Barracudát minden kertbe!

  2007. november 05. - Péter Anna Címkék: plymouth mexikó muscle car

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Mexikóban remek dolgok vannak. Mexikóvárosban is. A völgybe települt város légszennyezéstől zöld árnyalatú ege alatt bármikor szembe jöhet egy Dodge Charger, vagy egy Ford Mustang.

Kép egy régi Plymouth Barracuda brosúrából

De az egyik legszebb pillanat az ablak alatt álló fán lakó kolibri elröppenése után megpillantott Plymouth Barracuda. Rohanás a kertbe, ott áll a hibátlan, világoszöld-metál szépség drapp belsővel, fehér kormánnyal és eladó. Az 1970-es, V8-as ’Cudát két és fél millió forintnyi pesóra tartották. A tulajnak az autóhoz komplett katalógusgyűjteménye is volt, sok-sok fejpántos csajjal az autó műbőr-huzatos ülésein.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr34217246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andras244 2007.11.05. 07:15:43

szuper vas, pl az a hátsó ablak .... nyámiiii ...

feketenap 2007.11.05. 07:53:06

Végre egy poszt az acélspórólás nélküli v8-sok világából!
A 'Cuda remek autó, a Charger elődje csak az lehet. A '70-es a legszebb, de ez erősen szubjektív álláspont.
A 440-es sorozat a legerősebb, amit gyártottak, csak egy versenyváltozat van, ami ennél is erősebb. Eltekintve a kompresszoros, dupla kompresszoros példányoktól.
Viva 'Cuda!

ommm 2007.11.05. 09:16:13

hmmm....a Barracuda a Challenger testvérmodellje (legalábbis ez a verzió), így a Charger utódjának tekinthető inkább.
de ettől függetlenül egy nagyon "kéne" autó.

feketenap 2007.11.05. 09:41:47

Na igen, de számomra a Charger a Daytonával kezdődik, 1970-től és asszem 78-ig. A 'Cudát pedig talán csak 72-ig gyártották.
Mindenesetre szőrszál nem marad vízszintben tőle.
erről jut eszembe, a 'Cuda motorját enyhe balra dőlt helyzetben építették be, kb 6 fokkal.
A versenyváltozat jelzése pedig: AAR. (ha jól emlékszem)

Rocko- 2007.11.05. 10:19:38

Cuda, Charger, Challenger, egyre megy, mind kéne! :)
andras244: azért a Buick Rivieranak durvább a htásó ablaka. :)

feketenap 2007.11.05. 10:21:43

Speciel ebben a zöldben még nem láttam AAR-t, csak fehérben, kékben és narancsban.
De bánná a fene, ha megkapnám egy családi hétvégére :-)

andras244 2007.11.05. 10:27:33

rocko-: erre gondolsz úgye ...
www.forum.v10.pl/files/thumbs/t_boattail_166.jpg

de ez se semmi
static.howstuffworks.com/gif/1964-corvette-5.jpg

(sajnos nem kaptam hirtelen nagyobb képeket)

de mindet azzonnal a kertembe, fenébe a pázsittal!!!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.05. 11:30:01

ennyi :) állat gép a cuda woohoo www.youtube.com/watch?v=UWAdorX_Z7s egy kis interaktív big block :)

Rocko- 2007.11.05. 12:15:19

andras: igen, erre. :)
milu: rötty-rötty-rötty-rötty-rötty :]

JMC 2007.11.05. 12:58:14

És ismételten öreg amcsi autók. Kicsit úgy vagyok velük mint a zsiráffal, szép szép de otthonra nem kéne. Egyik-másik rosszabbul beállított példánnyal pl csak a benzinkút közvetlen közelében szabad gyorsulgatni, különben lehet tologatni őket, ami - figyelembe véve a közel két tonnás tömegüket - nem épp egy szórakoztató időtöltés. Nem beszélve attól az el nem hanyagolható ténytől, hogy ments isten ezekkel tempósabban kanyarodni, max ha a család boldogul nélkülünk is. Maradok asszem inkább rizsrakéta-fun :)

