A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya

  2008. március 25. - Péter Anna Címkék: dizájn dacia moszkvics pininfarina

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

 

A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A dögös hoszteszek és a még dögösebb látogató csajok olyan mocskot alkottak a női wc-ben, amit lecsempézett keretek között ritkán látni. Nem a takarítással volt a gond. A takarítónő igyekezett rendet tartani és két söprés között elmondta, nem tud elég gyors lenni a műanyag palackok, redbullos dobozok és a gusztustalan mindenfélék áradatának kezeléséhez.

Az optikai tuningot sem tudom értékelni, még nem láttam olyan járgányt, ami jobb lett tuningolva, mintha szalonállapotba küldték volna vissza. Nem szeretem a tuctucot sem. Hangosan pláne nem. Elviselhetetlen hangerőn pedig kimondottan zavar.

A pavilon elhagyása után, zúgó fejjel kigurultam a parkolóban álló sufnituningolt autók közül és a motor kedves hörgését hallgatva, a lehető legnagyobb csendben elindultam hazafelé. A kerítésen kívül parkoló autókat nézegettem megszokásból, néha csendesen röhögve egy-egy gagyi morcosításon, vasalódeszkán, amikor megláttam ezt, és helyreállt a lelki békém.

A szépen kicsinosított szoci gépek a piaci értéktelenség miatt különösen kedvesek szívemnek. A klub honlapján rákerestem, hátha meglesz ez a 2140-es, de csak egy ikertestvért találtam, ami az új típus ritka, első szériás egyede. Akkor lehet, hogy ez is 1976-os. Moszkvics-nörd végképp nem vagyok.

De majd bekommentel egy Moszkvicsos és megmondja.

A szép piros autó gyanúsan jó arányai és finom részletmegoldásai nem az ingerszegény környezetben nagyot villantó elvtársak érdeme. A Pinifarina tervezte 408-as hatása két típussal később is vastagon érződik rajta. Az 1964-ben vásárolt formaterv 1988-ig tartó közvetlen hatása egyedülálló érdekesség lenne, ha nem valami hasonló történik a Dákóval.

 

 

A műgyanta váltógombhoz nincs mit hozzáfűzni, zseniális és csodálatos apróság. De ettől a kedves részlettől függetlenül is elismerés a tulajnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9394697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.03.25. 17:59:03

egyértelműen ennek ürölök legjobban mind közül amit eddig fotóztatok.
ilyen szép állapotú madarat már ritkán látni.
váltógomb rulz, még kis ólomautó kéne bele.

Humphrey 2008.03.25. 18:12:21

gyerekkoromban a moszkvicsnál már nem volt lejjebb. még a wartburgnak és a zápónak is több tisztelet járt.
és igy, ilyen szép állapotba hozva (tartva?) mégis mennyire szimpatikus darab. Anna, a só legjobb posztja.
Éljen a szent őrület!

ommm 2008.03.25. 18:28:48

hááát, azért a moszkva szerintem elég elfogadott járgány volt, főleg a 408-as.
sokat kibírt az, warnyú zapó már sehol sem volt, mikor ez még ment.

madbalee 2008.03.25. 18:30:48

Szép példány, és jó Anna post;)
A legelső képen milyen morcosan néz a Moszkvics, nagyon tuti:)

Pogácsa 2008.03.25. 18:31:26

Egy TUNING show-ra miért megy ki egy TUNING gyűlölő stáb? Mocskolódni? Mert azt megtehetik máshol is.. Vagy rombolni az esemény renoméját egy igen látogatott weboldalon? Vagy szimplán mert "mi mindent jobban tudunk?"
Nagyon rosszul jön át ez a tudósítás halom az olvasónak. Teljesen lecseszve érzi magát az az ember, akinek netán tetszik vmeik épített gép..
Mi van akkor ha egy hűséges olvasónak a 30 éves moszkvics heylett épp egy "porigültetett morcosított turbóhuszár" tetszik? Húzza le magát, mi? ejjj

madbalee 2008.03.25. 18:33:39

Az üléshuzat is nagyon komoly. Olyan 80-as évek piknikezésének pléd desginja:))

madbalee 2008.03.25. 18:36:29

Pogácsa: ha nem tetszik, nem kell olvasni ennyi. Nem lehet, hogy másik oldalon kellett volna keresned a tuningshow közvetítését? Mondjuk tuning siteokon biztos más megközelítések láttak napvilágot.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.25. 18:38:24

