Amikor egy hosszú-hosszú pillanatra megértettem a kínai autó lényegét

Chery SQR7162 YXJ Cougar Racing Teem Chery Club

  2007. november 21. - Orosz Péter Címkék: kína kultúra sanghaj 2007 chery

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Viszlát, bús hétfő
2008-02-11 15:10:00

Fotó: Fenyő Balázs Drága olvasók, Úgy alakult, hogy a jövőben már nem én szerkesztem és írom a

A Bimmer-eseményhorizont
2008-02-11 12:29:00

Fotók: Petrány Máté Mindig pontos jele a tematikus eszkalációnak – sőt, paradigmaváltásnak!

Úgynevezett amerikai nagyvas reggelire
2008-02-11 07:58:00

Fotók: Professor Pizka Szalonnás tükörtojásban gazdag reggelit kívánok minden kedves olvasónak – kivéve

Dohogáson érve
2008-02-11 06:17:00

Szóval élcelődök én itt az úgynevezett klasszikus autósújságírói nyelven, mire HaDes olvasónk felhívja a

Chery SQR7162 orra

Kellett egy hét, hogy összeálljon, de azt hiszem megvan a tökéletes kínai autó, a telepi BMW-k és morcosított Swiftek és rohadó 924-ek és koppánypufós Zsigák és sötétített ablakú, kályhakürtős CRX-ek közös gyermeke. Tehát rendes kulturális – és nem ipari – termék. Pedig első ránézésre simán csak egy Chery SQR7162.

Chery SQR7162 típusjelzése

Na igen, mindjárt a típusnév. Régebben azt hittem, ezek rajtafelejtett gyári kódok, de egyre inkább úgy tűnik, hogy nem: a német számmisztika és a Cadillac-féle hárombetűs rövidítésmánia közös gyermekeként ilyen nevű autók valóban léteznek. Az SQR7162 egy tökéletesen érdektelen szedán, másfeles, 115 lóerős motor van benne, a homlokomhoz préselt duplacsövűvel sem tudnék ennél többet elmondani róla. Mármint a modellről. Nem erről a konkrét autóról.

Chery SQR7162 hátulról

A Chery már azért is tökéletesen kínai, mert elgépelt angol szó (cheery) a márkaneve, amiből itt van némi minőségi választék. Egyébként meg a QQ nevű kisautójukról lehetnek ismerősek, ami annyira hasonlít a Daewoo/Chevrolet Matiz/Sparkra, hogy a General Motors azonnali seggberúgással fenyegette meg az egyébként legnagyobb független kínai autógyárat, ha Kínán kívül forgalmazni kezdenék. Nyilván fogják, a General Motors pedig nyilván teljesen tehetetlen lesz. De mit kezdett Thomas Edison a szellemi tulajdonát bitorló Hollywooddal? Megszórta talán védjegylövegekkel? Licencmozsárral? Elindultak valaha a szabadalmi csapatok?

Lovagi embléma egy Chery SQR7162-n

De haladjunk szépen sorban. A mérnöki precizitású márkanév felett rögtön egy középkori hangulatú pajzs. A tipográfia ugyan túl modern, de a birodalmi rohamosztagosnak öltözött János vitézt vitathatatlanul eltalálták.

Chery SQR7162 hátsó szárnya

Van szárnyunk, ugye, dehát szárny nélkül eleve nincs 115 lóerős szedán, ehhez nem kell Kínába utazni. Mert mi termelné a leszorítóerőt? Don Quijote szélmalmai? A napszél? Netán a jóisten jóságos keze?

Cougar Racing Team logó egy Chery SQR7162 fenekén

Van aztán utalás az autósportra, egy bizonyos Cougar Racing Team logója. Pontosabban Teem. Azaz Puma Versenyhemzseg. Azért egy fokkal eredetibb, mint a százezredik Nürburgring.

Mennyire kínos már tudni, hogy melyik autó hányadik percnél száguld le a Fuchsröhrén! Ugyan már. 1957 van, vagy 2007?

Fölötte még néhány latin betű, mert latin betűből sosem lehet túl sok, pláne itt:

YXJ felirat egy Chery SQR7162 csomagtartófedelén

A cherysített tanksapkafedél felett újabb összkínai obszesszió, a C-oszlopra biggyesztett, arany babérkoszorúba foglalt autólogó. Cheryn még sose láttam, de szinte minden Buick szedánon van, a Cadillaceken nem is kérdés, és valamelyik nap egy futó pillanat erejéig még egy Audin is megfigyeltem.

