Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Süppedni kerékképletig

Kerax 450.32 8×4 billenő Sóskúton

  2007. október 06. - Égő Ákos Címkék: renault munkagép featúra kerax

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Elakadt Renault Kerax kamion a homokbányában

Bányamunkás bemutatójára szólt a meghívó, pontosabban két építőipari Renault teherautó bemutatójára Sóskútra, a bányába. Gyalog tíz perc tőlünk, ismerem a terepet, volt homokbánya, gyönyörű hely, finom süppedős homok. Itt rendezik a Truck-Trial EB-ket, ideális terep a megmérettetésre. Fél három felé érkezem, addigra csak megebédelt és kivezette magát, aki akarta.

Homokbányában elakadt Renault Kerax kamion kereke

Dakaros szervizkamion

A helyszín viszont gyanúsan csendes. Örömmel fogadnak, és a kosztos asztal felé invitálnak, egyek valamit, van még időm, ugyanis akadt egy kis malőr: a Kerax elásta magát. Látom is: a távolban egy dakaros szervizautó próbálja kimenteni a szügyig süllyedt teherautót. Valami vonszoló hardverért futkosnak, én addig tájékozódom, és forgatom a prospektust.

„A Renault Kerax járműcsaládot a nehéz körülmények közötti felhasználásokhoz fejlesztették ki, így ezek a teherautók a legnehezebb építkezéseken és terepeken is jól megállják a helyüket.”

A kolléga átnyúl, és ujjával letakarja a meget a megálljákból. Jól van na, több hete nem esett, és ez a hely tényleg inkább versenypálya. Utoljára valami lánctalpas bemutató volt, az sem tesz jót a talajnak. Egyébként is ülj arrébb, mocsárszagod van.

Kerekek a sárban

Gracza Zoltán scaniás csizmában

Zoltán pár perccel érkezésem előtt süllyedt bokáig egy finom mocsaras részen. A homokos száraz homokbánya legváratlanabb helyein azért akad egy kis mocsaras rész is.

Nagy szerencse, hogy volt a csomagtartójában egy scaniás csizma. Egy teherautós szakírót nem érhet meglepetés.

Közben rájövünk, hogy ez az egész haszongépjármű-újságírói szakma durvább belterj, mint az autós.

Ötperces beszélgetésük leírva még a a legvadabb Belsőség-posztokat is csúnyán alázná.

Egy Csikós-féle veteránklubos rendezvény semmi egy kamion- vagy buszbemutatóhoz képest.

8x4-es Kerax a tájban

Hajtásvázlatok

Szóval minden ideális, megpróbálok alkalmazkodni, jól érzem magam. Kezd komolyan érdekelni a Kerax. Mivel csak én voltam hülye a témában, az amúgy tétlen Renault Hungária munkatársai készségesen segítenek. Néhány tollvonás, és megtudom, ezek a speciális járművek a legérdekesebb hajtásokkal rendelhetőek. 4×2-től a 8×4-en keresztül a 6×6-os kerékképletig. (Kerékképletig, értik, zseniális, el ne felejtsem ezt a jó kis szakkifejezést.) Az első szám a kerekek számát jelenti, a második a hajtást.

Érdekes, hogy a 4×4-nek a legjobb a terepjáró képessége, a 6×6-os a plusz tengelynek köszönhetően már nem olyan jó, bár teherbírás szempontjából övé az érdem. Magyarországon egy tengelyt 10 tonnával lehet terhelni, és ahogy elmondták, a 6×6-osból 13–14 tonna hasznosat ki lehet hozni, a 4×4-nél viszont csak 7–8 tonna a maximum. De akárhogy is variáljuk, Magyarországon a legnagyobb 8×4-es gördülő tömege is legfeljebb 30 tonna lehet, ez például a franciáknál 32 tonna. A bemutatott Kerax is annyit bírt. De nem kell kétségbeesni, létezik ebből a típusból 45 tonnás is, bányahasználatra.

8x4-es Kerax baloldali kerekei

AdBlue tartály

A 8×4-es kamionoknál mind a két első tengely kormányzott. A második egy mechanikus szerkezet segítségével körülbelül feleannyira fordul, mint az első. A difizár is többféleképpen kapcsolható, akár tengelyenként, vagy akár a két hátsó tengelyt is egyszerre rögzíthetjük. A Keraxban az új motorgeneráció a 11 literes Volvo Powertrain fejlesztésű (DXi 11). Ez akár 450 lóerős is lehet. Szerencsére mostanában nagyon rámentek a környezetvédelemre, és ezek a kamionok már Euro-4/Euro-5 normát teljesítenek.

Nekem teljesen új volt, hogy a szigorú követelményeket a Renault-nál ma már nem fojtással és szűrőkkel, hanem egy folyadékkal érik el. A karbamid vizes oldatát, egy AdBlue nevű anyagot juttatnak a katalizátorba, ami a káros gázokat szépen semlegesíti. Ott lötyög a cucc a benzintartály mellett, és elektronika ügyel rá, hogy mindig legyen benne anyag. Ha kifogy, 60 százalékára veszi le a motor teljesítményét.

8x4-es Kerax és 6x6-os Dakar szervizkamion

3–4 évvel ezelőtt elég sokat eladtak ezekből a speciális gépekből, de mostanában kicsit alábbhagyott az érdeklődés. Az ok az építőipar drasztikus visszaesésében keresendő. Ráadásul az autópálya-építés és a bányák sem erősek már nálunk.

