Öt liter lett, maradhat? Naná!

Autonánia: 1982-es Mercedes-Benz 500 SEL (W126)

  2007. november 22. - Péter Anna Címkék: volvo mercedes v8 bentley autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

Meglepetésemre, 21 éves 240-em lelkes autónak mutatja magát. Az önmagára találás útján kedves, színes papírdarabok segítették. A vadiúj, vajpuha kuplungot ezért idén nem tapossa új csizma, de az úton megkerült a váltóból elveszett ötödik fokozat is, és a lendületmegtartó vezetést már olyan szinten művelem, hogy csak 11 litert eszik városban, ami testvérei között egyedülálló. Kéne mellé egy indokolatlanul gigantikus, benzinzabáló őrültség. Ellenszenves szörnyeteg kell, limuzin, de inkább kupé, mert egy kétajtós ötméteresnél nem tudok elképzelni nagyvonalúbb és értelmetlenebb dolgot. Esetleg egy hatméterest.

Szűrési szempontnak jó lesz az 5000 cm3 és a benzin, ha már méret opció nincs. Több oldal Bentley Continental megtekintése után szabályozom le a vételárat. Egyszerűen nem tetszik a Continental, nem ő lesz álmaim hercege. 400 000 forint jó lesz, miért is ne játszhatnék a Volvo teljes karosszéria-felújítására szánt összeggel? És így a Bentley-k is garantáltan kiesnek. Legyen inkább 500 000, a harmónia okán. Köbcentinként egy százas, a Volvót is majdnem annyiért vettem.

Az automata váltó és a bőrülések már alanyi jogon járnak egy ekkora motorhoz, azon most nem kell izgulnom.

Az első és utolsó érdekes jelentkező egy 1982-es W126 500 SEL:

Mercedes-Benz 500 SEL W126 elölről. Forrás: Használtautó.hu

Igazán kár, hogy nem kupé, annak B-oszloptól megfosztott, de irdatlanul vastag C-oszloppal megtámogatott kasztnija ijesztően gyönyörűséges. Azok nem is ennyibe kerülnek.

Ráadásul aranymetál (szerintük beige, de én aranynak akarom látni), határozottan szexis így, végre vehetek egy bundát, ilyen autó mellett nem lehetek elég túlöltözött (másik félmilliós kiadás…) Mercis haverom, a Török is csak W126-ra cserélné a W123-at, ez jelenthet valami.

Az autó műszakija lejárt, de a 390 000 forintos vételárba majd belefér az is.

Mercedes-Benz 500 SEL W126 hátulról. Forrás: Használtautó.hu

Születésem után egy évvel kezdték el a legsikeresebb S-Klassét, a W126-ot gyártani, 1991-ig. A hosszú, eseménytelen modellidőszak a gyengém, pörögjenek csak a népautók, 13 év fenséges változatlanság az igazi úri tempó. A 240-essel se sok minden történt 1974-től 1993-ig.

Mercedes-Benz 500 SEL W126 beltere. Forrás: Használtautó.hu

A legnagyobb Merci legnagyobb motorja az 5,6-os V8-as volt, ez már majdnem az. Ötliteres V8-as, kezdek belezúgni, elég érzékeny vagyok a motorhangokra, és a szörcsögő, halkan dörömbölő V8-as igazán szép kontraszt az aranyszínű, hangtalan utasterű W126-ban.

Ez az autó lehetne az utolsó lépcsőfok egy Buick Riviera-szerű őscápa megvásárlása előtt. A W126 500 SEL még egészen autószerű, biztos gyorsan megszelidíteném és ez sem fogyasztana sokat.

De nem elég nagy a szívem, nem tudom, hogy férhetne el benne tíz méter autó. Maradok a Volvo lassú pimpelésénél, majd ha tökéletes lesz, tudok foglalkozni mellette mással is. Esetleg.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr35238746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem kéne... 2007.11.23. 13:17:59

elek, elek, hát erre neveltelek?
:)))))

szóval.
sokáig mindenféle szarral jártam, voltak benne racionális autók, volt benne lancia delta negyvenliteres tankkal meg húsz literes fogyasztással, hogy adrenalint hugyozott tőle az ember.
aztán volt egy céges időszakom, amikor effektíve ingyért közlekedtem a saját cégem saját autójával, aztán a cég az hesspicsába, céges autó hesspicsába.
aztán gyorsan kellet valami picipénzé, lett egy háromajtós egynégyes rover. jóótó. tudom, mert én hajtom. meg aki ismer, az is azt mondja, hogy jóótó, mert elvisel engem. tényleg nincs vele semmi baj, de az van, hogy az nekem csak egy eszköz. nem szeretem, hanem használom. a szerelem az valami más. amikor még jól ment, szereztem egy eléggé öreg AUTÓT, így, nagybetűvel, aztán az van, hogy most el van zárva a csap és c vágány, de lassan meglesz az is. tudom.
és onnantól nemlesz sornégy, onnantól a háború utáni európai személyautógyártás egyik legnagyobb sormotorja. merazjó.
szóval mindkét táborhoz van némi közöm, de nem akarok egyikhez se tartozni.
:)))

nem buziautókról szól ez az oldal, hanem autóbuzikról, el kéne már fogadni. mondjuk ha buziautókról szólna, akkor se értem, hogy miért KELL mindenárom bejárni valami ügyeletes hülyének ordítozni, hogy nincs igazatok. de. van. sőt. az adott környezetben csak a buzinak van igaza. az ordítozó környezetében meg csak az ordítozónak, de a buzi meg nem jár át oda téríteni.
el kéne már fogadni, hogy mindenkinek van egy saját véleménye és azt tiszteletben tartani.
itt speciel az autókkal kapcsolatban.

Bömös 2007.11.23. 13:21:26

Hajrá, kedves Anna!
Aki még nem ült négyhengeresnél nagyobb autóba, nem tudja miről beszél.Részemről BMW 540i, de azért szép ez a merci is. A színe belülről nem látszik, de ez tényleg szubjektív kérdés.Élmény autó hathengernél kezdődik, min. 3 litertől. A többi csak használati eszköz. Bocs akiket megsértettem, de ez van!

Lotyó 2007.11.23. 13:22:42

savanyuszolo. szép a vas. az a v8 megy majd bele?

AP (törölt) 2007.11.23. 13:28:54

És mégis hol élménykedtek a 200-300 lovas gépekkel, az utcákon?

Azt meg főleg nem mondom meg, mire váltok, akkor aztán húú mit kapnék a nyakamba. Annyit elárulok hogy nem dacia és nem suzuki.

KIZS 2007.11.23. 13:31:14

Nekem is volt 540-es BMW-m és rémületesen jó autó szerintem. A mostani Mondeomat nem tudom megszeretni, tele van átgondolatlan és kiteszteletlen megoldásokkal. De napi munkaautónak ez racionálisabb. Sajnos. Utálnak is már a mondeo forumon, mert szóvá tettem a bajaimat :)

gatyi 2007.11.23. 13:34:32

Oh GABEN!!
A szívembe találtál!! :) Én a 6 éves dieselmondejóból is mosolyogva szállok ki! :)) Bár, ha megszaladna a szekér, városi használatra vennék én is egy smartot. De azt csak télen használnám! Nyáron a robogónál nincs jobb. :) Főleg, hogy az enyém elektromos, így a "tankolása" fillérekbe kerül.. Jó, meg kell tervezni előre, hogy a megtehető 50 kilómétert hogy használom ki, és 45-50nél nem megy gyorsabban, de a pesti dugóban úgy is csak 20-30 körül előzgetem a sorban álló kocsikat. :D

Persze ha ha már második autónak vettem egy smartot, akkor 3diknak vennék én is valami régebbi típust... talán egy régi MG A-t, vagy B-t. :)))

Béca · http://hostingnet.hu 2007.11.23. 13:38:51

hi!