Pogácsa: akkor nem ide jön, mert normális embert olyan ritkán érdekel. amugy szokott lenni olyan is, ha rendszeres olvasó lennél tudnád, mellesleg nem erről szól ez a blog, olyat lehet nézni eleget youtube-on meg carstylingon.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.25. 18:40:08

ja és én speciel nem vagyok tuninggyűlölő ahogy te mondtad, csak egyszerűen mindenkinek megvannak a maga határai, 1-2 irányzatot kifejezetten kedvelek, de nem azt amiről a carstyling meg a tuningshow-k szólnak, nem az hülyeség, felesleges kivagyiság...baszottnagy müanyag toldatok és hülye színek nélkül is fel lehet hívni egy autóra a figyelmet.

G'Ryza K Gaeles 2008.03.25. 18:43:39

Huhh... megerősítést nyertem... nemcsak én nemszeretem az "épített gépeket". Szép Moszkvics kéne, bár a váltógomb ütős a kagylókkal:D

StationW 2008.03.25. 19:08:10

Jó napot!

Errőla kagylóról jutott eszembe, pár hete Soltvadkerten láttam egy tunnning samarát, abban kéremszépen a váltóbot kompletten egy fából kifaragott részletgazdag ágaskodó kobra volt, mintegy 40 cm hosszban. Sajna nem volt nálam gép....

AZLK 2008.03.25. 19:20:25

Anna, minden elismerésem!

Ez még AUTÓ volt, emberléptékű, szerethető, utálható, de mindenképpen érzelmeket ébresztő, és barkácsolható. Kettőt fogyasztottam el fiatalkoromban, be szép is volt!
Mennyi erdő, szántó volt vele!:-)

Az eredeti körte váltógomb szerintem jól kézre eső volt. Ez elég gagyi.
Külön tetszett a műszerfal sarkán lévő utastérvilágítás.

köpcöspapa 2008.03.25. 19:29:37

Remek gép!!!

Nekem valahogy mindig úgy tünt, hogy ezeknek az orra felfelé áll. Tényleg így van?

szerintem ez a zapóval nem hasonlítható össze, meg a ladával sem. Az előbbinél autóbb autó, az utóbbiból nem ekkora kuriózum egy ilyen sakálpiros csodaszépség

w a s d 2008.03.25. 19:30:42

Nekem mindig az jut eszembe a Moszkvicsokról, amit apám szokott mondogatni, hogy a 408- ast ő mekkora szuper autónak tartotta régen, pl. azért, mert már akkor rádió volt bennük szériában.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.03.25. 19:30:53

PONT ilyenünk volt.
Igaz, eredetileg ékszínkék, ritka darab, de nővérkém porrá zúzta az elejét (minek az erő, ha nem uralod! ), és utána ilyen "Moszkvicspiros" lett.
Imádom.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.03.25. 19:32:47

Ha a dísztárcsa gyári, akkor erősen 70-es évek, később ugyanis ez nem járt, csak krómozott kerékközép-kupak.
Aztán kicsivel később műanyagsarkos krómlökös (mint a Trabantnál), kései 80-asokon pedig már nem volt feketére fújva a hátfalon a krómkereten belül.

levi96 · http://www.scirocco.hu 2008.03.25. 19:36:07

StationW! Keresgéltem kobrás váltót ,de csak ilyet találtam...:) Azért ezek se semmik,van ami nem gyógyúl ki a divatból...
wiseguycustoms.com/

AZLK 2008.03.25. 20:04:17

A '7x-eseken volt hátul jobb oldalon, a tolatólámpával szimmetrizáló krómozott öntvény "1500" felirat. Ezen már nincs.
Ez szerintem '80-as évek eleje.

fury 2008.03.25. 20:16:15

gyönyörü!!és tényleg,olyan rombolósan felfelé áll az orra mindnek)))pedig orrmotoros))mindig is imádtam a 2140est..olyan stramm benyomást kelt-és a ladához képest(1200,1300)erös is-75LE)))Állat gép.

plac 2008.03.25. 20:31:28

Éljenek a boldog 80-as évek! :-)

Akkor ugyan fikáztuk a Moszkvicsokat, a Lada volt a legmenőbb verda a keleti blokkban, de most ez a régi vas tényleg teccik a sok egybefröccsöntöttműanyagazegész küllemű
mai verdához képest. A tulajnak minden tisztelet, hogy így rendben tartja!