A Kerax 8×4 némi extrával 26 millió körül megvásárolható. Ezért a pénzért egy használt, csoffatag, ötezres BMW M6 Hamannt vehetek. Az meg mire jó? Bár azzal aztán istenien el tudnék akadni Sóskúton. Na ebben nagyon hasonlóak.

Elakadt Kerax

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23187842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

berkazs 2007.10.06. 06:48:21

Ez a homok kvarchomok, sokkal finomabb mint egyébként a homok szokott lenni. Nem csoda ha elásta magát a gép.
Ide járunk quadozni.

rognork 2007.10.06. 07:03:58

szép dolog a karbamid, de mi a fene lesz a korommal? és mi a fenét csinál az elektronika, ha a leleményes magyar tiszta vizet ereszt bele? ráadásul csapvizet? méri a folyadék fajlagos ellenállását amúgy? és kamazra ifára miért nem kötöelező ez a cucc?

bervas 2007.10.06. 07:59:28

A karbamid meg a húgysav (vagy hasonló jellegű anyag) segít elégetni a kormot. Cserébe ez marad a katalizátorban, nem a korom. Azaz 80-120e km után az adalék tömíti el a katalizátort, nem a korom, és azért kell cserélni.

Ilyen cuccot az elektronikus vezérléssel fel lehet tenni Ifára, Kamazra. Csak esetleg drágább a vezérlőegység, mint az Ifa ára... (lásd még: Trabantra katalizátor)

feketenap 2007.10.06. 08:08:20

Ezt az adblue adalékot úgy kívánja az IFA mint az érdi emelkedőt-szerintem.

kkn 2007.10.06. 08:29:06

Először '98-ban, Japánban figyeltem fel az ilyen dupla első, kormányzott tengelyre. Az ottani szűk utakra ilyenek kellenek, sok egyforma kerékméretű volt, soknál a második kisebb.
Ha már segíteni kell a kanyarodást, a szűk külvárosi kereszteződésekben, ahol volt forgalomirányító lámpa, azt a stopvonalával együtt 10-15 méterrel hátrébb helyezték a kereszteződéstől, hogy az ilyen nagy ívben forduló járművek be is tudjanak kanyarodni, ha zöld van.

devil 2007.10.06. 08:46:20

a karbamid az IFA-n nem működne, mert ahhoz először a motort kell szalonképessé tenni hogy egyáltalán kezelhető mértékű legyen a károsanyag kibocsájtás. az IFA előtt még fényes jövő áll, mert senki nem tervezi hogy megregulázza az öreg teherautókat, úgy mint a kétüteműeket. így kimondani hogy "betiltjuk az IFA-t" nem lehet, zöldkártya még mindig nem (nagy)probléma, az utángyártott alkatrész-csatornák működnek, miért ne működnének ha van fizetőképes kereslet, és ha csökken az építőipar, akkor nehéz finanszírozni az új autót, az IFA-k pedig már ki vannak fizetve.

Adbluuuuuuu 2007.10.06. 08:58:06

Az AdBlue nem a korom semlegesitésére van. Ezekkel a katalizátorokkal a nitrogénoxidokat alakitjak vizzé és nitrogénné. A kormot továbbra is részecskeszürö vagy jó porlasztás tünteti el. Ha eltünteti :)Mindenki ezt használja NOxra, kivéve az MANt és a scaniat, azok kipuffogógáz-visszavezetést használnak, mint a dizel személyautók. Ez azért jó, mert télen nem kristályosodik ki a karbamid, és nem hal be a katalizátor:)
Az elektronikát ponta zért tették kötelezövé, hogy ne vizet tegyen bele a Józsi. A szenzor nem a folyadékot méri, hanem a kipuffogóban a NOx szinetet. Ez októbertöl minden új haszonjármüben kötelezö az EUban.

Adbluuuuuuu 2007.10.06. 09:09:40

Elsöre nem ment át:
Az AdBlue nem a korom semlegesitésére van. Ezekkel a katalizátorokkal a nitrogénoxidokat alakitjak vizzé és nitrogénné. A kormot továbbra is részecskeszürö vagy jó porlasztás tünteti el. Ha eltünteti :)Mindenki ezt használja NOxra, kivéve az MANt és a scaniat, azok kipuffogógáz-visszavezetést használnak, mint a dizel személyautók. Ez azért jó, mert télen nem kristályosodik ki a karbamid az oldatból..:)
Az elektronikát pont azért tették kötelezövé, hogy ne vizet tegyen bele a Józsi. A szenzor nem a folyadékot méri, hanem a kipuffogóban a NOx szinetet. Ez októbertöl minden új haszonjármüben kötelezö az EUban.

rognork 2007.10.06. 09:42:28

adblu én is erre gondoltam. mertugye nitrogénforrásnak használja, azért kérdeztem a kormot.

ifát kamazt meg szépen fel kell szeletelni. nemhinném, hogy a mai számlamentes világban sok adó jönne be tőlük, viszont basszák szét levegőt gyönyörűségesen. pont azért kellene kötelezővé tenni, hogy kikopjanak végre., ne lehessen ződkártyával ügyeskedni.