én sem vok nagy blogger, de most nem tok szó nélkül maradni! :)
Szerintem mindenkinek joga van elmondani a véleményét, de senkinek sincs joga bíráskodni...
Én 23 éves vagyok, februárban vettem egy autót. Sokan mondták, hogy vegyek kicsit, fiatalt, kis motorral, mert az megéri. Ehhez képest vettem egy viszonylag öregecske autót, városban 18literes átlaggal járok, bár most, hogy itthon vok szüleimnél az Alföldön, máris lement 12 literre. Negyedéves kötelezőm 23.000Ft. Ja és igen, költenem is kellett rá. Nem kellett volna, de én megcsináltattam, mert zavart, hogy füstölt. Hengerfejes volt (úgy vettem), új hűtő bele, új első szélvédő, és nemsoká megy a karosszériáshoz "Vili". Eddig ~400.000Ft -omba került egy év alatt! Úgyhogy műszakilag igencsak rendben van/lesz, és nem károsabb a környezetre, mint egy agyongyötört lepukkant fele ilyen idős autó.
És? Megérte? Meg! Rendbe tettem egy autót, ami igaz túl van a 260.000. km -en (óra szerint, amúgy meg ki tudja...), de boldoggá tesz, és reményeim szerint a nagyobb, húzósabb dolgokon túl vagyok.
Beleülök a "fotelbe", beállítom az ülésmagasságot, a deréktámaszt a combtámaszt, az oldaltámaszt, berakom D -be, jobb kéz a könyöklőre, és 3-4-500 km után úgy szállok ki belőle, mintha akkor keltem volna fel. Közben az 530 literes csomagtartóba benne van a fél ház, a hátsó sort keresztlányom játszótérnek használhatja, és végig neveti az utat... Ja és közben simán, csendben tarthatom a 150-160 -as utazót, hangtalanul 3500-as fordulaton. Csak plázába ne kelljen menni, mert ott a majdnem 5méter miatt bajok szoktak lenni... :D
És szerintem ez az az érzés, amiről mások, akik itt bíráskodnak még csak álodni sem mernek... Mert egyszerűen el sem tudják képzelni azt az élményt, amit egy ilyen autó adhat. És ha én tisztességesen dolgozom, elvégzem a munkámat, akkor szeretném eldönteni, hogy mire költöm a keresetemet. Ha valakit egy ilyen autó tesz boldoggá, akkor legyen!

Ha egyszer majd meglesz a Chevy Van G20 -asom 6,2-es V8-as motorral, majd jelentkezem még... :P És elnézést, ha kicsit hosszúra sikeredett az írásom!

BLo0m 2007.11.23. 13:41:59

Nekem a kor kompromisszum. Csak nem azert, amiert a szakadtladas nyugdijasnak. Olyan autot akarok, ami ugy nez ki, mint egy Alfa 75, olyan vezetni, mint egy Alfa 75-ot, olyan hangja van, mint egy benzines Alfa 75-nek, olyan illata van, mint egy Alfa 75-nek, olyan erzes beletenni a seggemet, mint egy Alfa 75-be. Ilyen autot sajnos nem arulnak ujonnan.

Mista' Kool 2007.11.23. 13:42:30

Anna,
Ha tetszik a 26-os, vedd meg, nem fogod megbánni. A youngtimer korú nagyautók közül az 5literesnek nincsen párja, finom masina. A sok mellébeszélő csak irigy. 2 26osom is van (280SE, 500SE) a mindennapokban egy gyors (benzines!:-)), jólfelszerelt, modern autót használok, de amikor jóidőben előcsalom az öccázast a rejtekhelyéről, akkor a nap végén úgy kell a mosolyt leplasztikázni az arcomról!
A barátaim nevében is mondom, hogy szívesen látunk a mercedesyoungtimers.hu/forum -on vagy keddenként a felvonulási téri talinkon!

Boogie Man 2007.11.23. 13:47:08

AP, ez olyan, hogy ne egyél vörösboros marhapörköltet, mert a zsíroskenyértől ugyanúgy jóllaksz.
Tény, de azért a pörkölt finomabb. :))

Boogie Man 2007.11.23. 13:48:10

Szép volt, Tibi. :))

Boogie Man 2007.11.23. 13:48:55

Bömös: Részemről is. :)))

sima 2007.11.23. 13:50:03

kissé patinás, de szép a szlovák komondor, amit linkeltél, ommm. viszont csekk disz: href.hu/x/40gs kicsit drágább, de kevesebb meló van vele, ami, nekem, mint veterán-rajongó-ámbár-műszaki-antitálentumnak csak jó :)
előnye az általad linkeltnek, hogy padlóváltós, ennek meg a kormány mellett figyel.

nem kéne... 2007.11.23. 13:57:26

AP 2007.11.23. 13:28:54
És mégis hol élménykedtek a 200-300 lovas gépekkel, az utcákon?


hát, akkor még nem volt divat a pályanap.
meg rendszámis volt az autón, műszaki is, mégis mit gondoltál, hol?
a telek végében csapatok vele?
nem falusi küldőszsigánál kezdődik az élményautózás és nem csak ész nélkül lehet egy erős autóval közlekedni.
úgy s lehet. de nem kötelező.

TZO 2007.11.23. 14:10:52

sima, Apámnak volt egy ilyen Opelje, feketében :)

A témához hozzászólva: Azt még elfogadom, hogy kevesen vennének meg egy 20 éves benzinfaló szörnyeteget, de hogy ezek az új autósok már a 6-8 éves gépeket is sz@rba se nézik, ez már tényleg igazi, sz@rrágóságra utal vagy nem is tudom, hogy mit mondjak. Amikor büszkék arra, hogy nincs fordulatszámmérőjük, meg nyöszörög benne minden, de legalább van pohártartójuk... nekem meg a 11 éves autómban olyan érzése van az embernek, mintha 2 éves lenne, a fényezés még most is szinte tökéletes állapotú, a kényelem, a motor, minden szuper, árban pedig majdnem fele ott van, mint egy új buzuki.

Lotyó 2007.11.23. 14:19:58

AP. A sok paci az autóba ne csak arra jó, hogy csapassál a Tesco parkolóban, meg pattanásos tinigyerekekkel illegálisversenyezgess. Pl.: nem kell azon görcsölnöd, hogy vajon meg tudod e előzni az elötted tökölő IFA-t, mert ha rosszul is mérted fel a szembejövő távolságát vagy sebességét csak nyomsz egy padlót és kész. Nem véletlen raknak a svédek turbós motorokat a biztonságos autójikba. Van amikor az ment meg egy zürös szituból, hogy van kraft az autódban.

macMasterG 2007.11.23. 14:22:07


Éljen az értelmetlen luxus!

6 éve vettem egy '89es 3,6os automataváltós Jaguar XJ40 Sovereignt. Beleremegtem, amikor először nyomtam tövig a gázt, visszaváltott 2 fokozatot és bömbölve, ordítva törte át a gátat és nyomta le a kilométereket (2tonna, de 9mp alatt van százon). 6 évvel később ugyanilyen érzés, főleg ha szépen le van mosva, ki van fényesítvé, csillognak a krómkilincsek, -lökhárítók.

1,5m-be került, az elmúlt években ráköltöttem még ennyit. Kötelező, kb 6-7e havonta, casco-t nem lehet rákölteni, meg hát őszintén, minek is? nem lopják, a reflexeim kitűnőek, egyszer megkoccantottam egy parkolóházban egy Fiatot, 4 olasz ült benne, vigyorogtunk egymásra, mondták h fasza a kocsim, adtam egy 10ezrest a megreccsent műanyag lökhárítójuk miatt, és nagyon örültünk a találkozásnak. (Parkolóházba tényleg nem való ennyire hosszú autó).

Referenciapontom Feri, aki ugyanabban az évben vette zsírúj meggypiros Clio autóját, 3m-ért, fizeti a cascot, stb. Én biztos h kevesebbet vezetek. Budapesten csak ha költözni kell, vagy anyám virágait hozom be telekről, egyébként bringa, békávé. Többet fogyaszt a kocsim, mint a Clio, talán 2szer annyit is. Szerinted érdekel?

