A boldogító, füstöt okádó Szöcske

Klubozzon ön is márkahűtlenül!

  2007. október 04. - Csikós Zsolt Címkék: veterán busz szubkultúra terepjáró featúra katonai jármű

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Sokat olvasok mindenféle oldtimeres újságokat, néha írok is némelyikbe, feltétel nélkül habzsolom a téma minden apró morzsáját. De legyen az magyar, angol, olasz, vagy francia lap, mindegyiknél beleőszül az orrszőröm is, amikor hosszú cikkek jelennek meg különféle találkozókról. Ráadásul nem egy, hanem általában négy-öt.

 

Felületpazarlás, miért nem szerepel ott inkább még egy történelmi cikk, restaurálási riport, akár valami nyamvadt fotógaléria? A cikkíró szenved, mert minden találkozón ugyanaz történik, az ott szereplő autók bemutatására nincs elég hely, az olvasó meg unja. Alapvetően csak a rendezvény szervezője örül az ilyen cikkeknek, mert népszerűsíti az ügyét.

A Szöcske naplementében

Mégis felrúgom most az elveimet, egyszer már muszáj valakinek írnia teljesen szabványos, csinnadratta nélküli, tizenkettő-egy-tucat klubtalálkozóról is. A legunalmasabb fajta klubról, ami épp tíz éve létezik, nincs bejegyezve, nincs titkárválasztás, nincs klubkassza, nincs tagdíj, mostanában még a klubhellyel is egyfolytában gondok vannak.

Ide nem járnak Ferrarik, Aston Martinok, Jaguar és Porsche is csak egyszer-egyszer volt a százhúsz alkalom során. Kábé harminc-negyven ember mégis ünnepként éli meg minden hó utolsó péntekjét. Mercis haverkodik pözsóssal, prospektusgyűjtő buszrestaurátorral, tizenhat éves srác a régi vasas nyugdíjassal. Nézetek, felekezetek férnek meg egymással, már többször jött ki a választások előestéjére az időpont, mégse volt soha vita. A veteránklubozás valahogy kisimítja az ember idegeit. Mondjuk kell is ilyen a mesteremberek után.

A házigazda Szöcskéje

Szóval legutóbb Dunakeszin volt a chapter mítingje, szalonnázós, traubizós, rozsdaevős stílusban. A képek ott készültek. A legérdekesebb jármű a házigazda Szöcskéje volt. Ezt a NATO-csatlakozásunk előestéjén, egy katonai tenderkiírásra tervezték Magyarországon, a kilencvenes években, aztán az MN persze vett inkább jó olcsón G-Merciket.

A Szöcske elmenőben

A Szöcske hajtáslánca a VW Transporter Syncróból származik, két méterről le lehet ejteni mindennemű károsodás nélkül, száznegyvenet utazik, a terepszögei, emelkedőmászó-képessége, fordulóköre mind mondai. A Schwimmwagenen innen semmilyen terepjáró nem tud hozzá fogható dolgokat. A konstrukció tehát magyar, volt asszem három ilyen autó, emez véletlenül maradt meg, krosszautóként.

A Szöcske elölről

A fél klub a Szöcskén

Mostanában már áll vissza az eredeti állapota. Ismét VW-dízel van benne, igaz, még a turbó nincs rajta, de így is egész jól megy. A futómű rendben, fékek működnek, bár a csővázon még mindig sok a versenyzős időszakban ráaggatott lemezburkolat. Ha hiszik, ha nem, teljesen tiszta, forgalomképes, a zöld betűs tábla erdészeti rendszám. Autópályán, meg a mostanában elszaporodott „traktorral behajtani tilos” területekre nem mehet, máshová igen.

Most készült el, a kipufogó egyik dobját még gumipók tartotta (le is szakadt a végére). Felkapaszkodtunk rá vagy tízen, kihajtottunk a reptérre, száguldoztunk fel-alá, higgyék el, jobb volt az egész, mint Range Rover Sporttal nyomulni Dubajban.