sompetike 2007.10.06. 09:59:10

ennek a csávonak köze nincs az ilyen teherautokhoz,irja,hogy milyen jo szo a kerékképlet....cöcöcöcö.én speciel 8*8 man-al dolgozzok,minden keréken difizár+meg nagy kerék.szerinte mit+hogyankéne leirni a kerékszámot+a hajtást?
szerinet csak 13-14tonnat bir el.aha.65t összsullyal mérlegeltek....tehát tengelyenként volt 16tonna!!!!nem ilyen embereket kéne meghivni teszt vezetni,hanem azt aki minden nap ilyet használ.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.06. 10:06:24

uristen mi ez a borzalom? szegny soskut sir a barati tatrai utan :)

kapcsolhato 8x8 szeriaba. az eszkoz. nem ez a letravazas merevteneglyes sárga tengelyalattjaro, ehm....

ommm 2007.10.06. 10:09:46

hmmm...érdekes, érdekes. van egy pár fuvaros ismerősöm, sőt, a családban is akad egy, de eddig kb. ugyanazt hallottam tőlük a Renault haszongépjárművekre, mint a személyautóikra.
Érdekes, hogy mifelénk ilyet nem is látni, bonyolult, igényes, macerás technika ráadásul nem is jó. Valaki a klímát és a komfortot részesíti előnyben, valaki pedig azt, hogy ne nyakaljon be a gép az első bukkanón.
aki igazán hardcore billencseket akar, az Tatrát vesz.
baowah bennfentesként tudna mesélni a Renault-Tatra kooperációról és arról is mi lett a vége. na majd hétfőn, ha újra itt lesz.

ommm 2007.10.06. 10:11:05

na, tessék. szervusz baowah.
Tatra rulez!
de Renault?
ugyanmáá'

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.06. 10:25:40

jo jo, fogalmazzuk meg tudomanyosan. teny es valo, hogy a homokban le lehet ultetni egy tatrat, ahogy nyugodjek' Simon Tomi baratunknak eppen Sosokiton sikerult is. Igaz, miutan Balazs kollegank lehulyezett bennunket kulso segitseg nelkul lehozta.
de tenyleg terepre nem a merevtengely valo. minel inkabb meg ban rakva az eszkoz, annal jobban szuksege van arra, hogy aterepen a kerekei huzasban legyenekm vagyis tapadni tudjanak, amit a merev tenegly fizikai kialakitasanal fogva nem tamogat. ezzel egyutt a letravaz iszonyatos igenybevetelnek van kiteve a rakomany tonnai altal, ezert egyutt kuszkodik a tengellyel, es csavarodasaval csokkenti sajat elettartamat. ennyi. nem veletlen, hogy az autopalyaepites boomja peldaul azt eredmenyezte, hogy a 8x8 szegmensben a tatra ket even at 1OO%os reszesedest szerzett. azert ez mond valamit.

GÉZA 2007.10.06. 10:29:19

SÁRGA FOSTALICSKA,2 ÉV HASZNÁLAT UTÁN ELDOBHATÓ!

Hauzer 2007.10.06. 10:42:57

Tatra sokminndere képes.Láttam hihetetlen helyzetekből kijönni..De az is eltud akadni.Amit felül az autó,a tatra is elakad..pl sárga agyagban..legrosszabb terepek egyike.Elég rá pár csepp eső és egy kis emelkedő..onnantól kezdve sehova..

Alpári 2007.10.06. 10:50:39

Tiszteletem a szakértőknek!
Ez a hajtásképlet valóban nem a legszerencsésebb. Olyan lesz tőle az eszköz, mintha suv-al akarnánk off road-ozni. Dolgoztam egyszer egy 1619-es 4x4-es M.-el. Amikor annyira tönkre ment az első kardán, hogy bármikor kieshetett a kocsi alól, azt a praktikus megoldást választotta a "cég", hogy nemes egyszerűséggel kiveszi. Ezáltal pontosan ugyan így jártam, csak én üresen ástam el magam egy homokbányában. (büszke is voltam magamra!)
A Kama3 hasznos munka - levegőszennyezés aránya meg nem biztos, hogy rosszabb egy dolgozóba járós Opel Astrájénál! Szerintem!

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.06. 11:02:24

bizony, a tatra le tud hasalni.

viszont: soha nem torik a rugoja, soha nem reped el a vaza, soha nem megy szet a felfuggesztes.

max leeg a kuplung, ha valaki olyan helyen erolteti, ahol nem kene. a terepjaras nem arrol szol, hogy esz nelkul natmegyunk mindenen, hanem arrol, hogy a gep es az emberi elme megtalalja azt az utat ahol az adott viszonyok kozott legcelszerubben lehet haladni.

TrucsányiPeti · http://www.index.hu 2007.10.06. 11:21:32

"A Kama3 hasznos munka - levegőszennyezés aránya meg nem biztos, hogy rosszabb egy dolgozóba járós Opel Astrájénál! " - na szép összehasonlítás, mondhatom. Ehelyett akár azt is mondhattad volna, hogy nem rosszabb, mint egy minisztériumi A8as hasznos munka/légszennyezés értéke. (nulla)

Bambano 2007.10.06. 11:24:36

Először is ne legyen már drágább az elektronika, mint az IFA ára. Ez egy nyelvhelyességi kérdés, valaminek az ára nem drága, hanem magas.