(btw a 2007es Budapest Bamakon egy 1972 W115 tetőablakos Mercivel mentünk betonon és földúton, át az Atlaszon, szavannán és a Szenegál partján. Na az még egy ehhez fogható érzés volt :) részletek itt --> www.hucares.hu)

ommm 2007.11.23. 14:26:54

sima: pedig gengeszterváltó rulz!
szépek a régi nagy német kupék

katicska 2007.11.23. 14:31:27

budapest-bamako. lol
kint voltama rajton, mert a haverjaim indultak. láttam a mozifilmet is.
én is akartam menni, de sajna nincs rá kess.

Tom 2007.11.23. 14:37:40

Üdv. Mindenkinek!
Érdekes, de engem nem izgat az 5 literes fogyasztása mondjuk egy 1.5-ös újdízelnek, meghogy 100 ló meg sokszáz Nm. 160ezer után úgyis el lehet dobni. (max. 200e, de akkor kíméljük, és addig elfogyaszt 4 turbót) Inkább járok egy régi dízellel, amihez nem kell elektronika, nem kell nagynyomású befecskendező, nem kell változó geometriás turbo. Lehet, hogy eszik 8-9-et (vater 2.9-es merci szívója ennyit eszik), de amit megspórol az új dízel fogyasztásán a tulaj, azt rákölti turbókra, meghát 3 motorcsere az újon, amíg a régi mercibe egy vezérműláncot veszek.
A mai autók eldobhatók, és újrahasznosíthatók. A mai \"modern\", gyorsan fejlődő társadalmunk dinamikus autókat használ, ami mindenkinek jó, csak az autóknak nem. A ma legyártottr autókat 5, max. 10 évre tervezik, és kuka.
Ezért lesz nekem is majd egyszer egy jó öreg szekerem, ami nem megy 200al, de biztos hogy tovább visz, valószínűleg olcsóbban.
Ez egy szubjektív vélemény, de konkrét álláspont.
És nem éri meg veszekedni, mindenki mást gondol.
Szép 7végét!

philippoo 2007.11.23. 14:43:51

Egyik barátom vett egy Audi S6 AvantQuattro-t (1995). 2.2Turbo,összkerék,tuninggal 300-350LE.
Mindeki beszólt szerencsétlennek hogy pfujj a burzsuj, pfujj a mayercsávó, stb. stb.
Egyszer szólalt meg, és annyit mondott:
Ez az autó 1.5 millió. A Te suzukid 3 millió.
:-)

toncsi64 2007.11.23. 14:48:45

AP !
A hozzászólásodból látszik, hogy dodgemed van. Az ilyen öreg nagyautóknál nem azt jelenti az "élménykedés", hogy nyomom a gázt mint a hülyegyerekek hanem , hogy ülhetek, mehetek az autóümmal és közben jól érzem magam. Amikor még megvolt az állólámpásom , volt hogy csak kiültem bele, kicsit megdöntöttem a támlát és hallgattam a zenét. Még egy dolog amit soha nem fogsz érezni egy boltban vett autónál, mégpedig az, amit átélsz ahogyan haló poraiból a szemed láttára (jó esetben a két kezed munkájával) feléled egy járgány. És ettől mindig a magadénak fogod érezni.

bömbölő 2007.11.23. 14:50:35

Savanyuszölő,

gratulácio a kocsidhoz:)))
gyönyörű, és izgató:)))

üdv:
egy 328i coupe

eLzsÉ 2007.11.23. 14:58:09

Egy 126-ost én is bevállalnék, csak az a baj, hogy gyakorlatilag lehetetlen olyat találni, ami ne lett volna legalább egyszer totálkáros.
A fogyasztás meg egy másik dolog, de ennél sokkal jobban zavarnának a rettenetes adók, amiket erre rávágnak.

iNTi 2007.11.23. 15:00:44

Na, eddig nem szóltam a TC-n a cikkekhez hozzá, de most szólok... 3 öreg autóm van, mind a három 8 hengeres, a legkisebb is 4600 köbcentis, naponta egy 5000 köbcentis V8-assal járok. Ja, a legfiatalabb most lesz 13 éves a legöregebb, amit most restaurálok jövőre 30 éves. :) Én azért választottam ezeket, mert az nekem jó, mivel autóbuzi vagyok. Én nem bélyegeket gyűjtök, vagy verem el a megtakarított pénzemet minden este bulikban, hanem olyan autóban ülök amit imádok... Mert engem ez érdekel. Az viszont baromira nem érdekel, hogy a lámpánál mellettem a magát racionálisnak tartó ember mit gondol rólam, a hitelre vásárolt autójában… Neki más a hobbija, ő másba öli a pénzét, tegye... A gépeimet én tankolom a saját pénzemből, én dolgozom a fenntartásáért, én fizetem a kemény biztosítását, senkitől nem kérem azt, hogy támogasson, és ezért senkinek köze sincs hozzá miért járok ezzel. Tetszik az ilyen hőbörgés mint ami itt is van, meg a másik pénztárcájában turkálás... Az ilyen emberek jönnek mindig oda, hogy jujj mennyit fogyaszt az autó, szeretnének hallani horribilis adatokat, hogy utána tudjanak hüledezni, és a haveroknak mesélni, hogy ők milyen jól is választottak a Suzukival, vagy a dízel powerrel.. :) Nekik természetesen mindig 30 litert eszik, hogy boldog legyen a napjuk.

Egyébként nincs semmi bajom az új autókkal, megértem azokat akik új autóra vágynak, nem kell mindenkinek a régi autókért rajongania. Tolerancia a kulcsszó... Ettől még nekem baromira nem kell, ami tetszik megfizethetetlen, amelyik nem tetszik azt meg nem fogok venni csak azért, hogy illeszkedjek a társadalmilag elfogadott normába... Meg kellene érteni, hogy mind a két oldalnak van előnye, és hátránya. Mind a két oldal mint itt is látható meg tudja érvelni a döntését. Az, hogy kinek melyik éri meg jobban, az egyéni döntés kérdése. Nekem ez a döntés volt jobb...

Ja, és nem voltam eddig oda Anna cikkeiért, de tetszik az, hogy neki nem a cuki kis rózsaszín plázajárók tetszenek, és az ilyen gépekről írogat, mint a W126... Akinek meg nem tetszik ez, az olvassa az újautó teszteket, abból kismillió van a TC-n is, meg mindenhol…

ommm 2007.11.23. 15:05:37

na,ebből a kettőből kéne egyet csinálni.
egyiknek kiégve a motortere, másik nem papíros, donornak, kitűnő állapotban.

esnének a pofák földig asszem:
www.autobazar.eu/sk/card.php?id=332560

gBoy 2007.11.23. 15:22:13

Aki zavar a nagy fogyasztás, de nem akar lemondani ezeknek a verdának az élvezetéről, rakasson bele autógázt! egy ekkora dögben marad hely a tartály mellett.
debrecenben 160 ft/liter a gáz. egyen meg belőle 15-öt, annyit úgyse fog, és máris egy középkategóriás tömegmodell fogyasztásánál vagyunk. . . .

Langa 2007.11.23. 15:35:33

Kedves ommm! Az a renault amit te mondasz az szep lenne egy eleg komoly ultetesel mert igy akar off-roadozni is lehet vele. Meg egy szeb alufelni es semi problema. De amugy nem is anyira gaz;))))!! sok sikert hozzz

KIZS 2007.11.23. 16:32:02

Mondjuk a Merci helyett lehet inkább ezen gondolkodnék el:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1653800&command=ugras&screenwidth=1280

bár költeni biztosan kell rá nem keveset, de ha az ember nagy, kényelmes és erős autót akar, akkor ez az...

sima 2007.11.23. 16:32:18

langa,
a rozsdabarnára mondod? mert az a kiégett darab - véleményem szerint, azért van olyan magasan, mert nincs benne a blokk.
szerintem az optikai tuningnak, villogásnak nincs is sok értelme, meg nem is szép. mindig azok az autók tetszettek/tetszenek, amik széria-patyolat állapotban vannak, max. a motorjuk van megberhelve.

