, elment kábé két liter gázolajom a vásárlásra. És az autó jó lett, nem is tettem tönkre semmit. Diadal!

Egy kedves ismerősöm, Gyuri bácsi adta a legjobb tanácsot szereléshez, egyszer még nagyon régen. A kispesti kórházban volt szemészorvos, privátban pedig óraszerelő és órakészítő, a háza telis tele vtl rgi, és saját készítésű órákkal. Valami mikrokazettás magnómhoz készítettünk fogaskereket éppen, állítottam, neki, hogy én nem tudnám megcsinálni. Erre az mondta: nem a kézügyesség számít, sokszor még tudás sem kell a szereléshez. Csak sok-sok türelemre van szükség, és jól kell használni a fejünket. Hát igaza volt. Spóroltam vagy huszonötezer forintot, elment egy napom (de közel ennyit elvitt volna a szerelőhöz vitel, az alkatrész utáni rohangálás), mellesleg kikapcsolódtam, ráadásul közelről láttam, mechanikailag milyen szép állapotban van a 190 D . És még a gázolajfolyást is megcsináltam menet közben, ami régóta zavart.

Jót szerelni, túljárni a gépészet eszén, precízen, szépen megcsinálni valamit - férfias dolog. És ha akarja, egy amatőrnek is megy, néha még nekem is. A végeredmény pedig euforikus. Ajánlom önöknek is, brazil szappanopera-nézés helyett pompás mulatság!

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr6389535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

biker 2008.03.26. 13:50:19

scheerti:
köszi szépen!

csabi6ai 2008.03.26. 13:52:39

Imádtam olvasni ezt a postot... Vigyorogtam végig... Vizuális típus vagyok... Mintha magamat láttam volna egy pár éve a Fiat Argenta 2.5D önindítójával küzdeni... :-))))) bár én nem merültem bele ennyire az önindító "mélyébe", de a a ki- és visszaszerelés élménye hasonló anyázásokat és elégedettséget okozott nálam is kb kéthavonta, ugyanis a váltóharangra csak 2 csavar fogta fel az önindítót a 3 helyett, ugyanis a középső csavart nem volt hova becsavarni, mert hiányzott egy kis darab a harangból...

@nd 2008.03.26. 13:54:03

Tényleg jó a bejegyzés, élvezet olvasni, jók a képek is :)
Krisi, te tényleg tudsz valamit... Én mindig ott rontom el, hogy azt hiszem értek hozzá, hiszen hasonló szakmám van. Közben rájövök, hogy hiányzó szerszámok- és a tapasztalatlanság miatt fölöslegesen megbontott alkatrészek száma egyenesen arányos a káromkodások mennyiségével. A végén persze mindig az ember győz... (hát itt-ott egy kicsit megkarcolódott, eltört, elnyalódott, de úgyse látszik)

Gomme 2008.03.26. 14:04:23

Aranyos történet! :)

Nekem felülröl jött ki az öninditó az 5 hengeres 124es motorról amit a 123 kocsiban szolgál.
A csináld magad szerelés a legeredményesebb és a legolcsobb, nekem csak rossz tapasztalataim vannak az autoszerelökkel de én is utálom már kocsiját javitani!!

Lowtyo 2008.03.26. 14:04:46

Nescafe, saját kertjükben fűre parkoló, nem sikeres, de szerethető emberenek eladó. Ugyanitt Coffea arabica kávé, jó környéken lakó, még sose hallotunk róla de attól még sikeres, mások által csinosnak mondott babakocsis kismamának eladó.

Ultraderm sampon csere érdekel.

lanciabacci 2008.03.26. 14:08:51

18 évesen még csak "ismerkedtem" az autószereléssel az első autómon, egy akkor 20 éves Minin és az ölemben hordam fel az egész motort-váltót a harmadik emeletre, lift nélkül. Az első pár napban még úgy ítéltem meg, hogy az az egy-két olajfolt úgyis kijön valamivel úgyis a szőnyegből, egy héttel később gondoltam ráhúzom majd a szekrényt a tócsára, de végül rájöttem, hogy legalább kíválóan védi a parkettát a mechanikai behatásoktól és olajitatósnak sem rossz. Addigra viszont már kívülálló nehezen mondta volna meg az eredeti színét, így mindenhol egyenletesen csereérett lett... de tény, hogy az ilyesmihez kellenek a megértő nők :)

Fél évvel később már egy délután alatt ment a hengerfej-csere az utcán, még sötétedés előtt. Azóta meg csak kacagok, ha valaki a megbízhatatlan olasz autókról mesél :)

bervas 2008.03.26. 14:15:48

Mercihez gratula. Főleg akna nélkül.

Wartburgban és Ladában szereltem önindítót. Ladában a kipuff alatt van, szépen félkörben öleli. Meleg motornál nem leányálom. Felfele korrektül kijön.
Wartburgban a karbu és kismillió vízcső alatt van, meg az AC is útban van. Ott is ki lehetett forgatni a helyéről, csak 10 perc origamizás kellett, míg kifért, szintén felfele.

Charlie Drop 2008.03.26. 14:29:41

1etértés uralkodik

Zsír poszt


az viszont tény, kell egy garázs ahol tud bütykölni az ember

SsPL71 (törölt) 2008.03.26. 14:35:00

Én kicsit fel szoktam bakolni az elejét fatuskókra a küszöb alatt az emelési pontoknál, úgy kicsit több a hely az aláfekvéshez.
Én inkább megvettem volna a komplett önindítót, 4ezerrel volt drágább mint a bolygómű meg a tűgörgő, nem?
Mondjuk, ha a másik is műanyag bolygóműves akkor megértem a szerkezeti cserét 11ezerér.