böri 2007.11.05. 13:00:44

miluman:Na ilyen egy AUTO hangja:)!!!!Nem a jtdpdtd... !!!
Kár hogy ritkán esik szó róluk:(

kswturbo 2007.11.05. 13:02:17

Nemrég a helyi USA-car dílerrel beszélgettem, pont miután mentünk egy kaliforniai módra felspécizett, teljesen restaurált, '65-ös, 288 cui-s V8-as, (Edelbrock, 5-gang sportváltó, krómkoponya stb.) Mustanggal.
Másnap szívbaj nélkül eladta.
Két kocsinál azért párás lett a szeme kissé. Nem, nem egy Stingray. (Azt korrektül elismerte: álomgép, persze.)
Na de egy Charger. És egy "Hemi 'Cuda". Hát igen. Ha az egyszer. Majd.

JMC 2007.11.05. 13:06:33

No igen, a hangja valóban szép, de az én füleimnek ez az alfa és omega: www.youtube.com/watch?v=fzMI4DoYl04 :)

TCSA · http://make.blog.hu 2007.11.05. 13:16:06

Nem azért mondom, nekem tetszik a Triumph Dolomite V8-asa is :)

camell 2007.11.05. 13:16:25

feketenap: a Charger Daytona-t csak 1969-ben gyártották, ennek a testvérmodellje volt a Plymouth Superbird. És a Ford Mustangok ellen készült, és a Daytonából 505 darab készült, mert a homologizációhoz 500 darab kellett, és azért cak ennyit, mert minden darabon- mivel egy speciálcég készítette el őket- 1500 dollárt bukott a Chrysler. Az új 427 cui-s Hemi-blokk volt benne- a Hemit először 1951-ben a Chysler New Yorker-hez lehetett rendelni- és 426 lóerős volt. Na, ez az Instant Get! Vesszenek a pici-pörgős japó blokkok!

AP (törölt) 2007.11.05. 14:02:29

Úgyse lehet gyorsan menni a magyar utakon, nincs egy fasza kanyargós hegyi utunk amin nincs böhömnagy forgalom, minek kéne kanyarkirály autó egyébként?
Ez a röttyrötty az, amiért élni érdemes.
A sajnálatos az, hogy egy havi fizetésből mi mehetünk ezekkel mintegy 1000-1500 kilométert.

Rocko- 2007.11.05. 14:36:29

hát nem tom, ennek a japánnak olyan hangja van, mintha felturbóztam volna a porszívót.
nekem inkább bejön a blugyy-bluggy.

Gman 2007.11.05. 17:46:21

Mindig a sírás kerülget amikor izomautót látok. Addig nem fogok megdögleni, amíg nem szerzek egy ilyet...megtúráztatom a pirosnál és a Smartok meg tököm tudja mik vinnyogva csoszognak majd félre az utamból:P

switch 2007.11.05. 19:00:58

Csak annyit, hogy ez egy első generációs Barracuda, 64-től 69-ig gyártották.
Amit itt sokan emlegettek, az az ismertebb, a második generációs (a wikipedian 3 generációról beszélnek, de a második voltaképp az első ráncfelvarrása)
Amúgy nemrég került el Jankó úrtól egy hazai példány, reméljük, látni fogjuk majd a hazai találkozókon, ha elkészül a restaurálása.

switch 2007.11.05. 19:09:08

Infók széles tárháza, mindez magyarul, a V8cars lelkes fórumlakói által szerkesztett USA autós wikipediáról. Jó olvasást! ;-)
wiki.bigblock.hu/Plymouth_Cuda

simoon · http://simoon.extra.hu 2007.11.05. 22:27:55

AP köszi, huhadejó

Doki grat

Sopánka 2007.11.06. 15:31:59

Hmm, azért hangban a digókat se kell félteni, ettől is libabőrös leszek:

www.youtube.com/watch?v=RycA3jNFQb8

Tom 2007.11.06. 18:24:19

feketenap: nem a 440-es volt a legerősebb, hanem a Hemi. 70-től szerelték Hemi-vel is, de 72-től már csak 340-es vagy kisebb motorral lehetett kapni.

camell: a Charger Daytona az Dodge Daytona akart lenni, csak elírtad, ugye? :)
A legendás Chrysler Hemi pedig nem 427cui hanem 426 és nem 426LE hanem 425.
Fontos, mert a Ford Hemi-je volt 427cui.

