A szépség geometriája

  2007. július 30. - Égő Ákos Címkék: lamborghini diablo audi tt opel moszkvics scion ezermester xb olympia 407

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

A szépség geometriája

Napi rutinban forgatom az Ezermestereket. Most épp egy 1967. szeptemberi példányban leltem érdekes cikkre: Az EM bemutatja: a szépség geometriáját. A cikk a sectio aureáról, vagyis az aranymetszésről szól.

A szépség geometriája

Aranymetszésen a matematikában egy szakasznak oly módon való két részre osztását értik, ahol a nagyobbik rész úgy aránylik a kisebbikhez, mint az egész vonal a nagyobbik részhez. Vagyis a kettő úgy aránylik egymáshoz, mint 1:1,618 033 988 749 894 848… (kerekítve 1:1,618).

„Ezt a különös számot, amely az aranymetszés kifejezője, elnevezték Φ-nek, azaz finek.”

Na de még mielőtt jobban belebonyolódom ebbe az egészbe, nézzük, miért is érdekes ez. Legjobb lesz, ha pontosan idézem a cikket:

„A modern pszichológusok meggyőző kísérlettel igazolták, hogy ez a szám nem csupán valamilyen matematikai mesterkedés eredménye, hanem valójában a természet szépségének, harmóniájának kifejezője, amely egyben meghatározza azt is, mi tetszik az embernek.”

Bizonyításul néhány példán túl ott figyel egy rajz, ha jól veszem ki egy Moszkvics 407-es, azaz inkább egy régi Opel Olympia, aminek harmonikus vonalvezetését szintén aranymetszéssel magyarázzák.

A szépség geometriája

Na nem is kellett több, azonnal gép elé ültem, és kipróbáltam az arányt képszerkesztővel. A saját autónkkal kezdtem, és megdöbbentem. A Scion xB szinte teljes egészében megfelel az aranymetszés szabályainak. Jó, jó, ez mégiscsak egy hasáb, és nem biztos, hogy mindenkiben ő testesíti meg a szépséget.

Aranymetszés-vonalak a szerző Scion xB-jén

Nézzünk egy kicsit mást, az egyik kedvenc formámat: a Diablót. És láss csodát, hevenyészett próbálkozásomat a Lambo is igazolta:

Aranymetszés Lamborghini Diablón

Kíváncsiságból az új TT-n is kipróbáltam, és ott is közeliek az értékek. Nem mondom, hogy tökéletesen megfelelnek az arányok az aranymetszésnek, de viccesen közelítenek. Próbálja ki mindenki a kedvenc autóján, itt a mérőléc.

Aranymetszés második generációs Audi TT kupén

„S noha a modern művészet új arányokat, új formákat keres, az ember számára mindig azok a formák és arányok lesznek harmonikusak, amelyek a természet ősidők óta kialakult felosztási szabályát, az aranymetszést követik” – zárja az EM cikket Greguss Ferenc, aki gyermekkorom egyik kedvenc könyvének, az Eleven találmányoknak is szerzője.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr58126934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katicska 2007.07.30. 00:58:48

És tényleg! A mostani kocsimra nem néztem, mert az ronda, arra biztos nem jó... De az ex-kocsimra, a Nissan Mikire ráillik!

2007.07.30. 02:09:57

[Valaki olvasónk hozzászólását töröltem az oldalt széttoló link miatt, itt van rövidebben: tinyurl.com/22hodc ]

Gazda család 2007.07.30. 03:51:42

"Na de még mielőtt jobban belebonyolódom ebbe az egészbe, nézzük, miért is érdekes ez. "

én már az elötte lévő mi aránylik mihezt se sűrün értem:)

Torrente 2007.07.30. 07:33:26

"Napi rutinban forgatom az Ezermestereket. Most épp egy 1967. szeptemberi példányban leltem érdekes cikkre:"

Ákos ha gyűjtöd az ezermestereket akkor tudok neked adni teljes éveket 1974-8x között.

