Kéne egy jó Brabus Unimog?

VII. Országos Unimog Találkozó

  2007. október 02. - Winkler Róbert Címkék: unimog featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

A Hungaroring 8-as kapujánál nem találták a regisztrációmat. Nem is csoda, hiszen nem igazoltam vissza, hogy jövök. Akkor biztos a B-lista lesz, töprengett a hosztesszlány, de pár perc után gyanút fogtam a sapkáján, meg a sátron látható emblémák miatt: ő bizony valami pályaverseny, vagy mi beléptetését végezte. Az Unimog találkozó ugyanarra van, csak kicsit hátrébb. Micsoda boldogság elmenni a Gold Tribün mögött úgy, hogy tudom, nem kell órákig itt ülnöm, nézni a semmit és 200 decibellel hallgatva, hogy grrrr-grrrr-grrr.

Unimogok a találkozón

Tehát át kellett menni a tribün mögött, aztán a pálya mögé kanyarodni, és már rajta is kaphatjuk a rajongókat, amint egymást fényképezik Unimogokkal. Az Unimog egyik kedvenc járművem, imádom a történelmét, meg ahogy kinéz, hogy egyszerre traktor, hóeke, mozdony, katona és triálbajnok. Mind a történelem, mind a technikai érdekességek vonatkozásában szeretettel ajánlom részletes cikkeinket és tévés majomkodásainkat. Közepesen erős izgalmi állapotban értem hát oda, és bár első látásra nem volt nagy felhozatal, egy német Unimog találkozón nyilván százszor ekkora a tömeg, de volt egy rakás érdekesség, és persze mehettem egy óvatos kört egy óvatos, bár így is néha félelmetes pályán egy tűzoltó alapgéppel.

U1250:

U1250 Unimog

Egy másik U1250, 4700 üzemórával, 124 000 kilométerrel, eladó:

Eladó U1250 Unimog

És ilyen sok mindenre jó:

Eladó U1250 Unimog

Katonai Unimog a korai 60-as évekből:

Katonai Unimog a korai 60-as évekből

Számomra azért nevezetes, mert ezzel közlekedtem mélyvízben a műsorban, miközben a TV2 történetében egyedülálló módon Sodom volt az aláfestő zene. Jézusom, és Tom Astor, a német kamionos contry-sztár „Hallo, guten Morgen, Deutschland”-ja.

Az igazi hős akkor is az erdőtüzet oltó tűzoltóautó. A Marcali Tűzoltóság 110 milliós Unimogja oltott már erdőtüzet, de a jelek szerint a tűzoltók megtalálták az arany középutat a fényezés kímélése és a tűz eloltása összahangolásában:

A Marcali Tűzoltóság Unimogja

Három tartálya van, 2700 liter vizet visz magával, valamint 100 és 200 liter habot. A hab drága, de hatékony oltóeszköz, mert nem folyik le a felületről, mint a víz és elzárja az oxigént. Van benne egy rendszer, amivel öt tized százalékos bekeveréssel állíthat elő habot. Ugyanakkor, mivel ugye Unimog, elég gyorsan el tud szökdécselni a legközelebbi lajtoskocsiig vízért.

A Marcali Tűzoltóság Unimogja

A legszebb persze, hogy bár oltottak már vele erdőtüzet, olyan karcmentesen ragyog, hogy simán megvenném nullkilométeresnek. A tűzoltók persze most kicsit szégyenkeztek, mert Marcalitól idáig botrányosan poros lett – szerintük. Nem is merek belegondolni, mi folyhat Marcaliban, amikor a tűzoltók magukra maradnak a garázsban csajukkal, az Unimoggal.

Úgynevezett eszközhordozó Unimog:

Eszközhordozó Unimog

Alacsonyabb, de ugyanaz az összkerékhajtási rendszer, mint a terepjárónak, viszont tömeg függvényében más, háromjegyű neve van (U200-300-400). A terepjáró Unimogok ezresek (U3000-4000-5000).