Másodszor meg régi tatra-kon is meg Kato Berger darukon is lehetett már látni ilyen kormányzást ezer éve.

Hauzer 2007.10.06. 11:29:10

Anno most nemtom pontosan hol ,talán régi gázgyár helyén való lakópark építésénél, nyakig sülyedt egy TATRa mixer az agyagban+egy másik aki kiakarta húzni:)..természetesen lánctalpas jött kihuzni..DE annyira elakadt,hogy az egyik tatraról letépte a vonószemet(!!!) ami nem piskóta anyagból van odatéve:)
De aztán nagynehezen kihúzták..természeretesen rakva voltak,nem kis súlyal:)

tatrafan 2007.10.06. 11:44:00

Közröhej. De legalább itt valakinek volt mersze leírni meg lefényképezni.

Bányagép 8x4 hajtással - a képletet most hagyjuk - jó vicc!

A Renault szakemberei elmagyarázták mennyiféle variációban kapható a Kerax, csak azt felejtették el megjegyezni, hogy 8x8 nincs belőle.

Tesztvezetés: várjon, mindjárt hívunk egy traktort, ami kihúzza!

Kabaré.

Szlogen: Ahol TATRA van, ott út is van.

dpeti 2007.10.06. 12:03:03

gondoljatok bele ha az ifa teljesitményét venné le 60% ra ha kifogy a blue :)))

Rocko- 2007.10.06. 12:16:46

képeken átívelő képráírás: zseniális! :)

peter 2007.10.06. 12:23:52

Akit erdekel az keressen ra az SCR (selective catalytic reduchtion)kifejezesre. Csak a Mercedes vezette be Bluetec neven.

A korom hova tunik? euro 4-ig az volt a trend (es most a szemelyautoknal a kozepkategoriaig meg mindig az), hogy a a kompresszioviszony csokkentesevel, agr-rel es a befesckendezesi idopont hatrabb tolasaval csokkentettek a NOx-t, de novedekett a korom. Ezt magasabb befecskendezi nyomassal vmint reszecskeszurovel ellensulyoztak. Ez a teherautoknal nem iagzaan jarhato ut a magas(abb) fogyasztas miatt(annak ellenere, hogy auto 4-ig ezt csinaltak)
Felso kategoriaban(E osztaly dizel) is ugyanez az SCR katalizator van, mint a thg-kban

Pálcika 2007.10.06. 12:50:38

megnézném ilyet meddig bírna egy rönyó!
www.youtube.com/watch?v=2Epd4WZypvA&mode=related&search=

Lally 2007.10.06. 13:05:42

Állat ez a videó!

Az új Tatraknak sem lehet átlőni a hűtőjét? :)))

tatrafan 2007.10.06. 13:07:28

Így néz ki egy terepjáró:
www.youtube.com/watch?v=mi8SlYGt0YM

V12 léghűtéses motorhangok!

tatrafan 2007.10.06. 13:16:14

V12-es motorhangok:

www.youtube.com/watch?v=mi8SlYGt0YM

persze léghűtés

Rapa 2007.10.06. 14:26:07

Na itt aztán van bőven nagy tudású.
A szerzőnek semmi köze a teherautókhoz.
"Ott lötyög a cucc a benzintartály mellett"
Benzin? És ha már látott volna közelről ilyen gépet akkor a kerék képlet kifejezés se lepte volna meg.

Na és a kommentek:

rognork: Nem kötelező az adblue. A teherautók többsége Euro 2, Euro 3, mostmár inkább 3. Csak az újabb szekerek Euro 4 esetleg Euro 5-ösek. Járhatsz akár Euro 3-mal is, ahhoz nem kell adblue. Euro 4-től kell, illetve csak ezzel az adalékkal tudják biztosítani az Euro 4/5-ös normát. Az IFA hol Euro 4-es?

kkn: Szomorú ha '98-ban láttál ilyet először. És nem azért kanyarodnak a B tengelyen is a kerekek, hogy kisebb ívben forduljon hanem, hogy ha az A tengely kerekei elfordulnak, akkor ne húzzák oldalra a B tengely kerekeit. Ettől nem kanyarodik kisebb ívben, csak nem kell 3 kanyar után gumikat cserélni.
Vegyünk egy másik pédlát: Van egy 2 tengelyes autónk + a B tengely után bogi. Az újabb gépeken a bogi kanyarodik (ellentétes irányba mint az A tengely kerekei). Ettől fog kisebb ívben fordulni, mert a kanyarodás ívét az A és B tengely távolsága határozza meg. Csak nem oldalra megy a bogi, hanem követi a kanyar ívét.

Hauzer 2007.10.06. 15:38:53

MOnjduk ezek katonai célra tervezett tátrák.Egy 40 tonnás puposra rakott jamal-al nem csinálod meg..vagy egy mixerrel.Tehát a nem hasonlítható a kerkax-hoz..(szerintem)

tatrafan 2007.10.06. 16:52:38

A Kerax-szal meg üresen se csinálod meg, ez a különbség.

tatrafan 2007.10.06. 17:27:16

Épp ma beszéltem egy TATRA 8x8 mixer sofőrrel, elmesélte hogyan húzta ki (rakottan!) az elakadt MAN 8x4 mixert az aszfaltos(!) utca aljából. Orral kellett lemennie, és kétszer is lefulladt felezett rükiben, mire sikerült fölrántani :)))

Ott kezdődik, hogy eleve nincs 8x8-as mixer, csak TATRA. A hagyományos (jó vicc, 80 éve van TATRA csőváz, az már milyen hagyomány?) tehát a hagyományos létravázas 8x8 olyan vastag alvázat igényel, amire már nem megy fel a betonkeverő. Túl magas lenne.