Nándesz 2007.11.23. 16:33:28

Úristen mi van itt :)

stevee 2007.11.23. 16:45:10

Autó a javából!! Egyébként is old Mercedes forever!! Ezt az autót amúgy már vagy fél éve minimum hirdetik, én már többször is elgondolkoztam rajta, hogy de jó lenne.... És mivel 25évnél idősebb, így már lehetne rá un. youngtimer biztit is kötni, az éves szinten olyan 20-30 ezer között van. A fogyasztást meg ilyen esetben tényleg ki nem sz..ja le?? Ilyen mellé úgyis van még a családban egy fiatalabb kisebb fogyasztású szinte ma már mindenkinek. Nem tudom, hgy ki lesz az új gazdája ennek a kocsinak, de egyfajta irigységet már most érzek vele szemben. : )))

ommm 2007.11.23. 16:49:29

Langa, sima: ööö, az a felni gyönyörű, nem bántanám-ki gyárt már ma ilyesmit? egyedi darab. a kiégettben van blokk, képen látszik, de a kékben erősebb a motor...
ritka darab itt nálunk az ilyen Alpine. kéne...

nem kéne... 2007.11.23. 17:38:21

figyeldoda tibi, mit mond az ember arca a kool and tha gangből:

Mista' Kool 2007.11.23. 13:42:30
Anna,
Ha tetszik a 26-os, vedd meg, nem fogod megbánni. A youngtimer korú nagyautók közül az 5literesnek nincsen párja, finom masina. A sok mellébeszélő csak irigy. 2 26osom is van (280SE, 500SE) a mindennapokban egy gyors (benzines!:-)), jólfelszerelt, modern autót használok, de amikor jóidőben előcsalom az öccázast a rejtekhelyéről, akkor a nap végén úgy kell a mosolyt leplasztikázni az arcomról!


nem ismerünk mi egy ilyet?
:))))))))

Karesz 2007.11.23. 17:45:06

3 évig voltam egy 90-es volvo 460 tulajdonosa, és imádtam. Tavaly váltam meg tőle, mert sokat kellett már sajnos rákölteni. Mindenkinek javaslom, hogy egyszer vezessen valami hasonló gyönyörűséget. Ma egy kis Golfom van, fele akkora élvezet nincs benne, viszont gazdaságosabb, új, ezért még nincs vele baj. Ha tehettem volna sohasem adom el, és kicsit sem ciki ilyen öregecske kocsival szaladgálni...sőt...azok még autók voltak, ma már csak kocsikat gyártanak :)

cabeszka 2007.11.23. 18:02:04

Hát én eddig csak olvastam a blogot, de most muszáj hozzászolnom úgyérzem.Vettem már át szalonból új autót, nem alapfelszereltségüt és nem 1 db-t többet. Jó kis németet illetve franciát mindkettőt újgenerációs dízel mocival. többet megyek mint az "átlag magyar" rengeteg km-t beléjükpakoltam, volt luxus kategoriás dízel egyterüm is az is pd tdi. szóval van rálátásom a dolgokra és saját bőrömön tapasztaltam az értékvesztés illetve az autó hitel hátrányait. Most úgy alakult, hogy egy négyütemü wartburgal illetve egy 2-es golf gti-vel járok.nem mai gyerekek, de nagyon megnyugtató hogy simán a hitelek törlesztéséből eljárok két autóval kifogástalanul szervízelhetem őket, bőven jut tankolásra, és nincs mögöttem a rém (bank) hogyha véletlen nem fizetek elviszi az autót, és nem bukok 2 év alatt 2millát, mint bármelyik új autónál. Örök igazság, hogy öreg de ki van fizetve! és mivel karban vannak tartva nem hiszem hogy szennyezőbb lenne mint bármelyik új.és ezek után megfordulnak az utcán, barátságosan intenek stb. Élmény!

Subby 2007.11.23. 18:12:10

Sziasztok!
Eddig én sem igen írogattam, de most pont témába vág a dolog. Amit néhányan írtak a régebbi autók és nagy köbcentik kapcsán, az a magyar valóság! Mindenki azzal kezdi, hogy mennyit fogyaszt, milyen drága a fenntartása stb. Abba persze senki sem gondol bele, hogy nagyságrendekkel olcsóbb a vásárláskor, mivel idős, az alkatrész sincs aranyárban, és, ha rendbe kell rakni, még akkor sem kerül annyiba, mint egy új 1.4 fabia.
Természetesen megértem azokat is, akik az új, kis köbcentis autókat preferálják, de
ők-tisztelet a kivételnek-nem autóbuzik!

nem kéne... 2007.11.23. 18:16:38

kúl.
vagy kool.
vagy cool.
mindegy, na.
azért azt is említsd már meg, hogy az a mindennapi modern jól felszerelt benzines az azért egy golf 3.
az azért a moderntől kicsit arrébb van, legfeljebb az itteni fanklub állományához képest nevezhető modernnek, valójában meg egy tök átlag autó. jó, tudom, hogy gti, de nem egy nagy szám. racionális választásnak elmegy.
de nem is te vagy a leghülyébb mind közül, hanem a hétésfélliteres kupés falunkbeli, aki hétköznap egy dacia pickuppal közlekedik, amióta emlékszem.
:))))

V8 2007.11.23. 18:44:04

Én maradok az Audi V8-nál :) 16 éves, van néhány nyűgje, kell is rá költeni, de még így is olcsóbb benzinnel együtt, mint egy új középkategóriás hitelre. És ha harmadgázon indulok a lámpától, csak azt veszem észre, hogy mindenki elmaradt mellőlem.

Így télen a fűtött bőrülés is elég kellemes, ha hó lesz, akkor a négykerékhajtás, stb. És _minden_ szereléssel (az utolsó kis bizbaszig) együtt sincs az ára 1.5M felett. Vegyen új alsóközepes autót, aki akar :)

ommm 2007.11.23. 18:56:14

nem kéne: neszójjábe...

wadidegen 2007.11.23. 19:02:18

1. A környezetszennyezés helyett lehetne más indokot is találni már a nagyfogyasztású autók ellen! A benzinár kb. hatvan százaléka adó: az autósok kontójára(többek között)ebből lehet gazdálkodni a Föld megmentéséért. Szennyezés tekintetében nem teljesen mindegy, hogy mondjuk ötven liter benzint száz vagy hatszáz kilométer alatt füstöl el? Otthon is elégethetné a kályhában, hiszen kifizette, leadózta.
2. Ne hülyézzük már a másikat, amiért különbözik a véleménye valamiről a miénkkel! Próbáljuk inkább megérteni, az sokkal érdekesebb! Nem kell egyet is érteni vele, csak megismerni valami mást, valami különbözőt. Azzal máris tanultunk valamit: egyebek közt toleranciát gyakorolni. És az hasznos!
3. Érdemes megfigyelni, hogy a belsőség egy autósblog fanatikusoknak. Nem egy mértékadó magazin, sőt, nem is magazin. És nem is a totalcar. Ezért nem értem a hőzöngőket: aki teszteket, cikkeket akar olvasni, az menjen a totalcarra, ha az nem tetszik, akkor más portálra. De ez egy blog, pár lelkes ember blogja! Hogy ne lenne szubjektív, hogy lenne sok benne a dacia, a lambo vagy bármi más, hogy ne lenne helyénvaló a kutyaszaros bőrülés?
4. Akik eljönnek ide, és mindenről megmondják az egy és igaz kinyilatkoztatásukat, azok az életben is ugyanilyen hiperracionális figurák? Ha így van, nem unalmas, hogy mindig mindent tudnak előre, kapásból és mindenkinél jobban? És ehhez kapcsolódik, hogy akkor hogy tévedtek egy ilyen fröcsögően irracionális, érzelmekkel, esztétikával és szubjektivitással operáló oldalra?

Ennyit szerettem volna csak közölni, és most, hogy elmondhattam, már kellemesebb lesz a péntek délutánom. :_)

Félliteres hengerből egy féltucatot legalább mindenkinek!