NullJozef 2008.03.26. 14:37:47

Hát igen, aki nem szokott szerelni, az gyakran nem érti, mi tart annyi ideig, mert csak 'ki kell csavarni a csavarokat meg vissza'... Aztán, ha ő is nekiáll, kiderül, hogy 'hülyén van tervezve' és 'nem lehet megcsinálni' és 'célszerszám kell', stb... Pedig tényleg csak egy kis kitartásra és kreativitásra van szükség és bőven megéri, mert az érzés utána hihetetlen jó (a spórolásról nem is beszélve)!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.26. 14:39:15

FŐNÖK!

A kefékhez legközelebb a dugókészletből vedd elő a forgórész mérettel kb. egyezőt, tedd be a kefék közé és csak csusszantsd át a forgóra ;) A keferugókhoz meg ajánlott egy filléres otthoni tákolmány, ami több mindenre jó lehet: egy régi csapágy belső pályája kell, amibe kényelmesen belefér az ujjad, amivel majd húzod, meg egy 2-3 mm-es acélszál. Ezt rátekered és a másik végére kis kampó alakot formázol. Azt majd kicsit lapítod kallerrel pl. és kész a célszerszám! Mindenféle rugóhoz tök jó, nem csak önindítóhoz :)

mogyi74 2008.03.26. 14:39:28

Kris nálad a pont!!!
Ismerem ezt az érzést!
Ti mit csináltok a megmaradt csavarokkal?

NullJozef 2008.03.26. 14:42:50

Ja és még több ilyen posztot, mert az új KIA 'terepjáró' és a 15. Corolla baromira nem érdekel....:)))5

kismama 2008.03.26. 14:44:44

Lowtyo
parkolás/kismama utalás erre:
belsoseg.blog.hu/2008/02/06/anyagvolvo
egy kenyai olasz pörkölésű ristretto, nemmondom..., de inkább robusta párti vagyok
az meg hogy az arabica generálisan jobb mint a robusta, csak marketingduma

droszi 2008.03.26. 14:46:21

Hat igen. A legjobb, amit az ember sajat maganak csinal meg, mar csak a sikerelmeny miatt is. Azert az akkusaruk kozul en a negativat akasztanam le elsokent. Ellenkezo esetben csunya tuzijatek tud keletkezni a pozitiv villaskulcs es a negativ bode kozott. :)

Lowtyo 2008.03.26. 14:56:17

kismama: érezd a gúnyt a kommentembe. Tök nem értek a kávékhoz, ált nescafet iszok.
De áruld már el mitől lesz valaki sikeres?
A füves dolgot továbbra sem értem.

Pt 2008.03.26. 14:58:42

Nagy vagy Csikós Papa :) jó a poszt, sok hasznos infóval!

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.26. 15:18:01

Nekem általában a visszaszerelés a legnehezebb :D

Omega 2008.03.26. 15:24:59

Nagyszerű írás, köszi! :)

EM 2008.03.26. 15:36:18

Tényleg jó volt olvasni végre gy ilyen posztot, mert nekem is előjöttek az első autómmal való élmények. Olcsó volt, öreg és egyszerű, mint a faék, így minden adott volt a mindennapos problémákra és persze bütykölésre.

Ami viszont engem igazán magával ragadott, az a Merci motortere. Hihetetlenűl egybe van az egész.

A Csikós meg most, hogy bemelegített a Mercivel, legközelebb hasonló szituban az Alfát is bevállalhatná igazán :p Na, ha valamiről, akkor arról szívesen olvasnék egy hasonló szerelős posztot, hogyan küzdött meg Cs.Zs. az "elemekkel" :D

GIjoe 2008.03.26. 15:52:00

legutobb nekem is hasonlo dolgot kellett elvegeznem, raadasul esett az eso is, de meg kellett csinalni. szenkefeket en is 2 pici csavarhuzoval szoritottam be. jo moka volt, 2 oninditobol kellett egy jo csinalni :)...csak az a baj, hogy nem votl zsir, es most hiaba jo, meg mindig inditas utan nyisszan egyet. ugyhogy, most azert szedhetem szet, hoyg bezsirozzam.... na mind1 :D

Foximaxi 2008.03.26. 15:57:27

babakocsis kismama 2008.03.26. 13:45:03
"(próbálnál csak a mi környékünkön így parkolni! a füvön!)"

Otthon a saját kertjében már hadd parkoljon oda az ember ahová akar. Nem?! Egyébként meg úgyis én nyírom a füvet. :)

Andorka · http://alfaamore.hu/tagok/186 2008.03.26. 16:01:05

Jó kis cikk, szerintem hamarosan jönnek az Alfás postok is szépen sorban...Nemhiszem, hogy Csikós megszerette a szerelést, csak hát a youngtimer Alfa rákényszeríti az embert a bütykölésre.

Xebulon 2008.03.26. 16:12:13

Gratula a cikkhez.
Múlt hónapban a Xsara-m önindítójával szívtam hasonlóan. Bár ott egy mozdulattal kivehető az önindító, de végig tükörből kellett szerelni, mert semmi sem látható felülről.

Még egy kiegészítés:
Mindig a negatív sarut kell levenni az akksiról először. Mert ha a pozitivat szereled le és a fém kulcs hozzáér a kasznihoz, akkor megolvadhat kezedben.
Negatív saru bontásakor nyugodtam hozzáérhet a kasznihoz, abból nem lesz baj. A negatív után lekötheted a pozitiv sarut is.

