Ejtőernyők

Búcsú Sanghajtól

  2007. november 22. - Orosz Péter Címkék: kína technika sanghaj 2007

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Viszlát, bús hétfő
2008-02-11 15:10:00

Fotó: Fenyő Balázs Drága olvasók, Úgy alakult, hogy a jövőben már nem én szerkesztem és írom a

A Bimmer-eseményhorizont
2008-02-11 12:29:00

Fotók: Petrány Máté Mindig pontos jele a tematikus eszkalációnak – sőt, paradigmaváltásnak!

Úgynevezett amerikai nagyvas reggelire
2008-02-11 07:58:00

Fotók: Professor Pizka Szalonnás tükörtojásban gazdag reggelit kívánok minden kedves olvasónak – kivéve

Dohogáson érve
2008-02-11 06:17:00

Szóval élcelődök én itt az úgynevezett klasszikus autósújságírói nyelven, mire HaDes olvasónk felhívja a

A sanghaji Természettudományi és Technológiai Múzeum bejárata

Amerika legtöbb nagyvárosával ellentétben Washington, D.C.-ben nincsenek felhőkarcolók. Nagy, széles kormányépületek vannak, nem különösebben magasak, közöttük széles utcák. Sok épület görög-római motívumokat visel, és ettől barátságosnak és emberi léptékűnek kéne lenniük, de nem azok. Pontosabban emberi léptékűek, ha feltételezzük, hogy az Alapító Atyák átlagmagassága öt láb valahány hüvelyk helyett öt méter valahány centi volt.

A Challenge Bibendum mezőnye a sanghaji Természettudományi és Technológiai Múzeum bejárata előtt

Sanghaj még csak véletlenül sem emlékeztet D.C.-re, leszámítva ezt az egy épületet, a Természettudományi és Technológiai Múzeumot, aminek a parkolójából annyi autót láthattunk itt a napokban. A pudongi Century sugárúton épült komplexum 2000-ben épült, és amikor áthajoltam a korlátján, a végtelen teret pöttyöző apró emberek tökéletes washingtoni hangulatot adtak.

BMW Hydrogen 7 és Chery QQ a sanghaji Természettudományi és Technológiai Múzeum bejárata előtt

Ide futottak be egy hét méricskélés, kiállítás, versenyzés és díszfelvonulás után a Challenge Bibendum autói. Apró Cherytől zeppelinnyi, hidrogénhajtású V12-es BMW-ig, és a szervezők még arra is figyeltek, hogy sárkányt a sárkány mellé, így le lehetett fényképezni a tér sarkában álló, négy kínai sárkányt ábrázoló szobrot a Citroën C-Métisse-szel.

Citroën C-Métisse a sanghaji Természettudományi és Technológiai Múzeum előtt

A hatalmas üveg-acél földgömb mellett lehet a komplexumba bejutni, éppen holdraszállási kiállítás van, és vajon a srácoknak, akik gurigáznak a Saturn V-tel, eszükbe jut majd, hogy pont ma lőtték szét annak az embernek a fejét, aki kitalálta, hogy a hatvanas évek végéig Amerikának ez a projekt meglegyen? És vajon Kínának mikor lesz meg? Péntek este? Két év múlva? Tegnap?

Nem tudom építenek-e ma még ekkora palotákat a tudománynak Amerikában, ahol az anyám munkatársai a Nemzeti Egészségügyi Intézetben (NIH) egyre inkább kínaiak voltak. Mert itt menő érteni a matematikához és a tudományhoz. Különben az ember mehet vissza túrni a földet valahova Nyugatra, és a Vorsprung felé nem vezet lötyögős metamunkából kirakott út.

Üveg-acél földgömb a sanghaji Természettudományi és Technológiai Múzeum közepén

Amerika csodálatos múzeumai öreg épületek. Ez hétéves. Olyan földön áll, ami 15 éve mocsár volt. Mint Washington.

Példamutató.

Előtúrok odabent 15 jüant egy tölcsér szivárványszínű Remekül éreztem magam Boldog márkájú gépfagyiért, a távirányítós Veyron felé haladva (bár ekkor ezt még nem tudom). Az óriási üveggömb aljában általános iskolás gyerekek I've had wonderful time Happy Ice Cream felirat a sanghaji Természettudományi és Technológiai Múzeumbanjátszanak uniformisban egy friss kiállításon. Odakint a jövő autóinak teljes palettája áll a volumetrikus esőben, valamelyikük majd legyőzi a többit, és elviszi ezt a sok fiatal embert szerte a világba, talán még tovább is. Olyan embereket, akik tudnak számolni, és értik az evolúciót meg a genetikát.