Na igen ezért jöttem:

Az ős-Unimog

Bizony, ez az igazi ős-Unimog, tudják, Morgenthau-terv, világháború, általános traktor. A magyar Mercedes-forgalmazóé. Mint megtudtam, a haszonjármű-központban, az Albertfalvai úton lakik a pincében. Mesés bőregér, kicsit olyan, mint egy offroad Velorex, kicsit batmobile-os.

Az ős-Unimog

Szépen megfigyelhető a portáltengelyes rendszer:

Az ős-Unimog portáltengelyes rendszere

Hogy nem a kerékagyban folytatódik a féltengely:

Az ős-Unimog portáltengelyes rendszere

Hanem felette:

Az ős-Unimog portáltengelyes rendszere

Úristen, de nagyon kéne egy ős-Unimog! Itt a meghitt beltere:

Az ős-Unimog beltere

Szép tárgyak-sorozat következik. A balta:

Az ős-Unimog baltája

A háborúnak már vége volt, de azért raktak rá légvédelmi álcázó keresőlámpát:

Az ős-Unimog keresőlámpája

Dizájnelemnek is szép tud lenni egy vontatókötél. Forma és funkció, hát igen, itt kezdődne az ipari formatervezés:

Az ős-Unimog vontatókötele

Régivágású és persze modern síelők, zokogjatok: az ős-Unimogból a Rolba által épített hószóró:

Rolba Unimog-hószóró

Két motorja van, a platón egy Deutz motor forgatja a motollát, ami a megfelelően beállított irányba kúrja fel a havat. 1958, 1767 köbcenti, 30 LE, nem számítva a hátsó traktormotor.

Rolba Unimog-hószóró felirata

A Mercedes nagyon tudja, hogy a férfi valójában egy fejlődésben visszamaradt kretén. Ha nem számítanának az anyagiak, én is simán megvenném a krómos, sportüléses, fullos Brabus Unimog Black Editiont, ami nem jó konkrétan semmire, ráadásul az U500-as eszközhordozó változatra épül, de milyen mérhetetlenül menő!

Brabus Unimog Black Edition

És hol mutatták be 2005-ben? Hát természetesen Dubaiban.

Sínen járó Unimog is jött:

Sínen járó Unimog

Ez a változat sokkal olcsóbb, mint a tűzoltóautó, a BKV Combino-vontatói csak 57 millióba kerültek.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr82183302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ommm 2007.10.02. 10:32:14

érdekes, ami vállaltan gépnek készült az általában szép. funkcióból adódóan vagy véletlenül ki tudja.

az én Unimogom a Praga V3S.

Pál Tamás 2007.10.02. 10:50:03

Nos,végre nem egy Tyutyuki "grand Vita
ra-t kell nézegetnem "terepjáróként"
Ez az igazi etalon.....

Szabados Ferenc 2007.10.02. 10:51:39

Az UNIMOG egy csodálatos jármű. Nekem volt egy 1956-os kiadású,szinte tökéletes állapotban, csupán hobby célra. Sajnos el kellett adnom, az új tulajtol meg ellopták. Mindketten síratjuk.

tomnemtom 2007.10.02. 10:54:20

jajaja, ez egy Uni kum is egyben, nagy feeling, egyszer utaztam sinen, nagyonlassan, virágot lehetett szedni.
lefotóztam a Brabust a 6oson egy kútnál, azóta láttam vagy háromszor, a budafoki importőrnél tárolják, gondolom. Unimogot megszégyenítően szedte a lábát, hangja is érdekes volt. küldeném a képet, de ugye hiába jelentkezem be az indapászon, ide nem (mindig) érvényes :D

sol 2007.10.02. 10:56:00

jó időzítéssel jött a cikk a G class után
kevés ilyen időtálló gép van mint ez a 2
vajon a Brabus mit tudhat... :-)