Goofy 2008.03.26. 16:15:42

Gratulalok,szep munka volt.

jester 2008.03.26. 16:20:54

Először is gratulálok a szerelőnek és szerelmének :) Végre egy élvezetes cikk, amit az ember úgy olvas, mint egy jó regényt. Itt még illusztráció is van hozzá! :)
Az ilyen sztorik szerintem simán mehetnének a TC Szerelem részlegébe, nem kéne a Belsőségre "száműzni".
Még ilyen cikkeket! :)
Házi barkács rulez!

csiky944 2008.03.26. 16:25:59

az olvasüktól kérdezném,hogy cserélt-e már vki clioII 1.6 16V-n vezérműszíjat? :D na ott van szopás

múltkor a tinikorú franszialányt szerelgettem,a műszerfalban kiégett visszajelző izzókat cseréltem ki,bírtam működésre,most már újra fény árasztja el az utasteret,büszkén is mutogattam Faternak a végeredményt :D

Psziho 2008.03.26. 16:27:15

Még kiderül hogy a hétvégi szerelők jobban dolgoznak azoknál,akik ebből élnek.
Én is gratulálok Zsoltnak,szép munka volt!

de!

Motorokat szerelek,ott a fiatalok előbb mindíg beletúrnak-eltekergetnek-lefogaznak-megszakítanak mindent,aztán végső megoldásként jöhet a szerelő.

Találkoztam tulaj által felújított robogóval,ahol a hengert kalapáccsal verték rá a dugattyúra /gyűrűk 5 darabban/ és nem értették miért nem indul.

Azért csak óvatosan,ez az önindítószerelés egy átlagembernek sosem jönne össze.

Zajcev 2008.03.26. 16:31:45

Ilyenkor nem megoldas ha oldalara eldontjuk a verdat, mint itt szivni az alafekvessel? :D

Solymika 2008.03.26. 16:34:41

Nagyon jó lett a cikk!!!
Annak is örülök hogy még sok-sok kommentelőnek is tetszik, így tudom h nem csak mi (fater,öccs,én) vagyunk ilyen elvetemültek.
A rengeteg szívás és káromkodás után olyan jó menni a kész géppel egy kört, és tudod hogy te csináltad.

csak édesanyám van mindig kiakadva amikor beállít a házba "3db" hóthalál-olajos csávó és elkezdi lemosni magáról a retket. Olyankor látni kellene a fürdőszobát :)

lanciabacci 2008.03.26. 16:43:33

Psziho, jobban nem hiszem, de gyakran lelkiismeretesebben talán. A hivatásosok rutinját senki sem vonta kétségbe egyébként.

A tanulópénzt különben mindenkinek meg kell fizetnie szerintem, de persze vannak szintek. Ez is "csak" IQ és önismeret kérdése végső soron, mint minden más.

Na és itt nem átlagemberek kommentelnek elsősorban, hanem olyanok, akik nemcsak a benzinszagot szeretik, hanem az Ultradermet is :) Ráadásul úgy érzékelem, nem is igazán 17 éves kamaszok elsősorban.

Psziho 2008.03.26. 17:01:47

lanciabacci !

Elismerem hogy rentgeteg lelkes,tehetséges amatőr él hazánkban.

Viszont állítom,hogy a hazai géppark egyik rákfenéje az otthoni kendácsolás.
Egy szerelő /főleg ha maszek/ felel a munkájáért,ha egy általa szerelt önindító fél év múlva beszarik,akkor számonkérhető.

Ha valaki a saját magáét foltozgatja,akkor semmi rizikó,a következő tulajnak úgysem számol el semmivel.
Használhat olyan 'technológiákat' is,ami egy szerelőnek nem megengedett.

/Fémragasztott motorblokkok,spannolt feszítők,gillett-penge hézagolólapka mellé,pillanatragasztó,facsavarok,220-as csokik stb./

Psziho 2008.03.26. 17:04:21

lanciabacci !

Egyszóval,van hogy a tanulópénzt nem ő fizeti,hanem a köv. tulaj!

Gyurma73 2008.03.26. 17:13:15

Hát a régi 190-es Merci kb egy zsiguli bonyolultságával egyenlő.
Egy A Mercinél pl csak a motort kell kivenni,de egy mostani fiat sem sokkal jobb.Szeritem a Kele sokkal olcsóbb mint a fer-vill.

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.26. 17:17:48

Kösziönöm, ugyanez vár rám, csak olaszban. Jó lesz :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.26. 17:33:44

Iki, behalt a Maser indítója?

BTO 2008.03.26. 17:39:18

Psziho!

csak ne védd a mundért!

vagy mégis???

de vannak trehány mesterek is.

én ezért hajtom mindig az adott autom javitási könyvét.

igaz vezérmüszijjat nem állok neki cserélni,de majd minden mást megcsinálok én is sk. mint hogy lehuzzanak a "szakik"

BTO11 2008.03.26. 17:42:14

Psziho!

ne védd már a mundért!!

vagy mégis???

jó a cikk!

jómagam ezért hajtom fel mindig az aktuális autóm javitási könyvét.

na azé vezérmüszijjat azt nem állok neki csereberélni ,de sok mindent magam csinálok.

Csikós Zsolt 2008.03.26. 17:49:52

babakocsis kismama:
a balatoni házunk mellett csak fű van. esetleg terítsem le legközelebb nejlonnal? a kocsit meg egyébként a budapesti garázsban szereltem, csak egy régi képet tettem be az autóról kívülről, hogy legalább látsszon, miről van szó. Mellé...

Csikós Zsolt 2008.03.26. 17:55:55

SsPL71:
15 ért egy nemtommilyen használtat kaptam volna, márpedig pár évig nem akarok megint ebben az autóban önindítót szerelni. 11 ezerért meg most tök jó mindene. Szerintem inkább az utóbbi.

Csikós Zsolt 2008.03.26. 17:57:52

KuKori:
Hű de jó kis hekkelés! Legközelebb kipróbálom!