Tudják miről szólt a kiállítás?
A környezeti kihívásokról.

Ennek az országnak van jövője.

Vége a fagylaltomnak és vele együtt ennek a bő egy hetes sorozatnak is Kínáról. Nem tudom, hogy megértettem-e bármit is ebből a helyből, de azt azért remélem, hogy egy egész kicsit sikerült megmutatnom belőle.

A Totalcaron természetesen lesznek még írások és videók az útról, többek között az egész Challenge Bibendumról, egy-két autóról, meg arról a nyolc percről, amikor megpróbáltam gyorsabb lenni Rudolf Caracciolánál és Bernd Rosemeyernél, és majdnem sikerült.

Barton's Paratroop márkájú tölcsér papírja

A fagylaltom tölcsérjének papírjával búcsúzom. Barton Ejtőernyőse a márkanév. Nyilván.

Köszönöm, hogy velem tartottak. Egy Beauty Leopardért meg majd visszajövök.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr68237772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Don 2007.11.22. 15:07:25

Hat igen. Europanak es Amerikanak _nagyon_ ossze kellene kapnia magat.

Lali_ 2007.11.22. 15:12:32

Még jó, hogy az autógyártásban (még!) igen messze járnak az 1-2 csillagos töréstesztű, BMW-ről meg mercikről copyzott autóikkal.

klarky 2007.11.22. 15:16:10

Szerintem csak amerikának. A fizetőeszközüket tönkre verte már az euro, erről kár is lenne vitázni köv. képp a gazdaságunk jobban áll. Szerintem környezetvédelmeben szintén jobbak vagyunk, és hála az égnek itt nem fegyverekre költik a népek a vagyonukat. Viszont, hogy nálunk ezzel a sokszinűséggel és különböző érdekkel mi lesz??? Na azt nehéz lesz összehozni, az ebből adódó vitákat feloldani. Amúgy jobbak lehetnénk bárkitől...

ommm 2007.11.22. 15:25:58

szürreális egy világ.
jó volt olvasni doki.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.22. 17:04:11

nem hiszem el, képes volt beauty leopard nélkül hazajönni...de a többit nagyon élveztem, felírtam kínát az "egyszer ide is feltétlenül el kell menni" listámra.

ommm 2007.11.22. 17:14:38

ja, csak shanghaj nem fedezte fel ph-t...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.22. 17:45:38

Rocko-: mindig is tudtam hogy valami nincs rendben veled, mostmár tudom: velvet-et olvasol :D:D:D

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.11.22. 20:08:04

a Doki képes volt Sanghajt egyszerre objektívan és szubjektívan is bemutatni... Jó lenne kimenni. Csak az Angoltudásoddal elboldogultál, ugye?

rozsdás bökő · http://rozsdasboko.blog.hu 2007.11.22. 20:11:06

Mostantól nem lehet a Csallóközben belsőség találkozó egy ideig. Mert Orosz úr nagyon kínos helyzetbe kerülne, ha válaszolnia kellene a: "Há honnét gyütté te, Sanghajbú?" kérdésre, ami már inkább szólásmondás. :-)
Ismerjük be, nem (csak) Sanghajba kellett volna menni. (Mert azt már P.H. is felfedezte.) Aki volt kint az ismerőseim közül, az mind azt mondta, hogy Sanghaj a Föld bolygóhoz tartozik, Kína meg egy másik univerzum. (Érdekesebb és veszélyesebb egyben.)
Uff.

ommm 2007.11.22. 20:35:52

bokő: nem is ott lesz, ha jól tudom :)
mellesleg jut eszembe, rég olvastam pálcikától valamit, vajon mi van vele?

katicska 2007.11.22. 21:03:42

A fene vigyen el Ommm. Úgy beleültetted a bogarat a fülembe valamelyik nap, hogy vegyek egy régi Nissant, hogy tanulás helyett használtauto.hu van. És találtam egy csodaszép 100nx-et. Instant get! Jajjj.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.22. 21:59:03

ez a falcon minimum az olajat odaégette, meg vele együtt mindent...lol...

AP (törölt) 2007.11.22. 22:18:09

Kici japán egécen döbbeneteszen apró péniccel megalázni amerikait.

www.youtube.com/watch?v=ebimz5I3RRo&feature=related

ommm 2007.11.22. 22:31:32

katicska: 100 NX jó...annyira nem kitty autó, targa is, az 1.6-al kilónyolcvan a vége és a fényszórója ugyanaz, mint a mazdámé :)
semmi baj nincs vele.
hajrá!