A klub és a Volvo Sugga

Mrs. Csikós a Fiat 500-ban

Közben megjött a Volvo Sugga, amit néhány hete bemutattunk a Totalcarban, Horváth Lacát még a fotózás után elhívtam klubozni.

Teljesen zavaros motorsereg parkolt fel a kertben a dűlő tetejére, kint az utcán Volvo P1800, BMW E12 meg egy 635, egy vadiúj – tehát az új-új – Fiat 500 még olasz rendszámmal, meg vagy öt fekvőlámpás és három állólámpás Mercedes.

Aztán begurult a tatai szekció is, a Bözsivel.

A klub a buszon

Próbáltak mostanában végighajtani a péntek estébe hajló Dunakeszin egy világoskék, csillogóan újnak tűnő, de valójában negyvenéves farmotoros Ikarusszal? Remek móka, serkenti az agyműködést. A sofőr közben kapja az agyvérzést, mert a busz nem fér be a szűk utcákba, fűrészelni kell vele a sarkokon, tolatókamera pedig természetesen nincs rajta, ezért a hátul ülők ordítják, hány még a centi. Olyan is lett bent a hangulat, mint valami osztálykiránduláson, közvetlenül azután, hogy elfogytak a zugpiák.

A klub a buszon

Klubozzon ön is! Nem kellenek igazán márkatársak, nincs szükség azonos nézetekre, minél többféle a jármű, annál kisebb az esély a súrlódásra. Elég hozzá az öreg vasak szeretete, az már önmagában garantálja az élményt. Love and peace, hippikultúra magas fokon – nem kell hozzá más, csak két Zsiguli, egy Komár moped, meg valami öreg Rekord.

Öreg motorok a klubban

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74185845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gBoy 2007.10.04. 16:19:47

biztos jó dolog a klubozás, kár, hogy nincs időm ilyesmire. . .

Gyuri 2007.10.04. 16:21:46

Sziasztok !

Én dunakeszin lakom, este amikor kimentem sétáltatni a kutyát láttam az egész társaságot. Szép látvány volt látni ezt a pár klassz autót. Pont előző nap olvastam ezen az oldalon a volvóról, erre elment mellettem.

DE !
Este nyolckor a házunk mellett nyúztátok a szöcskét kipufogó nélkül. A pár hónapos kislányom aki már aludt, úgy megijedt a hangjától hogy még éjfélkor sem aludt.

Az autókat azért megnézném máskor is, csak gyertek egy kicsit korábban. A reptér másik oldalán a lóversenypálya felé jó kis terep van !

feketenap 2007.10.04. 16:39:57

Ez a faros csodaszép belülről.
A veterános autóbuzi társaságnak pedig további szép hosszú éveket!
Autótípusokra nem lehet védelmet kérni a fellelhető darabszám után?

ommm 2007.10.04. 16:46:31

háromszor voltam klubtalálkozón eddig.
háromszor lett tele a tököm vele. és nemcsak a nemzetiségi súrlódás miatt.
fika fika hátán, némmá milyen és lenézés.
az ilyen nem érdekel.
viszont amit Csik ide leírt, az tetszik. nem kell ide szabályzat meg anyámkínja, jó TÁRSASÁG kell.
ennyi.

Tie 2007.10.04. 16:55:45

Ommm, ilyen a Magyar Land Rover Egyesület is.

Kicsit most szét vagyunk zilálva, meg hát a V8-as Range Roveres úgyis mindig letraktoristázza a dízel Defenderest, de azért együtt járunk túrni, és úgyis kihuzigáljuk egymást minden dágványból, és marha jó a csapat, és az együttröfögés! :)

Maad 2007.10.04. 17:09:58

Szöcske rulez.

apamacko 2007.10.04. 17:17:13

Csikós úr !

Ha ilyen mondabeli gépekkel is lehet találkozni ott a helyünk.

De hol lehet titeket utólérni ?