Csikós Zsolt 2008.03.26. 17:59:39

EM:
Alfa nemromlel :-)))

Csak kuplungcsúsz, de legalább nemfogyasztsok.

Csikós Zsolt 2008.03.26. 18:02:05

Zajcev:
sajnos a garázsajtótól (lamellás) nincs sok hely már felfelé. Emeltem, bakoltam, máshogy el se fértem volna alatta.

Psziho 2008.03.26. 18:08:58

BTO !

Akit lehúznak a szakik,az rossz helyre jár!
Ez akkoris egy szakma,én sem állok neki falat glettelni,mert akkor 10 évig nézegethetem a görbe falat.

Ha mindenki a saját szakmáját űzné,akkor nem lenne ilyen toldott-foldott az ország,a pénz meg csak körbejárna!

Ennyi!


Csikós Zsolt egy üdítő kivétel,aki azért van,hogy erősítítse a szabályt!

Cukor 2008.03.26. 18:24:32

Hát igen ebben az egész otthon szerelésben az a legszebb amikor a legegyszerűbb dolog szívja az embert. Tudom van benne gyakorlatom! De ha valami sikerül az jó érzés és mindig én nyerek nem az autó.

tucci 2008.03.26. 18:29:15

szerelnek szerelnek de mint én analfbéta

azt sem sikerült kihámoznom h mit szereltek

mi romlott el és mit javítottak meg...

miért nem dácsia lógánt szereltek?

Hegedűs Gergely · http://hegemicu 2008.03.26. 18:31:48

Hali!
Magam is szeretek bütykölni,vagy mondhatnám azt is,hogy már lételemem a heckelés.
A multkor raktam fel a nyári gumikat és ápoltam le a téliket, mivel jó idő volt még nem volt kedvem hazamenni ezért fogtam magam és kipiszkáltam a kavicsokat a téligummákból.A 4ből majd' félkiló kijött.
Tudom ez már nem normális dolog, de igényeltem a babrálást.

GG 2008.03.26. 18:59:34

zárTszelvény

Robi 2008.03.26. 19:02:33

jó , cikk végre valami mindennapi probléma...

Én is így csinálom de már rutinosabban, 100.000-et lehet spórolni! Inkább egy jobb nagyobb autó és házi szerelés mint egy új kis fapados suzuki...

gratula

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.03.26. 19:16:17

Én legalább az "elférek alatta" problémát megoldottam azzal, hogy terepjáróm van. :)


De én is belemegyek mindenbe, rugót csereberélek, terepváltót, kardánkeresztet, olajkartert, olajszivattyút takarítgatom el, gyújtáselosztót szedem darabokra kitakarítani, beállítani szépen, féltengelyt cserélek, difit hézagolok. Csak nincs garázsom, úgyhogy ezeket mind-mind a ház előtt az utcán csinálom. :-DD

Várom is már, hogy jó idő legyen, mert ki kéne cserélnem az első rugókat, kicsit összeültek lassanként.

harcsaparcsa 2008.03.26. 19:59:38

Hehe... gratulalok a poszthoz, izgalmas volt, ez feledteti a Totalcaron az utobbi Kadettes cikket mert az iszonyu gyenge volt.

Udv, Harcsa

robika 2008.03.26. 20:13:31

Jahh uraim..ez egy Mercedes még az igazi fajtából...:D
Az enyémnek is így néz ki a motortere.
Az utolsó autó,aminek a gyártásánál az autógyárak azt gondolták,az a jó,ha nem romlik el.
Aztán szépen lassan rájöttek,hogy akkor nem lesz miből élniük,ugyanis ha az autó nem romlik el,nem cserélik ki,és nem tudnak alkatrészt eladni hozzá...
Így az nem bolt.
Olyat kell csinálni,ami max 5 évig üzembiztos,vagy addíg se..

Bömös 2008.03.26. 20:14:19

Akkor most jó az öreg presztizs autó, vagy inkább a három éves suzuki?
Amúgy gratula! Ilyen cikket többet is olvasnék.

kuncogo · http://kuncogo 2008.03.26. 20:27:23

Noha az alkatrészvásárlás csak egy kis porszem a jó történetedben, nem ártott volna a kollégát megkérdezni a fényképe közléséről!
De a cikk azért tetszik és jó!

Csikós Zsolt 2008.03.26. 20:38:00

kuncogo:
a vásárlásnál mondtam neki, hogy blogba megy, szólt volna, ha ne. Aztán odébbálltam, matattam a géppel, élesítettem, vakuztam.

kkn 2008.03.26. 20:49:07

De rég csináltam ilyeneket...
Amikor kuplungcserénél elfelejtettem, hogy a váltóban olaj is van, és féltengelykihúzás után kifolyt egy csomó a betonra, faterom örült neki.
Most leginkább szerszám, és hely híján nem csinálok ilyet.
Szerencsére már felnőttem, és környezettudatosság is szorult azóta belém.
Így már nem cserélek olajat természetvédelmi területen, a régit a fűbe folyatva (egy év után is folt volt ott).
Meg nem cserélek termosztátot a kisutcában, csepegő esőben, a csatorna nyílás fölé állva, hogy az nyelje el a kifolyó régi fagyállót.
Ezekért ma már nagyon szégyenlem magamat. Akkor az albérlet miatt nem volt hol csinálni, ha jött egy autó, félre kellett gurulni, tükörrel a falra, hogy legyen mellette hely.
Ma már van kolléga, akihez elmehetek az aknára. Viszont a kannákba gyűjtött olajat már el kellene vinni valahová.

[] (törölt) 2008.03.26. 20:51:53

"És a belső fogaskerék-koszorú műanyagból készült. Már 1986-ban is. Ejnye Mercedes."