KIZS 2007.11.23. 19:05:16

Hát igen, van abban valami jó érzés mikor az ember 1700-es fordulaton megyeget a kocsival 100-zal és közben tudja, hogy az autó teljesítményének durván 20%-át se használja... Majd mikor egy 1.8-as (vagy 2 lityis dízel) "büntető" autó akarja "büntetni", akkor pici gázfröccsel pontá zsugorodik. Az 1.8-as büntető autó tulajdonosa sose fogja tudni megérteni, hogy van olyan autó, ami úgy megy 200-at, hogy közben lehet bent _halkan_ zenét hallgatni, elengedheted a kormányt és ha fékezel, akkor a kocsi erosen lassul és teljesen irányítható is marad. És ekkor a rendelkezésre álló teljesítménynek még csak a felét használtad fel!
A már gyakorlatilag az alapjárattól _állandóan_ rendelkezésre álló 300Nm-rol meg ne is beszéljünk ami a fordulat növelésével 400Nm-ben teljesedik ki. De rossz! Manapság az 1800-tól 2200-as fordulatig tartó 300Nm (oké, túltöltéssel pár másodpercre 400Nm)-re kell büszkének lenni...
Nem, akinek nem volt még ilyen kocsija az sose fogja megérteni ezt az érzést.

* Ez a "büntető" autó kifejezés tetszik. A népítéletek közt olvastam, mint ahogy a 2 lityis dízelről is, ami elöl minden autó lehúzódik az autópályán, mert érzik az "erőt". :)

Boogie Man 2007.11.23. 19:11:32

KIZS, ez nem az 540i? :)

kswturbo 2007.11.23. 19:14:48

Bömös,

dehogy sértettél meg bárkit is. Nekem pl. négyhengeres használati tárgyam van, halmazatként kombi. És a BMW-k 99 százaléka mindig gyorsan eltűnik a visszapillantó tükörben. A maradékon M-bötü van:)
De a lényeg, hogy egyszer minden kisautó-tulajnak ki kéne próbálni egy 2-3-4 száz lovas gépet. Ha élményként nem is kattan rá, csak hogy tudja, mivel akar emberkedni pl. egy sávváltáskor... És mennyit köszönhet annak, hogy amikor ő a hibás, a luxusautókon olyan fék van, amilyen. Hasznos lenne, komolyan mondom.

Brigi "B. A." főnöke 2007.11.23. 19:18:15

Az én véleményem szerint (aztán majd jól leugattok), kell egy nagy, amivel messzire lehet menni ha kell, és azt a lehető legnagyobb kényelemben és biztonságban. Ehhez kell vmi ilyesmi:
picicim.com/?11958417361

Aztán kell valami kisebb, városban futkosni:
picicim.com/?11958417362

Álmodozni pedig kötelező:
picicim.com/?11958417363

Lotyó 2007.11.23. 19:23:08

Nemtom, de szerintem Brigi szereti a Lancia-kat

GGG77 2007.11.23. 20:41:48

Brigi! CSAK egy ilyen kell...:)

totalcar.hu/tesztek/mb560sec!2

Ádám 2007.11.23. 20:48:12

wadidegen: az első pontoddal kapcsolatban, szerintem pont hogy nem mindegy, és ha van egy kis jóérzése a gyerekei felé az embernek (vagy a máséi felé, ha neki nincs), akkor senkinek sem mindegy, mert valahol eléggé számít, hogy az 50 liter üzemanyagból keletkező gázok 100 vagy 600 km-re elegendőek, mivel az ember fia általában annyit tankol, amennyit kell. Ha muszáj vagy menni 1000 km-t, akkor nem mindegy, hogy 6x annyit füstölsz-e ezalatt... Mondom, szerintem. ádám

AP (törölt) 2007.11.23. 21:05:34

toncsi írta:
"Még egy dolog amit soha nem fogsz érezni egy boltban vett autónál, mégpedig az, amit átélsz ahogyan haló poraiból a szemed láttára (jó esetben a két kezed munkájával) feléled egy járgány. És ettől mindig a magadénak fogod érezni. "

Nem bazdmeg, én azt élem át, ahogy a szemem láttára pusztul el szépen és biztosan. Egy kockalada mióta dodzsem?
Köszönöm a nagytudású és mélyreható elemzést.

ommm 2007.11.23. 21:10:31

addig kell a benzinnek örülni, amíg van.
nekem spec. tökmindegy ki mibe önti és miben égeti.
de másnak is legyen mindegy.

mert élhetsz raqcionálisan és egészségesen, tervszerűen és csendben
és élhetsz álmodozva, hangosan, őrülten, egészségtelenül de JÓL

ennyi.
így is úgy is ugyanoda jut mindenki, hát le nem szarom ki milyen autóval? csak azért, mert nekem nincs V8-am még nem baszogatom azt, akinek van. inkább örülök neki, és vigyen el egy körre.

magyarok vagyunk, de ilyenkor szégyellem. összetartás? lóphaszt

AP (törölt) 2007.11.23. 21:18:15

ebben abszolút egyetértek, mind ugyanoda jutunk..
ezért sincs akkora jelentősége, hogy kinek milye van, odaátra semmit se vihet át.
akkómeg?!

ommm 2007.11.23. 21:20:11

akkor meg miért kell leszólni a másikat?

AP (törölt) 2007.11.23. 21:38:27

mert jólesik reggelente egy kis ugatással indítani a napot :)

Boogie Man 2007.11.23. 21:58:11

"csak azért, mert nekem nincs V8-am még nem baszogatom azt, akinek van. inkább örülök neki, és vigyen el egy körre."

Gyere le Szegedre, elviszlek. :))

MiMi 2007.11.23. 22:11:58

Én mindig imádtam a régi, nagy tepsiket. Volt már Ford "béka" Scorpiom Cosi, Lincoln Town Car 4.6 V8, Chevy Caprice 5.0L V8. Ezek tényleg olcsón beszerezhető verdák, a javitásuk sem drága. Mindíg furcsán néztem azokat az embereket akik, 4-5x pénzért vesznek 1L-es Suzukit.
Aztán a munkám során először évi 30eKm-t, majd 50eKm-t kellett mennem. Ekkor vettem észre, hogy nincs pénz már kajára sem.
Gyorsan váltottam egy 1,4D4d Corolla-ra. Nem rossz autó, idővel hozzá lehet szokni. De valahogy minden reggel hiányzik a V8 hangja, meg a kényelem.
Mostanra jött össze a pénz évek alatt egy 2., hobbi autóra. Az álmaim netovábbja 1974-es Cadillac DeVille 8.2 V8. Ennek a fogyasztása 26-30L, de igazából nekem nem számit, csak hobbiként járok vele, mert szerintem napi használatra ezek az óriások ilyen benzin ár mellett már nem alkalmasak. Szóval azért lett ez a Caddy, mert hobbi szinten mindegy hogy 11-12L vagy 26-30L. Én csak azt a generációt irígylem, aki még megtehette, hogy nap mint nap ezekkel a csodákkal járt.

Bambano 2007.11.23. 22:13:13

Jézusom, a blog hatására kotorásztam egy kicsit a használtautón, és találtam egy 17 éves 850i-s bömbit... Pedig eddig nem voltam öreg autó párti, csak sok köbcenti párti...