Chery SQR7162 tanksapkája és C oszlopi címere

Utóbbin igen hülyén nézett ki, a többin egy kicsit zavarbaejtően ugyan, de grandiózus. Valahogy úgy, ahogy egy háború előtti érintetlen automotív aranykor pompás szedánjain elképzeljük.

Lehet, hogy ezért kellenek csak a hosszított tengelytávú autók! Hogy a hosszítás hízlalhassa a C oszlopok területét, alkalmassá téve őket koszorús logók viselésére.

Chery SQR7162 jobb első kereke és környéke

Folytassuk előrefelé! A bőkezűen adagolt króm között újabb János vitézbe bukkanunk,Ferrariszerű Chery Club pajzs a jobb első index alatt egy Chery SQR7162-n ezúttal ferrariszerűen az indexlámpa alatt. Így egyszínűen, és egyedüli grafikai elemként talán még jobban érvényesül.

Az orr pedig már maga a kimért harmónia. Nyilván egy kis csirkehálót azért kapott a hűtőmaszk letépése után maradt lyuk, és még egy János vitézt a motorháztető is, mert ha latin betűből sosem lehet túl sok, akkor János vitézből még annyira se. De innen nehéz lenne megmondani, hogy ez bizony a KBR.

Mint a Kelet Büszke Réme, nyilván.

Chery SQR7162 orra

És lehetne azt mondani, hogy a díszítettség kínai szemnek kedves foka az európait ekkora már átszúrta, és egészen a gyomorig meg sem állt, amit kedélyesen megforgatott, de nem. Mert ez a Chery olyan, mint az ember első gördeszkája, amit teleragaszt matricákkal, az első saját hálószobája, ahol egymás celluxába kapaszkodik Slash és egy Countach, az első kocsija, amire felszúrja a kindertojás sárgáját.

Ez a Chery a kínai nép szabadságra ébredése.

Dugó Sanghajban

Igaz, hogy Sanghajban már ebben a pillanatban sem az, mert a város nagy része az idő nagy részében a dugóban áll, de jól elkapott pillanatokban még az. Aztán oda se nézünk, és átugorják majd az egész fosszilis bohóckodást, mint drótozatlan afrikai országok a zsinóros telefont, ahol morzéból lett az SMS.

Zöldségeket sütő biciklis emberek Sanghajban

Az autó körül nyirkos pára áll mindenhol, nem sokkal arrébb férfiak és nők biciklikre szerelt olajoshordókban kukoricát és édesburgonyát sütnek, hömpölyög az illatos gőz, és egy pici pillanatra megértem ezt az őrjítő, csodálatos, összezavaró, ragyogó, végtelenül másmilyen országot, ami persze lehetetlen, mert ahogy Kínát Sanghajból, úgy Magyarországot sem lehet az ötödik kerületből megérteni, de időnként nyílnak ilyen apró ablakok, ahol nagyon mélyre látni, mint az anyám szecessziós fésülködőtükrében, ami triptichonként nyílik, és a szárnyait megfelelő szögben nyitva egész pontosan a végtelenig lehet ellátni.

A végtelenbe pedig egyikünk sem 115 lóerős benzinmotorral megy majd.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr64236742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

szkunszk 2007.11.21. 12:06:38

Ez a rohadt egyformaság, színtelenség...
De jó magyarnak lenni! :D

radar 2007.11.21. 12:09:39

Igen, néha jó Magyarnak lenni, de nem a Kőbányai úton, a dugóban, a szolidabban, de hasonló stílusban díszített MICSUBICSIK és NISSZANOK között.

wannabe500owner 2007.11.21. 12:36:36

Az autóról talán még annyit lehetne elmondani, hogy láthatóan Toledo-alapú.

ommm 2007.11.21. 12:40:45

formában vagy Dr. ez már rövid időn belül a második igen jó írás.
" birodalmi rohamosztagosnak öltözött János vitéz" LOOOL...