...és HUSZONKÉT év alatt szétment. Botrány! Mekkora hulladék ez a Mercedes!

Petya 2008.03.26. 21:00:37

Na ugyanezért szerelgetem én a család autóit, az időmet nem sajnálva, gépészmérnök létemre.
Hajrá, csakígy tovább!

Cserkész 2008.03.26. 21:01:30

Szia Zsolti!

Grt a cikkhez, jó az ötlet és a tartalma is!
Én is youngtimerezek, 26 éves VW Santana-m van, én 22. Nem csak hajtani szeretem az autókat, hanem javítani is.

Legközelebb a hengerfejtömítést és a benzincsöveket cserélem, esetleg azt a kellemes napot is meg lehetne zenésíteni a honlapon, ugy látom igény van az ilyen jellegű írásokra!

Jó minkát mindenkinek,
Bence

Csikós Zsolt 2008.03.26. 21:31:51

kkn:
a nagyobb MOL-kutaknál van veszélyeshulladék-lerakó, én oda szoktam vinni az olajat, higítót.

Edelweiss:
de az állólámpásé 35 év után se döglik be... és abban nincs se bolygómű, se műanyag :-)

Csikós Zsolt 2008.03.26. 21:39:28

Bence:
beküldöd, egy jó szöveggel, képekkel illusztrálva, biztos kitesszük.

GGG77 2008.03.26. 21:39:51

100%-os poszt!

Csak azt ne a mondd, hogy amatőr vagy.

Én autóval kapcsolatban max kerékcsere, két balkezem van, plusz utálok bármit is szerelni.

GGG77 2008.03.26. 21:46:00

Pszicho!

Nálunk nem úgy keresnek az emberek, mint Németországban. Ott persze, hogy a tulajok töredéke kúszik az olajban, ha bedöglik valami viszi a szervízbe. Ahol TÉNYLEG minőségi szolgáltatást kap, nem úgy mint nálunk, sok helyen...

Cserkész 2008.03.26. 21:46:52

OK.

Hamarosan.

Bence 2008.03.26. 22:20:25

Szerintem az akku negatív tönkjéről kell eltávolítani a sarut, amennyiben a negatív a testkábel!

robika 2008.03.26. 22:37:53

Mindegy ,hogy honnan veszed le,de valóban a negatívot illik előbb.
És igen..a negatív a testkábel mindíg.
A cikkben nekem az tetszik hogy más is meglátta,micsoda megdöbbentő dolog,hogy valami 22 év után így tud kinézni..hát még ha tudná,hogy mennyi van benne..

all ex 2008.03.26. 22:44:27

amit az ember meg tud csinalni sajat kezuleg azt csinalja is meg. Szerintem Magyar.inkabb alkatresz cserelok vannak, keves a jo szerelo,speciel marka szervizekben.Tisztelet a kivetelnek

nagyi 2008.03.26. 23:04:02

Gratula,
több szempontból is nagyon helyeslem ezt a cikket:
1. az, aki a sajtóban véleményt alkot az autókról, nem árt, ha már maga is megbontott ezt-azt az autóján
2. nagyon jó látni, az ilyen precíz munkát
3. egy szerelő ugyanilyen precízen megcsinálta volna?
4. az ilyen régi autókat szerelni nem mindig nyűg - van benne egy adag szórakozás, és ahogy írtad, diadal is, kicsit szembeszáll az ember az idő múlásával, főleg ha az eredmény a gyári állapothoz mérhető - egy ilyen kaliberű autótó visszakapod mindazt, amit ráfordítasz, azt az időt és a relatíve kevés pénzt az utolsó fillérig ki tudod belőle autózni (másképp van ez egy újabb autónál)

Amúgy én is utazok ebben a sportban, talán annyival nehezítem meg magam dolgát, hogy mivel nem veszek ki szabadnapot, hétvége pedig a családé - marad az éjszka szerelgetésre.

MÉG TÖBB ILYEN CIKKET AKAROK!!!

nagyi 2008.03.26. 23:09:25

ja, kicsit mániám a youngtimer, engem egy 23 éves audi 80-as boldogít, most gondolkodok egy hasonló korú bömösben

Rocko- 2008.03.26. 23:19:31

gratulálok Zsolt, jó egy szerelés lett. bár a szakszavak felét nem értem. :)
a többit meg elmondták/megkérdezték a többiek.

Psziho 2008.03.26. 17:01:47
"Ha valaki a saját magáét foltozgatja,akkor semmi rizikó,a következő tulajnak úgysem számol el semmivel."
hát azért talán ott van az embernek a fejében, h autót szerel, szóval ha elbassza, akkor minimum az ő/családja életébe kerül.
na meg igyekszik jól megcsinálni, nem akar vele mégegyszer szopni / erre áldozni. persze ez alól kivétel az eladás előtti kendács, de ugye az eléggé más terület.

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2008.03.26. 23:34:10

Zsolt, ez szép írás volt, kifejezetten élveztem. Pedig messze nem vagyok szerelős, az olajat meg nem bírom. ;]

dexter: A kispolákról nem akarsz összedobni egy hogy készült írást? Szerintem sokakat érdekelne. ;] (Már ha az a dexter vagy, akire gondolok, de 10:1 arányban merem fogdani.;)

vancello · http://vancello.hu 2008.03.27. 02:43:45

Húúú, ez nagyon tetszett, még több ilyen posztot!!! :-)))

Ciri 2008.03.27. 04:10:43

Le a kalappal !!
Ismét egy jó post !

A mi garázsunk ráadásul olyan okosan lett megépítve, hogy a belmagassága az ajtónál 2m volt a végében pedig kb 130cm (egy "picit" lejtett)

Most eszembe jutott, hogy hányszor káromkodtam én is szerelés közben...