Egyébként aki a környezetet félti, az matekolja ki, hogy miért fogyaszt kevesebbet egy 3200-as v6-os mint az 1.6 fsi by fóccvágen.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.23. 22:16:06

Brigi féle álomautóhoz kilincsem már van :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.23. 22:31:28

Nana, az automata váltó és a 20 éves kor nagy ellenségek, ami akkor jó volt, az most pokol, kín és szenvedés. 5 lieteres vagy nagyobb autót meg csakis amerikaiban vennék, abban van a vitamin, mégha bénább is mint egy stuttgarti luxuslimuzin. Ellenséged lesz az automata neked is Anna. Bár nem ismerem a női agyat, én szeretek váltani, taposni a kuplungot, és a nap végén szidni a kocsit mint a bokrot, hogy mennyire bedurrant a vádlim tőle. 5 literes autót ide? Ehh, minek? 1.8- 2.0-nál felesleges nagyobb. Nekem sem kéne, méáregdrága az alkatrész, a benzinről nem beszélve. Kétségtelen, hogy nem lehet semmihez sem hasonlítani mikor két tonna vas úgy lódul meg mint egy ágyugolyó. Nekem túl nagy, érdekes módon a hot hatcheket jobban kedvelem, annak ellenére, hogy szeretem a kényelmet:)

Boogie Man 2007.11.23. 22:45:48

scheerti, nem olyan drága az az alkatrész, és mint mondtam, nem fogyaszt az 20 litert, csak mert sok okos azt mondja. A régi automaták pedig sokkal jobban bírják a strapát, mint a maiak. A megboldogult 22 éves 535i-m váltója olyan fasza finoman váltott, hogy öröm volt nézni. :)
Nameg felesleges a kétezresnél nagyobb? Erre van valami szabály? :) mindenki maga dönti el, mi a felesleges neki. Én azt vallom, köbcentiből sosem elég. :)

ommm 2007.11.23. 23:18:59

Boogie Mam: kösz, ha arrajárok megejtem.

én szeretem az autókat, sokfélét, mindegyiket más miatt. jelenleg a 6 vagy 7-iket nyúzom és, bár volt olyan, ami "szar"-nak minősíthető, mégsem utáltam soha egyiket sem. emlékek kötnek hozzájuk, jók és rosszak egyaránt. szeretem a prögős 4 hengerest csakúgy, mint a (tegnap -sajnos nem általam- leadott) Cherokee SRT Hemijét is.
mindegyik más és mégsem.
valszeg nehéz ezt megérteni olyanoknak, akik nem ezt szívták gyermekkoruktól magukba, de leszarom.
minél többet ki kell próbálni, hogy legalább tudj véleményt alkotni valami alapján.

utána talán lehet ugatni, de minek? csak azért, hogy beszóljak valakinek, akit nem ismerek, nem tudom ki ő és milyen ember, azért, mert olyan autója van, amilyen?

mindenkit meg lehet érteni.
csak eleve nem nyáltól csöpögő, habzó pofával kell hozáállni.
ennyi a trükk.

CSaB · http://bernhardt-fashion.hu 2007.11.23. 23:20:39

ennyi hülyeséget életemben nem olvastam, bocsi:)

KIZS 2007.11.23. 23:24:37

Nekem az 540-es bp elővárosi forgalomban (gyál-11. kerület) 12.8 illetve állandóan klímázva 13.5 literes átlagot hozott. Én ezt nem minősítem rémületesen soknak, tekintve a mostani Mondeom 10.5-es átlagát klíma nélkül ugyan ezen távon. És a bömössel soha sem fogtam vissza magam a fogyasztásra gondolva. (Persze non-stop állatkodással lehet vele 16-18 litert is fogyasztani.)
Ha környezet tudatosak akarunk lenni, akkor persze megvizsgálhatnánk a kérdést úgy is, hogy mi jobb: egy 13-15 literes fogyasztású jól karbantartott autót használni 20 évig, vagy 5 darab 10 literes fogyasztásút (4 évenként cserélve). Hiszen az új autó legyártása sem kicsit terheli a környezetet.

Boogie Man 2007.11.23. 23:43:16

239 komment. Azé' belengettük. :))

heavy mental 2007.11.23. 23:49:24

Nos kivételesen nem értek egyet PAnnával.
De ez nem az ő hibája, egyszerűen csak nem szeretem annyira a Mercedest, bár volt a családban és gyerekként szerettem, de magamnak nem vennék ilyet úgyértem.
Ha nagy motor és kényelem, legyen ez (NÁLAM):
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1536512&command=ugras&screenwidth=1280
Persze ez nem 400.000be kerül... :)))

A fikázók orrát meg csípje oda vezérműszíj, talán akkor nem ütik bele a felnőttek dolgába...

andi 2007.11.24. 00:19:20

És mégis hol élménykedtek a 200-300 lovas gépekkel, az utcákon? Ugyan valamivel a 200 alatt, de az ezüstérmes élménykedésem az volt, amikor Szántód és Tihany között kiültem a tetőablakon. 728iA cápa. Az bronzos pedig a nagykörúton péntek délután a Süsü a sárkányt hallgatni a magnón a dugóban. Az aranyérmest sajnos nem tudtam abszolválni. Emlékeztek a Hóvirágünnep c. filmben amikor a pikulás fickó legelni vitte a kecskéit a kocsijával? Sajnos mire a kecskék meglettek, a kocsit lecseréltem egy pikapra. Hibáztam.

sternhertz 2007.11.24. 00:44:20

Sohasemhazudtam kollégának reagálnék:
A W126-os mercedes minden idők legerősebb karosszériája, nem csak a mercedes hanem az egész autógyártás történetében. A W140-es "bálnamerci" pedig úgy mondjuk egyel van utána. egy mondeónak tökmind1, h mikori, esélye nincs, nem is volt és nem is lesz soha egy 140es merci ellen, de azért ülj bele, és meglátjuk meddig jutsz... a környezetszennyezésről annyit, hogy ezek az autók korukat megalázóan alacsony károsanyag-kibocsátással büszkélkedhetnek, amelyek még ma is megállják a hejüket egy két francia meg olasz szutyokkal szemben... arról, meg h a múzeumba való. hát igen, ezek a mercedesek fél millió kilométert úgy mentek el ahogy Te sétálsz egyet a parkban, egy mondeot, vagy egy francia vagy olasz dízelt pedig 500.000 kilométernél már réges-régen megevett az enyészet.
Bocsánat, ha nyers voltam, és bántó, nem állt szándékomban.

Rekord 2007.11.24. 01:33:08

Odavagyok a nagy öreg vasakért. A V8 az V8 na. Ez tény.
Mindig is utáltam a dízelt traktorokat. Füstöltek, büdösek voltak, brrrr... Tankoltam a kis Rekordkámba a kemyény litereket, bezinből. Aztán 24 évesen megváltunk egymástól. Jött egy fiatalabb bezin, automatával. Most dízel van, egy Mondeo, mert muszály volt. Évi 50e km-eket kell mennem, saját pénzből. A gép már túl van 200e-en és a tévhittel ellentétben, nem evett meg egyetlen túrbót sem :) pedig nem a vitinben tartom. Megy is, jó is, nem is drága, és a fenntartása sem az. Azt pedig, hogy kerreg, kárpótolja az évi kb 600e megtakarítás egy átlag 10-est fogyasztó géphez képest (az előző benyás Mondi ennyit evett). A muszály sajna nagy úr!
De ha egyszer beüt a ménykű és olaj fog jönni még a csapokból is, akkor V8 és benzin, minimum 5méter és a tengeren túlról... akkor majd az is muszály lesz! :)
Üdv!

crow 2007.11.24. 03:12:22

Háááát Emberek!!! Mi van itt!? Fiat 500 vs SMC?:-) Vagy új Swift vs 25 éves Cápa Bömbölő?:-) Egyiknek sincs értelme! Az igazi autóbuziság az ha mindegy mink van de imádjuk. Személy szerint a 25. saját autónat nyúzom és már nem emlékszem hány másikat próbáltam ki! De imádtam a Honda Civic 1.6 Vtech (1993) pörgését, a Ford Explorer búgását, a Bogaram ciripelését, a W123 240D lomha, de tankos hörgését és még a 1300-as (1979) Ladám vérestorkú erölködését is.. Ki ezt ki azt szereti, de mindegyikben van valami. Most egy 626 DITD-t hajtok és imádom, nemcsak mert keveset fogyaszt...valahogy tetszik a hangja, a formája stb.
Legalább mi autórajongók ne fikázzuk egymást!
Nos...Béke...és balesetmentes közlekedést...és tiszteljük egymást az utakon, no meg itt is!
ui: amúgy a w126 a kedvencem a mercedesek közül, szebb mint bármely más S-Klasse

toncsi64 2007.11.24. 05:58:36

Hogy miért vesz valaki öreg, több szempontból is gazdaságtalan autót !? Ugyanazért amiért másfél órán át nézi, hogy 22 ember rohangál egy labda után. Amiért több tíz vagy százezer Ft-ot fizet egy óráért ami ugyanazt az időt mutatja mint a többi. Amiért erős paprikát tesz a halászlébe, pedig tudja, hogy másnap a retyón szenvedni fog. Amiért azzal a nővel él amelyikkel és nem másikkal.
Ilyen az élet. És aki mindig csak racionális döntéseket hoz, az nem él, hanem csak jelen van.
Szerintem

Tie 2007.11.24. 07:35:04

ommm, nem köll Szögedig menned egy vényócér, van itt nálam is, Pesten. :)

AP (törölt) 2007.11.24. 09:35:55

aludtam rá egyet, és ugyanolyan hajmeresztő hülyeségnek tűnik ez az egész ügy

az érdekes az, hogy hányan gyűlnek a punciszagra, védeni a hölgyet, bármit is ír, bármekkora marhaságot

ihaj..