Csak őrzöm őket, és hát szívesem adom oda olyannak aki műértő :)))

Dester 2007.07.30. 07:42:51

Az én autómon (Opel Calibra) is megcsináltam ezt az arányszámítást. Nem pont elfogultság végett, hanem objektíven is számomra az egyik legszebb autó a világon, a mai napig. (Ennek a következménye volt, hogy vettem egyet.) Az eredmény magáért beszél, ha a fentiek igaznak bizonyulnak :)

A kép itt érhető el az érdeklődők számára: www.kepfeltolto.hu/?img=3qc4

Dester 2007.07.30. 07:45:45

Az én autómra is megcsináltam a fenti arányszámítást (Opel Calibra). Számomra az egyik legszebb autó a világon, és ez korábbról ered, mint maga az autó, ezért is vettem egyet. :) Nos, az eredmény magáért beszél, már ha hihetünk a fentieknek :)

A kép itt érhető el az érdeklődők számára: www.kepfeltolto.hu/?img=3qc4

korzo 2007.07.30. 07:59:40

Viszont ne felejtkezzünk el egy régi autós aránymegadásról: A szép forma pont kétszer olyan magas mint a kereke.
(sajnos már nem emlékszem, hogy ki volt, az biztos hogy angol. De hogy Aston Martinos vagy Jaguáros... )

raffayhun · http://qwerty.blog.hu 2007.07.30. 08:04:42

enyemre (micra k12) is illik (nagyjából) :)

BenTLor 2007.07.30. 08:45:00

És egy emelkedő övvonalú kocsinál mégis hogyan állapíto meg, hogy hova tegyem a vonalat? Más: Hosszában hol érvényes ez az elv???

UnSeeN 2007.07.30. 09:11:03

Majdnem jó, az én Honda Civicemre is.
unseen.uw.hu/civic/aranyok.jpg

Bocs ha bénán írtam be a linket...

BBDesign 2007.07.30. 09:32:07

A képen látható autó szerintem egy Volga M21.

www.abc.se/~m9805/eastcars/gaz/volga5.jpg

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.07.30. 09:32:44

BenTlor: Oda tedd, ahova passzol. És akkor örülhetsz ;o)))

Mellesleg nincsenek nagy csodák. Grafikus, meg tipográfus vagyok, napi 8-16 órában „aranymetszek”.
Ettől csak akkor megy el a kedvem, amikor a f*szfej ügyfél magyarázza, hogy hol legyen az „aránymetszés”

sir 2007.07.30. 09:37:03

huu nem mertem le, de akkor a multipla-t ezer nem viszik, annal majdnem 1:1 az arany

sámuel · http://autognom.blogter.hu 2007.07.30. 09:47:52

"Viszont ne felejtkezzünk el egy régi autós aránymegadásról: A szép forma pont kétszer olyan magas mint a kereke."

Én ezt Jeremy Clarksontól hallottam :) A "GT" formájú autókra (sportkupé, vagy miszar) tényleg stimmel.

Csirip 2007.07.30. 09:54:49

Én is megnéztem az enyémre. Skoda Superb, ami taxi. Függölegesen a "B" oszlopnál tökéletes az arány. Kíváncsi voltam a vízszintesre is. Pont a hátsó ajtó közepére esik az aránypont törése. Már értem, hogy ezzel a kis trükkel érték el a cseh mérnökök, hogy a hátsó ajtó szinte vonzza a szemet. Csoda, hogy mindig hátra szállnak az utasok? ;-)

Bambano 2007.07.30. 10:00:40

Az aranymetszés eredete az ókori építészetig vezethető vissza, nagyon sok régi, fennmaradt épületen, romon lehet megtalálni az aranymetszést.

vb 2007.07.30. 10:04:25

Engedtessék meg nekem egy hosszabb idézet:

"Az első öt variáns így hangzott:
„A csótány szerencsésen megérkezett Bürgefalváról, de a parázs kialudt.” „A mozdony nagynénikéjét nyolckor várja a rántott ürüborda.” „A barátfüle kézfogója elmarad, mert a molyok megették a hálósapkát.” „Erre kakas, erre tyúk, erre van a gyalogút.” Végül: „Ha az egrest kínvallatás alá vetik, sok mindent ki lehet facsarni belőle.” Sifrián professzor úgy vélekedett, hogy az utóbbi variáns a rejtjel kulcsa. Háromszázezer próba után kijelentette, hogy ha a levél valamennyi betűjét összeadják, majd levonják az összegből a nap parallaxisát és az esernyőgyártás évi növekedésének együtthatóját, a maradékból pedig köbgyököt vonnak, akkor a következő szó jön ki: „Krucafix.” A telefonkönyvben találtak egy Krucafux nevű állampolgárt. Sifrián úgy vélekedett, hogy a hiba szándékos, és csupán a nyomozás megnehezítését szolgálja. Krucafuxot letartóztatták. Miután hatodfokú meggyőzésnek vetették alá, bevallotta, hogy kapcsolatban áll Trurllal, sőt az rövidesen mérgezett szögeket és kalapácsokat küld neki az uralkodó agyonpatkolása végett. Miután ily módon megszerezte az árulás egyértelmű bizonyítékát, a Rejtjeles Alakulatok Marsallja a királyhoz rohant."
(Stanislav Lem: Kiberiáda, Zsenialion király három mesélőgépe.)