Ciri 2008.03.27. 04:50:30

Ha Rácz úrnak csak tized ennyi köze lenne az autókhoz és csak fele ennyire szeretné őket, akkor sokkal szinesebb,tényszerübb és elfogulatlanabb cikkeket írna!

Lehet tanulni a Csikós kollégától !

Ciri 2008.03.27. 05:55:08

Tényleg Zsolt!

Mit kaptál ajándékba a párodtól?
Finom vacsit? Finom mást?

Vagy talán ezt:

Na végre már, hogy megcsináltad, ideje volt már te léhűtő !!!

Hehe

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.03.27. 06:05:37

Ma sem múlt el nap szerelés nélkül.

Haverom Range Roverjét felvittem Csepelről a Pilisbe. Múlt héten lettek cserélve a hosszlengőkarok (jó, hogy semmilyen más lengőkar nincs az egész autóban, össz-vissz 4db hosszlengő, és jóccakát) nagy szilentjei, mert a hosszabb rugó, és a hosszabb lengécsillapítók miatt jóval magasabb lévő kasztni gyakorlatilag félévente-évente nyírja ki ezeket a szilenteket. Iszonyú nagyot lép az autó, és hát rommácsavarodnak azok a gumik, szétszakadnak cafatokra 4-5 vadabb terepezés után.

Na de szépen ki lettek cserélve, voltunk is vele már terepjárós melón is, hibátlan volt. Beröffentem a gépet, elindulok, hű mondom, de furcsa... Aztán amikor a Lágymányosi hídról nemes egyszerűséggel kis híján a Dunába estem az autóval, akkor azért mondom megállok, alánézek, mi van ezzel már, mert ez kicsit túlzás, na.

Gyakorlatilag a hátsó hidat három dolog tartja a helyén. A két darab hosszlengőkar, és egy bazinagy gömbfej (nagyobb, mint az öklöm) a differenciálmű tetején, ami egy A formájú kerethez csatlakozik. Az A keret tetején van az alváz. Namármost, a gömbfejen ugye jobbra-balra billeg a híd, amikor oldalvást lépked a futómű, akkor dolgozik a gömbfej, meg egy picit berugózáskor. Ezzel nincs is semmi baj. Gyakorlatilag hosszában a két lengőkar tartja a hidat. Na, ha ezeknek a szilentjei ki vannak nyúvadva, akkor tud olyat csinálni az autó, hogy gázadásra jobbra csavarodik az autó hátulja (gyakorlatilag az alváz alatt a kardán eltekeri a hidat az autó hossztengelyéhez képest egy kicsit), gázelvételre, meg főleg fékre meg épp ellenkező irányba billen az egész. Gyakorlatilag a hátsó híd jön-megy az autó alatt, és közben fordul is... na, szóval vicces élmény tud lenni, főleg ha még közben kanyarodni is köll. :)

Alá is ugrottam, aztán láttam ám, hogy a jobboldali hátsó lengőkar elején a csavar nemhogy laza, de épphogy nem esett le a menet végéről. Nagy, 24-es önzáró anya, az szorítja meg a szilentet, van vagy 5 centi menet, amin végig kell tekerni, mire van valami. Na, az anyának az önzáró része is már le volt tekeredve, épphogy két-három fordulat fogta még a helyén az egészet... Még jó, hogy minden Land Roverben van szerszám bőven, úgyhogy gyorsan meghúztam az egészet, bár érzésre meg lehet szakadva az anya, meg az önzáró teflon is ki van benne dögölve, úgyhogy szép óvatosan felballagtam a Pilisbe vele, és a haverom lelkére kötöttem, hogy holnap húzzon el a Fabory-ba, és vegyen új anyát oda, aztán húzza meg jó bivaly módra... :)

antianti 2008.03.27. 06:18:47

Ó régi szép idők!Simson dugattyú csere alkalmával -10 fokban henger le /4tőcsavar/ az utolsó beleszakadt a blokkba.Biztos a hideg is szerepet játszott.Orbitális szívás /age 14/-kifúr kiteker,OK!Dugattyú,tűgörgőkosár,csapszeg pikk-pakk.Henger fel indítás, eufória!Fél perc alapjárat után kraschhh!Utólag kiderült a műanyag tűgörgőkosár a hidegben rideggé vált, szétesett, az egyik görgőt a leömlőcsat.nál a dugattyú belesajtolta a hengerfalba!3.feljav. méretre fúrás sem vette ki.Májer letör.Új Henger 500 HUF,Szimó penge.Az élet szép!!!-Hasonló örömöket a mai teenager csak moziban élhet át!Kicsit sajnálom őket!Egy 69-es

csiky944 2008.03.27. 06:41:52

Antianti én újabb kiadás vagyok,mégis átéltem ezeket :D

Rocko- 2008.03.27. 07:40:34

Tie 2008.03.27. 06:05:37
driftelő Range. most miért kellett elrontani haverod mókáját?! ;D