Hauzer 2007.10.06. 17:27:25

Azért mégis ezek a billencsek hordják a legtöbb földmunkát idehaza.Vhogy mégis boldogulnak:)

OzzyCar 2007.10.06. 17:31:23

A Tatra pedig még üresen is jobban szennyezi a környezetet mint a Kerax púposra pakolva. Ennyi.

tatrafan 2007.10.06. 17:38:52

Hauzer: persze, amíg nincs emelkedő. Vagy homok :) Lásd a mellékelt ábrát.

Egyébként sem tűnik úgy, mintha piacvezető lenne a Kerax ebben a szegmensben, új 8x8-at CSAK Tátrát vesznek a cégek, az olcsóbb 8x4-ben meg ott az IVECO, a VOLVO, az MAN, a MERCEDES...

Hauzer 2007.10.06. 17:42:12

Egyébként ami az igazságot illet,szerintem a legtöbb munkahelyre felesleges a terepes autó..malóhelyen is a legtöbb autó sima és van 1-2 terepes ha olyan a talaj.De mostanában már hálistennek ha nagyon nagy a dágvány addig nem mennek be,mig nem teszik valamennyire járhatóvá a munkahelyet..mert abban semmi pláne nincs mint régen,hogy 5 mixerből 3 elakadt..a tátrák meg ráncigálták őket
és a meló meg nem haladt.

tatrafan 2007.10.06. 17:44:49

OzzyCar: Talán mert Kerax-ból nincs még 30 éves. De még 10 éves se, tehát ez kb. el is árulja a cég "nagy" tapasztalatait. 8x8-as (nem 8x4-es!) TATRA 1964 óta készül. SOROZATBAN.

És hogy szennyezi jobban az euro4-es TATRA a környezetet, mint az euro4-es Kerax, elmondanád? Mindkettő AdBlue-val megy.

Hauzer 2007.10.06. 17:47:13

Igazából nem a keraxra gondoltam.Hanem álatlában.Merci,MAN,IVECO a legtöbb itthon.
De szerintem mamár haladunk afelé,hogy a melóhelyet járhatóvá teszik.MErt volt olyan régen,hogy 5mixerből 3 elakadt..a dágványban..2 tátra meg autómentőt játszitt és a meló meg nem haladt:)

tatrafan 2007.10.06. 17:53:44

Es mutasson valaki nekem EGY MÁSIK független felfüggesztésű nehéz teherautót. De az euro4-es léghűtéses motor szintén világcsúcs. Hogy ehhez nem kellett bele motorvezérlő computer, az már egy másik dolog... :)))

68nyara 2007.10.06. 18:03:47

Azért T163-as Tatrat (Jamal) is láttam már visszacsúszni agyagon. Na jó elég extrém körülmények között Iharkúton a bauxitbányában. Akkor már két napja esett csendesen az eső, az agyag meg mély volt és mint a takony. Izgalmas volt, mert jobbra szakadék + kanyarban, hátrafelé olyan 30 métert szánkázott.

devil 2007.10.06. 18:12:37

olyan bénák ezek a tátrák a bázikus nagy első túlnyúlásukkal, de gondolom nem is off road fesztiválokra tervezték őket, meg akkor még a balkan1 környezetvédelmi norma volt érvényben

tatrafan 2007.10.06. 18:17:44

Hauzer: az tény, hogy a 8x8 többnyire felesleges. Na meg olcsóbb is. És a teherbírása kisebb lesz, nézd meg a terepes MAN, MERCEDES billencsek platóját... Tátrára ez nem vonatkozik, a csőváz miatt. (Nem kell megerősített alváz alá.)

Tátrából nincs 8x4, így sajnos kiesik a piac jelentős részéből! Minek vegyenek 8x8-at, ha a kocsi 95%-ban aszfalton fog közlekedni es még drágább is? Aki terepest vesz, az Tátrát vesz. Ez van. Raktárról. Mert azt ne várd ki, míg legyártanak neked egy terepes Mercit.............. hosszú idő! :)))

Annál az RC modell is hamarabb kész lesz! Már aki megnézte a videót :)

rognork 2007.10.06. 18:24:01

rapa
azért írtam ifát mert tetves módon bassza a csőrömet, amikor nem látok ki mögüle a korom miatt. meg ahogy felevickél a bicskei dombon. írhattam volna a kamazt is, meg bármely régi fosatalicskát, mert mind ótvar módon füstöl. és sajna még mindig futnak.
a kérdésem nem arra vonatkozott hogy miafaszér nincs ilyen azokon, (perszehogy) hanem h miafaszér szaladgál még ilyen gép az utakon.
üdv

tatrafan 2007.10.06. 18:33:47

Devil: amiket a Truck-Trial fesztiválokon lehet látni azok 20-40 év közötti autók és eredetileg nehézvontatók voltak, csak kiöregedtek. Nem OFF-ROAD-ra készültek. Kerékagyáttétel van bennük, lassú gépek, többszáz tonna vontatására. 12 hengeresek, ellentétben az utcai verziókkal, amik 8-10 hengeresek. De a váltó ugyanaz bennük, mint a széria: 10 előre sebesség, plusz terepfelező, kapcsolható összkerékhajtás. A vonóerő viszont a duplája a kerékagy-áttétel miatt. Ez vonatkozik a bányabillencsekre is. (Jamal SK8)