Egyszóval vigyázzunk a majdnemekkel, a szintékkel és a csaknemekkel: "Szinte az övvönal tetejétől mérve egy kicsit rálátásban fényképezett képen a kilincs
közepénél akár ki is jön a majdnem aranymetszés...

üdvözlettel

Neduddki, egy iparnyűvész.

n210 2007.07.30. 10:07:28

És a hangdoboztervezésnél is előkerül, mivel ha az oldalfalak aránya az aranymetszés szerint változik, akkor a legkisebb az esélye hogy egymást erősítő állóhullámok alakuljanak ki a doboz belsejében.

xtal 2007.07.30. 10:09:48

"És egy emelkedő övvonalú kocsinál mégis hogyan állapíto meg, hogy hova tegyem a vonalat?"

hat oda teszed ahova passzol, aztan irsz rola cikket ;-P

ps: az aranycsinalasrol szolo cikksorozat mikor indul?

Dester 2007.07.30. 10:09:51

Én oda tettem a csíkot, ahol a tető csúcspontja van. Ha jól láttam, a cikkíró is oda tette.

kornel 2007.07.30. 10:12:39

A Pug 206-ra is illik a 'méret', mondjuk ezen nem csodálkozom.
Ezért sikerült több mint 6 milliót eladni belőle!

ui:
Ebben az én kezem is benne van :))

BenTLor 2007.07.30. 11:25:06

Ez egy baromság. Az aranymetszést az építészek használták, tényleg esztétikus, nade kizártnak tartom hogy akár egy autót is azért tartanánk esztétikusnak, mert ilyen valamilyének meg még valamilyének, - amiknek semmi köze egymáshoz- az aránya... Nem mérem meg, mert lusta vagyok ezzel ökörködni a több száz autós képemen, de sztem az autók 99%-ára csak egyetlen egy helyen jön ki max, és kb. 50 %-ukon egy helyen se, akárhogy keresném. Engerdtessék meg azt mondanom a cikkírónak, hogy ezt inkább tartotta volna magában:)

Üdv:
BenTLor (hvtm.hu)

stevee 2007.07.30. 11:36:08

Égő kolléga valóban a kocsik tetőcsúcsaiba tette a mérőlecet, de én akkor is azt mondom: erősen belemagyarázás-gyanús a dolog, szóval én igazat adok.......mindenkinek! : )

Amanitin 2007.07.30. 12:07:03

ez tuti, hogy nem tudatos tervezés. Ezzel a kifinomult módszerrel eleve simán tévedsz 10-20 centit.

c o n k i · http://conki.freeblog.hu 2007.07.30. 12:48:45

korzo:
Nekem errol a kerek magassaganak ketszereserol az uj Rolls ugrik be.
Mintha valahol lattam ovlna, hogy a tervezo magyarazza, hogy ezert kellettek ilyen oriasi kerekek ala, hogy meglegyen ez az arany.

KuKori 2007.07.30. 13:48:53

Ez marhaság a hangdobozoknál. Állóhullámok csak a PÁRHUZAMOS oldalfalak közt alakulnak ki. Ezért vannak pl a trapézládák, kiküszöbölendő, ott kevesebb a párhuzamos fal. (egyébként belül kis piramis alakzatokkal fából és csillapítókkal csodás, füllel hallható eredményeket lehet elérni.)

Csikós Zsolt 2007.07.30. 13:49:50

BBDesign-nak: igen, az egy Volga M21, jól látod.