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1578584&command=ugras&screenwidth=1024

ommm 2007.11.22. 22:35:22

AP: hmm...a Falcon érdekes. ha az olajat dobta volna el, akkor a füst kékesszürke lett volna, de ez fehér volt, mint amikor víz jut a rendszerbe.

és a "kicijapán" jó. sokan hülyének tartják a japánautósokat, de biztos, hogy a legkisebb motoros japán verdát sem szabad lebecsülni. tavalyi gyyorsuláson láttam, ahogy egy Charade GTti nagyon keményen odaver egy C3-as Corvettet. persze nyertem rajta egy tank benzinre valót, mivel mindenki az amira fogadott :)

AP (törölt) 2007.11.22. 22:40:51

Nehéz kérdés.. Az amiknál csak röhögnek ezeken. Utazóautónak tényleg egy nagyköbcentis automataváltós (dízel) kellene, de "sportolni" egy kis CRX, a lehető legnagyobb motorral, lekönnyítve ahogy lehet, elég ütős lehet..
Sőt itthon azt hiszem az autópark 95%-át legyorsulná. :)
Mindenesetre azt hiszem, hogy csak fiatal srácoknak, pár évig jók ezek. Utána már hiányzik valami komolyabb..

rozsdás bökő · http://rozsdasboko.blog.hu 2007.11.22. 22:59:44

Legyorsulni egy teherautót bicóval is le lehet. Nekem már sikerült. Csak nincs róla videó. :-)
Akkor én kb. olyan gyors vagyok mint egy CRX? Na ugye!

Pálcika 2007.11.22. 23:19:03

ommm:
kosz az érdeklodést.megvagyok,gyarapodok,csak mostanában valahogy nincs idom egy rendes kommentet osszehozni,de megjavulok.ígírem!

AP (törölt) 2007.11.22. 23:23:32

hemi motoros teherautót gyorsultál le biciklivel?

ommm 2007.11.22. 23:31:40

290 lóerőset?

AP: hmm...a komolyabb érdekes szó.
szerintem ennek inkább pszicho okai vannak, mintsem teljesítménypangás.
valahol az agyban megvan, hogy hiába x száz lóerős lehet egy crx, akkor is csak "kis" autó marad. valszeg ezért. pedig ha valójában csask a teljesítménymutatókat néznénk, akkor minden klappol. csakhát...

pálcika: gyarapodsz?! hová baszod? akkora vagy már így is, mint egy Viper motorháztető. (aki látta élőben asszem igazat ad nekem)

AP (törölt) 2007.11.22. 23:39:25

Komolyabb alatt én a nem-hülyegyerekautókat értem.
Lásd hülyegyerekautó: telepi bmw, koppánypufós zsiga, kadett gsi tuned, 20 éves crx, na, ezek, amikről olyan szép felsorolás volt nemrég.
Biztos tudod mire gondolok.

Nekem egy újabb, de full gyári Corsa, vagy Clio, vagy hasonló egy komoly autó, egy 20 éves bmw pedig akármilyen erős, ha nem igényesen van megcsinálva, akkor komolytalan.

ommm 2007.11.23. 00:15:50

szerintem nem korfüggő.
ha jól van összerakva, nem csak a villantás kedvéért, akkor akár jó is lehet.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.23. 01:13:50

Gyakran mintha összekevernénk két dolgot.
Az egyik a PRESZTÍZS.
A másik, hogy MIT TUD.

Ezért meghasonlás szegény suzukisok élete, mert a presztízssor végén kullognak egy technológiailag összeszedett kis géppel :)

Meghajtottam én egy pár presztízsautót, a többsége tiszteletet parancsoló volt, és többnyire gyorsan is mentek, de a maximális személyes örömömet inkább telepi BMWkben, CRXekben és egyéb repülő koporsókban leltem ;)

ommm 2007.11.23. 08:23:06

nem kevertük, simán eljutottunk idáig :))
igazad van

AP (törölt) 2007.11.23. 21:41:51

jólvan, örüljetek egymásnak

akkor is égő egy ilyen szakadt szarral járni, hiába gyorsul két másodpercce gyorsabban százra

ommm 2007.11.23. 23:08:30

de miért is kell neki szakadtnak lennie AP?
miért gondolod, hogy mindenki csak használja az autóját?
van aki szereti is.
az meg vigyáz rá és törődik vele.

mv3 2007.11.24. 10:30:03

Mi köszönjük a tudósítást! (Tényleg, ez utóbbi mennyire találó szó:o))