Gabesz 2007.11.06. 18:41:20

A nagy köbcentis OHV szívó V8 motoroknak (tipikus amerikai) a hangját nem igazán lehet überelni ...
No meg a végtelen vas :)

www.youtube.com/watch?v=zs3UyHCSyNg
www.youtube.com/watch?v=rn-Uz1tZoP8

kswturbo 2007.11.06. 20:41:13

Így van, Gabesz. De ezt vsz csak az érti, aki gyorsult már egy ilyen 30-40 éves V8-asban.:) Ez a csődör való igazi férfiak kezébe:
www.youtube.com/watch?v=ljIA2-Y9HQk
(Mindössze 6mp. Egy ősállat...)

Csorba Károly 2007.11.07. 09:17:41

Az a helyzet hogy ez való igazi férfiaknak egy V8as OHV 30 literes fogyasztás gyorsulás 400 méteren és gumifüstölés. Már érzem is milyen kemény vagyok. Nameg rengeteg a vas. Hiába rohadt el a fele még ígyis rengeteg vas van benne több mint egy méhtelepen. Vesszen az összes rizsrakéta pörgős szar motorja. A v8at nemlehet überelni ha 40 évvel ezelőtt is jóvolt az igazi férfiaknak akkor nekünk mégjobb. Mondjuk nem mindegy hogy 426 cui vagy 428 cui vagy 412? nemtudom már. A lényeg hogy sok cui és vas legyen benne. Ami még előnyős ha nemtudod eladni senkinek a csúcs V8ast még mindig ott a méhtelep ahol átveszik a rengeteg vasat

Csorba Károly 2007.11.07. 09:20:58

ha pedig hangoknál tartunk

youtube.com/watch?v=N29zZFDXuNQ

Rocko- 2007.11.07. 16:16:52

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.11.07.&332661
höhö, lassan lel ehetne forgatni újra a filmet. csak egy 200*-es Steve McQueent kell keresni. :/

bizony 2007.11.07. 16:30:48

Igazad van csorba eszű barátom, inkább a mai modern műanyag szarok. Jobb esetben 0,1-es lemezdobozok. De az legalább fém. Igaz szembeszélben hajlik az autó, de jó az nekünk. 2 évesen rohad, de jó az nekünk. Na persze a műanyag nem rohad, így az még jobb nekünk.
321 pofont kapsz, vagy 322 pofont, mindegy az Neked.
Veszel egy bugatti-t, mert az 2 literrel eljár, jó az Neked. Modern. Klafa.

kswturbo 2007.11.07. 17:16:18

Azért ne túlozzunk:)
Egyébként én sem vagyok "ríl men": klímás, szervós autóm van ABS-szel, visco drive-val, stb. Csak mivel próbáltam már, tudom, milyen egy igazi kemény vas, és milyen fickó való ahhoz. A HemiCuda előtt meg le a kalappal. Mint ma egy M5-ös, de negyven éve bárki megvehette, aki nem a segélyből vedelte otthon a Bud-ot.

Csorba Károly 2007.11.07. 17:42:27

Valóban manapság már műanyag szarok jönnek az usából. Pl dodge caliber, 300c és társai. A belsőben felhasznált műszaroknál még egy pöcegödörben is találok nemesebb anyagokat. Viszont ami pozitív az az hogy ezek már betudnak venni egy kanyart nagyjából, műbőr kanapé helyett ülések találhatók az autóban, és a kormányrúd nem szúrja át a nyakadat egy balesetnél hanem valami gagyi műanyag lufi ugrik ki belőle. Mondjuk ez utóbbi nem annyira férfias én jobban szeretem kifejelni a szélvédőt. Ja hamár a férfiasságnál tartunk, jobban szeretem a manuális váltókat, az automata olyan nőies

bizony 2007.11.07. 18:34:30

Ahogy az összes eu szar és japán szar is full műanyag ;)
A régi usa vasakat nem ide gyártották. Kint hosszú egyenes utak vannak. oda tökéletes az a futómű.
Te sem polipnak születtél, tökéletesen elboldogulsz két kézzel. Egyikkel a mai modern műanyag eu szarokra recskázol, másikkal a japán műanyag szarokra. Felváltva persze, mert farkad csak egy van.