Goose-T · http://gooset.blog.hu/ 2007.10.02. 11:18:27

Multicar-találkozó nem lesz valamikor? Az igazat megvallva egy Multicar több könnyet csal a szemembe nosztalgikus okokból, mint egy Unimog. :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2007.10.02. 11:18:50

Egyszer vittem a Trabantom hátsó ülésén egy német fickót, akinek egy munkagép-kereskedése volt. Többek között offisöl Unimog díler volt.
Ő sírt, hogy a német repülőterek alig akarnak Unimogot venni, mert azt a kevés speciális felépítményt, amire ott szükség van, inkább Multicar alapokon szerzik be.

www.multicar.de

Valszeg ők tartják el mai napig az egyetlen életben maradt NDK-s márkát :)

(Ne MuZozzatok itt nekem erre, az egy felélesztett, japán tulajdonú márka.)

prokee · http://prokee.blog.hu 2007.10.02. 11:20:50

Goose-T: Hehe, egyrugórajáróagyúak vagyunk :)

Rocko- 2007.10.02. 11:22:30

én a cikk negyede után megnéztem a képeket, a sószórósat inkább mezőgazdasági aratógépnek néztem. :)

amúgy meg: Az Unimog a Mercedesek Harley-ja!

Sörkálmán 2007.10.02. 11:22:38

Vajon hol járna a szemályautó gyártás, ha ott is szigorúan csak a praktikussági és tartóssági irányelvek tényeznének?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.02. 11:27:14

Vajon hol járna a szemályautó gyártás, ha ott is szigorúan csak a praktikussági és tartóssági irányelvek tényeznének?

Mindenki megvenné a W123-as merci és a AScion B közös gyermekét,eszetlen lenne:)

AP (törölt) 2007.10.02. 11:38:39

Ezek valami istentelenül drágák!

Mi kerül a sínenjáró verzióban 57 millióba? Most viccen kívül..

okoska 2007.10.02. 11:39:09

SOL

"jó időzítéssel jött a cikk a G class után"

Akkor most várjuk az MB Abrosz cikket. Na jó abból is lehet Brabus :)

tistedur 2007.10.02. 11:41:23

az a fejszetartó!! :)
funkcionális,praktikus és tartós fogyasztási cikkeket akarok!!!!!
(mosógéptől az autóig)

okoska 2007.10.02. 11:42:28

AP

Azért drága, mert csak 2000 db készül egy évben, az is ahány darab, annyi féle. Biztos jó gazdaságos lehet a gyártása. Meg a röptér is inkább Multicarozik.

Amúgy meg a jó szerszám mindig drága volt.

xkrisx 2007.10.02. 11:54:06

tényleg, 7 karakteres magyar rendszám?

feketenap 2007.10.02. 12:14:26

Igazán figyelemre méltóak ezek a járgányok! Csak számomra üröm az örömben, hogy bizony némelyik elég alpári módon van helyrehozva. A narancssárgát úgy telibe fújták, hogy drótkefét sem látott, a bőregérrel is hasonló lehet a helyzet. Bár ott látam új féltengely gumiharangot. Szóval szerintem ezeknek már úgy igazán meg kéne adni, ami jár!! Egyébként csak gratula az összes tulajnak.

Pálcika 2007.10.02. 12:14:38

Ommm,Baowah:
mi tudjuk ez mit tud.
vétrieszka is the best.
www.vojenskatechnika.sk/v3s/v3s_album.htm

Deutschlehrerin 2007.10.02. 12:25:53

huhh... a czikk remek. De mit is jelent ez a betűszó ? Mármint, hogy UNIMOG ? :)

dhrbikes 2007.10.02. 12:26:29

A Brabus Unimog az igazi instant get!
Ideális városi jármű :) Bár kicsit több fekete vaslemez kellene az oldalára.