Tamás 2008.03.27. 09:22:40

Bátyám hétvégén a Rönó Traficban cserélt hátsó (tárcsa)fék betétet.
Miután leszedte a kereket (1 óra, mert a gumis úgy megtépte a csavarokat hogy a 2m es csővel is nehéz volt megoldani) és kiszedte a betéteket akkor történt valami furcsa: nem tudta visszanyomni a dugattyút az alapállapotra. Kiderült hogy Rönóéknál egyben van a kézifék és az üzemi tátcsafék. Egy elmés szerkezet oldja meg az utánállítást, ezért nem lehet visszatolni egyszerüen. A vége az lett, hogy leszedte a féknyerget és átnézte, mire rájött hogy hogyan lehet visszatolni. Az egész nem volt több mint 3-4 óra+ 1 doboz fékfolyadék. Na meg persze 3 napig állt miatta a gépsárkány, mire kedve lett újból összerakni és persze kellettem én is a légtelenítéshez :). Én Mercinél ezt a műveletet 20-25 perc alatt csináltam meg, és áldottam az égieket hogy nem Rönóm van. Bár a franciák mindent másképp csinálnak, nagyon érdekesek a megoldások egy német autóhoz képest. Teljesen mint a Kínaiak, mindent -viszonylag vékony- lemezek ide-oda hajlítgatásával akarnak megoldani, illetve azért hogy 20 eurocentet megspóroljanak képesek bármire. Pl a tolóajtó sinjénél -szinte- minden gyár -még a koreaiak is- rozsdamentes acélt használnak. Rönóéknál nem, ott leszinterezik a lágyacélt aztán szívjál vele 3 év múlva, mikor elkezd lepattogzani. Tanulság: szerintem ne vegyetek garancia időn túli Rönót, mert minden silány benne :D.

apamacko 2008.03.27. 10:37:39

Csikós úr gratula !

"Még jó, hogy kopasz vagyok, nem okoz presztízsveszteséget az Ultra-dermmel való fejmosás."

Ez volt a legmosolygósabb rész :-))

Ja az a műanyag bolygómű azért félmillió kilóméter alatt dolgozott párszor OK.
A állólámpa még 20 évvel korábbi gondolkodásmód eredménye !

A csavarbehajtómban is ilyen van csak azt ki lehet dobni.

Az utolsó "jó" melóm Escort biztonsági öv csere hátul + kormánykapcsolók + szelepállítás + az egész utastér ülések szőnyeg ki-be lakatolás miatt na ott voltak elszakadó patentok stb.!

apamacko 2008.03.27. 10:40:46

Az én nejem is amúgy a fent említett kategória.
"És miért kell közben káromkodnod ?"

Na itt szoktam végleg kiakadni és megkérni a páromat hogy távozzanak a garázs közeléből főleg ha nem akarja ő sem hogy a kics lányaim megtanuljanak idejekorán cifrán káromkodni !

lanciabacci 2008.03.27. 11:49:08

Psziho,
véletlenül sem szeretném védeni a szakbarbár és lelkiismeretlen kendácsolókat. A saját szakmámban is van belőlük éppen elég, akiktől frászt kapok dettó. Az autót (motort, robogót, görbe falat stb.) tisztelni kell, csak az álljon neki, aki tudja mit csinál. Én csak annyit akartam hozzáfűzni a mondandódhoz, hogy azért nem minden otthoni szerelő sík hülye, csak róluk nem derült ki hogy nem azok, mert utána nem kell szervízbe vinniük az autót :) Te sajnos éppen azokkal találkozol nap mint nap, akik a másik fele. Különösen horror lehet egyébként a motoros-robogós metszet, mert azt főleg tinik hajtják, akik ugyan még egy bicaj fékét sem tudják beállítani, de azért persze bárminek nekiesnek. Egy részük azonban talán tanul is ezekből a hibákból később.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.03.27. 12:52:06

Ettöl férfi az autónörd férfi. Azt a sikerélményt, ami egy ilyen beavatkozás nyújt, nem nagyon lehet elmagyarázni egy nöi hölgynek.
Nekem az élmény kicsiben jut, hiszen ha Herr Csikós távol áll az autószereléstöl, akkor én egy másik naprendszerben vagyok, de a müszerfal izzóinak kicserélése, a CD-váltó kábelének szakszerü végigvitele és hasonló jelentöségü dolgok megoldása már-már felkelti bennem az ösférfi ösztönöket. Ilyenkor majdnem elindulok mammutra vadászni.

Pal924 2008.03.27. 13:12:43

Jó látni, hogy vannak még önszerelők. (: Amit tudok én is magam csinálok.(Bár nem igen értek hozzá, de tanulgatok)
Tiszta jó, Cserkész olvasó társam szintén Bence . (: 23 vagyok, egy 77-es 924-el élem hétvégéim. (Túvagyok ilyenek mint motor ki-be, hengerfej le-fel,+ apróságok.)
Üdv.
Ja és ténylegjó lenne több ilyen szerelgetős szét-össze cikk.

Pal85 2008.03.27. 13:20:38

Hupsz. Pal924- ként írtam az előbb. Elrontottam, Pal85-a nickem. Ugyan az vagyok. (:
Amúgy 5 éve én hajtom a gépet, és még nem esett szét, tehát jó vagyok. Azért a szerelékor megmaradt csavaroat gyújtöm, hátha egyszer rájövök hav valók. (:

Sopánka76 2008.03.27. 13:22:32

Ez igen! Pompás post!!
Teljesen átérzem! Megmagyarázza, egy egyszerű termosztátcsere miért kerül másfél órába! :)

Sopánka76 2008.03.27. 14:01:46

S az ember a végén fülig olajos, minden ízülete sajog, de a szeme csillogása mindenen átragyog.

merci_fun 2008.03.27. 16:03:53

Sziasztok!
Örülök, hogy ilyen cikkek is napvilá-
got látnak!
Tisztelt Csikós úr!
kocsijukról azért is szivessen olvastam, mert Nekem is hasonló, 190-es mercim
van, kicsit nagyobb motorral (2.5 TD)
Ezek az autók elnyűhetetlenek, de oda
figyelést igényelnek. Minden tiszte
letem a magáé, hogy így ért ezekhez
meg feltételezem más 4 kerekű jószágok hoz is!

Remélem felesége hálás volt, hogy ilyen
hatékonyan és olcsón rendbe szedte a kocsiját!
Ha teheti gépkocsijáról számoljon be
időnként, szerintem minden jóérzésű
embert érdekelne.