Csikós Zsolt 2007.07.30. 13:52:39

És nézd meg Axa, hogy az Audi TT-n nem jön ki pontosan az aranymetszés, a vonalzó szerint kicsit magasan van az övvonala. És lám, a valóságban is úgy érezni, hogy kicsit aránytalan.

Bandus 2007.07.30. 14:04:03

Helló mindenkinek!

Amirôl a cikk szólt az nem egy baromság. Az aranymetszést mint szabályt a tipográfiában is használják jópárszáz éve. Egyik legimpozánsabb példája a sima papírmappa. A kitöltendô fejléc helye is aranymetszés szerint van megállapítva. Számtanilag nem az A4-es lap közepén van, de optikailag a szemnek középen. Vagy a névjegykártyán a név helye sem számtani, hanem optikai közép. Az aranymetszést minenre lehet használni, ahol arányokat kell megállapítani. Aki meg nem tanulta, vagy nem is hallott róla, az miért jelenti ki, hogy baromaság!!!

repa bela 2007.07.30. 14:06:44

a Multiplámra nem jó :(

mindenről lehet cikket írni? 2007.07.30. 14:51:28

jajj kérem szépen nézzük már meg a diablós képen hogy enyhén fentről van fényképezve ezáltal a tetőből is látszik valamennyi így értelmetlen ez a grafikusan kétesen igazolt féltudományos halandzsa. majd ha az autóknak a mm-re megadott méretein van ugyanez szemléltetve elhiszem.De ott is ki dönti el hogy mit hol kell mérni? Ott ez a scion xb. Számomra úgy tünik hogy elfogultságból ahol passzol ez a kétes módszer (ismétlem az hogy egy képen és nem mm-es gyári méreteken van \"igazolva\") ott oda van rajzolva ahol meg nem az lemaradt. Félreértés ne essék!!! nem azt mondom hogy nem lehet ilyen az autótervezésben de kicsit jobban kéne alátámasztani. Vagy pont ezért került ide és nem a totalcar-ra? Vagy csak legyen új cikk a népnek akik ideklikkelnek és pörög a reklám számláló??????

Peter 2007.07.30. 16:02:04

Valóban kicsit (nagyon) érdekes ez a dolog. Mi alapján lett elhelyezve a mérőléc???

Válasz várunk T. Cikkíró!

Grafikus 2007.07.30. 16:29:56

\"de sztem az autók 99%-ára csak egyetlen egy helyen jön ki max, és kb. 50 %-ukon egy helyen se\"

Olyan sok kocsi van már az utakon, hogy még a 100 százalékot is meghaladja a számuk! :)

Más: A Hyundai Accentemre is ráillett a vonalzó, ráadásul pont a \"B\" oszlopnál. Ezek után merje valaki azt mondani rá, hogy csúnya!

IT 2007.07.30. 16:49:23

Az én ssang yong rodiusomra nem stimmel:) Vicceltem, nincs is olyanom.

BenTLor 2007.07.30. 16:53:14

Továbbra is azt állítom hogy ez a cikk baromság. Hozzáteszem, igen magas ismeretekkel rendelkezem az aranymetszésről (nem Da Vinci kódból) és tudom, hogyan kell papírt vágni. Tudom, mi az a Fibonacci-sorozat, meg ilyenek.

Lali_ 2007.07.30. 17:08:04

Az új swiftre nekem nem jött ki teljesen(az övvonala túl magas)

Opera böngésző · http://www.opera.extra.hu/ 2007.07.30. 17:13:01

Az új swifttel nekem nem jött ki az övvonalnál, pedig szerintem az szép...Szóval nem csak ezen múlik...

invad3r 2007.07.30. 18:03:10

Szerintem nem értitek. Itt nem arról van szó h az autótervezők lázasan számolnak h mindenhol aranymetszés legyen, hanem ösztönösen, "véletlenül" jön ki, mert ami a szemnek kellemes és tetszetős, annak az arányai megegyeznek az aranymetszéssel (pl.: A4-es lap, boríték, újság, monitor, híradósnéni "koordinátái" a TV-ben stb)
Érdemes lenne egy koncepcióautó SKICCet megméricskélni (ahol csak a forma számít). Vagy a szerintemlegszebbet, a Ferrari 250GT SWB-t:
kepfeltoltes.hu/070730/425438am_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Fogash 2007.07.30. 21:17:50