Lehet ilyet személyautónak vizsgáztatni? Ha már megy 120-at, akkor ne kelljen már 70-90-nel araszolni.

prokee · http://prokee.blog.hu 2007.10.02. 12:40:05

"Mi kerül a sínenjáró verzióban 57 millióba? Most viccen kívül.."

Vegyél ilyet:

m.blog.hu/pr/prokee/image/060315/dsc02517.jpg

vagy ilyet:

m.blog.hu/pr/prokee/image/060315/dsc02422.jpg

Lehet, hogy megúszod a feléből :D

Winkler Róbert 2007.10.02. 12:40:20

A bőregér festésére külön büszkék: az a bénázás még a svájci hadsereg katonáinak ecsetelése. Közelről elég leonardós is a felület.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2007.10.02. 12:40:33

Universal Motor Gerät, ha jól emlékszem

gergoke · http://gergoke.hu/ 2007.10.02. 12:43:46

A némettanárnőnek: UNIversal-MOtor-Gerät

ommm 2007.10.02. 12:45:45

Robi: V3S-ben ültél már?

Géb 2007.10.02. 13:04:46

'93 körül volt belőle gyári FUNMOG, még a Brabus idők előtt. Metálfény, krómos kiegészítők. Nem valami sufnituning szar, hanem igazi vas. Az még a régebbi kasztnival készült ,nem ezzel a csúnya darázsfejű legújabbal. Na az, instantget!

Géb 2007.10.02. 13:57:33

ny!

Pont erre gondoltam! :) Mondjuk kvad helyett... :)

Orosz Péter · http://kzamm.com/ 2007.10.02. 13:58:19

prokee · www.prokee.hu 2007.10.02. 12:28:32

tinyurl.com/23l2ra

Rendszámról. Innen kiderül, hogy a "szabványtól eltérő színű betűjelet tartalmazó", M-mel kezdődő rendszám szerelendő a lassú járműre.

Trau · http://karosszek.blog.hirszerzo.hu/ 2007.10.02. 14:26:06

Napsugarast!

Csak jelezném, hogy teljesen téves az ős-Unimog lámpáját említő képaláírás. A dolog sok minden (pontosabban: egyvalami), de nagyon nem keresőlámpa. Szegényke egy (valószínűleg NOTEK gyártmányú) helyzetjelző és erősen tompított (álcázott) fényszóró, melyet az éjjeli légitámadások miatt használtak a német fegyveres erők. Sokat keresni nem tud, mert igen alacsony a a fényereje, sokkal inkább jelzőfény csak, mintsem reflektor...


Üdv!

Trau

lolos lajos 2007.10.02. 15:02:51

az elején winkler úr lefikázta az autóverseny élőben való nézését, szégyelje magát... autóbuzi mi? lópikulát

dhrbikes 2007.10.02. 15:24:02

Oké, a régebbiből is jöhet a fekete :)

MP 2007.10.02. 15:27:29

Ez nem légvédelmi keresőlámpa, hanem egy Notek lámpa, ami csak egy vékony fénycsíkot vetít a kocsi elé, hogy ne lehessen a levegőből észrevenni. Ha légvédelmi keresőlámpa lenne, akkor az a platóra lenne szerelve s egy kisebb ember, elférne benne.

FCs 2007.10.02. 15:41:20

az unimog a überkedvenc nálam. volt szerencsém somogyban közelebbről megismerkedni eggyel, a tulajnak adtam el a subarumat, ami beállt mellé sokadik vadászautónak. az illető szerencsére orvos volt, mert fa platóba szívódott, majd ott megpihenő vér szaga rutint igényelt. én ilyen büdös járművet még nem szagoltam. ennek ellenére az unimog legenda a környéken, hosszú pályafutás után került oda /nyugat, erdély, szerbia, mo/, zár helyett csinos tuto lakat, rohadó kasztni, az említett rohadó vér, és egy akkora működő csörlő, mint egy kispolski motorja váltóstúl. érdeklődőknek bármikor abszolválta a 90 centis, merőleges /beton/támfalra mászást. semmi értelme ahol én használnám, de akkor is kellene. a padkanyírós verzió.
amúgy ezek szerint nagyon durva lehet a marcali tűzoltók gépparkja. a hazatelepült nagybátyámat tavaly egy kedves marcali lakos rossz irányba igazította útba az állatorvos felé, és a kutyájával felszerelt subaru legacyval elsülyedt valahol a marcali környéki erdőben. telefon, jöttek is egy nivával, de az is elsülyedt, erre kihoztak egy fullos g mercit, az pedig csörlővel kihúzta mindkettőt úgy tűnik beszerezték mellé a big brothert is.