A mindentfikázósokat pedig ott kell hagyni, közönség nélkül !
( akkor hoppon maradnak )

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.10.04. 17:28:33

ooo szivembol szoltal csikos tester!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.04. 17:35:58

Klubtalákozó buli,de tényleg mindig van egy-két okostojás de ők még elviselhetők egy goromba nézés és fülét-farkát behúzva elkotródik az ilyen ember. Hanem a szaktopikok,na AZZZ,már kemény dió ugyebár. Próbáljon meg bárki bármit kérdezni az Index Pannónia topikjában. Tök általános dolog,hogy valaki talál egy ritka Pannonia motort,mondjuk egy T8-ast romos állapotban,bemegy a topikba utánakérdezni,hogy tényleg az e. Először elhajtják a halál faszára,hogy kamuzik mert ilyen motor nincs is,neki legalábbis biztos nincs mert csak keveset gyártottak aztán az öreg topikosok elkezdenek veszekedni alvázszámokon meg típusjelzéseken aztán az eredeti kérdező meg szépen csendben elsunnyog. És ez csak egy sarkított példa volt,szinte mindegyik magyar topic ilyen. Szerencsére a Belsőség nem,azért is járok ide...

stage3 2007.10.04. 17:36:23

lehet, hogy beteges vagyok, de ellenálhatatlan vágyat érzek, hogy egy ilyen faros busszal nagyokat csapassak valami száznégyzetkilométeres iszapbirkózóplaccon

DOM 2007.10.04. 17:55:26

Szocskerol van valakinek reszletes informacioja? Esetleg, hogy honnan lehetne a terveket megszerezni?

bervas 2007.10.04. 18:52:54

Védem a mundért. A pannóniások élőben egész emberszerűek, csak szeretnek írásban sarkosan fogalmazni. A gesztusok, mimika hiányzik, így könnyű félreérteni. Emellett persze vannak köztünk igazi elmebetegek is :-)

atiska 2007.10.04. 19:25:01

DOM

mivel katonai celra keszult, igy valoszinuleg a tervei hetpecsetes titoknak minosulnek. nem hinnem, hogy barhol is meg lehetne szerezni a terveket, foleg hogy nem is kerult gyartasba, es igy szervizcelokra sem adtak ki terveket.

ommm 2007.10.04. 19:59:37

DOM: mellesleg a neten találsz rengeteg amolyan dune buggy tervet, milyen csövet, hogyan hegeszteni, hogyan. az pedig, hogy milyen motort teszel bele a te dolgod. na meg hogy hogyan vizsgáztatod le. sok sikert!

baowah: végülis, akkor mi ketten már klub vagyunk nem?:)
de legalábbis sejt.
veszélyes sejt:)

peterg 2007.10.04. 20:05:17

Dom! Ha ez a szöcske ahhoz a háromhoz tartozik, amelyik egyikéhez nekem volt szerencsém csapatpróbán a Határőrségnél 94-ben, akkor a GÉPFET kft gyártotta le őket, valahol dél-Pesten volt a telephelyük akkor.
Az a példány amit én próbáltam, 2000-es négyhengeres boxer motorral volt szerelve (állítólag Porsche volt, isteni hanggal) és több Skoda alkatrész is volt benne kapcsolók, tanksapka és más hasonlók.

peterg 2007.10.04. 20:17:31

Dom! 94-ben a Határőrségnél volt próbán valami ilyesmi gép. Azt a GÉPFET Kft készítette valahol dél-Pesten. Mi Szöcskének becéztük. 2000-es 4hengeres boxermotor volt benne, de a gyártó állította, hogy diesel Transporter motorral is megépítették. Első és hátsó differenciálzár volt benne, már nem emlékszem, hogy pneumatika, vagy hidraulika kapcsolta, kis húzókapcsolóval. Mindenesetre nagyon jó szórakozás volt terepen.

Janesz 2007.10.04. 20:21:49

Találkozó...Na igen. Szívesen olvasgatok ilyesmiről. Saját kocsim nincs, de ha lesz akkor is valszeg "young timer" fér bele a keretbe. Szóval, ha lesz valami verda, akkor szíves megnézék egy ilyen talit. Főleg a Bözsit kívül-belül! Szerintem legszebb busz, amit valaha gyártottak. Kár, hogy idővel az Ikarus-nál(amíg volt) elmentek a formai és technikai igénytelenség felé.
Tényleg hány éves kortól veterán a veterán?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.04. 21:22:28

Ugye tudjátok,hogy ez a gép szerepelt a Kisváros című méltán elfeledett magyar sorozatban?