MALWIN 2007.10.06. 19:14:24

SZeva Tatarafan, látom vívsz rendületlenül:-)
A Tatrát ne lehet összehasonlítani a Keraxszal, építési módjuk, és sok egyéb jellemzőjük miatt. Legfeljebb mindkettő teherautó.
A Renault-ról a kétkedőknek: ezek az autók már nem azok, amelyek a kilencvenes években kissé, hogy úgy mondjam, megtépázták a márka imázsát.
Lényegesen jobbak, köszönhetően a Volvo "gyámkodásának". Végre egy összehajlás, ahol az eredmény nem látta kárát...

szabigeri 2007.10.06. 19:33:35

Csak annyi, hogy kerékképlet helyett szerencsésebb talán a hajtásképlet. Másik észrevétel, hogy az első szám nem a kerekek, hanem az agyak számát jelöli, ahol is a hátsó agyakon szinte minden esetben dupla kerék van, kivétel alig van.

nyekk 2007.10.06. 19:49:38

szabigeri : Egész pontosan nem az agyak, hanem a tengelyek számát (egy 4 tengelyes járművön ugyanis 8 kerékagy van)

Sebokz 2007.10.06. 21:09:55

Renault gixer / Tatra arány olyan, mint amikor személyautó kategóriában terepjárót gyárt minden márka és ott van az erdész-vadász Lada Niva!

benzinbenzin 2007.10.06. 21:14:20

PRAGA V3S Aki ismeri az tudja hogy mire képes ez a gép !!!
pl.. A FATEROM 1,5 év alatt katonaságon ilyennel ment SOHA nem maradt ott mindig kijött, felment, átment !!!!!!!
www.youtube.com/watch?v=5zEx8dx1EEw

Rapa 2007.10.06. 21:21:46

rognork: Ebben igazat kell, hogy adjak. Tényleg idegesítő, hogy az IFA 50-nel döcög előttem és okádja a füstöt. Ez magyar szokás, mert nincs pénz újra. Csak ha mégis behitelezne egy újat, az sokkal gazdaságosabb lenne és a fogyasztás és szerviz díj különbözeten vissza jönne a törlesztés ára. De sajnos nagy a sötétség ahhoz, hogy ezt belássák. Így el kell fogadnunk, hogy a pofánkba nyomja a füstöt az IFA (és társai).
Én egy 5 éves Ivecoval járok (nemzetközi). A cégnek ez a legfiatalabb autója. Félelmetes mennyiségű pénzbe kerül az autók szervizelése. Előtte egy 3538-as 8×6-os Mercivel jártam. Ő 7 éves volt és a klíma töltésen és az olajcserén kívül nem nyúltunk hozzá. Tehát nem csak a kor hanem a márka is számít. És, hogy ne csak offoljak: A Renault se mondható a megbízhatóság etalonjának.

Newline 2007.10.06. 21:22:20

Üdv!

A Scania se mindegyik EGR-es,mint fent
említette a kollega!Az Euro-5 SCR rendszer még!De már dolgoznak rajta...

zta 2007.10.06. 21:26:49

Ezek a játékautok csak a homokozoba valok,meg a kialitasokra!Nem oda ahol munka folyik, esetleg esik az eso.A Tatra Az igen! (a tank is elakad)

tatrafan 2007.10.06. 21:28:56

Nyekk: és akkor a 8x8 az nyolc tengelyes? Naugye.

Sebokz: na ja, csak a Renó Gixernek még összkerékhajtása sincsen. Van erősített alváza - ami csaknem minden gyártónak van, csak nem ad neki külön fantázianevet -, azt el kell (kéne...?) tőle ájulni. Egy erős reklámkampánya van pár éve a Keraxnak, nem múltja. Ettől még lehet jó, csakhogy valami olyan imidzset építenek neki, mintha a Kerax valami kortalan alapvetés lenne a szakmában, valami legenda. Höhö, az a TÁTRA :))))

Szerinted Mi 2007.10.06. 21:30:31

Van kedve valakinek levezetni egy szervíz teherautót a Budapest Bamakón (www.budapestbamako.org)? Bármilyen megoldás érdekel, ha van ötleted teherautóra ami le tud menni (4 motornak kéne ráférnie visszafele), az a legjobb, de ha nincs, csak tudsz vezetni, az is érdekes. szerintedmi kukac gmail.com

tatrafan 2007.10.06. 21:46:46

benzinbenzin: nemhiába, ott van azon is a Tátra embléma! :) Nézd meg a motorját, egy félbevágott T111 motor (V12-ből lett S6). De tényleg nagy királyság a Prága, portáltengely rulez! (meg az Emil)

atommanó 2007.10.06. 22:13:31

"Az első szám a kerekek számát jelenti, a második a hajtást."
Ehhez képest a képen egy 12 kerekű verda látszik...