Köszönettel: Péter

Psziho 2008.03.27. 18:28:58

lanciabacci!

Gyönyörűen összefoglaltad a lényeget!

Lehet otthon bütykörészni,de csak türelmes,értelmes férfiembereknek való erőpróba ez.

Olyan mint a keresztrejtvény vagy a puzzle,a szenvedést élvezi benne az ember,még ha értelme igazából nincs is.Erősítí az önbecsülést.

És talán segít kicsit tisztelni is a másikat,aki napi 8-10 órában ezt csinálja,mert ebből él.

Mert neki sem a legyek hordják össze!

mazsola 2008.03.27. 22:21:52

én utoljára egy szivar audin szívtam: fűtőradiátor csere ügyén... egy napom ment rá! másodszor (másik kocsin) már nem vállaltam rábíztam a szerelőre. neki három napig ott volt a kocsi... szerintem ez csak odafigyelés. ahhoz amiket nem értesz (vagy nincs eszközöd pl nyomaték kulcs) nem nyúlj hozzá! az olajcserét már én is szerelőnél csináltatom lusta vagyok a fáradt olajat elvinni kiönteni meg snasz, de pl a vezérműszíjat simán kicseréltem és nem is törtek el utána a szelepek. igaz az audi 100 szivar is egy békebeli darab. én tisztelem azokat akik ezt napi 10 órában nyomják de amikor olyan rezsióradíjjal számol amit építőmérnök létemre nem tudok érvényesíteni kicsit ideges leszek! bár lehet hogy az érdekérvényesítő képességem gyenge!
amúgy igen tetszik, hogy nem csak írni hanem önmagukat összekenni is tudnak! én a saját szakmámban is azt élvezem hogyha valamire azt mondják nem lehet én meg tudom csinálni!
Irány a mamutok!

Fitz 2008.03.28. 08:57:20

Azért nem vagy Te olyan amatőr, mint állítod. :P

Viszont ez egy igazi jó Belsőség cikk, ilyet még sokat!
Gratulálok.

kefete 2008.03.28. 23:16:21

Én autóelektronikai műszerész inas vagyok, kollégáktól sokat tanultam, és Csikós mester javítása egész jó volt.
Mi a perselyeket mindet cserélni szoktuk, általában a bendixet, szénkeféket is. Rossz bolygóművel még nem találkoztam, de mondjuk általában nem 22 éves autók jönnek be hozzánk. A kommutátorszeleteket (ahová a szénkefék érintkeznek) fel szoktuk csiszolni, illetve a közöttük lévő koszt kitakarítjuk egy fűrészlapból köszörült szerszámmal. Ha nagyon egyenetlenül kopott, akkor esztergán szoktuk visszaállítani a henger alakját. Ha céges autóról van szó akkor ott mindent cserélünk, mert nagyon fontos az üzembiztonság. Ha magánember kéri a javítást, akkor pedig az ő kívánságának megfelelően, van hogy csak a legszükségesebbeket cseréljük.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.03.29. 07:10:15

biker, a trisós víz amúgy zsírokat, zsíros lerakódásokat szokta oldani.

Pl. öreg, a fagyállótól elragacsosodott hűtőrendszert szoktak vele átmosni.

hege 2008.03.29. 18:01:39

Ez szép munka volt és ismerős is...csak Moszkvics Alekoval....:)) Gratula!

T-boy (törölt) 2008.03.29. 23:06:27

Gratulálok és irigylem kedves Uram!
Mióta eladtam 78'-as 123/200d Mercimet
nem volt se hasonló élményem,se kényelmes
AUTÓM.

Kata 2008.04.12. 19:40:25

Keresek jeep cherokee 2.1td renault espace motor. Ha tud segíts vagy műszaki leírás az egész autórol.Hol található mien cimen?
Jó a cikk:) :P
Köszi Kata

BLESLIUS 2010.01.21. 21:43:51

GRATULÁLOK!
TÖKÉLETESEN LEÍRTAD A DOLGOKAT,TELJESEN ÁTÉREZTEM A SZERELÉS FIZIKAI ÉS LELKI PROBLÉMÁIT.A DOKTOR BÁCSI PEDIG RÉGI VESSZŐPARIPÁMAT IGAZOLJA:A KÉZÜGYESSÉG SMAFU,MINDEN AZ AGYBÓL INDUL!(HA NEM ÍGY LENNE,MÉG OTT FITYEGNE AZ ÖNINDÍTÓ A MOTORHÁZBAN ÉG ÉS FÖLD KÖZÖTT.AKI PEDIG A KÖZÉPSZERŰ AUTOMATA KÁVÉT MEGISSZA,NEM ROSSZ EMBER,AHOGY AZT FENTEBB VALAMI ÓBEROKOS(PSZIHO) ÍRTA,HANEM EGYSZERŰEN TUD ALKALMAZKODNI.AZ ALKALMAZKODÓ KÉPESSÉG PEDIG MAGA AZ INTELLIGENCIA!
NAGYON ÉLVEZTEM,MOST MÁR VIDÁMABBAN ÉS NAGYOBB ÖNBIZALOMMAL ESEK NEKI 1992-ES RENAULT ESPACE (DISEL) ÖNINDÍTÓ JAVÍTÁSÁNAK.CSAK HÁT AZ UTCÁN,MERT NINCS GARÁZSOM,ÉS MÉG VAN EGY TÍZ-HÚSZ CENTI HÓ IS.DE MAJD ALKALMAZKODOM!
MÉGEGYSZER GRATULÁLOK,ÉS KÖSZÖNÖM EZT A PÁR KELLEMES PERCET!
BLESLIUS