Bambano 2007.11.24. 11:13:11

Hevy Mental: idézek a linkedről: "Chevrolet Blazer 6,5 Td 4x4 - Személyautó" khmmm. szerintem 6.5 literben az inkább mozdony :)

Az lenne a javaslatom, ne emlegessük mindig a fogyasztást a sok köbcentinél. Akármennyire is hihetetlen, a kocsi tömege többet számít, mint a köbcenti. Ha semmi más nem számít, csak a fogyasztás, akkor a 3.2-es vectrám sokkal jobb vétel volt, mint a hulladék 1.6-os fóccvágen bora. Pedig a vectra nehezebb vagy 200 kilóval.

Ha meg nem csak a fogyasztás számít, akkor egyértelmű, nem borám van, hanem vectra :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.24. 14:05:59

sajnos ezek a kocsik nálunk mind túl vannak az 1.000.000 km-en

és persze hulladék mind, megveszed 400.000 Ft-ért és ha nem akarsz meghalni benne rá kell költeni 5 milliót hogy a futómű meg ezek ne essenek ki belőle

akkor már egyszerűbb venni 5 millióért egy eredetileg 30-50 ezret futottat és az nálad aztán örökre kocsi marad

pl itt van egy pár

www.benzbuzinezz.nl/

vagy ez?

www.qbcars.nl/occasion.php?id=3936

CSaB · http://bernhardt-fashion.hu/ 2007.11.24. 14:56:20

na AP megmondta h mi az igazság :))
nekem tuti nekem kéne ez a 25 éves fostalicska:)

Dr.benz 2007.11.24. 16:08:03

Drága Anna!

Én ezt az autót majdnem megvettem! Sajnos kb 4mm festékréteg van rajta, a csomitartóban 4-5 vödör víz áll, a motor pedig annyira széjjjjel van hajtva, valami oan hihhhetetlen füstöt okádott, amikor beindította a lelkes eladó, hogy 1perc múlva már eltűntünk. Belül viszonylag szép, tűrhető állapotban van minden. Elektr tető nincs, mert klímás a lelkem és valami diplomata autó lehetett, teli van árulkodó jelekkel.
A szelepsz.sz.-ek mind-mind beégtek, rohad a bal hátulja.
Szegény autó kiabál hörögve, hogy mentsék meg, nekem nem esett meg ezesetben a szivem. Jó, hogy neked se, nem 4kiló lett volna rajta a munka...

öööö

jó 7végét mindenkinek :)

hbarby 2007.11.25. 09:36:40

Hmm.. elolvasgattam a vélemények felét.. én itthonra nem hiszem, hogy vennék nagy amcsi vasat, de! Ebben az életben egyszer még keresztül fogom szelni Amerikát (route 66, ugye, már ha épen maradt minden része?) mondjuk egy Stingray Corvette-el. Keresztapum csak kölcsönadja nekem :D

(Mázlista amerikai pasas, régen nascarozott, most meg a garázsban pihen ez a Corvette, egy szintén hatvanvalahányas születési Camaro, munkábajáráshoz egy C6-os Corvette, és most vett egy Mustangot driftelni tanulni. :) )

RR 2007.11.25. 11:05:13

Én azt hiszem megtaláltam az arany közép utat! legalábbis az Én opcióimhoz(sok km,megbízhatóság mert nincs idő szevizbe hurcipálni az autót meg nem engedheted meg magadnak azt sem ,hogy azért késs mert lerobbant az autó) szóval egy hétköznapi új nagykategóriás családi diesel minden földi jóval, hétvégére pedig nem egy fiatal 18 éves :) hanem csakis veterán csakis a létező
legnagyobb mocival rendelkező amerikai csatahajó.

Bambano 2007.11.25. 11:56:26

tegnap tankoltam, felvásárlós benzinkúton. A legolcsóbb üzemanyag a sima benzin volt, a következő szinten egy árban volt a sima dízel a középső prémium benzinnel, majd a prémium dízel következett, utána a prémium benzin.

Ergo ha drágán akarsz közlekedni, vegyél dízelt. Én meg osztom a totalcaros véleményt: az üzemanyag neve benzin.

bespam 2007.11.25. 12:19:01

én egy régi(98) FEHÉR :) swifttel járok és azt is szeretem, lehet hogy meglepő de ilyen is van :) ugyanakkor persze tetszenek a régi autók, de sajnos nincs ilyen hobbira pénzem, meg az én véleményem az, hogy aki régiautózni akar, az értsen hozzá (mármint az autószereléshez)

faterpolo 2007.11.25. 16:08:55

Kedves Mindenki, de főleg Anna!

Én teljesen megértem azokat, akik régi Mercit akarnak. Számomra az 500 SEL már túl nagy, inkább a W 124 méretosztálya felé húzok (194 cenimmel mondjuk kell is...).
És mégis. Egyszer véletlenül úgy adódott, hogy vezethettem egy 500 SEL-t. Akkor rájöttem, hogy nem is rossz dolog motorral beállítani az ülést:D.
De a lényeg: sosem gondoltam volna, hogy ennyire jó érzés lesz vezetni! A sávváltás egy csuklómozdulat, a kormányt egy kkézzel alá lehet szedni - hihetetlen. És életemben először éreztem, hogy mit jelent, ha egy autónak PRESZTÍZSE van (igen, egy 1986-os évjáratú 500-asnak is van olyan:)). Végre nem kellett izguénom, hogy megadják-e a jobbkezet, és hogy időben beengednek-e a belső sávba, ha a következő kereszteződésnél balra visz az utam. Indexelésre MINDENKI lelassít, és magyar autóstól szokatlan udvariassággal beenged maga elé. A BKV busz vezetője vészvillogóval megköszöni, hogy kiengedem a megállóból (pedig nem villogtam neki, csak leléptem a gázról).
No és amikor autópályán mentem vele... Belső sávban 120, egy Focus villog mögttem, hogy menjek előle, mert siet. Mentem is, csak épp nem oldalra... Beletapostam a gázba, mire az ormótlan nagy vas szinte röhögve gyorsított 205-ig. Csak azért nem tovább, mert bemajréztam, és leugrottam a pedálról.
Fiatal vagyok. Nem vagyok az automata-váltók híve. A Merci nekem túl konzervatív. Inkább a rizsrakéták és az Alfák - BMW-k felé húzok. És mégis... lehet, hogy az első autóm inkább egy 190D lesz, mint egy Honda Civic...

bespam 2007.11.25. 16:13:19

én ennél újabb mercit vezettem olyan húsz éves taxist, az baromi nagy volt baromi nyegusz dízelmotorralm hát érdekes :) meg mostanában vezettem új E-klassékat természetesen csakis dízelt azért ez nekem jobban bejött, kövezzetek meg érte nyugodtan :)

Sopánka76 2007.11.26. 10:57:56

:)

Én is csak a felét olvasgattam el az ittenieknek! És én is benzinfaló 15évesre vágyom, mégpedig egy totálisan presztízsmentes Sierrára! Lássátok be végre, ízlések és pofonok különbözőek! Néha ég és föld! Tudom, hogy nem praktikus, hogy ár-érték arányban jobbat is kaphatnék, de nagyon sok szempontot kell mérlegelni és ebből nekem ez jön ki! Nem nagyon van olyan autó, amit valaki valamiért ne szeretne! És miért ne tenné, ha egyszer nem bánt vele senkit? Az olaj el fog fogyni, igen. Restellem én is, hogy fogyasztom, de nincs alternatívám. Hogy 8-9 liter vagy 12, az már nem sokat változtat a dolgon!