>Védem a mundért. A pannóniások élőben egész emberszerűek, csak szeretnek írásban sarkosan fogalmazni. A gesztusok, mimika hiányzik, így könnyű félreérteni. Emellett persze vannak köztünk igazi elmebetegek is :-)


Csak egy kiragadott példa volt,adott esetben említhetnék számos informatikai vagy más autós klubot is,ez jutott eszembe,de tény,hogy a jelenség létezik..

csmisi 2007.10.04. 21:35:19

A Szöcskét tervező céget volt szerencsém ismerni,- a Gépfet, (később Gépszet) az egykori Vörös Csillag Traktorgyárban működött.A tervezőit személyesen ismerem, -egyikőjük a Puli prototípusának fő alkotója.

csmisi 2007.10.04. 21:52:08

És akkor nagyon fogtok utálni, ha azt mondom, láttam az eredeti terveit is,kb.1998-ban?!A három darab ott volt a Traktorgyárban, a műhelycsarnokukban tárolva, -annak idején szinte napi munkakapcsolatom volt a Gépfet-tel, -a legjobb spec.felépítménygyártók voltak .
A Hódgéppel, és a Malév-val is sokat dolgoztak együtt... A Puli eredeti 1:10 szélcsatornamodelljeit is szinte naponta láthattam.És bármennyire is hihetetlen, nem ilyen kis "egyszerűnek" indult, annyira kis szép formájú volt a modell, hogy a mai napig is megállná a helyét a kisautók között.Pedig igen régen tervezte M.Pali bátyám.De takarékossági okokra hivatkozva a legnagyobb sajnálatára a végletekig lebutították a formáját, és a műszaki paramétereit...
Ja, és a 001-es Puli is ott volt a műhelyben, -ujjnyi vastag porréteg alatt!
A szöcskéből nem mindegyik volt összkerékhajtású,-az egyik csak hátsókerekes volt, és kifejezetten könnyű desszantos járgánynak készültek.

korzo 2007.10.04. 22:05:42

Tessenek járni Youngtimer találkozókra is. Meglehetősen hangulatosak :–)

www.yetro.hu/

rognork 2007.10.04. 22:53:53

riszpekt és tisztelet zsoltinak a békának.
legnagyobb riszpekt az igazi buziknak.
aki mondjuk busznak nekiáll.

Brityu · http://Brityu 2007.10.04. 23:46:30

A Szöcskével kapcsolatban...93-95 között a GÉPFET-nél dolgoztam mint segédtervezô. Részt vettem a tervezésben és a tesztekben is. Táborfalván volt a katonai teszt. Hát volt vele gond, de jó kis csapat dolgozott együtt. Szép idôk voltak.:)

dhrbikes 2007.10.05. 07:45:32

Na ha ennyien voltak kapcsolatban vele, akkor valaki csak ismer olyat aki hozzá tud jutni a tervekhez :)

Kifordított kacagány 2007.10.05. 07:58:18

hmmm...ketten is vannak itt akiknek lehetősége lenne segíteni a tervek megszerzésében, vagy hogy a tervezőt összehozzák az érdeklődővel. mégsem ajánlotta fel egyikük sem......lehet valami abban a "pannóniás" dologban

Bakfity 2007.10.05. 09:20:50

A klubozás ősi román szokás.

spark82 2007.10.05. 10:03:23

scheerti: a pannóniásoknál a halál f@szára elküldés a típusteszt első lépcsője. Aki ezt nem viseli el, az nem való közénk, mert a motorral sokkal többet kell szívnia :) Kitartónak kell lenni, nem szabad elsunnyogni, ha a "régi motorosok" (képletesen és szó szerint) leugatják az embert... És bervásnak igaza van, előfordul arrafelé is néhány elmebeteg állat :) (Ellenben van olyan szaki is, aki még dolgozott a Gyárban)

spark82 2007.10.05. 10:13:43

Még az is hozzátartozik azért, hogy ha a kérdező lefényképezi a motorszámot, vázszámot, meg a váznyaktáblát, akkor néhány hét alatt hajlamosak még a régi szakik is elhinni, hogy a motor valami ritkaság (ha valóban az), de egyúttal felsorolják az általuk felismert "típusidegen" alaktrészeket :D

427 2007.10.05. 12:13:10

Valóban volt hátsokerekes verzió!
Anno olvastam róla valami katonai
azaklapban. Az Lada alapokból volt gyúrva.