"jajj kérem szépen nézzük már meg a diablós képen hogy enyhén fentről van fényképezve ezáltal a tetőből is látszik valamennyi így értelmetlen ez a grafikusan kétesen igazolt féltudományos halandzsa. "

Nem pont arról van szó, hogy akkor arányos, amikor látod?! Igaz, hogy a tetöre is rálátsz, de mondj egy életszerü helyzetet, amikor egy 103cm magas Diablot NEM felülröl látsz...

n210 2007.07.30. 22:19:06

Kedves KuKori,

Igazad van, de ha eltekintunk a trapez, csigabiga es egyeb formaju kisebbsegtol a hangfalak teruleten, akkor viszont maradnak 99%-ban a teglatest formaju dobozok.
Ezen dobozoknak valoban parhuzamos oldalai vannak, szam szerint 3 par, mondhatni van 3 megoldando problema. Es azert javallott az aranymetszes a teglatest alaku hangdobozok meretezesenel, mert a keletkezo 3 allohullam alapharmonikus frekvenciaja nem gerjeszti egymast (pl. nem egyeznek meg es nem is felharmonikusai egymasnak).

Pusztan egy finom jelzest kivantam adni arra, hogy a cikkben es a hozzaszolasokban megjeleno elsosorban latashoz kapcsolodo esztetikai erzekeles (auto, epiteszet) mellett a hallashoz kotodo epitett vilag is hasznalja az aranymetszest.

sámuel · http://autognom.blogter.hu 2007.07.30. 22:27:14

Vaze, hát ez tényleg működik:

kepfeltolto.hu/index.php?img=3qy3

(mielőtt valaki belekötne: azért indul annyira lentről a mérőléc, mert a tervezőasztalon még a küszöb is fényezett volt, nem ilyen rozsdarejtő fekete)

Komolyra fordítva: az aranymetszés az aduászom azokban a vitákban, amikor a másik fél rákezd a "szépség szubjektív" mondókára. A szépség igenis objektív, és innentől van olyan, hogy abszolút jó ízlés. Ha valakinek pölö nem tetszik a 406 Coupé, akkor nem "más" ízlése van, hanem egyáltalán semmilyen ízlése nincs neki. Úgy is mondhatjuk, nincs szépérzéke.

És mint a fenti példa igazolja, ugyanez értelmezendő a Zaporozsecre is.

Ablakos 2007.07.30. 23:05:48

"Vagyis a kettő úgy aránylik egymáshoz, mint 1:1,618 033 988 749 894 848… (kerekítve 1:1,618)"
Nem 1:0,618???

Zsolt 2007.07.30. 23:27:20

1:1,618 úgy aránylik, mint 0,618:1

Az A/4-es lap meg: A4 210 × 297 mm

azaz gyök 2.

Diesel55 2007.07.30. 23:34:10

A volvo 760on egyáltalán nem működik...ezért is tetszik keveseknek...mert nagyok az ablakai...de a régi mitsubishi glaantokon működik :D Csodálatos dolog...és csodálatosan apro részlet hogy észrevegyük :)

Klaudius 2007.07.30. 23:34:21

Ablakos!
ez hogyis jött ki neked ?

mindenről lehet cikket írni? 2007.07.31. 00:24:52

"Nem pont arról van szó, hogy akkor arányos, amikor látod?! Igaz, hogy a tetöre is rálátsz, de mondj egy életszerü helyzetet, amikor egy 103cm magas Diablot NEM felülröl látsz..."

akkor csak ilyen szögben szabad diablót nézni??? ugyanmár! ez alapján minden autón kijön egy bizonyos szögből az aranymetszés!!!

lehet hogy ez a kép a diablóról azért szép (szerintem maga a diabló szép) mert pont kijön rajta az arány de ez csak erre a képre igaz a cikk pedig az autók arányairól szól nem pedig bizonyos rólluk készült kép arányairól de mégis azokkal támasztja alá.

porsche 2007.07.31. 08:20:24

Én megnéztem a régi Trabimon, és tökéletesen stimmel. Nem gondoltam volna...