Galamb 2007.10.06. 22:16:54

a nap beszólása a "sárga tengelyalattjáró" :))))

okoska · http://www.kalandrover.hu 2007.10.07. 10:41:26

Szerintem ahol az elakadt Keraxról készült fénykép, ott nem az autó tehetett a tehetetlenségéről, hanem inkább az az amatőr újságíró, aki azon a tök vízszintes talajon elásta :))
Kvarchomok meg minden, de akkor is. Ott jártam már én is autóval, nincs benne semmi extrém, de ha egy megpakolt 8x4 es nagytalicskával valaki elfordított kormánnyal próbál indulni, hát így járt :)) Azért, ha valaki ilyen autó terelgetésébe kezd, először nem árt átvenni néhány fizikaórát.
Jó, persze. Ha nekem kellene dönteni autóvásárlás ügyben /max 5-10 autós kisebb cégnél/ akkor csak a GINAF, vagy TERBERG termékei jöhetnének szóba. A-B-D kormányzott C-D hajtott, ha 8x4 ről van szó.

Persze akkor, ha egy sokautós nagy cégről lenne szó Mutyilandban, ahol csak gyorsan összecsapunk valamit, és havonta cserélődnek a sofőrök, stb. oda megfelel az óccsó Renyó is :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.07. 10:44:22

szerintem tatrafan levezet, nekem ugyan nincsen ra jogsim, de en is. de ha lehet inkabb fotoznek, de nindenkeppen mennek bamakoba. asszem omm is feltenne a kezet. a praga v3s lenne az olcso megoldas, de lassu. egy katonai kiszuperalt tatra 138 tatra az mar nyamm lenne. igaz sokat eszik. habar nem lenne terhelve, akkor kevesebbet.

:)

ja egy fontos dolog fiuk. a tatra gazdasagos. a visontai abnya tenderjen uzemora6literben messze vertek az egyszerre bekert konkurenciat. ugy kepzeljetek, h negy marka ment egyszerre tesztautokent. ezen mi anno a tatra importornel detto meglepodtunk. de hat ez van. eppen a mar leirt terepkepesseg okan eszik kevesebbet, mert nem erolkodik a motor a tapadas miatt.
es ha lejon a kozutra ertelemszeruen lekapcsol 8x4-be. szoval nem oloyan durva a helyzet.

oke azert nem bantsuk a mar emlitett sarga tengelyalattjarot sem. szart hordani lehet vele. moslekkal is lehet tuzet oltani.

a masik a betonkeveros tema. a maygar MAM kereskedonel egy 8x4 betonkeverot felalitottak a rampara egy fel evre reklamkocsinak, mert nem fizette ki azonnal az ugyfelnek a Lombard a lizinget. a kocsinak a vaza terheletlenul meggorbult az allas allati csavart pozban, ehhm.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2007.10.07. 10:53:56

baowah

"csavart pózban" Én hüje vagyok a témához, de arra az ért kíváncsi vagyok, hogy a 3 tengelyes főleg sóderes félpótoknál mikor kezdik már el vásárolgatni a 3. tengelykormányzott szerkezeteket? Kanyarodásnál mit kell egy olyan alváznak kibírni? Főleg egyenetlen talajon. Mert azokat meg ugye általában 4x2 vel húzzák, sofőr meg izzadjon, ha lendület nélkül akar kanyarodni!

A másik dolog, jó lenne ha visszatérnének a kormányzott kerekeken kívüli összes többi tengely duplagumizására. Egyből eltünnének a nyomvályúk!

Szerinted Mi 2007.10.07. 12:04:11

Baowah: no, dobjatok egy emailt. összedobnánk valahogy az útiköltséget, gázolajat/benzint stb. szerintedmi kukac gmail.com

ommm 2007.10.07. 18:59:05

baowah: akkor ezt tekinthetjük ez elnapolt a Tűzföldre és Vissza Tatrával expedíció bemelegítésének?
egy gond van csupán: ki a franc ad nekem egy hónap szabadságot???

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.07. 19:21:32

winklert es karotta is atelte a keresztben csuszas oromet egy sk4 jamalban soskuitaon nehany eve. lement teveadasban is.

tatrafan 2007.10.07. 20:03:32

Vargasso: csoda, hogy nem akadt el :))))

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.07. 21:55:12

paaaaaalcika van valami jo teherkocsid? leugorhatnank bamakoba. :D

Gaben 2007.10.07. 23:46:38

Na akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba, hozzáértő urak...

- Az újságíró inkább meg se írta volna a cikket, minden szavából süt a hozzá nem értés.
- Teljesen felesleges a Keraxot a Tartrahoz hasonlítani. Egyébként a cikk sem erről szól.
- A 8x4-es kerékképletű autók nem arra vannak tervezve, hogy ugyan azt a munkát végezzék, mint a 8x8...
- a Renault-nak azért nincs 8x6 és 8x8 modellje, mert egyszerűen ebben a szegmensben nem látnak fantáziát. Annyira kicsi a felvevőpiac, hogy eldöntötték, nem áldoznak rá pénzt, paripát, fegyvert a bizonytalan (és valószínüleg kicsi) eladások miatt.
-Apropó kerékképlet: az első szám a kerekek számát jelöli, azzal a kis bakival, hogy egy tengely egy oldalát 1-nek számítja, bármennyi kerék is legyen odaszerelve. A második szám ugyan ezzel a logikával a hajtott kerekek száma.

- TATRAFAN: Volvonak, Mercinek, MAN-ek, Scanianak is van 8x8-a....