Rocko- 2007.10.05. 12:19:10

"atiska 2007.10.04. 19:25:01
DOM
mivel katonai celra keszult, igy valoszinuleg a tervei hetpecsetes titoknak minosulnek.
ommm 2007.10.04. 19:59:37
DOM: mellesleg a neten találsz rengeteg amolyan dune buggy tervet, milyen csövet, hogyan hegeszteni, hogyan."
ez, így, egymás után vicces eléggé. :D
a Zosztálytalálkozó meg királyság, látom elég hangulatos volt. :)

PepeXVI 2007.10.05. 12:28:33

Kedves ZSOLT!
Ha még emlékszel a Pese-Mátéra, akinek segítettél Pannit szerezni, hát én írok most.

A veteránozás olyan érzés, ami semmi mással nem pótolható. A benzinszag és olajsár szeretete belengi az ilyen találkozókat, de abban egyetértünk hogy a jó társaság nagyon fontos. Sok nagy rendezvényen tényleg fikáznak és mindenki a másikra akar licitálni. A Dunakeszi-gang pedig abszolút példamutató, támogatni kéne.
Apropó szöcske, hallottam valakiről, aki azzal foglalkozik, hogy viszel neki bontásra váró Wartburgot, szétflexeli, és épít belőle neked terepszöcskét potom pénzért. Nem kéne megkeresnünk?
:)

ommm 2007.10.05. 13:17:03

pedig ez van:)
pötyögd csak be a "how to build a dune buggy"-t gugliba.
nesze neked hétpecsétes titok:)

Véghelyi Tamás · http://Tomika 2007.10.05. 14:12:08

A Szöcske tervezéséhez még annyit, hogy a Haditechnikai Intézet segített az elvárások megfogalmazásában.Nekem a bátyám dolgozott ott és én is mentem vele Táborfalván és országúton is.Nagyon jó volt vele terepezni.Ez a magyar politikai vezetés csődje.A drága pénzen megvett G-Mercik nem ugyanazt a célt szolgálják mint a Szöcske.

Rocko- 2007.10.05. 15:00:59

ommm: én nem kételkedek egyikben sem. :)
guggli alapján lehet építeni buggyt. de ilyet biztosan nem. :)

csmisi 2007.10.05. 15:50:09

Most beszéltem a Szöcske tervezőjével Molnár Pállal, -már olvassa is a cikket, -ha minden igaz fog hozzászólni is.
Ennyit tudtam tenni az érdeketekben... :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.05. 16:15:16

>scheerti: a pannóniásoknál a halál f@szára elküldés a típusteszt első lépcsője. Aki ezt nem viseli el, az nem való közénk, mert a motorral sokkal többet kell szívnia :) Kitartónak kell lenni, nem szabad elsunnyogni, ha a "régi motorosok" (képletesen és szó szerint) leugatják az embert... És bervásnak igaza van, előfordul arrafelé is néhány elmebeteg állat :) (Ellenben van olyan szaki is, aki még dolgozott a Gyárban)


Mondom,ez egy kiragadott példa volt,nekem sosem volt Pannoniám,sőt még Pannoniával kapcsolatos kérdésem se,csak néha-néha bekukkantok abba a topikba és azt látom,hogy ott ölik egymást az emberek. Aztán szépen rákattintok a kis X-re a sarokban és visszatérek ide hol béke S csend honol..