StationW 2008.03.25. 20:51:32

levi!

A gilette-es különösen veretős darab:)))

Csubakka Junior 2008.03.25. 21:00:01

A családban egy rokonunknak volt egy méregzöld színű, és olyan érzés volt benne utazni, mintha majd szétvetné az "erő". A tulaj szerint "kettesben" akár szántani is lehetett volna vele. A családban volt még egy 100-as Skoda, ahhoz képest ez egy limo volt. Ha egyszer youngtimerezésre adnám a fejemet, biztos egy ilyet keresnék.

Humphrey 2008.03.25. 21:18:59

és a tetőtartó!
teljesen stilustiszta darab

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.25. 21:21:11

klasszikus az egész, ugy ahogy van. és a gazdája szeretheti

bgy 2008.03.25. 21:33:59

A nosztalgiázás közepette ne feledkezzünk meg azért arról az apróságról, hogy ezek (a többi szoci járgánnyal egyetemben) a verdák finoman szólva sem voltak a technológia csúcsán. Lelki füleimmel még egészen jól kivehetően hallom a fater/szomszéd/nagybácsi szitkozódását, mert éppen nem indul be, vagy most épp gyengécske a fék, forralja a vizet, beázik, hengerfejes, rozsdásodik, stb, stb, stb. És itt most nem konkrétan a Moszkvicsra gondolok (nekünk egyébként Skodánk volt, de a szomszédnak zöld 408-asa, a másiknak waresze), hanem szocializmus összes csodájára. Az emlékek idővel megszépülnek...
Bár ez semmit sem von le a konkrét járgány Instant Get mutatójából, persze hogy kéne.

AZLK 2008.03.25. 21:46:16

Azt hiszem, itt senki nem állította, hogy ezek műszaki csodák lettek volna.
50-60-as évek színvonala. Viszont elvittek A-ból B-be, mint a mai műanyag gagyik.

A problémák oka sokszor már akkor is, mint manapság, a tulajban keresendő.
Konkrétan volt ismerős, aki nem hallott olajcseréről, hideg motorról, és a szívató is csak egyszer lett kihúzva. Újkorában...

bgy 2008.03.25. 21:48:21

Jóvanna, nem beszóltam, csak hangosan gondolkodtam.

Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2008.03.25. 22:07:49

Itt is látszik, nem a márka számít, hanem az, hogy akinek van valamije, hogyan bánik vele. Még az üléshuzat is kiváló állapotban van, a háromszög zászló külön kuriózum, és kombó szorzóértékkel bír. :)
A motor pedig gondolom szolidan zümmög 140-nél(ültem már olyan wartburgban, ahol a mutató függőlegesen mutatott lefelé, és ott, 140-nél alig lehetett hallani a hangját.. és minden eredeti volt rajta, még a festés is..)
Gratulálok a tulajnak!

Tamás 2008.03.25. 22:37:39

Ejj, de szívszaggatóan ocsmány az a calibra-lámpás A omega az első fotón! Nincs róla több kép véletlenül? A narancsszínű pimpfelnis rettenetre gondolok, amire az irdatlan mennyiségű gittet valószínűleg lőttbeton-technikával hordták fel. A Flórián téren volt egy hasonlóan kifinomult kendács-watrburg régebben, szegecselt műgyanta légterelőkkel, mindjárt előkotrom a képeket.

bobbácsi 2008.03.25. 23:19:44

Akkor talán minek mész ki a kiállításra? Ha úgyse tetszik, meg nem is értesz hozzá?

Krisi 2008.03.25. 23:58:48

Akkor ez most Cult? :)

A mellette lévő Calibra is megérne egy poszt, tipikus példája a ... na jó, hagyjuk, ízlések és pofonok.
De az a sárga felni, ááááááááá, ezt nem hiszem el! Vizuális környezetszennyezés!