"Villantani" egy húszéves prémiumautóval? Az írás alapján nem villantani akar, hanem élvezni a vezetést! És ezt kívülről könnyű összekeverni, különösen ha valaki még nem tapasztalt igazi vezetési élményt. Sajnos ha az ember szereti csikorogva venni a kanyarokat, és padlógázzal kilőni a zöldre váltó lámpától, akkor azt hiszik, feltűnési viszketegsége van, pedig simán lehet, hogy csak élvezi a gyorsulást, előre meg oldalra!

Sopánka76 2007.11.26. 10:59:09

Ha meg kényelem: egy 20 éves felsőkategóriás autó kényelme simán felveszi a versenyt egy mai alsóközéppel. Összességében nem drágább, sőt.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2007.11.27. 00:28:12

A mai autók közül is vannak faszák. E39em pl.
Csak a régiek faszábbak. E36om pl.

DSC 2007.11.27. 01:24:44

Enis vettem egy 17 eves benzinfalot.
Ugyanaz az auto, mint gyerekkoromban a kedvenc matxhboxom volt.
Elso alkalommal varok vele a fiamra suli elott, ismeros apuka kiszall a lehangolo asztfaltszurke Nissan Quasqai-bol. Meggusztalja a kocsimat.
Aztan: Uristen, Mennyit fogyaszt ez, ellehet ezt tartani? Nem valaszolok mert a fiam epp odaer az osztalytarsaival.Ratapadnak a kocsira, szinte simogatjak.
A fiam csillogo szemmel beszall mellem, buszken nez a haverokra.
Ez egy 911-es. Megerte.

majom 2007.11.27. 04:21:13

kéne csinálni nagyvastalálkozót az ittenieknek! mennék én is, pedig a klubbozásból már rég kinőttem, de ez felizgat :)

Okezsoke 2007.11.27. 09:39:31

De, de legyen!
Mindenki hozza az öreg gépét!

Anna, szervezősdi a Totalcar támogatásával? :)

Zoli 2007.11.28. 13:15:23

Barátaim!
Az AUTÓ neve: Mercedes-Benz W140.
A többi csak közlekedési eszköz...

Richie82 · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=18130 2007.11.28. 15:46:42

Hali!

A nagyvasaknál nincs jobb alternatíva!
Engem speciel nem érdekel a fogyasztás, mivel 2 kocsim is van, városra való, és túrázó. ( lásd linket)

az a véleményem, hogy a 80-90-es évek autói sokkal jobban és igényesebben, több "szeretettel" készültek. A mai autók túl egyformák, és túl "műanyagosak", a klasszikus luxust nélkülözik, sok idétlen, kiskategóriás megoldással. Persze vannak kivételek, pl. kisszériás sportkocsik. nekem nem tetszik a gagyi high tech erőltetése, a "mindent számítógépesíteni" szemlélet...aztán csak lesnek sokan, hogy mennyit kell költeni a meghibásodások miatt a vadiúj bálnamerdzsójukra...tehát, a lényeg, a klasszikus luxusautóknál nincs jobb, lehetőleg 2000-ig érdemes válogatni, mert utána elfajzott minden...

w140 2007.11.28. 23:05:34

Sziasztok!
Annak ellenére, hogy iszonyú élmény egy 326LE-s V8-assal járni, semmilyen késztetést nem érzek, hogy villogjak vele.
Ezek az autók nem a menőzésről szólnak, hanem a hihetetlen vezetési élményről.
Hány nagymercin láttatok krómszínű tanksapkamatricát,neont,no fear matricát,spojlert,húdehangoskipufogót?
Nem szokás a letekert ablaknál zenebömböltetős gumiégetés sem.
Valaki azt mondta egyszer, ezek az autók olyan embereknek készültek, akiknek nem az "A" pontból "B" pontba való eljutás, hanem maga az ÚT a cél. Így nagybetűvel.
Üdv.

w140 2007.11.28. 23:12:27

Aki pedig a fenti 126-os biztonságosságában kételkedik, az biztos nem látta ezt:

www.youtube.com/watch?v=Fw6VUwG9nOo

Arra is kíváncsi lennék hány új verdával lehetne odébb állni az útból, miután átdöngetett rajta egy 4 tonnás big-foot.....:

www.youtube.com/watch?v=saV3hUUry-4

A 7. percnél van a jelenet.

pipas 2008.01.22. 18:15:03

Megláttam, beleszerettem, és megvettem.

w140 2008.01.22. 22:57:33

Őszintén gratulálok :)

echmes 2008.03.05. 18:11:48

Sziasztok

Engem igazából az érdekelne, hogy egy 1985-ös W123-ra melyik társaság kötne cascót.
Ugyanis nekem sehol sem sikerül.
Én ugyanis már szinte mindekinél érdeklődtem, de azt mondják hogy öreg. (anyjukat) A legjobb évjárat. Még nőben is.
Nos ha valamki valamit tud akkor ide várnék ötletet:
echmes@invitel.hu
Köszi

armani gucci versace 2008.07.31. 13:52:08

ha valkinek van elado használt rossz autoja ami nem kell már vagy elado rossz vasak akkor hivjon bizalommal

armani gucci versace 2008.07.31. 13:58:05

sziasztok érdekel valakit 1 mbw 325 td sedan 1994 es évj börüléses fekete fehér börrel enyhén sérült osztrák papirokkal 250000 ft akkor hivjon más csere is érdekel 0630 469 28 87

armani gucci versace 2008.08.05. 13:30:43

használt régi ipari vagy kis teljesitményü hegesztő trafoját magas áron megvásárolom tel 06208041398

armani gucci versace 2008.08.05. 13:33:24

magas áron vennék katalizátort venék magas áron használtat

Bacsa Péter Pál 2016.03.07. 16:03:53

Üdv mindenkinek! Nagy boldogsággal tölt el, hogy rábukkantam erre a blogbejegyzésre, ugyanis az itt bemutatott Autó (így, nagybetűvel) valamikor, huszonévvel ezelőtt Édesapám tulajdonát képezte. Imádta ezt az Autót, de sajnos meg kellett válnia tőle.

Tovább kutakodva megtaláltam az öreg Merdzsót egy használt autók adásvételével foglalkozó honlapon. Körülbelül 700 ezer forintért árulták az Autót. Egy-két helyen már látszódtak rajta az idő fogsorának rágásnyomai, de még így is gyönyörű állapotban volt. A kíváncsiság kedvéért rendszám alapján rákerestem a Mergára. Annyit sikerült kiderítenem, hogy jelenleg is forgalomban van, valószínűleg barna színűre festették át, és nem áll körözés alatt.

Ha lenne megfelelő mennyiségű pénzem, hogy visszavásároljam, és gyári állapotába restauráltassam az Autót, gondolkodás nélkül a jelenlegi tulajdonos keresésére indulnék, és akár a föld alól is előkeríteném.

Sajnos azonban a jelenlegi egzisztenciámból fakadóan nem áll rendelkezésemre ekkora összeg, mivel jelenleg egyetemre járok, tandíjat kell fizetnem, tankönyveket kell vennem, stb.
Feltételezem, ha egyáltalán meg tudnék alkudni a tulajjal, a vételáron felül jó pár száz ezer forintot rá kellene költenem az Autóra.

De amíg nem leszek olyan anyagi helyzetben, hogy ennyi pénzt tudjak nélkülözni, addig csupán abban reménykedhetek, hogy az öreg Mergát egy Őt megillető gondoskodó, szerető tulajdonos fogja vezetni, nem pedig kibelezve, egy bontóban fogja várni a bezúzást.
süti beállítások módosítása