Gaz_Ember · http://gw.berenyi.hu/gaz 2007.10.05. 20:10:06

Srácok, ez nekem is tetszik, szabad ide eljönni nem eredetire visszaalakított vasakkel is? Néha, ha éppen nem dolgozik a vasam, szívesen ellátogatnék vele én is egy-egy ilyen rendezvényre.
gw.berenyi.hu/gaz

D.Beáta · http://B.1974 2007.10.05. 21:40:50

Az én édesapám a fent említett Molnár Pál. Neki nem jó most a net-je, de azt mondta, annak idején megcsinálta a szöcske polgári változatát is, aminek a dokumentációja részben megvan neki. Kéri akit érdekel küldjön egy e-mail címet, és felveszik a kapcsolatot.

Dom 2007.10.06. 15:41:33

Kedves Beata - es persze mindenki masnak is - koszonom elore is a segitseget. Itt az email cimem, legyszives kuld meg edesapad cimet, hogy fel tudjam vele venni a kapcsolatot.

Udv/Dom

dom[pont]esteban[kekac]gmail[potty]com

S-ka 2007.11.21. 17:29:11

Dom,az Indexen a NAGYVASAK topikba pár hónapja elég sok adat meg képes ismertető felkerült egy olvtárs jóvoltából a Szöcskéről!

bb18 2008.03.24. 17:45:15

Szívesen találkoznék a szöcske jelenlegi tulajával, talán nálam jobban senki sem ismeri az előéletét, ugyanis én versenyeztem vele, én készítettem fel a versenyre, és a sógorom tervezte...
Ha tud valaki elérhetőséget a tulajhoz, szívesen találkoznék vele.

bb18 2008.03.24. 21:56:51

Még néhány kiegészítés .
Nem cross, hanem tereprali auto volt, 99-ben kategoria 2. lettem vele, először 97-ben indult a mezönyben, akkor még nem én vezettem. Nem diesel, hanem prsche boxer benzines ( száraz karteres, ez is megérne egy misét...) az eredeti motorja, a diesel az egyik 2 kerék hajtásubol lett beemelve. Nem ez az egy maradt belőle, tudtommal még meg van az egyik kétkerekes is, én azzal is versenyeztem, a KTJ001 megtekinhető a kecskeméti hadiparkban. A félreértések elkerülése végett : nem a sima T3 sincro, hanem annak a katonai sokkal erősebb verzioju változatnak a hajtása van alatta. stb, stb.

bb18 2008.03.24. 22:00:16

DOM.

A tervei valahol meg vannak ( vagy nálam a padláson, vagy a sógornál ), nem titok, a HTI-ből ki akarták selejtezni.

bb18 2008.03.24. 22:09:01

Véghelyi Tamás :
Akkor tudod kiről beszélek, neked tesód, nekem sógorom. te is tudod mit műveltünk a szöcsivel.

D.Beáta:
Sajnos molnár ur nagyon inkorrekt módon járt el a szöcske visszaszerzésében. Szerződésünk szerint, mivel igen sok bérletid dijat kifizettünk az auto bérléséért, elővételi jogunk volt rá. Ezután egy hétvégére visszakérte a darabot, vadászatra hivatkozva ( az ö telkéről hoztuk el anno az erdőszélről ) és amikor elvitték, többé nem hallottunk róla, nem jelzett vissza a megkeresésünk re. Mi ez ha nem lenyúlás ?

asdf · http://www.zmne.hu/htk/enter.htm 2008.07.29. 15:43:14

A katonai oktatás jelene:

Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Kossuth Lajos Hadtudományi Kar

www.zmne.hu/htk/enter.htm

bb18 2008.08.17. 18:01:39

Sajnos a szöcsi tulaja a mai napig nem keresett meg ( hívott vissza ) a személyes találkozó ügyében, így úgy látom számára érdektelen a dolog, pedig a szöcsi eredeti katonai rendszámát is előástam :-)). Ezt egy sms-ben meg is küldtem neki, de nem reagált. Sajnálom, részemről enni...

Öreg motoros 2011.07.29. 09:02:26

@bervas: Hajjaj, de mennyi elmebeteg van, hogy a sort magamon kezdjem...