Apropó, ütközés. Egy régi vasdarab gyűrődőzónának használja a mai vakokat.
Túlélési esélyed akkor konvergál a nullához, ha egy régi nagydarab vas egy másik régi nagydarab vassal ütközik.
Szakmámból kifolyólag láttam már jópár régi nagydarab vasat forntálisan ütközni mai modern dobozokkal. Régi vas, lökhárítófényezés, esetleg csere, mai modern pedig tk, felismerhetetlen első rész.
Fújd az orrodat a lágzsákba, arra való.

bizony 2007.11.07. 18:35:38

vakokat = vackokat, természetesen ;)

T-Bee 2007.11.07. 19:43:58

Nekem van egy régi nagyvasam, gyárilag kézi váltós (ritka példány), 35 éves és csak vacak 300LE. Nincs rajta rozsdafolt, nem is volt, déli államban élt sokáig.
De van benne pl: légkondi, hogy egyet említsek a ma autóinak felszerelései közül.
Futóműve a hazai szar gödrös utakon egyszerűen mesésen teljesít.
Fogyasztásokról legendák keringenek. Ha tőlem kérdezik, simán 30-40 litert mondok, nem akarom kirángatni az egyszerű fajtájukat az álomvilágból :) Egyébként 12 literrel eljárok.
Ha kisebb autóval van az illető, pl: suzuki swift, akkor meg csak azt mondom, nekem is van egy olyanom a csomagtartóban.

Nem is baj, hogy nem akar mindenki ilyen autókat, mivel ezek nem magukat vezetik el, ezeket bizony vezetni kell tudni. Az egyszerű embereknek a hárombetűs rövidítésekben gazdag öko boxok valók.
Mint amilyen a csomagtartómban is van :)

Pedig az jó érzés, mikor nagybatár merci mellé lámpához beállva a kocsik eleje egyvonalban, a merci sofőrje meg hátrafodrul, hogy hol ül a vas sofőrje?
Mikor meglát, elismerően bólint, zöldre pedig nem próbál versenyezni.
Ehhh, ezt érezni kell ...

Csorba Károly 2007.11.07. 20:18:33

Azhiszem már érzem. Átjár a V8as hang és a vas szelleme. Már az útakra képzelem magam ahol batár mercik mellé állok be csomagtartómban 2 suzukival és 1 kia rioval. És ezeket vezetni kell tudni? Azthittem régen minden második kertvárosi családban volt egy ilyen már akkor is elavult vas. A 12 liter meg bizonyára igaz alapjáraton és 52vel a városban. Gondolom télen nem jársz vele a latyakban hiszen akkor tavaszra csak a 4 gumi maradna belőle. Egyébként én sem versenyeznék nagymercivel. Abban semmi jó nincs. Inkább egy elise mert abban csak 1.8as fűnyírómotor van képzeld már milyen amikor lekörözi a 47 liter /le arányú 7ezres csúcstechnikájú v8as vasat

Rocko- 2007.11.07. 20:35:03

T-Bee 2007.11.07. 19:43:58
képeket, sztorikat kérünk! ;)

bizony 2007.11.07. 18:34:30
"Szakmámból kifolyólag láttam már jópár régi nagydarab vasat forntálisan ütközni mai modern dobozokkal."
erről van valami dokumentáció?