káosz egy világ az, az autó pedig (mily meglepő) smmiben sem különbözik a káeurópai telepi többségtől :)
érdeks, hogy egymástól eltérő világokban hasonló megoldásokra bukkannak a népek.

a végtelenbe és tovább!

sol. 2007.11.21. 12:43:33

igen, valóban kicsit régi toledós a vonalvezetése
de nekem feltűnt a porscess pajzs, a lancias hűtőmaszk, a lexussos embléma, a felni talán egy kicsit audis, meg valahogy egy kis vectra is van benne :)

timar.a 2007.11.21. 12:51:44

We believe in ost-efficiency
We bring you igh technology
We want to be cology responsible
We give you eliability and quality
We are your outhful brand

timar.a 2007.11.21. 12:52:44

We believe in (C)ost-efficiency
We bring you (H)igh technology
We want to be (E)cology responsible
We give you (R)eliability and quality
We are your (Y)outhful brand

timar.a 2007.11.21. 12:54:37

ezt jelenti a CHERY

BTO 2007.11.21. 13:01:49

na e csak körbefényképészkedés!
hol a bele???igy nem teljes a körkép.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.11.21. 13:04:59

Egészen elképesztő az a fajta vizuális és esztétikai igénytelenség, ami a jelen kor kínai termékeit uralja. Rettenetes, Bár az is igaz, hogy egy két hasoló kaliberű járgány Mo.-n is fel-fel tűnik a lakótelepeken...

tomnemtom 2007.11.21. 13:05:26

ez szép volt, Dr. !!!
kultúrákon átívelő absztrakciók.
oszt van-e nekik ottan helyi Jánosvitézük ?

az autó bele ??? mit akarsz látni, a lendkereket vagy a hátrahúzós motort ? :))

Rocko- 2007.11.21. 13:05:30

"Igaz, hogy Sanghajban már ebben a pillanatban sem az, mert a város nagy része az idő nagy részében a dugóban áll, de jól elkapott pillanatokban még az. Aztán oda se nézünk, és átugorják majd az egész fosszilis bohóckodást, mint drótozatlan afrikai országok a zsinóros telefont, ahol morzéból lett az SMS."
ez kész. :D
"A végtelenbe pedig egyikünk sem 115 lóerős benzinmotorral megy majd."
Vanishing Point, értjük. :)

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.11.21. 13:11:53

Az eleje nekem dácsiás...
Nem, nem 115 lovas benzinmotorral megyünk a végtelenbe... Mindenki a maga módján... :DDD

AP (törölt) 2007.11.21. 13:13:36

ezt a fost holmi telepi bmw-khez hasonlítani nagy merészség

dhrbikes 2007.11.21. 13:16:08

Nincs feedback.

Nem csodálom, mindenki okádik :)

ommm 2007.11.21. 13:49:41

AP: miért konkretizálsz? nam BMW-kre gondoltam konkrétan, hanem az igénytelen, gányolt szarokra...:)

qiche 2007.11.21. 14:03:18

Kínában csak állami engedéllyel lehet motorizált járműveket gyártani. Ez annyit jelent, hogy minden cég minden típusváltozatának külön kódja van.
Az SQR7162 elég egyértelmű: SQR az a Shanghai Qirui, a Chery eredeti neve. A 7162 azt jelzi, hogy a 7160 családhoz tartozó típusról van szó.

Borisz 2007.11.21. 14:43:35

Nyilazós lovasos pajzs egy személyautó emblémán, hát ez eléggé durva. Bár érdekes lenne a nemzethez kapcsolódó ikonok alkalmazása, egy usás autón lehetne egy tehénpásztor kis háromszögben, egy bömösön meg mondjuk pici birodalmi sas mely karmok helyett autókerekeken gurul...