sakos 2007.10.02. 16:24:24

Most már igazán egy Steyr-Puch Haflingernek kellene következnie! :)
Mi használunk egyet ...

majom 2007.10.02. 16:34:44

hát igen. nagy gépek ezek a g-mercivel karöltve... mindenképpen kéne, mégha nem is tudnám így hirtelen mire használni :)

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2007.10.02. 17:33:42

Be kell, hogy valljak itt most valamit. A G is, meg az Unimog is instant get. Kiskoromban is műanyag unimogot raktam meg a baggerral játék közben, szóval korán elrontották az ízlésemet.
A kisfiamat is próbálom céltudatosan nevelni, a játékkönyvében a teherautó valamiért Unimog formájú, csak a miheztartás végett, és tudatosan alakítjuk a játékautóparkot is. Már két pedálos moszkvicsa is van. DE kb két hónapja megtaláltam a tutiságot: pedálos Unimog. Olyan, akár az igazi. A kocka fajta kaszni. Van tolólapos, tűzoltó, narancssárga útkaparó kivitel. Két sebesség, portáltengely. Beszarás. És úgy tartja az árát mint az igazi, egy használt lepukkant darab 16 ezer Ft. De azóta felhajtottam a forgalmazót, és nemsokára kiegészül a gyerek autóparkja egy ilyennel...
Tudjátok, a nevelés fontos, nem mindegy, mibe ül a kölyök :) az autó meg legyen autó :D

bgszoli 2007.10.02. 17:47:18

A Maracali Tűzoltóság állítólag azért vette az Unimogot, mert a sima terepes Merci tűzoltóautó nem bírt elmenni a homokos sáros terepen.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2007.10.02. 18:39:38

Na ilyen cucc:

href.hu/x/3mqf sima "civil" Unimog
href.hu/x/3mqg Újonnan
href.hu/x/3mqi Túzoltó témás

Kafa.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2007.10.02. 19:14:26

Sín-unimog in action, egy Intercity siklásánál emelnek vele. Éjszaka készült képek.

matiz.terep.hu/icsiklik/P8290020?full=1 Ez a jármű orrára szerelhető hidraulikus szivattyú és kezelő, a hidraulikus emelőket működteti

matiz.terep.hu/icsiklik/P8290010 szerszámos szekrény a jármű hátulja

matiz.terep.hu/icsiklik/P8290032?full=1 Van abban valami amikor kisiklott vasúti kocsit emelgetnek. Meg amikor húzzák arrébb, és úgy ugrál a kerék a beton keresztaljakon, mint a terepasztalon, csak közben döng egy picit a föld tőle, nem csak kerepel mint a játékvonat...

guni 2007.10.03. 01:35:48

"Vajon hol járna a szemályautó gyártás, ha ott is szigorúan csak a praktikussági és tartóssági irányelvek tényeznének?"

Érdekes kérdés! Valószínüleg unimog árban lennének a kocsik. De legalábbis a mostani többszörösébe kerülnének. Viszont csak 30-40 évente kéne venni, mint lakást. :) De vajon szeretnénk ezt mi?

okoska 2007.10.03. 13:46:23

guni!