K.Zoltán 2007.11.07. 22:40:39

CSK: Nem, szerencsére nem érzed. Neked a szutyuki való, literes mocival, semmiképp sem egy elise. Azzal szépen elmehetsz a teszkóba, vehetsz gazdaságos élelmiszereket és ha csendben meghunyászkodva az út szélére húzódva araszolsz, talán a batár mercisek - vagy kik - sem fognak lenézni a kisebbségi komplexusaid miatt.
Nekem volt ami vényócam. Én már próbáltam. Felemelő érzés. Te ne próbáld, komolyan nem Neked való.
Persze tudja mindenki, hogy csak egy kis kötekedő faszkalap vagy, de azért leírtam jól.

Csorba Károly 2007.11.07. 23:31:16

XD vártam mikor jön ide egy ilyen marha mint te XD loller tevagy a nap balekja zozó

Csorba Károly 2007.11.07. 23:35:55

Kettőnk közül nem nekem kell 2 tonnás romhalmaz v8 ahoz hogy "igazi férfinak" érezzem magam. És még énvagyok a komplexusos XD

kswturbo 2007.11.08. 09:25:39

Romhalmaz??? Ne röhögtess. A 42 éves kaliforniai Mustangon még nem cseréltek ki egy lemezt se - majd ha ezt tudja egy Swift...
Komplexusokról annyit, hogy mindenki magához illő attribútumokat választ. Kinek a V8 való, kinek a Matiz. Amúgy a legtöbb lakott területen száguldozót Swiftben, Thaliában láttam. Ők tényleg elég hülyén kompenzálnak...

Csorba Károly 2007.11.08. 09:39:23

Ez a swiftezés valami szokás nálatok? Vagy apátoknak swiftje volt és azért utáljátok? Normális autókat nem tudtok előhozni? Ja hogy ahoz már kevés lenne a nagy vas? Megértem végülis egy suzukihoz illik hasonlítani egy 6 méteres billegő hajót.

kswturbo 2007.11.08. 10:11:40

Nem mindegy az neked? Amúgy azért, mert minél bénább autója van valakinek, annál inkább fröcsög azokra, akiknek jobb jutott. (Nálunk sose volt Swift. Egyszer ültem egy haver ezres szutyukijában, a diszkomfortérzést indulás után izomból váltotta a halálfélelem. Egy billegő, zörgő, cikkcakkban guruló papírsárkány, ami rögtön szétesik...) Akinek ez, vagy bármilyen tömegautó jobb, mint egy Cuda vagy Mustang, és kizárólag a 4,79-es fogyasztásra áll föl, azt őszintén, szívből, felebarátilag csak sajnálni tudom... Valamit nagyon kihagyott az életből, sürgősen bepótolandó.

Rocko- 2007.11.08. 10:37:25

kswturbo: én hülye soförből látok eleget, mindenféle autóban. nézem is, h előzéssel nőtt-e annyira a kuki, h kilóg már az ablakon.

kswturbo 2007.11.08. 10:46:02

Igazad van, Rocko, de a nagy teljesítményű autóknál ezt természetesnek veszem. Múltkor is otthagyott egy 7-es Bimmer, tolta neki bőven két kiló fölött, de kinn a határban ezzel nem ártott senkinek:) Ha valaki viszont belterületen, gyalogos-biciklis-gyerekes környéken nyomja paraszt módra, az más. És városban egy kisautóval is lehet "villantani", addig van szufla, a tábla után meg 70-nel torlaszolják nekem az utat:(

Lali 2007.11.08. 18:03:39

V8 egy rakat szar.
Inkább egy kis köbcentis műanyag modern doboz! Minden kilójára 100LE esik, 20000-ig pörgethetem, végsebességen veszi a hajtűkanyarokat, a kátyús magyar utak sem jelentenek neki akadályt, alig esznek, sőt, némely modellek egyenesen benzint termelnek.
Van bennük légzsák is!
Ha szemből belémjönne egy Kamaz, a selymes tapintású légzsák megvédené az okos fejemet. Így óv engem az autós ipar, hogy 3 év múlva, mire a jelenlegi hightech verdám atomjaira hullana, újra megvehessem az akkori csúcstechnikájú benzintermelő csodagépet, 6 év részletre!
Én igazi férfi vagyok és az igazi férfiak mind így élnek!
süti beállítások módosítása