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2007.10.08. 08:13:00

ÓÓÓ, itt egy Renault forgalmazó is?

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.08. 08:32:08

***Gaben 2007.10.07. 23:46:38
- TATRAFAN: Volvonak, Mercinek, MAN-ek, Scanianak is van 8x8-a....

van, de mennyiert es minek?


az osszes felsorolt marka, plusz a renault is kivalo gepeket gyart, kozutra. a terep, a 8x8 egy specikifikus kozeg, mondhatni oda celszerszam kell. Volt szerencsem mercedes 8x8-ban utaskent ulni. nagyon jol jellemezte valaki: olyan mint egy vadkacsa.

tud repulni is, meg uszni is. de nem is sas, nem is csuka.

ommm 2007.10.08. 09:00:38

Égő Ákos 2007.10.08. 08:13:00:

hahaha, lololol:)))
az Okos

baowah: de minek? ez a helyes?
cipész maradjon a kaptafánál

Rapa 2007.10.08. 10:47:17

Az tény, hogy ebben az esetben kár összehasonlítgatni a 8×4-et és a 8×8-at. Legyen az akár Renault, akár Tatra. Nem azonos munkát hivatottak végezni. Ezt a Keraxot nem itt kellett volna bemutatni, ez a forgalmazó hülyesége volt. Lehet, hogy a maga nemében jó a gép, de nem ide. Egyébként gondolom egy kő profi terepes sofőr ült az autóban. Nyílván a szalonban rámutattak egy nyakkendős nyikhajra, hogy te fogsz vezetni. A 8×8-at is símán elásta volna. Ezt a következtetést az helyszínen tartózkodó egész társaság hozzáértéséből vontam le (beleértve mindenkit).

Hauzer 2007.10.08. 11:01:14

Micsoda vita van még mindig itt..mondjuk arra a elcsavardott MAN mixerben erősen kételkedem..ez ilyen messziről jött ember azt mond amit akar dolognak érzem.

Gaben 2007.10.08. 12:39:21

* baowah
pont ez az. a Tatraval úgy sem lehet versenyezni, akkor minek.

Épp ezért kár volt (ha nem is neked) ebbe az egész sztoriba a Tatrat beleszőni.

Gaben 2007.10.08. 12:42:58

* Égő Ákos
Ahhoz szerintem nem kell forgalmazónak lenni, hogy elképzeld, valakinek miért nincs 8x6, 8x8 járműve...

Meg ahhoz sem kell annak lenni, hogy tudd, mint ahogy baowah is írta, hogy akiknek van, azoknak is mennyiért, és milyen képességekkel...

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.08. 14:22:31

Hauzer: leheth ogy urban legend, nekunk az Ivecosok meseltek a mercisekkel rohoge a sorsatorban. egyebkent siman elhiszem.

gaben: a tatrat mindenhova bele kell keverni, csendes paretizanmarketinget folytatva a tulelesert.

:D

tatrafan 2007.10.08. 16:28:04

Hauzer: máméne lehetne? Fél év ferde állás után ferde lesz, fél év munka után meg majd kiegyenesedik, ez van.

Zebra 2007.10.08. 22:10:22

A Tatra cég köszöni szépen, de nincs szüksége ilyesféle reklámra a túléléséhez. Szépen elfejlesztgeti magát, V8+turbo+intercooler+MECHANIKUS adagoló=Euro 3. A laprugókat is régóta légrugó+spirálrugóra cserélték, a vezetőfülke is megfelel a mai igényeknek.
Csak sajnos többe kerül mint egy hasonló Iveco vagy MAN.

Amúgy ne misztifikáljuk a Tátrákat, azok sem a levegőben járnak, én meg havonta cserélgetem a törött rugólapokat, a ledarált difiket (benn vannak a csővázban, szét kell érte húzni a kocsit), nameg a mágnesszelepeket.

tatrafan 2007.10.09. 11:43:52

A ledarált difiket gondolom a bentfelejtett elsőhajtás okozza...

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.09. 20:13:55

zebra, volt szerencsem magyarorszag legnagyobb tatra szervizenek a megsuletesenel es mukodesenel testkozelben ottlenni. azt hiszem az altalad emlitett hibak a normalis 50%os tulterheles mellett sem jellemzoek a tipusra.

amugy a Tatra koszoni szepen, de nagyon nincsen jol. Azota az Euro 4 is megvan tudtommal, gyartogatnak, de maga a komplexum a legkevesbe sem ygarra, es a havi merleguk sem nyeresegre emlkeztet.

tudnanak ok sokkal jobbat, sokkal tobben, a human garda es tapasztalat megvolna, no de hat a della.

Tobbe kerul mint a hasonlo man meg iveco? pont annyival er tobbet. amugy egy 8x8-ba kapcsolhato MAN lenyegessen dragabb, es kihasznalhatosag szempontjabol rosszabb is.

es kikerjuk maguknak. a tatrak a levegoben jarnak:

loprais.cz/photos/Z170-b%20(1)v.jpg

mojó 2007.10.29. 13:41:56

Hali,én egy fuvarozó cégnél vagyok szállitásvezető.8x8 -as Tatraval melózunk.Ez nektek elakadás?Ha kell pár jó kép irjatok és küldök.Amikor már a Tatra is borúlás határán van,na az már elakadás. Címem bacardicoke@citromail.hu