Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Mi az autó a magyarnak?

Wérgida: Amikor megáll az idő

  2007. december 11. - Orosz Péter Címkék: lapszemle kultúra önök küldték

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Viszlát, bús hétfő
2008-02-11 15:10:00

Fotó: Fenyő Balázs Drága olvasók, Úgy alakult, hogy a jövőben már nem én szerkesztem és írom a

A Bimmer-eseményhorizont
2008-02-11 12:29:00

Fotók: Petrány Máté Mindig pontos jele a tematikus eszkalációnak – sőt, paradigmaváltásnak!

Úgynevezett amerikai nagyvas reggelire
2008-02-11 07:58:00

Fotók: Professor Pizka Szalonnás tükörtojásban gazdag reggelit kívánok minden kedves olvasónak – kivéve

Dohogáson érve
2008-02-11 06:17:00

Szóval élcelődök én itt az úgynevezett klasszikus autósújságírói nyelven, mire HaDes olvasónk felhívja a

Samu S olvasónk hívta fel a figyelmemet a Wérgida blogra, ahol vasárnap jelent meg egy esszé az autó itteni szimbolikájáról:

Magyarországon az autó a hagyományos európai sznobizmus és a hozzá kapcsolt vélt, vagy valós státusz lassan tradicionális képi megjelenítője. Mindezeken túl egy, státuszokon átívelő attitűd hordozója, amelyben az autós és a jármű kapcsolata már elválaszthatatlan a testkultúrától és a biotechnikáktól. Ennek a megértéséhez elengedhetetlen felidézni, hogy a nyolcvanas évek elején drámai volt annak a felismerése, hogy a korábban megváltoztathatatlannak, öröknek, genetikusan kódoltnak tekintett test formálható.

Wérgida: Amikor megáll az idő →

Olvasás előtt ajánlott felkészülni, a bekezdések hosszúak, ráadásul háromszor is elhangzik a „szimulakrum” szó. De csak kitartás, a végén kiderül, mi a kontramobilitás.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr46259918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

dbpeti 2007.12.11. 08:03:32

Jó ég, Te mikor alszol??

AP (törölt) 2007.12.11. 08:45:35

Bevallom rögtön a végére ugortam. Ez is ilyen jólmegmondomagazdagoknak írás?

ommm 2007.12.11. 08:51:53

jól értelmeztem, hogy a klasszikus "autóbuzi" szubkultúrát nem említi?
pedig jelen vagyunk ám. igaz, a felszín alatt...

yenoee 2007.12.11. 09:18:11

Ógyász.
Bosszantóan sokat beszél mellé az ember, de helyenként a lényeget karcolgatja. Ha kevesebb idegen szóval affektál, és nem kíván elkápráztatni üvegházban nevelgetett műveltségével, akár egy jó kis bekezdés is lehetett vona belőle. Egyetlenegy.

rozsda 2007.12.11. 09:35:30

jól lát ez az ember, még ha tudálék is.
A mai népség nem szeret 1-1 kommentnyinél többet olvasni, ti ne legyetek lusták, ezt érdemes.

"Az izomcsodák, és a kiművelt bicepszek a mulatók bejárataiba szorultak, viselőik a hatalom tényleges birtoklása helyett annak védelmezőivé váltak. Az izomkötegekből, folyóiratok mintájára felépített, személytelenné váló test szükségszerűen kidolgozta a maga önigazolását, amit nem is túl hosszú keresgélés után az autóban talált meg."

Lotyó 2007.12.11. 09:43:27

Elolvastam vaze.
Hogy valakinek van ilyenre ideje.
Biztos nincs sok barátja...

LiBerti · http://bitterwasser.blog.hu 2007.12.11. 09:47:27

Ez a Wérgida véletlenül nem György Péter? Csak így a dagályos stílusából gondolom...

bigpond 2007.12.11. 09:50:52

Hat ez meg mi a F#*#om volt?
Azert becsulom azokat akik ilyet birnak irni.

bigpond 2007.12.11. 09:54:18

Az ilyeneket mind ki kellene hajtani cukorrepat egyenliteni!
Ahogy nagyapam szokta volt mondogatni.

feketenap 2007.12.11. 09:54:18

Tegnap épp beálltam Vpalotán egy kútra tankolni a közepes "családi" gépemmel, mikor kb két perccel utánam egy ötös bimmer is beállt tankolni.
A kutasgyerek kifutott (!) a sráchoz - aki láthatóan fitnessterembe öltözött, nem irodába - az pedig csak szó nélkül legyintett neki, hogy "húzzon vissza".
Tegnap tulképpen az játszódott le kb 10 másodpercben, amit az esszében olvashattunk. Rajtam szövetkabát volt, ing és kb 40L 98-ast tankoltam, a bimmerbe kb fele annyi ideig foly a foszilis nedű és mégis fontosabb ügyfél volt.
Így megy ez manapság.

apamacko 2007.12.11. 10:16:24

Bardóczi Sándor sokat igazított sztem jó értelemben rajta ! Remélem őt is olvastátok !

feketenap : köszi ez jó volt !
A gyökér kis kultúránk látszaturai kitermelik a kis seggnyalókat maguknak !
Akik ráadásul még rossz helyzetfelismeréssel is rendelkeznek :-)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.12.11. 10:43:02

Egy elírás: "kontarmobilitás"
hm :)

Nagy filozofálási hajlam szorult a bloggerbe. Több ponton nem értek vele egyet, leginkább a fő gondolati struktúrában. Az európai presztízsmárkák a társadalom a hatalmat nem birtokló, hanem védő rétegéhez kötése szerintem tévút. Az amerikai és angol márkák meg nem látása tárgyi tévedés. A városi nomád kihalása szintúgy.

satöbbi.

De szórakoztató elménczség volt, annyi szent. Kicsit túlhúzta az én ízlésem szerinte, mert én úgy gondolom,hogy két, azonos információtartalmú, de különböző érthetőségű szöveg közül az egyszerűbben fogalmazott a jobb ;)

zenith 2007.12.11. 11:16:31

Okoskodó hülye, de nem tud egy mondatot rendesen felépíteni. A központozása pedig pocsék. A tartalom/szócséplés arány pedig megelehetősen kicsi...

Seri 2007.12.11. 20:00:02

Huhh, ezt holnap reggel el kell olvasnom mégegyszer, hogy rendesen értelmezni tudjam, ma már túl fáradt vagyok ...

Rocko- 2007.12.11. 23:45:51

érdekes egy írás, és tán még egyet is értenék vele, ha egye dolgot nem felejtett volna el totálisan az író. az autó legfőképpen egy eszköz, amellyel helyzetváltoztatást végzünk. és csak ezután lépnek életbe fentiek.

Mákos 2007.12.15. 17:05:39

fogadok az szerző vagy vasággyal 50 kiló vayg elhízott disznó, reggelikávé is cigi nélkül meg leállna a szíve, ahoyg akkor is ha 1 emeletnél többetkéne lift nélkül megtennie.

és persze ez is egy kalap alá veszi a testépítőket a kopaszgecikkel.