Mégegyszer megnézve viszont nem is Calibra, mert 4 ajtós. De akkor mi? Valaki nálam szakértőbb megmondhatná a tutit.

És bocsánat minden tunertől, akit megbántottam, de az a műanyag motorháztető "dísz" most teljesen lenullázott...:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.25. 23:59:21

A váltógomb gyári. Csak lefelejtették róla Moszkvában. De a lengyelek még ezt is be tudták szerezni (pedig a t 72-esben is megvolt a helye, a géppuska to''lto''geto''szerkezetének volt a lényeges része), ko''zvetlenu''l a termelo''to''l. (Vo''ro''s Tengericsillag TSZ, Szocsi.)
Új típus, ez jó!
A beázás szintén gyári, az ilyesmi karaktert épít. Aki ilyenben no''tt fel, annak Afganisztán már csak jelenteni tudott.
Ne értsen félre, a moszkovita nagyon szép, és (pontocska a karikában) KÉNE.

fury 2008.03.26. 00:30:05

Moszkvics---->"Moszkva szülötte"..tényleg ezt jelenti?Régen olvastam valahol)))..volt valahol egy képem,ahol egy ilyennel mennek két keréken)))))sí-üzemmód)))mindent bír,arra született.

Biker 2008.03.26. 07:47:11

Nagytatáméknak volt 30 évvel ezelőtt fehérben. Amikor édesapám mesél róla, sosem felejti el elmondani, hogy ahányszor mosta annyiszor vágta el a kezét a mindenfelé sorjás lemez széleken. Viszont tengerre mindég azzal mentünk. Hátul ketten a tesómmal keresztben aludtunk az úton. Amit sosem felejtek ezzel kapcsolatban, az a 15 évesen is műanyagbűzt árasztó belső. Ez többször is okozta a reggeli/ebéd/vacsora viszontlátását. Egyébként egyszer sem állt meg velünk, mindég hazahozott. A másik, amit errefelé minden moszkvics tulaj tud, az a rossz kanyartűrése volt. Vagyis szeretett élesebb fordulókban a fejére állni, ehhez nem is kellett nagy sebesség. Túl keskeny a nyomtáv és magas a súlypont. A motor meg... hát erősnek erős, de maradjunk annyiban, hogy az olajválság előtt tervezték. Egyszóval az ordas bűzt leszámítva szép élményeim fűződnek hozzá. Tata '88 körül adta el, egy 45-ös Yugó lett az utódja, amit meg már 5-6 éve én hajtok, probléma nélkül. Aki kicsit hozzáértő szociautós családban nevelkedett az tudja, hogy ezeket az autókat figyelni kell, és törődni velük. Ez nem a céges Puntó, amit gyújtasz és már hidegen kitolod a szemét, mert ki nem sz*rja le, meg csattogó motorral is addig hajtod míg meg nem áll. Ezekkel törődni kell, de meghálálják. Persze, egy 190-es merdzsó sokkal jobb volt, de hát abban a világban erre futotta.

Lowtyo 2008.03.26. 09:18:25

Anna, szuper!

Haverom mindíg mondogatta, hogy az öregapjának van egy citromsárga kombi. Sose hittük el neki. Egyik reggel aztán látunk a parkolóban egy citromsárga moszkvics kombit hehér tetőcsomagtartóval. Halálos járgyány volt. Torna óra helyett mentünk is egy durvát a városban vel. Pár kilóméter után kiakadt a hőmérő, az olajnyomás mutató meg elfeküdt, de a haverom szerint ez az apróság nem zavaró, mert amíg nafta van benne (az mondjuk elég gyorsan fogyott) addíg meg. És tényleg. Aztán kaptunk egy defektet, nekiláttunk tornaruhában kereket cserélni a város kellős közepén, de az olajemelő nagy recsegések közepette utat tört magának az utastér felé. Tehát maradt a forró vízzel, olajnyomás nélkül, lapos kerékkel autózás.
Az okostojások kedvéért: Nem, nem szabad így közlekedni, tudom, és szégyeljük is magunkat így 12 év távlatából mind az öten, de mi (prokee nővérével ellentétben) tudtuk uralni az erőt.