Flankerr 2007.11.21. 14:59:30

Nagyon jo iras, gratula hozza

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.21. 14:59:45

Költészet ;)

Olvassatok cyberpunkot! Főleg a tiszta forrásánál, William Gibsonnál érdemes meríteni belőle.
Az újkeresztény, állandó dubberre akasztott technológusok, divatos arcúra génmanipulált corporate-k és neontetovált konzolcowboyok jól hozzák ezt a hangulatot.
Ja, és a főhősök mindig Jehjüan márkájú cigit színak :D

Darázs Csaba 2007.11.21. 15:06:09


A Chery név eredete visszanyúlik az amerikai export vágyakra. Ott Chevy volt a legnépszerűbb tipus egy időben, ez kinaiul kiejtve Chery. Hasonlo mint az Adidas - Adios páros.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2007.11.21. 15:18:54

És vezetni milyen volt?
Ja, bocs. Szemét vagyok.

aáb · http://azsiaport.hu 2007.11.21. 16:38:21

Amúgy János vitézünk fölé meg a Chery Club közé beékelve azt bírták írni: "Új lovasság"... talán majd a legújabb már pofásabb lesz.

kreto alak 2007.11.21. 16:48:42

Nem lehetne Orosz doktort még egy darabig Kínában állomásoztatni, kedves Vállalatvezetőség? Nem mintha másutt rosszul írt volna, de sanghaji cikkei végképp ihletettek, brávó.
(Nade, gondolom már hazajött; a mi vállalatunknál ma voltak bent a gumicég emberei, akikről tudom, hogy ottvoltak a rendezvényen)

AP (törölt) 2007.11.21. 16:58:48

crx-ekhez se nagyon lehet hasonlítani, hogy a többit már ne is hozzam fel

ez faktori tuned.. :/

UB 2007.11.21. 17:01:28

SQR7162, azaz 71162 gyöke kb. 84,63 ennek semmi értelme...

Jól látom, hogy a jobb ködlámpa megolvasztotta a buráját olyannyira, hogy egy kis lyuk keletkezett rajta?

guszef 2007.11.21. 17:18:09

Ez igazán fasza volt!

gengula 2007.11.21. 18:06:46

ez ugy randa, ahogy van...

pmobilTB 2007.11.21. 18:34:36

High!
Ha jól megnézitek, ez egy régi Seat Toldeonak a klónja.... :-D

pmobilTB 2007.11.21. 18:35:40

Toledo, csak már írni sem tudok....

baranyp 2007.11.21. 20:32:48

Az első gondolatom;hátulról egy saab 900 és seat toledo keveréke.
Egyébként olyan mint amikor az ember a kínai piacon bóklászik.
Gány.

baranyp 2007.11.21. 20:33:59

Nem 900,9000.Na.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2007.11.21. 21:11:03

Ti soha az életben nem dolgoztok egy órát egyfolytában? :/ Basszus, szívesen cserélnék veletek.

mohaa 2007.11.21. 21:17:36

"a lexussos embléma"

Konkrétan Infiniti koppintásnak tűnik inkább.

mohaa 2007.11.21. 21:19:40

Azt meg csodálom, hogy a króm sárvédő íveket le se reagálta a doktor.

kal 2007.11.21. 22:23:23

tuti, hogy toledo, de kevesebb vassal belül. láttam ugyanennek egy megcsukós tesztjét valahol, amikor oroszok a szabvány 64-es tempóban rántották a betonkockához, ott, ahol a ladákat szokták tesztelni. nem nagyon élte túl a dámmi baba. ez köztudottan jellemző az összes kinai vasra. csak azt nem tom, hogy ha lemajmolnak egy az egyben egy már létező autót, hogy a picsába lesz mégis sokkal törékenyebb, mint a donor

crow 2007.11.21. 22:25:39

Szerintem az embléma leginkább Acura hasonmás. A cikk jó, az autó borzalmas, de itthon is dívik az ilyesfajta cicomázás. Lásd öreg Mercik krómjai (no nem a gyárira gondoltam) és a sufnituning Swiftek....:-) Izlésficam itthon is van sajnos...

kal 2007.11.21. 22:34:51

elnézve a dugós képet: rakás vw kocka passat/santana, egy corsa II hátulja, a meg még több mai passat, a6. tiszta dél-amerika, csak még rosszabb: európában már levedlett, nem gyártott, korábbi generációs autók frissitései, aktualizált dizájnjai, sokszor "fiktiv" márkanévvel, nagyságrendekkel szarabb állaggal (dél-am-ban legalább a VW tényleg VW, még ha régebbi verzió, akkor is)

ommm 2007.11.21. 22:46:14

sipike78: hidd el, NEM szeretnélé cserélni velem...olyan frankó 12-13 órákat dolgozok naponta, hogy abba a hát belehajlik...
annyi a trükk, hogy közben a Belsőség-ablak ott lapít mindig a sarokban...