A válasz igen. Eccerű, 16-20 helyett 8-10 ért inkább vennék G-pet, mint akirmilyen rizsrakétát. Persze ehhez az kellene, hogy ne 5000 db készüljön belőle, hanem 150.000 évente. Lehetett rövid ideig kapni a 290 GDT-t 1998-ban valami 8 forintért, szerintem az volt a legjobb kivitel. 3 ajtós, nagyon szépjárású 5 hengeres Tdi minimális elektronikával, takarékos üzemű, 461-es kivitel. 4gang mechanikus aut, klíma, kockás kárpit, 2 difi.
Szívesen használnám 30-40 évig. Egy gond van, hogy most nagyon felgyorsult a motorok cseréje euro 3-4-5-6-7-8. Bár ezen is lehetne segíteni motorcserebarát felépítménnyel.
De szívesen vennék bármilyen személyautót időtálló formával, ami nem olyan divatvacak, pl. Rover 75 normális tartós minőségben, 5m helyett akár 7-10-ért ezt visszaosztva évi 2-3 százezer jön ki.
Most Defender van. A minősége ennek sem ér annyit, mint amit érte kértek, de azzal a céllal vettem, hogy 40 évig használom. Ebből már eltelt 8, és szerencsére majdnem hibátlan, úgyhogy jöhet a következő 32 :)Az ára pedig 110.000 /év muhaha.

Matti · http://indafoto.hu/matti 2007.10.03. 19:47:28

A Hallo, guten Morgen Deutschland nem az Audi Q7 alatt volt?
ps. a stuttgarti Mercimúzeumban is van egy gyönyörű régiunimog, természetesen söröshordókkal megpakolva :D

AP (törölt) 2007.10.03. 21:36:10

Továbbra se értem, hogy mi kerül ezen ennyibe.

207i · http://otthonokatas.lap.hu 2007.10.04. 11:02:51

omm, a te unimogod nem a 805-ös Tatra?
az még hasonlít is egy picit, igaz, nem (volt) olyan jó terepjáró.

Pedro 2007.10.04. 16:25:33

Kedves AP ez egy nyerges vontató, csak nagyon kis helyre van összepakolva benne minden. Volt egy tv-s totalcar amiben az új siemens villamosok egyikét vontatta, ha jól emlékszem az olyan 60 tonna. Ezt nem lehet akármilyen technikával megoldani és nem lehet 3 év múlva azt mondani, hogy cseréld le egy újra mert ez már szétesik, sőt 10 év múlva sem...

Moha 2007.10.07. 19:19:12

Kár,hogy a mi céges Unimogunk nem képviseltetHETte magát,a Totalcar-ban Winkler Robiék tesztelték,egy sínen is járó U400-asról van szó.(az egy más dolog,hogy mire is tudjuk használni,mert sokra nem,de egy találkozón ez nem igazán létfontosságú kérdés,hanem a hangulat!)

budafuck 2008.05.19. 18:04:49

Erre azért nincs értelmeirni mert ott van egy név!MERCEDES!Ami csak igényes,elegáns,minőségi és tartós
lehet.Egyszerűen a mercedes nem tud szart csinálni.Nemvéletlen német!:)

potyoro 2008.05.23. 05:18:38

Budafuck: egyszer azért kukkants be egy Merci szervízbe is! Nem csak olajcserére várnak ott az autók! ;-)

Ubul1 2008.11.15. 12:26:45

budafuck 2008.05.19. 18:04:49

nem, szimplán ez a márka megtanulta, hogy mennyire kell túlméretezni a dolgokat, és mennyire érdemes leegyszerűsíteni a műszaki megoldásokat. Aztán ez a kettő adta ki eredményül a régi Merciket. A mostanit hagyjuk... De ez nem kunszt senkitől se, csupán volt 30 évvel ezelőtt is tervezett elavulás amiből kimaradtak a MB-k. Ennyi az oka. Amúgy a németek csak sorozatosan elbaszni tudnak, meg élni a múlt árnyékaiból.