agaras 2008.03.26. 10:42:17

rokonságban nekünk is volt egy fehér PIROS bőr vagy műbőr üléses a telekről visszafelé mindig én "vezettem" a keresztfater öléből...

ui: hány fehér karosszériás piros bőrüléses autó szaladgál ma?

apamacko 2008.03.26. 10:42:46

Csodás gép, az ikertestvérét még a dokinak elküldtem de már nem érte meg a poszt-á válást ! :-(

Krisi 2008.03.26. 12:59:30

Ciri: kösz, az lett volna a másik tippem:)

Tamás 2008.03.26. 13:25:38

Krisi: Hát még, ha visszaolvastál volna 5 centit előtte... ;_)

Bál 2008.03.26. 14:22:37

Haha. Egyik vidéki haveromnak volt, papírok nélkül pont egy ilyen piros szörnyecskéje jó pár évvel ezelőtt...Állandóan ezzel jártunk nyaranta ralizgatni:) Egyik melegebb napon gondolt egyet és pár nyisszantással kabriósította... És még csodálkozott, amikor egy nagyobb vakondtúrás dobása után egyszerűen összeroppant alatta a gép:S Addig volt gyereknap. RIP Moszkvics

Toportyánféreg 2008.03.26. 14:38:54

Nekunk puttonyos volt (IZS 2715), a fater azzal szallitotta a javitasra varo keszulekeket (RTV szerelo). Az ocsemmel gyakran utaztunk benne a rakterben a suliig, jo kis gep volt. Bar a rakter eros uzemanyagszagot arasztott, emiatt gyermekkoromban gyakran kerultem a reggeli/ebed/vacsora viszontlatas kozeli allapotba en is.

sima 2008.03.26. 23:36:23

nem egy 2140, de gyönyörű.
vadító, sóskazöld színben. fincsi.
www.hasznaltauto.hu/1916964_moszkvics_412_1974
egy baj van, nem az enyém.

sima 2008.03.26. 23:43:33

ja, és egyik napsugaras délután, láttam egy szintén gyári állapotúnak tűnő narancssárga 2140-et vonulni az andrássy úton.
benne nagyapó svájcisapkában, szögegyenes tartással a volánnál, nagyanyó nagykabátban, szigorúan hátul, jobb oldalon. bólogatós kutya és díszpárna a kalaptartón. komolyan mondom, egészen meghatódtam, hogy ilyen szituk léteznek még. öreg hiba, hogy nem volt nálam apparát.

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2008.03.26. 23:53:08

Ha mint autó nem is, de műtárgyként instant get.
Kicsit megnyugodtam, mert az első képen azonnal a Moszkvicsot szúrtam ki. ;]

Dörmi06 2008.03.29. 16:56:20

3 barátommal vettünk egy ilyen 2140-est 40ezerért egy Suzuki kereskedőnél. Ki volt vonva a forgalomból, de ez minket különösebben nem zavart. Ütöttük-vágtuk, de igazán nem tudtuk tönkretenni. Még akkor is lábon vittük haza, mikor egy rallysprinten sikerült bebizonyítanom, hogy ez nem egy drift autó és felborultam vele :)
Itt van, ni: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=34646

johnny-b 2008.03.30. 11:58:33

na végre, legalább a képen nem dacia van:) 1976-os évjárat reális, mert ennek még bőven vörös emblémája van (nem sima AZLK felirat, mint a későbbieken) és hátul fekete a csomagtartófedél alatti rész. a legkorábbi 2140-eseket jellemzi az is, hogy angol nyelvű feliratok vannak rajtuk (hátul és a sárvédőkön MOSKVICH, a műszerfalon pedig tank, temp, oil, amp). úgyhogy vsz a legelső széria. én nagy lada-bubus voltam, de a szovjet technika minden termékét szeretem, úgyhogy moszkvics rox.

johnny-b 2008.03.30. 12:03:33

meg azok a csodálatos, korhű kiegészítők. az az összecsukható tetőcsomagtartó, a vsz. autóflexes vonóhorog, a szögletes ködlámpák, na meg az a váltógomb... kapható a mobil autóalkatrész-kereskedelmi vállalat autósboltjaiban és a nagyobb áfor-kutaknál. remélem, akárki is a tulaj, tisztában van vele, mekkora értéket birtokol.
süti beállítások módosítása