BenTLor 2007.07.31. 08:26:05

Zsolt: hehehe nesze neked aranymetszés:) 210:297=1:gyök2=0.7071:1 lollol

matyasp 2007.07.31. 12:23:05

Szerintem érdekes a cikk... A
bankkártyák oldalai is pl.
aranymetszés szerint aránylanak egymáshoz. Az A4-es lap nem, annak a szabálya, hogy a félbehajtás (A5) vagy a duplaakkora (A3) oldalaránya is ugyanolyan, tehát minden Ax méret geometriai értelemben hasonló egymáshoz, továbbá az A0-lap 1 négyzetméter.

Ferko76 2007.07.31. 13:24:05

Emberi fejre, és azon a szem, és egyéb sallangok arányaira nézte valaki?

Rocko- 2007.07.31. 15:59:12

Ferko: OP-n akartam kirpóbálni, de nem volt merszem. :D

Garp szerint.. · http://garpszerint.hu 2007.07.31. 16:14:27

A Wkikipédiából:

-A Fibonacci-számok a matematikában az egyik legismertebb rekurzív sorozat elemei. Az első két elem 0 és 1, a további elemeket az előző kettő összegeként kapjuk.
-Az első néhány Fibonacci szám: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377
-A szomszédos Fibonacci-számok aránya (F_{n+1}/F_n\,) \phi\,-hez, az aranymetszés értékéhez tart.
-A Fibonacci-spirál egy olyan logaritmikus spirál, ami egy negyedfordulat alatt nő a \phi\,-szeresére (azaz egy c\,\phi^{2/\pi}\, egyenletű spirál). Jól közelíthető az arany téglalap segítségével .
-A virágszirmok száma gyakran Fibonacci-szám: például a liliomnak, a nősziromnak és a hármassziromnak három; a haranglábnak, a boglárkának, a larkspurnak és a vadrózsának öt; a szarkalábnak, a vérpipacsnak és a pillangóvirágnak nyolc; a jakabnapi aggófűnek, a hamvaskának és a körömvirágnak 13; az őszirózsának, a borzas kúpvirágnak és a cikóriának 21; a fodroslevelű margitvirágnak, az útilapunak és egyes százszorszépeknek 34; más százszorszép-fajoknak pedig 55 vagy 89 szirma van.

Fibonacci-spirálba rendeződnek például a fenyőtoboz és az ananász pikkelyei, a napraforgó magjai, a málna szemei, a karfiol rózsái és egyes kaktuszok tüskéi. A nautiluszok háza is hasonlít a Fibonacci-spirálhoz, de nem egy negyed, hanem egy teljes kör alatt nő meg a sugár \phi\,-szeresére.

pekka 2007.07.31. 21:44:13

Azt hallottam egyszer, hogy szép az, ami érdek nélkül tetszik...
Nekem volt 760-as Volvom is, az tetszett, de nem tartottam szépnek.
Az hogy nem illik rá a vonalzó, egy dolog, elvitt bárhova, kezes kényelmes jószág volt.
Az alapján autót vásárolni, hogy szép-e vagy sem, szerintem igen meggondolatlan dolog.

pdl 2007.07.31. 23:27:31

a Fibonacci szamok es foleg az aranyabol rajzolt gorbe is elofordul a termeszetben, allatokon, emberen, mindenen. ettol elteroen is lehet azert szep format rajzolni, a cikk lehetne sokkal alaposabb, ez igy gagyi. addig tologatni egy auton a lecet amig kb nem passzol, az meg kulon LOL

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2007.07.31. 23:49:34

A cikk nem tudományos értekezés, egy 1967-es Ezermester cikkre épül, ezért természetesen gagyi. Ennek ellenére az aranymetszés alap tétel.

kkn 2007.08.01. 00:07:16

members.chello.hu/bukkair/auto/ Itt megtekinthető a Moszkvicsok sora. Az Opel-klón a 400, 401 volt, és a régi Kadett a motorban különbözött az Olimpiától members.chello.hu/bukkair/auto/indexopel.htm Azért egy zsurnalisztának illik egy kis kutatómunkát végeznie, mielőtt besétál az információs frontvonalba. Amúgy nagyon hasonló az M21, és a 402-407-403 sorozat, egy ilyen nem megbízható arányú ábrából ez előfordul, de ezért már helyesbítettek.

series_one (törölt) 2007.08.01. 02:45:49

a cikkban szereplő autó pedig frankón egy púpos wartburg, de nemérdekes, énkérekelnézést.
;)
süti beállítások módosítása