Rocko- 2007.11.22. 00:33:54

Acura a lófaszt! Star Trek! :D

Zsolt 2007.11.22. 08:16:53

Sziasztok !

Nekem hátulról régi Opel Omega utánérzése van a dolognak.

Egyébként tényleg übergáz :)

Zsolt

Tibor · http://www.alban.hu 2007.11.22. 10:11:21

Szerintem ha nem tudnátok,hogy ez az autó kínai és az író nem egy felcsicsázott hazai kocsit kap le, akkor nem fikáznátok ennyire.
Albániában már évek óta árulnak kínai autókat, és bizony nem tűnnek ki a tömegből.
A fenti autó típus európai exportváltozatáról van fényképem tavalyról, semmi ilyen szám- betű- és csicsagyűjtemény nincs rajta, teljesen korrekt, mintha még ma is gyártanák a toledót...
Sajnos a képet nem tudom iderakni, pedig tanulságos lenne:-)

dzsipp 2007.11.22. 13:49:07

a dugós képen a VW emblémának tűnő emblémájú kockakocsik (4 db is látható, 2 fekete, 1 ezüst és a kék taxi) nem mások mint a régi 940-es volvo \'csájna\' editionjei.

Misa 2007.11.22. 16:55:51

Most még röhögünk ezeken a kínai kocsikon, de lehet, hogy jövőre a pártfőtitkár bejelenti a következő ötéves tervet: autót európának. Becsöngetnek az Audi a Mercedes a Volvo a ...... (ide mindenki azt ír amit akar) mérnökeihez egy-egy zsák pénzzel. Meglátogatják a Pinninfarinát is és megkérik őket, hogy ugyan már üssenek össze egy autót, amit Európában is megvesznek. 10 év múlva meg úgy beszélünk az európai autógyártásról, mint most a magyar textiliparról.

Super aGyuri 2007.11.22. 17:22:18

Igen. Ez egy első generációs Seat Toledo, Infiniti emblémával. Borzalom.

Mondjuk a koreaiak is messziről indultak, és a Hyundai Sonata vagy a Kia Ce'ed már az én kényes ízlésemnek is megfelel :)

Hajrá kínaiak! Szerintem próbálkozzatok még 30-40 évet, és utána (de nem előbb) irány az EU piac.

Pasas 2007.11.22. 18:36:07

Én már láttam élőben, kajak Toledo.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.22. 19:43:05

dzsipp: kicsit benézted ha a VW Santanákra gondoltál :)

lakobalan 2007.11.23. 07:41:40

Persze, röhögünk rajtuk, de közben meg Moszkvában ezrével szaladgálnak. Minden nap többet látok. Merthogy ott is vannak szegényebbek, nem csak az "új oroszok". Mondjuk az autó tényleg gáz...

Czigler Zsolt 2007.11.23. 10:59:32

Ilyenek tükrében már sokkar érthetőbb,miért is csak oldal irányu mérete van egy Kínai gatyának,mélysége miért nincs.Ez kérem a fénykép alapján b történő tervezés művészete,ahol a nyelvtudás csak fölösleges egzotikum,a felhasználó pedig nem célcsoport,hanem úgyismegfogjavenni valamint kurvaócsóértmépgiscsakkaptávalamit.

Janos 2007.11.23. 11:40:44

Gyerekek, a kínai autók már rég nem ilyenek. Ezek a koppintásos és összeszereléses időszak rémei. Még 10 évre van szükségük, lépésről lépsre haladnak. Ugyanazt az utat járják, mint a japán szörnyek a 60-as évek óta vagy a koreai szörnyek a 80-as évek óta. 10 év múlva jók lesznek, közben épül az új selyemút vasúti része. Felrakják az egyterűket minden extrákkal és Pesten meg árulják 4 millióért...na ez lesz.

Csongrádi Zsolt · http://www.cardomain.com/ride/484948 2007.11.24. 16:01:01

"Rohadó 924-ek"? :D Galvanizált a karosszériájuk, nem rohadnak.

Orosz Péter · http://kzamm.com/ 2007.11.25. 09:36:30

> "Rohadó 924-ek"? :D Galvanizált a karosszériájuk, nem rohadnak.

Átvitt értelemben, persze.